Oké thanks voor jullie advies, maak op dit moment nog wel progressie. Denk dat het meer mentaal iets minder is de laatste tijd.
Ben misschien vergeten hoe leuk het trainen is, omdat het zo'n deel van mijn leven geworden is.
Gisteren even flink gaan spelen met kettingen, dropsets, supersets, meer TUT. Ik denk dat ik niet verander van schema maar meer ga spelen met mijn trainingen.
Dropsets, superset, failure, negatieve sets, scheepskettingen. Ik moet meer van deze 'tools' gebruik maken aangezien ik over veel van deze dingen beschik.
Algoed de training
Upperbody
Deadlift
6X20
8X50
8X80
7X90 <-- yes!
6X90 <-- still going strong
7X80
Bench press
17x20
13X40
8X60
8X60
9X60 <-- met een spot
11X40 +
twee scheepskettingen
7X40 +
twee scheepskettingen + push-ups tot falen (8x)
Bent over row
12X60
11X60
11X50
8X40 <-- hele langzame reps, even boven in blijven hangen.
Plate loaded chest press
12X20
11X25
8X25 3X20 <-- Dropset
Seated overhead press
8X40
8X40
8x40
lateral raises
Oplopend gewicht: 5 7 8 9 5 kilo
Barbell curl <-- voel de biceps nooit zo branden als ik ze zwaar pak, voel ze veel beter als ik ze iets lichter pak
10X30
10X25
Tricep push down
10X45 10X50
10X50 7X40 5X30 5X20 <--- triceps zaten goed vol na deze dropset.
Fijne training
Kaartjes voor de flex cup ook binnen!
---------- Toegevoegd om 07:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------
Je hoeft niet om de zoveel tijd te wisselen van schema, beetje onzinnig. Leuk ja, steeds nieuwe CNS adaptions waardoor je in het begin van je nieuwe schema even wat sterker lijkt te worden, maar groter wordt je er niet sneller door.
Kan je verder Kelei zijn schema van harte aanbevelen, je kan de oude doen (push/pull/legs) of de nieuwe (fullbody, A/B). Zwaar effectief. Totale hoeveelheid reps kun je ook nog mee spelen. En ze zijn beide heel flexibel, m.n. die fullbody.
Thanks, wist dit niet. Was me verteld dat ik zeker wel om de 8 weken moest wisselen van schema. Deed dit eerder ook voelde het dan ook wat beter branden, maar dit was tijdelijk. Zal in de toekomst wel is kijken naar het schema van Kelei.
---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------
WSB4SB is een leuk schema, net als de gewone WSB variant waarbij ME en DE dagen worden afgewisseld.
Ben benieuwd welke opzet je gaat hanteren..
Is inderdaad ook een leuke variant. Ik hanteer nog even mijn huidig schema. Maar ga meer 'tools' gebruiken.
---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------
Zoals eerder gezegd is het feit dat je nu twee maanden hetzelfde schema doet niet per se een argument om van schema te veranderen. Behaal je nog progressie? Vind je het nog leuk? Dat laatste is ook erg belangrijk.
Push/pull/benen is niet per se 5x per week, je kan prima maandag push, woensdag benen en vrijdag pull doen bijvoorbeeld. WSB for skinny bastards is een leuke template iig, ben er zelf over te spreken. Als je er zelf enthousiast van wordt zou ik die sowieso nemen want volgens mij zit je meer met een mentaal dingetje nu.
Momenteel nog progressie, ben misschien even vergeten hoe leuk het trainen is.
Daarom was ik geneigd om naar iets anders te grijpen.