AndroidHealthClinic

Blood, sweat and sacrifices

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Rommelig maar wel weer nette gewichten toch.

Beter iets te licht instappen dan te zwaar man. Ik zou btw gwn alle benches paused doen.

Je kan er ook nog voor kiezen om het zo in te delen:

BP, BOR, CG BP, Pull UP. Zo wissel je tijdens je training push en pull af, doe het zelf ook en 't bevalt me prima.

• Topic Starter Topic Starter
Net terug van de fysio. Voor de mensen die niet verder willen lezen: Instabiele core, voornamelijk een zwake transversus.

Oké nu wat uitgebreider. Eerst even een gesprekje gehad. Aangegeven dat ik een powerlifter (jep nu toch echt om) ben en de hele trainings-judel uitgelegd. Daarna naar de sportzaal gegaan waar ik mocht gaan squaten en deadliften. Zag er allemaal prima uit, kracht was goed. Alleen was mijn ene been wat sterker dan de andere, kantelde namelijk iets naar binnen met een knie.
Totdat die me op een bal liet liggen, met mijn schouderbladen en achterhoofd, en ik met een been ietsjes van de grond moest komen. Jezus wat voelde ik me knullig. Ik kon me maar niet stabiliseren. Verder nog wat andere oefening gedaan waaronder abb-rolouts.

Wat bleek nu: mijn core, voornamelijk buikspieren (transversus abdominis), is zwak. Mijn buikspieren zijn te zwak waardoor mijn onderste deel van mijn ruggenwervel niet recht kan houden.

Verder gaf die advies dat ik het beter even rustig aan kan doen en even niet verhogen qua gewicht. Bankdrukken eruit gooien en dit op een bal te doen. Verder veel core stability oefeningen waar we volgende week mee aan de slag gaan.

Weet nog niet of ik dat bankdruk advies ga opvolgen. Maar in ieder geval wel veel core stability.

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:33 ----------

Beter iets te licht instappen dan te zwaar man. Ik zou btw gwn alle benches paused doen.

Je kan er ook nog voor kiezen om het zo in te delen:

BP, BOR, CG BP, Pull UP. Zo wissel je tijdens je training push en pull af, doe het zelf ook en 't bevalt me prima.

Daar heb je gelijk in. Is inderdaad wel een beter plan met de bench, moet bij wedstrijden toch ook?
Indeling ga ik vanavond of morgen even wat mee doen.

Idd. Wendler is the way to go

Hoe bevalt 't tot nu toe?

Ik zit namelijk te twijfelen om aan het einde van deze maand te switchen naar een ander krachtgerelateerd schema, ben er nog niet helemaal uit wat :P

Zie hierboven :D. Wendler is leuk!

Rommelig maar wel weer nette gewichten toch.

Dat wel weer, gaat echt lekker.

Niet gaan bankdrukken op een bal, ben je nou helemaal gek
Koop zo´n swiss ball (8 euro ofzo op internet) en doe dagelijks je core oefeningetjes, ws heb je wel wat mee gekregen van de fysio
Verder gewoon door blijven trainen en verzwaren, je gaat niet dood ofzo

Ga dan wel nuttig core werk doen, een beetje op een mat rond spartelen gaat je niet helpen als je als scheef staat en nog gewicht gaat toevoegen.

Beltless squats en front squats hebben mij ook geholpen met rechter staan.

Niet gaan bankdrukken op een bal, ben je nou helemaal gek
Koop zo´n swiss ball (8 euro ofzo op internet) en doe dagelijks je core oefeningetjes, ws heb je wel wat mee gekregen van de fysio
Verder gewoon door blijven trainen en verzwaren, je gaat niet dood ofzo

Ga dan wel nuttig core werk doen, een beetje op een mat rond spartelen gaat je niet helpen als je als scheef staat en nog gewicht gaat toevoegen.

Beltless squats en front squats hebben mij ook geholpen met rechter staan.

Ik ga ook zeker werken aan mijn core stabiliteit, moest van hem ook maar een bal gaan kopen. Volgende week gaan we aan de slag met wat oefeningen.
Moet nog even in het core stability werk duiken.
Maar dan voornamelijk op de swiss ball, het gebruiken van de ab wheel en de TRX band.
Thanks voor jullie advies in ieder geval.

Vervelend man, heb zelf ook met wat stabiliteitsproblemen gezeten.
Heb je planks als aanrader meegekregen, want die hielpen bij mij wel aardig?

Wat de anderen ook al gezegd hebben! Werk aan je core met de swissball, plancks en versterk je buikspieren met crunches en shit.

Gewoon blijven verzwaren en zeker het bankdrukken niet uit je Wendler schema gooien ;)

Wat de anderen ook al gezegd hebben! Werk aan je core met de swissball, plancks en versterk je buikspieren met crunches en shit.

Gewoon blijven verzwaren en zeker het bankdrukken niet uit je Wendler schema gooien ;)

Juist geen crunches.

Het resultaat van oefeningen als de sit up's en crunches kun je hierboven zien, dit heet ook wel het head forward syndrome of het upper cross syndrome. Dit heeft te maken met het feit dat de rectus abdominus direct vastzit aan de ribbenkast en aan het bekken. Wanneer je oefeningen waarbij continu een bolle rug ontstaat blijft doen dan zal de rectus abdominus steeds strakker worden waardoor de borstspieren en schouders steeds verder naar voren worden getrokken met als gevolg een verkeerde bolle houding zoals bij figuur 2. Uiteindelijk ontstaan er nog meer problemen, in vele gevallen rugklachten, knieklachten en schouderklachten.

Bron: http://www.pt-nijmegen.nl/core.htm

Nog meer meuK: http://www.pt-nijmegen.nl/buikspiertr.htm
http://www.pt-nijmegen.nl/swiss_ball_oefeningen_en_training.htm

Planks en de bird dog voor abs, en indien het kan bij je gym hanging leg/knee raises :thumb:
Dat zijn oefeningen waarbij je je ruggenwervel niet belast.
En daarnaast idd sq en dl beltless doen.

Vervelend man, heb zelf ook met wat stabiliteitsproblemen gezeten.
Heb je planks als aanrader meegekregen, want die hielpen bij mij wel aardig?

Vervelend, tjah. Het is niet anders. Maar er kan wat aan gedaan worden. Niet meegekregen maar is denk ik wel een aanrader, zie post hierboven.
Het was in ieder geval goed dat ik het zelf heb geconstateerd en er mee kwam. Want het is te repareren.

Absoluut géén crunches gaan doen (in geen enkel geval), maar denk vooral aan stabilisatie en evenwichtsoefeningen. Beltless squats enzo zijn prima, maar doen niet zo heel veel aan al die dieperliggende kleinere core spiertjes die vooral voor stabilisatie en evenwicht zorgen. Vandaar dat je die swiss ball ook moet gebruiken en vandaar dat je meteen van dat ding afdonderde toen je 'm nog maar aanraakte.
Planks zijn ook goed zolang je ze goed uitvoert door je middenrif tegen je bekken aan te duwen en dus niet alleen maar een beetje voor de vorm recht gaat liggen, wat je zo vaak ziet. En ga ook niet vijf minuten liggen ofzo, als je langer dan één minuut kan => verzwaren.

Vervelend, tjah. Het is niet anders. Maar er kan wat aan gedaan worden. Niet meegekregen maar is denk ik wel een aanrader, zie post hierboven.
Het was in ieder geval goed dat ik het zelf heb geconstateerd en er mee kwam. Want het is te repareren.

Ken de site al een tijdje idd, woon vlakbij Nijmegen ;)
Ga ook eens zo een bal aanschaffen!

Cycle 2 week 1

Wel oké workout, erg druk vandaag, een en ander gedaan bij de fysio en 4de dag aan een stuk getraind. Kon het wel merken.
Ben op het moment erg druk dus even een korte workout, is even niet anders.

Squat
Code:
5X40
5X55
3X60
5X70
5X80
8X90 <-- zat nog wel wat meer in, vond het wel goed zo. Zit ook nog met mijn enkel.

Box squat
8X70
8X70
7X70
7X70

Hyper extensions
8X10kg
8X10kg
8X10kg

Verder wat stabiliteit: ab-rolouts, the gluteal bridge, voorlig stuen in TRX band en een voet optillen (aanrader!) en wat planks.
Had nog spierpijn in mijn hamstrings dus vond het wel goed zo.

Nu lekker de boeken induiken voor hydrauliek en technisch bedrijfskunde.:o

Laatst bewerkt:
Hey maat enkel, core.... niet uit elkaar vallen wah!

lekkere korte workout man !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven