Fitness Seller

Borst-problemen(volume)

TheJeanz

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
ik heb problemen met m'n borst.. ik krijg er geen volume in..
ik heb wel van naturen een ok rug waardoor m'n zwakke borst extra benadrukt wordt.. ik train m'n borst minstens even hard als de rest, laatste weken zelfs meer..
wat ik doe voor borst: Benchpress(max 1rp: 95kg; 5x6 68kg), incline benchpress(max weet ik niet;5x6 50 kg), dicline press halters(5x6 26kg/arm) en fly's op een machine met 75 kg.. ik weet dat dit programma niet goed is omdat het eigenlijk iets meer op kracht focust dan op volume is maar ik moest dat nog even afmaken, vanaf volgende week maak ik een nieuw trainingsschema
iemand een idee wat/hoe ik (dat) het beste kan doen? ligt het aan m'n training (buiten dat het meer op kracht is gefocust dan op volume) of moet ik iets speciaal doen qua voeding/sup's ?

i'm in need of help brothers!

Wat is je trainingsschema per week?

ik heb problemen met m'n borst.. ik krijg er geen volume in..
ik heb wel van naturen een ok rug waardoor m'n zwakke borst extra benadrukt wordt.. ik train m'n borst minstens even hard als de rest, laatste weken zelfs meer..
wat ik doe voor borst: Benchpress(max 1rp: 95kg; 5x6 68kg), incline benchpress(max weet ik niet;5x6 50 kg), dicline press halters(5x6 26kg/arm) en fly's op een machine met 75 kg.. ik weet dat dit programma niet goed is omdat het eigenlijk iets meer op kracht focust dan op volume is maar ik moest dat nog even afmaken, vanaf volgende week maak ik een nieuw trainingsschema
iemand een idee wat/hoe ik (dat) het beste kan doen? ligt het aan m'n training (buiten dat het meer op kracht is gefocust dan op volume) of moet ik iets speciaal doen qua voeding/sup's ?

i'm in need of help brothers!

Als ik naar jou foto's in je gallery kijk zie ik wel degelijk groei in je borst. Geef het gewoon de tijd, Rome is immers ook niet in 1 dag gebouwt. (a)

Probeer af te wisselen met oefeningen, wat andere goede oefeningen zijn:
- cable crossovers
- dumbbell presses zowel flat als incline
- dumbbell flies kan ook flat of incline

Daarnaast afwisselen in aantal reps. Een goede rug kan ook juist je borst breder laten lijken... (brede lats)

Als ik naar jou foto's in je gallery kijk zie ik wel degelijk groei in je borst. Geef het gewoon de tijd, Rome is immers ook niet in 1 dag gebouwt. (a)

+1 Volledig mee eens. Ik zie ook wel degelijk groei in je borst. Snel gaat het sowieso niet. Geef het tijd, je komt er wel brah :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je trainingsschema per week?

dag 1: Rug+Borst (weet het ook al niet optimaal :p) waarbij borst zoals ik al heb gezegd en dan rug : optrekken 5x6 om op te warmen, Deathlift 3x6 (80kg), brede latpulldown afzonderlijke grips 5x6, (37.5kg/arm) ,smalle latpulldown afzonderlijke grips 5x6 (41.5 kg/arm)

dag2: biceps+ticeps
biceps kabel oefeningen en curls (niets bijzonder)
triceps : dips, dipsmachine, skullcrusher en een isolatie oef.

dag 3 benen+ schouders
benen: opwarming oef, squat op vaste(hebben geen sqaut rek op de gym :( ) leggpress en farmerwalk.
schouders: militarypress, side raises, haltershrugs en dumbbell shrugs.

en sinds kort ook maar is begonnen met een beetje cardio.. moet wel eerst beetje die conditie opbouwen :s na 3 minuutjes ben ik al aan het sterven en snakke naar adem :p

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

dus jullie vinden niet echt dat ik achter zit met de borst :)
heb er gewoon is een keer een commentaar op gekregen van een instructeur op de gym en sindsdien een beetje complexen over. elke keer dat ik een foto van andere zie heb ik het gevoel dat hun borst 6x meer volume heeft dan den mijne.

Als ik jou was zou ik de focus meer leggen op meer kracht in de compound oefeningen, dan kun je in hogere repranges ook een stuk zwaarder trainen.

En waarom alleen legpresses en farmer walks voor de benen? Farmer walks zijn een prima oefening als je ze echt zwaar doet, maar om spiermassa in de benen op te bouwen zou ik toch minimaal lunges erbij doen en een hamstring oefening kan ook absoluut geen kwaad.

Deadlift en bench zijn belachelijk uit verhouding bro. Ik zou me eerder zorgen maken over je rug.

Na je foto's te hebben gecheckt zou ik me niet heel veel zorgen gaan maken, rug en borst op gaan splitsen en deze keihard gaan aanpakken. Zoals Mc al zegt zijn je deadlift en bench verschrikkelijk uit verhouding.
Op borstdag gewoon benchen, incline bench of dumbbells, dippen, 1 of 2 fly oefeningen erachter aan (niet op machines) en dan heb je een fraaie borstdag gehad. Je kan sowieso ook variëren door de 3 press oefeningen om te draaien met de flys dus 3 fly oefeningen en 1 of 2 press oefeningen. Weet niet hoelang je al die 5x6 nzo doet maar dat is op zich wel prima om massa mee te pakken. Je kunt ze ook weer verrassen door juist naar 3x10 te gaan, willen ze ook wel positief op reageren vaak.
Hoe is het eigenlijk met je techniek? Kan ook een reden zijn dat het niet meer zo wil.
En hoe komt het dat je deadlift zo laag is in verhouding?

• Topic Starter Topic Starter
Deadlift en bench zijn belachelijk uit verhouding bro. Ik zou me eerder zorgen maken over je rug.

dat is gewoon omdat ik nog niet zolang bezig ben met deadliften en nog te veel moet letten op men houding. :) niet omdat ik niet meer zou kunnen. wil gewoon eerst de beweging 100% controleren zodat ik geen rugblessures oploop ^^

---------- Toegevoegd om 15:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Na je foto's te hebben gecheckt zou ik me niet heel veel zorgen gaan maken, rug en borst op gaan splitsen en deze keihard gaan aanpakken. Zoals Mc al zegt zijn je deadlift en bench verschrikkelijk uit verhouding.
Op borstdag gewoon benchen, incline bench of dumbbells, dippen, 1 of 2 fly oefeningen erachter aan (niet op machines) en dan heb je een fraaie borstdag gehad. Je kan sowieso ook variëren door de 3 press oefeningen om te draaien met de flys dus 3 fly oefeningen en 1 of 2 press oefeningen. Weet niet hoelang je al die 5x6 nzo doet maar dat is op zich wel prima om massa mee te pakken. Je kunt ze ook weer verrassen door juist naar 3x10 te gaan, willen ze ook wel positief op reageren vaak.
Hoe is het eigenlijk met je techniek? Kan ook een reden zijn dat het niet meer zo wil.
En hoe komt het dat je deadlift zo laag is in verhouding?
techniek zit (denk ik toch) goed, we trainen altijd met twee dus proberen op elkaars houding te lette. die 5x6 doen we nu al een goeie 6 weken denk ik. maar die is wat saai aan het worden omdat we alle sets op hetzelfde gewicht blijven. we willen weer even een soort pyramide systeem doen. en zoals ik al zei bij mc, m'n deadlift is zo zwak omdat ik die nog niet zo lang in mijn schema heb. toen ik die begon had ik net erna iets aan mijn rug (niet door het deadlifte) waardoor ik ff iets kalmer ben gaan doen, maar heb die dus maar 3 weken gedaan en ben daar pas 2 weken geleden mee opnieuw begonnen.
die rugpijn kwam omdat ik een soort 'afwijking' heb aan mijn heupen waardoor die nogal snel scheef komen te zitte wat dan weer zorgt dat de druk op m'n ruggegraad slecht verdeeld is etc. anyways ik wil dus zorge dat ik (vooral de rug oefeningen) goed en correct uitvoer alvorens zwaarder te gaan.
nog tips ivm deadliften mss?

dat is gewoon omdat ik nog niet zolang bezig ben met deadliften en nog te veel moet letten op men houding. :) niet omdat ik niet meer zou kunnen. wil gewoon eerst de beweging 100% controleren zodat ik geen rugblessures oploop ^^

Verstandig. Er zijn er genoeg die bij DL en Squatten zo´n slechte houding hebben dat ze zichzelf blesseren, zeker bij hogere gewichten. Die tip heb je dus blijkbaar al ter harte genomen :)

nog tips ivm deadliften mss?

Ten eerste paar pro filmpjes checken waarin het deadliften wordt uitgelegd. Mij heeft het ook veel geholpen om in de spiegel je houding met de stang te checken en hoe je rug moet staan (Niet proberen om de spiegel te checken als je lift. Met heel licht gewicht/lege stang kan het wel) en aan dat gevoel wennen zodat wanneer je deadlift je weet hoe het zou moeten voelen. Denk eraan vooral je borst naar boven te houden zodat je bovenrug ook makkelijker alles recht houdt.
Wat ik als laatste nog wel fijn vind is om na het deadliften even de rug uit te rekken door even ergens uit te hangen, ik doe dit altijd aan de optrekstang. Mij is wel verteld dat je niet zo met de voeten van de grond moet gaan hangen omdat dan de spieren juist weer aanspannen en je niet kunt rekken.

Terug
Naar boven