XXL Nutrition

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Update 4e training 26-8-2019:

Warming up (fiets, 10 min.)

Squat 3x10 / 50 KG
Bent over row 3x10 / 45 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 45 KG
Bench press 3x10 / 55 KG
Pull down / 55 KG
Military press 3x10 / 32,5 KG
Barbell curl 3x10 / 32,5 KG
Push down 3x10 / 27,5 KG
Calf raises (zittend) 3x10 / 70 KG

Na een familieweekend waarbij mijn cut-dieet even aan de kant was gezet (heb de calorieën geteld om toch onder onderhoud te blijven) vandaag een goede training gehad. De squat ging stukken beter maar volgens de trainer moest ik lager gaan als wat ik deed. Ik heb dan het idee dat mijn kont de grond raakt (knieën onder de 90 graden) maar volgens hem moet het zo. Wat denken jullie?
Het voelde in ieder geval wel goed.

Met een oppeptalk van onze trainer/powerlifter toch maar de Romanian deadlift gedaan. Minder gewicht en goed op de techniek letten. Het ging veel beter dan de laatste keer. Oefenen, oefenen, oefenen dus. De rest van de oefeningen gingen heel goed. De pull down heb ik zwaarder geprobeerd (60 KG) maar ik kon de 10 herhalingen niet halen (6 herhalingen). Dus weer verder gegaan met het huidige gewicht.

Weekje bezig nu, ervaringen: zwaar! spierpijn wordt gelukkig wel een stuk minder maar ik voel mijn hamstrings en gluteus nog steeds heel goed. Daarnaast voelt het gewoon goed om iets aan je 'ontevredenheid' doen.
Morgen een dagje rust en woensdag weer aan de gang!

De squat ging stukken beter maar volgens de trainer moest ik lager gaan als wat ik deed. Ik heb dan het idee dat mijn kont de grond raakt (knieën onder de 90 graden) maar volgens hem moet het zo. Wat denken jullie?

Yep , powerlifter / trainer heeft gelijk .. zo laag mogelijk , liefst atg ( ass to grass )

Spierpijn zal in loop van de tijd wel afnemen maar wil niet zeggen dat je zonder spierpijn niet juist traint .. het is geen maatstaaf ( oh ik heb spierpijn dus het was een goede training )

Waarom heb je je grote lifts ook 3x10 ?
Zelf zou ik kiezen om je grote lifts ( bench , squat , ohp , row en dl ) 5x5 te doen

Yep , powerlifter / trainer heeft gelijk .. zo laag mogelijk , liefst atg ( ass to grass )

Spierpijn zal in loop van de tijd wel afnemen maar wil niet zeggen dat je zonder spierpijn niet juist traint .. het is geen maatstaaf ( oh ik heb spierpijn dus het was een goede training )

Nee ik weet het, spierpijn is niet de maatstaf voor een 'goede training'. Thanks voor de squat tip.

Waarom heb je je grote lifts ook 3x10 ?
Zelf zou ik kiezen om je grote lifts ( bench , squat , ohp , row en dl ) 5x5 te doen

Heel simpel: ik heb dit schema uit 1 van de sticky's gehaald. Ik vind het zelf ook best zwaar om 10 herhalingen te doen met een bepaald gewicht.

Wat is de reden dat jij voor 5x5 zou kiezen?

Wat is de reden dat jij voor 5x5 zou kiezen?

5 sets met 5 reps is 25 reps in totaal , omdat het “ maar “ 5 reps zijn ga je niet iedere set tot failure

Op de grote lifts kun met een goede contante progressieve overload ( + 2,5 kg per training ) aardig wat winst pakken .
Met DL kun je verhogen met 5 kg per training

Het schema wat je nu draait kan wel maar dan zul je met lagere gewichten moeten gaan werken .

1 tot 5 reps van massa
5 tot 8 reps massa / kracht

Laatst bewerkt:
In

5 sets met 5 reps is 25 reps in totaal , omdat het “ maar “ 5 reps zijn ga je niet iedere set tot failure

Op de grote lifts kun met een goede contante progressieve overload ( + 2,5 kg per training ) aardig wat winst pakken .
Met DL kun je verhogen met 5 kg per training

Het schema wat je nu draait kan wel maar dan zul je met lagere gewichten moeten gaan werken .

1 tot 5 reps van massa
5 tot 8 reps massa / kracht

Dus eigenlijk zeg je dat die 10 herhalingen teveel zijn gezien het feit dat ik spiergroei wil stimuleren? Maximaal 8 reps aanhouden?

Hypertrofie en spieruithoudingsvermogen zijn twee totaal verschillende dingen. Daarnaast is de 'hypertrofie range' inmiddels ook wel naar de prullenbak verwezen. De reprange waarop je effectief hypertrofie kunt bewerkstellingen is veel breder dan sommigen denken. De reden dat zware compounds als squats en deadlifts vaak met een iets lagere reprange worden gedaan heeft o.a. te maken met dat je bij die oefeningen liever uit de buurt van failure blijft.

Update 5e training 28-8-2019:

Squat 3x10 / 50 KG
Bent over row 3x10 / 50 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 60 KG
Bench press 3x10 / 57 KG
Pull down / 55 KG
Military press 3x10 / 35 KG
Barbell curl 3x10 / 35 KG
Push down 3x10 / 27,5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 90 KG

Vandaag heb ik een lekkere training achter de rug. De squat heb ik nu zo laag mogelijk gedaan (m'n reet raakte bijna de vloer :D) en dat ging super lekker. Vanaf volgende week gewicht omhoog. De bent over row vind ik een lekkere oefening en heb ik vandaag met een hoger gewicht geprobeerd, ging ook goed. Afgelopen maandag heb ik mijn techniek getraind met de Romanian deadlift en vandaag wat gewicht erbij gedaan. De powerlifter gevraagd of hij wilde meekijken en volgens hem ging de uitvoer goed!
Verder geen noemenswaardige bijzonderheden, ik probeer rustig aan mijn gewichten omhoog te krijgen zonder dat ik de techniek voor de oefening verpest. Al met al lekker getraind.

De spierpijn is helemaal weg en dat is opzich wel prettig. Wanneer ik deze week tijd heb ga ik een excel sheet bouwen waarin ik m'n progressie ga bijhouden. Ik wil dagelijks mijn gewicht bijhouden en wekelijks mijn buikomvang. Ik hoop volgend jaar mei toch onder de 15% bodyfat te zitten.

Op naar vrijdag :pressing:

Mooie motivatie en zeer zeker haalbaar ..

Ik doe weliswaar geen cardio na mijn training omdat ik letterlijk kapot en leeg ben maar op niet trainingsdagen fiets of wandel ik een stuk.

Ik zit momenteel 500 kcals onder mijn onderhoud dus ik denk dat volgend jaar mei wel haalbaar moet zijn.

Update 6e training 30-8-2019:

Squat 3x10 / 50 KG
Bent over row 3x10 / 50 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 60 KG
Bench press 3x10 / 57 KG
Pull down / 60 KG
Push down 3x10 / 30 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 100 KG

Hierna had ik nog wat energie dus heb voor biceps en triceps een extra oefening gedaan:

Preacher curl dumbbell 3x8 / 15 KG
Barbell triceps extension (liggend) 3x10 / 30 KG

De squat en de deadlift vreten het meeste energie, ook vandaag weer. Maar het voelt wel super lekker als je'm goed uitvoert, bij de squat lekker diep en dan voel ik mijn benen branden. Ik moet erna even op een bankje bijkomen :janken:
De bench press ging wel moeizaam vandaag. Misschien had ik mijn dag niet.
Ik ben nu 2 weekjes bezig en in combinatie met mijn cut-schema voel ik beetje voor beetje mijn lijf veranderen en dat voelt enorm goed. Op naar de volgende training!

Goed nieuws!

Ik was 2 weken geleden begonnen met 102 cm buikomtrek. Vanochtend opgemeten en dit is terug naar 95 cm! :eyes: me very happy!
Ongelooflijk hoe snel dit gaat. Ik hoop dat het op deze tempo voortzet...
Mijn gewicht is wel onveranderd gebleven: 72,5 kg. Vreemd?

Update 7e training 2-9-2019:

Squat 3x10 / 55 KG
Bent over row 3x10 / 55 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 65 KG
Bench press 3x10 / 57,5 KG
Pull down / 60 KG
Push down 3x10 / 30 KG

Lekkere training gehad weer! Ik vind het telkens wel spannend om gewicht toe te voegen aan de squat maar het ging prima. Ik had zelfs het idee dat er meer op kon maar rustig aan opbouwen...
Ook met de military press had ik het idee dat het zwaarder kon.

Ik ben nu nog steeds 72 KG maar mijn buikomtrek neemt af. Is dit niet vreemd?

Ook snak ik af en toe naar suikers (chocola, snoep, etc.) maar houd me gelukkig in. Hoe gaan jullie hier mee om in jullie CUT?

Laatst bewerkt:
Update 7e training 2-9-2019:

Squat 3x10 / 55 KG
Bent over row 3x10 / 55 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 65 KG
Bench press 3x10 / 57,5 KG
Pull down / 60 KG
Push down 3x10 / 30 KG

Lekkere training gehad weer! Ik vind het telkens wel spannend om gewicht toe te voegen aan de squat maar het ging prima. Ik had zelfs het idee dat er meer op kon maar rustig aan opbouwen...
Ook met de military press had ik het idee dat het zwaarder kon.

Ik ben nu nog steeds 72 KG maar mijn buikomtrek neemt af. Is dit niet vreemd?

Ook snak ik af en toe naar suikers (chocola, snoep, etc.) maar houd me gelukkig in. Hoe gaan jullie hier mee om in jullie CUT?

Ik probeer chocola etc gewoon in mijn macros te fitten. Een tip is intermitting fasting! Hou je veel cals over voor dat soort dingen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven