Fitness Seller

Blood, sweat and sacrifices

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oei..hoe gaat het nu met je rug kerel? Push, pull, benen zijn wel fijne schema's imo

Gaat wel weer wat beter, heb ik wel vaker last van. Denk dat ik iets verrek in mijn rug.
Heb het namelijk ook is gehad omdat ik te snel uit de leg press sprong.

Heb er nu ook wat meer tijd voor om over 5 dagen te wisselen. Denk dat ik dan ook terug ga naar 3 oefeningen voor de grotere spieren en meer in de hogere rep range, 10 á 13 reps

Push/pull/legs is wel chill, heb ik ook tijdje gedaan. Je kunt altijd terugkijken in mn logje voor ideeën :)

ik doe nu ook push pull en legs ben er erg tevreden over!

Squats zien er goed uit misschien ietjes minder naar voren buigen, ebn ook benieuwd naar de deadlifts

Push/pull/legs is wel chill, heb ik ook tijdje gedaan. Je kunt altijd terugkijken in mn logje voor ideeën :)

Zal ik zeker doen!

---------- Toegevoegd om 06:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:53 ----------

ik doe nu ook push pull en legs ben er erg tevreden over!

Squats zien er goed uit misschien ietjes minder naar voren buigen, ebn ook benieuwd naar de deadlifts

Ja klopt, moet ik even aan werken.
Deadlift komt eraan.

Enorme ruk training gehad, zo voelt het althans.
Nog beetje last van mijn onderrug dus even wat voorzichtiger gedaan.

Maar toch doppen in en gaan: http://www.youtube.com/watch?v=qRyvU3Ncups

Lowerbody

Squat
2X10X20
10X50
8X70
5X90 <-- knak, bij de zesde herhaling knakte er iets in mijn rug. Niks ergs maar durfde niet meet terug naar boven.
8X70 <-- Even wat minder dus
1X70 stoppen voelde beter, zucht.

Leg extension Gelukkig hier wel volle bak:D
12X35 + 6 lunges
11X35 + 8 lunges
10X35 + 8 lunges

Dumbell romanian deadlift even dumbelss gebruikt zodat ik het gewicht naast mij kon houden
7X20
7X30
8X30
6X22,5 <--- even onderin blijven hangen, felt goooooooooooood:)

Lying leg curl
10X30
9X30
7X30

Seated calve raises[/B
12X20
11X20
10X25 <-- add more weight!
9X20

single leg calve raises
8XBW
5XBW

Beetje abs gedaan.

Pff ben goed naar de klote nu, waarvan weet ik ook niet. Misschien begint mijn lichaam zich een beetje tegen te werken.
Volgende week maar is starten met Push/pull/legs. Dan hebben mijn spieren wat meer rust.

Denk dat ik binnenkort even een sessie bij de masseur ga pakken.

thatsalllogo.gif

Laatst bewerkt:
Even een klein updatje.

Ben bezig met het maken van een nieuw trainingsprogramma aangezien ik deze al bijna twee maanden aanhoud.
Twijfel alleen tussen een aantal programma's:
WS4SB
Push/pull/leg
full body split

Ieder heeft zijn voor en nadelen.
Zo'n UP/LW split VREET aangezien je alles twee keer in de week pakt. Lijkt me niet verkeerd om wat meer rust te hebben. In dat geval lijkt me WS4SB een goed programma, 3 trainingen met enorm verschillend volume.
push/pull/leg kost me weer vijf dagen in de week, twijfel twijfel.
En tja, full body split... Dan geef ik mijn spieren wel wat meer rust maar mezelf niet omdat ik weer de hele week in de gym sta.

In mijn visie werken alle programma's en een WS4SB sluit wel mooi aan op mijn trainingen. 3 dagen in de week tot einde van mijn stageperiode, 31 januari.
Maak redelijk wat uren omdat ik anders niet aan mijn uren kom, tot wel 10 uur per dag. Ik hoop dat ik met school weer wat meer vrije uren heb.

Voorlopig twijfel maar ik wordt gewoon erg enthousiast van WS4SB.

Advies van jullie kant?

Laatst bewerkt:
in

over hierboven ^^^^^^

Je hoeft niet om de zoveel tijd te wisselen van schema, beetje onzinnig. Leuk ja, steeds nieuwe CNS adaptions waardoor je in het begin van je nieuwe schema even wat sterker lijkt te worden, maar groter wordt je er niet sneller door.

Kan je verder Kelei zijn schema van harte aanbevelen, je kan de oude doen (push/pull/legs) of de nieuwe (fullbody, A/B). Zwaar effectief. Totale hoeveelheid reps kun je ook nog mee spelen. En ze zijn beide heel flexibel, m.n. die fullbody.

WSB4SB is een leuk schema, net als de gewone WSB variant waarbij ME en DE dagen worden afgewisseld.

Ben benieuwd welke opzet je gaat hanteren..

PPL lijkt mij toch prima. Je zou die ook 4 dagen kunnen doen mocht 5 dagen teveel zijn. Die WS4SB is ook UB/LB toch alleen andere repranges maarja dan zit je waarschijnlijk nog steeds met het probleem dat het energie vreet.

Zoals eerder gezegd is het feit dat je nu twee maanden hetzelfde schema doet niet per se een argument om van schema te veranderen. Behaal je nog progressie? Vind je het nog leuk? Dat laatste is ook erg belangrijk.

Push/pull/benen is niet per se 5x per week, je kan prima maandag push, woensdag benen en vrijdag pull doen bijvoorbeeld. WSB for skinny bastards is een leuke template iig, ben er zelf over te spreken. Als je er zelf enthousiast van wordt zou ik die sowieso nemen want volgens mij zit je meer met een mentaal dingetje nu.

Oké thanks voor jullie advies, maak op dit moment nog wel progressie. Denk dat het meer mentaal iets minder is de laatste tijd.
Ben misschien vergeten hoe leuk het trainen is, omdat het zo'n deel van mijn leven geworden is.
Gisteren even flink gaan spelen met kettingen, dropsets, supersets, meer TUT. Ik denk dat ik niet verander van schema maar meer ga spelen met mijn trainingen.
Dropsets, superset, failure, negatieve sets, scheepskettingen. Ik moet meer van deze 'tools' gebruik maken aangezien ik over veel van deze dingen beschik.

Algoed de training

Upperbody

Deadlift
6X20
8X50
8X80
7X90 <-- yes!
6X90 <-- still going strong
7X80

Bench press
17x20
13X40
8X60
8X60
9X60 <-- met een spot
11X40 + twee scheepskettingen
7X40 + twee scheepskettingen + push-ups tot falen (8x)

Bent over row
12X60
11X60
11X50
8X40 <-- hele langzame reps, even boven in blijven hangen.

Plate loaded chest press
12X20
11X25
8X25 3X20 <-- Dropset

Seated overhead press
8X40
8X40
8x40

lateral raises
Oplopend gewicht: 5 7 8 9 5 kilo

Barbell curl <-- voel de biceps nooit zo branden als ik ze zwaar pak, voel ze veel beter als ik ze iets lichter pak
10X30
10X25

Tricep push down
10X45 10X50
10X50 7X40 5X30 5X20 <--- triceps zaten goed vol na deze dropset.

Fijne training

Kaartjes voor de flex cup ook binnen!

---------- Toegevoegd om 07:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------

Je hoeft niet om de zoveel tijd te wisselen van schema, beetje onzinnig. Leuk ja, steeds nieuwe CNS adaptions waardoor je in het begin van je nieuwe schema even wat sterker lijkt te worden, maar groter wordt je er niet sneller door.

Kan je verder Kelei zijn schema van harte aanbevelen, je kan de oude doen (push/pull/legs) of de nieuwe (fullbody, A/B). Zwaar effectief. Totale hoeveelheid reps kun je ook nog mee spelen. En ze zijn beide heel flexibel, m.n. die fullbody.

Thanks, wist dit niet. Was me verteld dat ik zeker wel om de 8 weken moest wisselen van schema. Deed dit eerder ook voelde het dan ook wat beter branden, maar dit was tijdelijk. Zal in de toekomst wel is kijken naar het schema van Kelei.

---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

WSB4SB is een leuk schema, net als de gewone WSB variant waarbij ME en DE dagen worden afgewisseld.

Ben benieuwd welke opzet je gaat hanteren..

Is inderdaad ook een leuke variant. Ik hanteer nog even mijn huidig schema. Maar ga meer 'tools' gebruiken.

---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------

Zoals eerder gezegd is het feit dat je nu twee maanden hetzelfde schema doet niet per se een argument om van schema te veranderen. Behaal je nog progressie? Vind je het nog leuk? Dat laatste is ook erg belangrijk.

Push/pull/benen is niet per se 5x per week, je kan prima maandag push, woensdag benen en vrijdag pull doen bijvoorbeeld. WSB for skinny bastards is een leuke template iig, ben er zelf over te spreken. Als je er zelf enthousiast van wordt zou ik die sowieso nemen want volgens mij zit je meer met een mentaal dingetje nu.

Momenteel nog progressie, ben misschien even vergeten hoe leuk het trainen is.
Daarom was ik geneigd om naar iets anders te grijpen.

Het is inderdaad ook wel eens lekker om wat meer tools en technieken als dropsets en rest-pauses te gebruiken!

Wel een beetje jaloers op de chains man, die hebben ze niet bij mijn in de gym..deads gaan ook lekker:thumbs:

Erg fijn getraind vandaag, had de hele gym voor mezelf.:D

Aan het eind nog even een flinke pep talk van de sportschoolhouder gehad, deed me erg goed.

Weer beetje gespeeld met de training
Lowerbody

Legg press:
20X50
12X100
10X150
10X180
10X180 <--- Heerlijk
10X130 <--- wat langzamere setjes, meer TUT
9X130 <--- dit maal weer wat langzamere setjes, maar nu elke rep 2 sec. Onderin blijven hangen

Walking lunges Stappen & gewicht per been
10X12
10X12
10X20 10 sec. rust 4X12 5 sec. rust 3X12

Stiff leg deadlift
6X40
8X60
8X60
5X70 3X60 <--- heerlijk dropsetje
6X60 <-- sporen van de dropset

Lying leg curls
Pause set: 11X30 10 sec. rust 7X30 5 sec. rust 4X30 tweede en derde set tot falen
Pause set: 9X25 5 sec. rust 4X25

Calve raises:
11X30
10X40
10X50
10X60

Verder nog wat abs gedaan, niet genoteerd aangezien de gym bijna sloot. Altans dat dacht ik daarna nog een half uur lopen lullen met de eigenaar.

Laatst bewerkt:
kettingen zijn goed!, Trainingen zien er goed uit heb het idee dat je nu meer motivatie hebt. sterke leg pres trouwens!

Heb vandaag ook in lege gym getraind :P Met benen trainen vooral lunges is dat wel lekker

kettingen zijn goed!, Trainingen zien er goed uit heb het idee dat je nu meer motivatie hebt. sterke leg pres trouwens!

Heb vandaag ook in lege gym getraind :P Met benen trainen vooral lunges is dat wel lekker

Kettingen zijn heerlijk, ben idd weer wat gemotiveerde!
Heb wel een vreselijke hekel aan de LP

---------- Toegevoegd om 08:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

Het is inderdaad ook wel eens lekker om wat meer tools en technieken als dropsets en rest-pauses te gebruiken!

Wel een beetje jaloers op de chains man, die hebben ze niet bij mijn in de gym..deads gaan ook lekker:thumbs:

Maken de trainingen wat leuker;)
Die kettingen zijn wel zeldzaam hier een nederland:D
Mijn DL wordt inderdaad steeds sterker, zondag weer!

Nette trainingen weer :thumbs:

Flinke training gozer! Goed weekend:D

Goede training gehad, ben om half 11 gegaan. Hierdoor wel achtergekomen dat ik 's ochtends zeer zeker niet op mijn sterkst ben.
Ondanks mijn 10 uur slaap.
Heb er wel alles uitgehaald en dat is naar mijn mening ook voldoende.

Upperbody
Decline benchpress
20X20
12X40
10X50
8X70
9X60
6X60 + vijf push-ups
6X60 4X50 6X40 + 1 push-ups <--- dropset, de push up om even te peilen of ik er alles heb uitgehaald.

Lat pulldowns
12X25
11X35
8X50
7X60 2X55 <-- dropset, voor het eerst 60 kg op de LP
7X55
Pause set: 7X50 5X50 4X50 <--- feel the burn!

Incline dummbell press
10X22.5
9X22.5 + 6 push-ups
8X30 + 3X15 TUT

Dummbell rows eerste keer dummbell rows
12X12.5
11X15
10X17.5

Kan volgende keer zwaarder!

Overhead press Was hier erg tereden over, krijg alleen wel last van mijn nek.
12X20
7X30
6X30
7X25
7X25

Barbell curl In het squat rack
10X25
10X25

Hammer curls
11X10
9X10

Cable pushdowns
8X45
10X35
10X35

Was goed misselijk na het trainen:D

10 uur slaap, please teach me :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven