XXL Nutrition

Blood, sweat and sacrifices

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hoezo alleen eerste oefening zwaar liften? Je gaat niet dood van een paar flinke oefeningen. Gewoon 4 compounds en 2 assistance ofzo.

BV:
UB1: bench, bor, cg bench, chinup en facepulls, pushdown variant.
LB1: Squat, deadlift variant, GHR, hyper extensions, planks, etc.
UB2: OHP, bor, bench, lat pd en vorm van raises en curl variant.
LB2: Deadlift, squat variant, GHR, hyper extensions, goodmornings

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo alleen eerste oefening zwaar liften? Je gaat niet dood van een paar flinke oefeningen. Gewoon 4 compounds en 2 assistance ofzo.

BV:
UB1: bench, bor, cg bench, chinup en facepulls, pushdown variant.
LB1: Squat, deadlift variant, GHR, hyper extensions, planks, etc.
UB2: OHP, bor, bench, lat pd en vorm van raises en curl variant.
LB2: Deadlift, squat variant, GHR, hyper extensions, goodmornings

Is het overwegen wel waard, kom eigenlijk net af van een upper/lower.
Maar wou wat nieuws gaan uitproberen, sinds dien push/pull/leg.

Misschien is een variant uit proberen die ik laatst tegenkwam.

• Day 1: Upper Body Power
  • Day 2: Lower Body Power
  • Day 3: Rest
  • Day 4: Back and Shoulders Hypertrophy
  • Day 5: Lower Body Hypertrophy
  • Day 6: Chest and Arms Hypertrophy
http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Volgensmij volgt Isisrufus ook zo'n soort schema

Laatst bewerkt:
UBLB rockt voor een natural.
4 daagjes keihard beulen is GOED = D

Inderdaad, meen wel eens (kan het niet meer terugvinden) wat onderzoekjes gelezen te hebben dat het voor natty's veel nuttiger is om bijvoorbeeld 2x per week 3 oefeningen te pakken voor een spiergroep, dan 1x 6 oefeningen.

Sinds ik dit zelf doe bemerk ik ook wel enige gains (meer t.o.v. de 4-day split tijd).

Inderdaad, meen wel eens (kan het niet meer terugvinden) wat onderzoekjes gelezen te hebben dat het voor natty's veel nuttiger is om bijvoorbeeld 2x per week 3 oefeningen te pakken voor een spiergroep, dan 1x 6 oefeningen.

Sinds ik dit zelf doe bemerk ik ook wel enige gains (meer t.o.v. de 4-day split tijd).
Dit hou ik in gedachte voor na mijn eerste Wendler cycle. Ik ben te 'autistisch' om nu nog van mijn plan af te stappen..

Denk toch maar weer terug naar mijn oude Upp/Low. Maar dan iets aangepast

UP1
Flat BP 4X6-8
Incline dumbell press 3X8-10
T-Bar row 4X6-8
Pull-up 3x 75%
facepulls 2X10-12
Tricep pushdown 2X10-12

LB1
Squat 4X6-8
deadlift 4X6-8
Legg ex 3X8-10
lying legg curls 3X8-10
calf extrension 4X12

UP2
Overhead press 4X5-6
Bent over row 4X6-8
Lat pulldown 3X8-10
Decline bench press 3X6-8
Flat dumbell press 3X8-10
Ez-bar curls 2X10-12

LB2
Stiff legg dl 4X6-8
Seated legg curls 3X8-10
Front squat 4x6-8
Lunges 3X10-12
Hyperextensions
Calf extensions 4X12

Laatst bewerkt:
Aardig idd. Zou alleen niet tot falen gaan met pull ups, niet elke keer dan althans. Schiet je niets mee op.

Dit hou ik in gedachte voor na mijn eerste Wendler cycle. Ik ben te 'autistisch' om nu nog van mijn plan af te stappen..

Wendler kun je ook gewoon inrichten als UBLB. Je kunt ook de TRIUMVIRATE TEMPLATE doen bij wendler.
Absoluut niet van wendler afstappen na je eerste cycle, gewoon minimaal een half jaar doen.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt man! Zou idd meer op de basics richten maarja met ppl kun je dan toch ook prima trainingen neerzetten. Kijk ub/lb is prima schema maar wel heavy dat moet je niet vergeten, naar je lichaam luisteren is belangrijk. En sws heeft ppl zich ook bewezen imo het is echt niet noodzakelijk om een spiergroep 2x per week te trainen dat is gewoon wat de meesten fijn vinden. Dan zou je ook dit kunnen doen (hoop niet dat ik je in de war breng, wil je meer helpen aangezien je juist gestopt was met ub/lb).

Push:
- Bench press
- Incline dumbbell press
- Dumbbell shoulder press
- Side raises
- Dips

Pull:
- Bor
- Chins
- Seated row
- Facepulls
- Db curl

Legs:
- Squat
- Leg press
- Romanian deadlift
- Lunges
- Calf raises

Je moet doen wat bij jouw doelen past snap je. Ik meen te herinneren dat je ub/lb te zwaar vond dus dan heb je de optie om een ander schema te doen, minder volume te doen (dus meer op hoofdoefeningen te focussen en eventuele overbodige oefeningen eruit) of desnoods meer rust tussen je setjes te nemen, of een combinatie natuurlijk. Minder oefeningen kan sws geen kwaad lijkt mij of je nou ub/lb of een ander schema doet. Vind je schema er niet slecht uit zien op zich trouwens maarja gaat erom hoe je het zelf ervaart, papieren resultaten/schema's zeggen wat dat betreft weinig ;)

Wendler kun je ook gewoon inrichten als UBLB. Je kunt ook de TRIUMVIRATE TEMPLATE doen bij wendler.
Absoluut niet van wendler afstappen na je eerste cycle, gewoon minimaal een half jaar doen.
Was ik ook niet van plan, maar begin maandag met een ligt aangepast bodybuilding template. Mogelijk wordt volgende keer UB/LB (met Wendler)

Toch maar terug gegaan naar upper/lower gegaan, in de gym door verschillende mensen op de feiten gedrukt.
Erg goede avond

Lowerbody

Squat
20x20
15x20
9x50
8x60
7x70

8x80
7x80 <--- faalde bij de 8ste negatief
8X70
6X70

Romanian deadlift
8X60
8x60
8x60
7x60

kan volgende week wat bij op

Leg extensions
10X35
10x30
10x30

seated leg curls
10x70
8x65
9x55

Hyperextensions
1x10
1x11

Heb dit wel gemist, zwaar trainen.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

Gewoon doen waar je je goed bij voelt man! Zou idd meer op de basics richten maarja met ppl kun je dan toch ook prima trainingen neerzetten. Kijk ub/lb is prima schema maar wel heavy dat moet je niet vergeten, naar je lichaam luisteren is belangrijk. En sws heeft ppl zich ook bewezen imo het is echt niet noodzakelijk om een spiergroep 2x per week te trainen dat is gewoon wat de meesten fijn vinden. Dan zou je ook dit kunnen doen (hoop niet dat ik je in de war breng, wil je meer helpen aangezien je juist gestopt was met ub/lb).

Push:
- Bench press
- Incline dumbbell press
- Dumbbell shoulder press
- Side raises
- Dips

Pull:
- Bor
- Chins
- Seated row
- Facepulls
- Db curl

Legs:
- Squat
- Leg press
- Romanian deadlift
- Lunges
- Calf raises

Je moet doen wat bij jouw doelen past snap je. Ik meen te herinneren dat je ub/lb te zwaar vond dus dan heb je de optie om een ander schema te doen, minder volume te doen (dus meer op hoofdoefeningen te focussen en eventuele overbodige oefeningen eruit) of desnoods meer rust tussen je setjes te nemen, of een combinatie natuurlijk. Minder oefeningen kan sws geen kwaad lijkt mij of je nou ub/lb of een ander schema doet. Vind je schema er niet slecht uit zien op zich trouwens maarja gaat erom hoe je het zelf ervaart, papieren resultaten/schema's zeggen wat dat betreft weinig ;)

Ik ga nu ook zeker doen waar ik me goed bij voel.
Ben niet zo zeer gestopt omdat ik het te zwaar vond, ben door te veel op internet het bos door de bomen niet meer gaan zien. Ben dus over gestapt op meer volume.
Liet me te veel leiden door andere in plaats dat ik mijn eigen pad bewandelde 'it is your road and yours alone, others may walk it with you but nobody can walk it for you.

Vandaag hoop tips gekregen van mensen in de sportschool, ik ga weer even terug naar de basics. Wat werkte, zowel voeding als training.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Aardig idd. Zou alleen niet tot falen gaan met pull ups, niet elke keer dan althans. Schiet je niets mee op.

thanks, ik stop wel als er nog een á twee reps inzitten.

Succes! Trainign ziet er goed uit!

Misschien wel de beste tip bij ub/lb luister naar je lichaam, 2keer per week alles geven is net iets teveel

Hoi, ik ga even kritisch doen. Probeer het constructief op te vatten (wat een mooie zin om de verantwoordelijkheid voor mijn communicatie bij jou neer te leggen :D).

Ik weet niet man. Je hebt een cycle wendler inclusief deload gehad en je bent lichter geworden? Dan had je je voeding gewoon niet op orde. Heb je enigzins kijk op hoeveel je binnen kreeg en in welke verhoudingen toen je nog bij je ouders had? Zonder die informatie is het moeilijk te zeggen wat tot je resultaat (geen progressie) heeft geleid: je schema of je voeding. Heb je je eerste cycle op 90% van je 1RMs gedaan?

Over je UB/LB;
•Ik zou deadlifts voor leg extensions plaatsen in LB 1 en deadliftvolume iets lager houden dan je squatvolume.
•Ik zou je press-volume op UB2 terugschroeven (je hebt nu 13 press-sets t.o.v. 7 push-sets, curls niet meegerekend). •Ik zou persoonlijk die decline bench eruit halen (onderkant chest pak je mee met dips).
•Ik zou op LB2 je leg curls pas na je lunges doen. Je gaat meer profijt hebben van maximaal knallen op frontsquats en lunges dan op leg curls.

Verder is bovenstaande schema imo niet back to the basics, veel meer basic dan wendler wordt het uberhaupt niet. Je geeft aan dat je denkt dat je te veel doet in de gym maar in de UB/LB die je voorstelt doe je voor zowel UB als LB ongeveer evenveel volume ??? Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je je schema zat bent. Verder zeg je op de vorige pagina dat je de eerste oefening weer zwaar wil liften. Wat was dan je probleem met wendler (dat is ook gewoon 1 of 2x zwaar liften en daarna whatever), en waarom verwacht je nu ander resultaat? Voeding? Oké, zou kunnen. Mits je nu meer eet dan toen je met je ouders mee at, en om dat te weten moet je een idee hebben van hoeveel dat was. Maar ook op je macro's zou winst te behalen kunnen zijn bijvoorbeeld.

Mooie squats toch. Gewoon lekker trainen kerel en een beetje je eigen ding zoeken uit alle adviezen.

Hoi, ik ga even kritisch doen. Probeer het constructief op te vatten (wat een mooie zin om de verantwoordelijkheid voor mijn communicatie bij jou neer te leggen :D).

Ik ben dol op kritiek, beste feedback dat er is dus brand maar los.

Ik weet niet man. Je hebt een cycle wendler inclusief deload gehad en je bent lichter geworden? Dan had je je voeding gewoon niet op orde. Heb je enigzins kijk op hoeveel je binnen kreeg en in welke verhoudingen toen je nog bij je ouders had? Zonder die informatie is het moeilijk te zeggen wat tot je resultaat (geen progressie) heeft geleid: je schema of je voeding. Heb je je eerste cycle op 90% van je 1RMs gedaan?

Even kort, ik heb geen wendler gedaan. Deed voorheen UB/LB, Boekte hier wel resultaat op. Maar heb zoals ik bij Jay al gezegd me te veel later leiden door het internet. Ik wou weer meer volume etc. etc. dus ben push/pull/legs gaan doen met veel volume. Terwijl ik toch goed ging op UB/LB. Daarom weer even terug naar ub/lb

Over je UB/LB;
•Ik zou deadlifts voor leg extensions plaatsen in LB 1 en deadliftvolume iets lager houden dan je squatvolume.
•Ik zou je press-volume op UB2 terugschroeven (je hebt nu 13 press-sets t.o.v. 7 push-sets, curls niet meegerekend). •Ik zou persoonlijk die decline bench eruit halen (onderkant chest pak je mee met dips).
•Ik zou op LB2 je leg curls pas na je lunges doen. Je gaat meer profijt hebben van maximaal knallen op frontsquats en lunges dan op leg curls.

Ik ga even wat knutselen met mijns schema, thanks.

Verder is bovenstaande schema imo niet back to the basics, veel meer basic dan wendler wordt het uberhaupt niet. Je geeft aan dat je denkt dat je te veel doet in de gym maar in de UB/LB die je voorstelt doe je voor zowel UB als LB ongeveer evenveel volume ??? Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je je schema zat bent. Verder zeg je op de vorige pagina dat je de eerste oefening weer zwaar wil liften. Wat was dan je probleem met wendler (dat is ook gewoon 1 of 2x zwaar liften en daarna whatever), en waarom verwacht je nu ander resultaat? Voeding? Oké, zou kunnen. Mits je nu meer eet dan toen je met je ouders mee at, en om dat te weten moet je een idee hebben van hoeveel dat was. Maar ook op je macro's zou winst te behalen kunnen zijn bijvoorbeeld.

Zoals ik zei, ik heb nooit wendler gedaan. Misschien dat die illusie zo gecreëerd wordt omdat Marvin het hier over heeft, hij gaat hier binnenkort aan beginnen.
Heb een tijd push/pull/legs waarbij ik op een gegeven moment twee keer dezelfde training deed op korte termijn. 4 oefeningen 4 setjes van 10-12 voor een grote spiergroep, per training. Ik ging ver over mijn groeiprikkel heen.

Heb zelf nog nooit Wendler geprobeerd, misschien in de toekomst.

Anyway, thanks voor je advies.

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:45 ----------

Mooie squats toch. Gewoon lekker trainen kerel en een beetje je eigen ding zoeken uit alle adviezen.

Precies, ieder lichaam werkt anders. Eerst maar is kijken wat voor mij werkt.

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

Succes! Trainign ziet er goed uit!

Misschien wel de beste tip bij ub/lb luister naar je lichaam, 2keer per week alles geven is net iets teveel

Thanks, zal er op letten. Misschien om de twee weken 100% geven qua gewicht en de weken ertussen 80%?

Laatst bewerkt:
Upperbody

Bench press
8X60
6X60 + 5 push-ups
7X50
7X50

Kracht beetje afgenomen.

T-bar Rows
8X25
9X25
8X27,5
8X27,5

Kan de volgende keer allemaal op 27,5

Incline dumbell press
12X17,5
9X20
9X20

Lat pulldown
12X45
10X50
8X55

Ovrhead press
9X30
7X30
8X30
3X30 Ging echt niet meer

Face pulls
11X25
10X30

tricep push downs
13X30
11X30

Kwam dit filmpje net tegen, vond het zelf wel de moeite waard om te kijken: http://www.youtube.com/watch?annota...&feature=iv&src_vid=_GdTmqOQ44s&v=2VcnFlQViCg

Ben het eens met die video, keer per week geeft betere resultaten mits je goed let op het volume wat je hanteert
Want ga je nu niet teveel tot failure?

Zou het zo makkelijk houden en alle setjes een vast aantal reps doen,

Ben het eens met die video, keer per week geeft betere resultaten mits je goed let op het volume wat je hanteert
Want ga je nu niet teveel tot failure?

Zou het zo makkelijk houden en alle setjes een vast aantal reps doen,

Filmpje legt ook een goede brug tussen het verschil van een naturel en een steroid gebruiker.
Ja zat vandaag op sommige punten wel iets te veel tegen het falen aan. Ging iedere totdat er nog 1 of 2 in zaten.
Het absolute falen heb ik alleen bij ohp gehaald.

Prima training toch. Heb wel een paar vragen over je oefeningenkeuze. Hoop niet dat ik als een zeurpiet overkom, is meer om je te begrijpen/helpen :P

Waarom kies je eigenlijk voor tbar row en niet de gewone bb row?

En ik meende te herinneren dat je zei dat je schouders achterliepen dus waarom kies je dan niet voor dumbbell shoulder press aangezien je daarmee volgens mij meer je schouders aanspreekt (wat in jouw geval dus geen kwaad kan).

En als laatste zou ik decline bench vervangen door dips maar dat hebben meer gezegd volgens mij ;)

Prima training toch. Heb wel een paar vragen over je oefeningenkeuze. Hoop niet dat ik als een zeurpiet overkom, is meer om je te begrijpen/helpen :P

Waarom kies je eigenlijk voor tbar row en niet de gewone bb row?

En ik meende te herinneren dat je zei dat je schouders achterliepen dus waarom kies je dan niet voor dumbbell shoulder press aangezien je daarmee volgens mij meer je schouders aanspreekt (wat in jouw geval dus geen kwaad kan).

En als laatste zou ik decline bench vervangen door dips maar dat hebben meer gezegd volgens mij ;)

Kritiek/vragen , altijd welkom!

Ene training doe ik T-bar Row de andere BB Row, hetzelfde geld voor OHP en Dumbell press.

Moet nog wel even aan de push en pull verhouding werken.
UP1
Flat BP 4X6-8
Incline dumbell press 3X8-10
T-Bar row 4X6-8
Pull-up 3x 75%
Dumbell overhead press 4X8-10
facepulls 2X10-12
Tricep pushdown 2X10-12

LB1
Squat 4X6-8
deadlift 4X6-8
Legg ex 3X8-10
lying legg curls 3X8-10
calf extrension 4X12

UP2
Overhead press 4X5-6
Bent over row 4X6-8
Lat pulldown 3X8-10
Decline bench press 3X6-8
Flat dumbell press 3X8-10
Ez-bar curls 2X10-12

LB2
Stiff legg dl 4X6-8
Seated legg curls 3X8-10
Front squat 4x6-8
Lunges 3X10-12
Hyperextensions
Calf extensions 4X12

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven