XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.061
Hoezo matig resultaat? Is toch prima! Tenminste, dat vind ik toch. Natuurlijk kan / mag / moet je altijd "aimen" voor betere resultaten naar de toekomst toe. Dat is uiteindelijk toch ook waar we het allemaal om doen; progressie boeken in het leven (op allerlei vlakken, niet enkel op vlak van sport en algemene gezondheid). Dus ik zeg: goed gedaan! :thumb:

Ben wel benieuwd naar je follow-up post met die berekeningen. En uiteraard naar de food pics van de pasta! Smakelijk alvast! :)

Dank je LienLien! Motiverend ben je alleszins :)
Matig omdat ik dan direct denk "ik besta voor 1/4 uit vet" en dat klinkt heul veel. Maar blijkbaar is dat het niet... Ik vergelijk ook erg veel met anderen, wat ik niet zou mogen doen. Iedereen is anders, ook op vlak van aanleg voor spieropbouw, metabolisme,...
Vervolg zal voor morgen zijn, ik ben bekaf en ga nu mijn schoonheidsslaapje doen :D

Prima resultaat toch!

• Like
Waarderingen: Bubs
Dank je LienLien! Motiverend ben je alleszins :)
Matig omdat ik dan direct denk "ik besta voor 1/4 uit vet" en dat klinkt heul veel. Maar blijkbaar is dat het niet... Ik vergelijk ook erg veel met anderen, wat ik niet zou mogen doen. Iedereen is anders, ook op vlak van aanleg voor spieropbouw, metabolisme,...
Vervolg zal voor morgen zijn, ik ben bekaf en ga nu mijn schoonheidsslaapje doen :D
Zoals je zelf al terecht aangeeft, iedereen is anders. Dus jezelf niet vergelijken met wie dan ook. Jij bent jij (en je mag best trots zijn op wie je bent). Het maakt dus enkel zin om een wedstrijdje aan te gaan met jezelf, bijvoorbeeld door de bubs van volgend jaar te vergelijken met de bubs van nu.
Slaap ze!

• Like
Ik vind het juist een prachtig resultaat! Mag je echt tevreden mee zijn hoor.

Wees niet te kritisch en vergelijk jezelf niet met anderen in deze sport, want daar heb je echt niets aan. Het is een contest met jezelf, steeds een betere versie van jezelf neerzetten. En je bent heel goed op weg!

• #2.065

Zoals je zelf al terecht aangeeft, iedereen is anders. Dus jezelf niet vergelijken met wie dan ook. Jij bent jij (en je mag best trots zijn op wie je bent). Het maakt dus enkel zin om een wedstrijdje aan te gaan met jezelf, bijvoorbeeld door de bubs van volgend jaar te vergelijken met de bubs van nu.
Slaap ze!

Klopt hoor, een mentaal puntje om aan te werken het komende jaar ;)
Want ook op dat vlak wil ik graag vooruitgang blijven boeken...

Ik vind het juist een prachtig resultaat! Mag je echt tevreden mee zijn hoor.

Wees niet te kritisch en vergelijk jezelf niet met anderen in deze sport, want daar heb je echt niets aan. Het is een contest met jezelf, steeds een betere versie van jezelf neerzetten. En je bent heel goed op weg!

Bedankt @HillR
Ik zie het zelf weer veel te negatief in :rolleyes: Het klínkt gewoon veel...
Een betere versie van mij is zeker het doel! Zowel fysiek als mentaal.

Op basis van de scan werd dus ook mijn BMR berekend, deze zou 1311kcal zijn en is berekend obv de VVM, leeftijd, geslacht,...
Dit moet ik zien als absolute ondergrens om normaal te kunnen functioneren, volgens de dame die de scan uitvoerde.
Oops @ de 1000-1200kcal dagen :o
Voor het berekenen van cut/onderhoud/bulk gebruiken zij volgende formules:
  • Cut 30-45kcal/kg VVM
  • Onderhoud 45kcal/kg VVM
  • Bulk 60kcal/kg VVM
  • Ongezond crashdieet <30kcal/kg VV

Voor mij zou dat (op rustdagen) komen op:
  • Cut (o.b.v. 37,5kcal/kg VVM) 1481kcal
  • Onderhoud 1777kcal
  • Bulk 2370kcal
Voor sporten mag je uiteraard kcal bijrekenen.
Voorbeeld:
  • Lopen 10km/h = 10,5kcal/kgVVM/uur (415kcal)
  • Fietsen 20km/h = 8,5kcal/KgVVM/uur (335kca)
  • KT = 6,5kcal/KgVVM/uur (255kcal)
Iets overschat voor mij denk ik, want toen ik vorig jaar van 58kg naar 50kg ben gegaan deed ik dat op 1450kcal (strikt, ook in de weekends) in 3maand met 3 KT/week en 1 à 2 spinningsessies.
Nu vraag ik me natuurlijk af waarom ik dit jaar 6 maanden zo geklooid heb, en plots naar 1000-1200kcal ben gegaan i.p.v. weer stabiel op 1450 te blijven of iets hoger (want mijn VVM zal nu wel hoger zijn dan vorig jaar) :dunno:
Uiteindelijk leek dat crashen toch maar contraproductief te werken :duh:

Voor juli verandert er weinig tot niets, enkel op loopdagen ga ik misschien 100kcal bijnemen (1400 ipv 1300) omdat ik dan voelbaar behoefte aan iets meer eten heb.
Als er nog wat gewicht afgaat deze maand ben ik daar blij mee, maar het is geen noodzaak.
Af en toe zal ik natuurlijk afwijken van het schema, want food blijft life :p

LeFood donderdag
  • 1394kcal
  • EKV verhouding 31/37/32
  • EKV gram 107/129/50
Heb wat minder saus gegeten bij het avondeten, boterham met pindakaas en stukje chocolade geschrapt gisteren vanwege de Magnum en zo toch tot 1400kcal weten te beperken :)
En nu verder werken :o
Toedeloewieoewieoe :wave:

Hm, goed bedoeld:

Je moet echt minder naar cijfertjes gaan kijken, de ene dag spreek je over food is life, maar als je je dan gewogen hebt gaat de rem er al op haha.

Heel simpel kijk naar je foto’s van vorig jaar en van nu... conclusie kun je zelf trekken toch? Je bent meer dan goed bezig, punt.

Trakteer jezelf eens op wat fatsoenlijk eten i.p.v. een Magnum eten en vervolgens 500kcal te schrappen.

Ik zit soms te lezen dat jij eet op een dag, Mn dochter van 3 eet nog meer :dunno:

Nogmaals goed bedoeld hè! Gewoon lekker blijven trainen en je ding doen, maar ook soms de teugels wat loslaten en genieten.. een goede refeed dag doet wonderen, en nee bubs van 1 dag 500+ kcal meer gegeten te hebben kom je geen kilo aan...

Afsluiter: kijk je foto’s van vorig jaar en nu eens, succes ;)

Informatieve post.
Goed dat energy lab nogmaals heeft bevestigd wat je eigenlijk zelf ook al wist, namelijk dat dat hele crash diëten van amper 1200 of 1300 kcals totaal crazy is. Enjoy the food. Enjoy life.
Toedeloewieoewieoe back at'cha;)

• #2.068
Hm, goed bedoeld:
Je moet echt minder naar cijfertjes gaan kijken, de ene dag spreek je over food is life, maar als je je dan gewogen hebt gaat de rem er al op haha.
Heel simpel kijk naar je foto’s van vorig jaar en van nu... conclusie kun je zelf trekken toch? Je bent meer dan goed bezig, punt.
Trakteer jezelf eens op wat fatsoenlijk eten i.p.v. een Magnum eten en vervolgens 500kcal te schrappen.
Ik zit soms te lezen dat jij eet op een dag, Mn dochter van 3 eet nog meer :dunno:
Nogmaals goed bedoeld hè! Gewoon lekker blijven trainen en je ding doen, maar ook soms de teugels wat loslaten en genieten.. een goede refeed dag doet wonderen, en nee bubs van 1 dag 500+ kcal meer gegeten te hebben kom je geen kilo aan...
Afsluiter: kijk je foto’s van vorig jaar en nu eens, succes ;)

Geen idee waar je dat haalt :thinking:
35gr brood met 10gr crunchy pindakaas en 10gr pure chocolade zijn geen 500kcal hoor :p
Ik heb mezelf voor het slapengaan op nog wat Cantaloupe en een Barebells reep getrakteerd, en ervan genoten :)
Hoort dat bij "fatsoenlijk eten", of bedoel je daar meer vlees/rijst/groenten mee? Dus een uitgebreider avondmaal (> 500kcal) en niet persé "clean"? Serieuze vraag trouwens, ik weet het oprecht niet :o.

De Magnum was helemaal ongepland, en geloof me: als een pas gepensioneerd dametje van 61 die je drie jaar niet hebt gezien je die aanbiedt, dan kun je niet weigeren :roflol:
Voor de rest eet ik grotendeels wel lekker en relatief clean denk ik. Er is nooit een maaltijd die ik met tegenzin binnen werk omdat het me niet aanstaat.

Food is life, maar ik ben als de dood om weer dik te worden (en ja, dat was ik ooit écht), vandaar mijn wispelturigheid (en de absurd lage kcal in het verleden).
Dat overcompenseren is iets wat ik zeker moet afleren... Ik werk eraan :)

No offence taken trouwens, alle goede raad is altijd welkom :thumb:
Soms moet je iets klaar en duidelijk gezegd worden om zaken (definitief) te veranderen. Dus je input wordt zeker en vast gewaardeerd!!

Informatieve post.
Goed dat energy lab nogmaals heeft bevestigd wat je eigenlijk zelf ook al wist, namelijk dat dat hele crash diëten van amper 1200 of 1300 kcals totaal crazy is. Enjoy the food. Enjoy life.
Toedeloewieoewieoe back at'cha;)

Jup, iets dat hier ook al meermaals gezegd werd en mijn vriend me ook al een paar keer heeft duidelijk gemaakt.
Maarja, selectief doof/blind enzo :o

Iets met leven en laten leven ;) en minder overcompenseren..

Enfin, foto’s al vergeleken?

Dat van die Magnum heel herkenbaar...afgelopen zondag bij mijn oma geweest (89) en die stopt me altijd letterlijk helemaal vol met eten, magnum, gebak etc. Dat is haar leven, om mij één keer in de maand te 'verwennen'. Dus ik calculeer dat een beetje in....
Maar jij eet idd niet erg veel wat ik zoal lees (en de rest ook beaamt).. Ik heb met bb nog geen ervaring, maar crashen is volgens mij voor niemand goed ;)

• Like
Vergeten we niet allemaal dat @Bubs maar 1.58m is...of zelfs 1.56m?

Maar goed zonder 'aandoeningen' zou haar onderhoud dan ongeveer 1800kcals zijn. Cutten op 1500-1600..Maar dat zou zonder hypothyreoidie zijn..
Wat doet dat laatste nu eigenlijk precies? Trager maken zeker?

Edit: al gegoogled:o

• #2.073
Dat van die Magnum heel herkenbaar...afgelopen zondag bij mijn oma geweest (89) en die stopt me altijd letterlijk helemaal vol met eten, magnum, gebak etc. Dat is haar leven, om mij één keer in de maand te 'verwennen'. Dus ik calculeer dat een beetje in....
Maar jij eet idd niet erg veel wat ik zoal lees (en de rest ook beaamt).. Ik heb met bb nog geen ervaring, maar crashen is volgens mij voor niemand goed ;)

Haha, klopt! Alleen wist ik het niet vooraf, en als je niet zoveel kcal opneemt is zoiets inplannen ook niet bepaald makkelijk.
In het weekend zijn mijn kcal hoger, net omdat er dan eens een drankje/hapje/dessertje bij kan (en ik 1-2 dagen niet/minder track).
Crashen doen we niet meer, niet gezond, niet leuk (voor mij en mijn omgeving) en niet het gewenste resultaat.

Vergeten we niet allemaal dat @Bubs maar 1.58m is...of zelfs 1.56m?

Maar goed zonder 'aandoeningen' zou haar onderhoud dan ongeveer 1800kcals zijn. Cutten op 1500-1600..Maar dat zou zonder hypothyreoidie zijn..
Wat doet dat laatste nu eigenlijk precies? Trager maken zeker?

Edit: al gegoogled:o

Laten we het anders op 1m57 houden, de gulden middenweg :engel:
Trager inderdaad, helemaal f*cked helaas, RIP schildklier.
Ahja, ik gebruik het niet meer als excuus om niet af te vallen, want intussen heb ik wel een ok gewicht bereikt :)
Het is misschien wat moeilijk dan mét een werkende schildklier, maar het kan zeker!

LeFood vrijdag
  • 1305kcal
  • EKV verhouding 32/42/26
  • EKV gram 103/138/38
Morgen gaan we een dagje weg (ja, alweer :p) dus geen training.
Daarom vandaag control upper en control lower gecombineerd.
Niet meer dan 20minuten cardio want te lang geslapen en dus geen tijd :o

Training zaterdag 6 juli 2019 - Control FB
Paused squat SS Ab rope pushdown
WU
1x10x25
1x8x35

-----
6x4x42,5 // 6x12x42,5

SPOTO press SS Calve raises smith
WU
1x10xBB
1x10x25

-------
4x6x32,5 // 4x12x*70

Paused DL SS Cross body crunch
WU
1x10x34,5
1x8x42,5
3x4x52 // 5x12 per kant

BB row paused
1x4x32
5x4x37,5

DB preacher curl
3x12x6

Leg extension
3x10x45

Cardio (205kcal)
  • 20' Wave prf 3 lvl 14
Borstpier links beetje gevoelig omdat ik woensdag ook al benchte.
Moet hiermee opletten, want wil niet weer geblesseerd raken.
Even opvolgen en desnoods een andere oefening zoeken in de control sessie...

Hoe hou je het ooit vol op 1300 kcal p/dag haha

• Like
Ahja, ik gebruik het niet meer als excuus om niet af te vallen, want intussen heb ik wel een ok gewicht bereikt :)
Het is misschien wat moeilijk dan mét een werkende schildklier, maar het kan zeker!
Goede instelling Bubs!!:D

1 of 2 dagen redt jij of ik dat ook wel. Heb weleens depletion dagen gedaan om 11a1200kcals (en <25g koolhydraten)

• Like
ik zou geen grote veranderingen aanbrengen....je kent je resultaten....never change a winning team

• #2.077

Niet, haha :roflol: Althans toch niet dag in/dag uit.
Een aantal dagen per week lukt dat best hoor, vandaar dat ik het afwissel met hogere kcal dagen of gewoon extra cardio doe om iets meer te kunnen eten :)

Goede instelling Bubs!!:D
1 of 2 dagen redt jij of ik dat ook wel. Heb weleens depletion dagen gedaan om 11a1200kcals (en <25g koolhydraten)

Thanks Marv :thumb:
En inderdaad, een paar dagen per week lukt dat prima :)

ik zou geen grote veranderingen aanbrengen....je kent je resultaten....never change a winning team

Ik was verre van een winning team de laatste tijd, dus veranderingen waren zeker nodig en zullen dat in de toekomst ook zijn als ik mijn doelen wil bereiken.
Verder ben ik tout-court niet van plan om de rest van m'n leven op 1300/1450/1650kcals door te brengen ;)

----------------------------------------------------

Zaterdag netjes aan mijn kcal gehouden (iets lager zelfs):
  • 1546kcal
  • EKV gram 108/166/43
  • EKV verhouding 29/45/26
Gisteren superfijne dag gehad @ Japan classic sunday in Gemert.
Eindje rijden, maar dat is nooit een straf in de S2000! Weer lekker bijgebruind in m'n gezicht (het was iets te fris om in t-shirt te rijden).
Lekker weer, mooie auto's, aangename sfeer en mensen,...
's Morgens goed ontbeten, voor de lunch had ik Thaise salade met kip en ei gemaakt en 's avonds genoten van een heerlijke :pizza: met een glaasje (of twee) wijn en een stukje bananencake met pindakaas als dessert drool:.
  • 1387kcal + pizza
  • EKV gram (zonder pizza) 87/122/47
  • EKV verhouding (zonder pizza) 27/39/34
Heerlijk geslapen deze nacht, en ik was dan ook zo fris als een hoentje voor een rondje rennen vanochtend!
Ik vond het jammer dat ik niet nog een kwartier eerder was opgestaan om een langere afstand te doen :p
De twee minuten pauze is omdat mijn ouders (alweer) op reis zijn en ik even gestopt ben om de rolluiken omhoog te doen.
Ik loop toch hun straat voorbij, en dan moet ik niet meer omrijden als ik naar het werk vertrek :D

Looptraining 8 juli 2019
Cijfertjes: 50'; 8,7km; 10,3km/h; 500kcal

upload_2019-7-8_11-6-7.png

Door het extra verbruik van het rennen zal mijn voeding tussen 1300-1450 liggen vandaag ipv strikt op 1300 te houden :)
Vanochtend vroeg voelde ik me nog wat "bloated" door de cheat gisteren, maar intussen heb ik alweer gezonde trek :p
Doeidoei!

Ik was verre van een winning team de laatste tijd, dus veranderingen waren zeker nodig en zullen dat in de toekomst ook zijn als ik mijn doelen wil bereiken.
Verder ben ik tout-court niet van plan om de rest van m'n leven op 1300/1450/1650kcals door te brengen ;)

Kijk naar het afgelopen jaar Bubsie...met mooie cijfertjes....(je lichamelijke omstandigheden zijn niet optimaal, dan kun je ook geen hoge eisen stellen denk ik)
Belangrijk is wel dat je dr nog steeds lol in hebt :)

• Like
Niet, haha :roflol: Althans toch niet dag in/dag uit.
Een aantal dagen per week lukt dat best hoor, vandaar dat ik het afwissel met hogere kcal dagen of gewoon extra cardio doe om iets meer te kunnen eten :)

Thanks Marv :thumb:
En inderdaad, een paar dagen per week lukt dat prima :)

----------------------------------------------------

Zaterdag netjes aan mijn kcal gehouden (iets lager zelfs):
  • 1546kcal
  • EKV gram 108/166/43
  • EKV verhouding 29/45/26
Gisteren superfijne dag gehad @ Japan classic sunday in Gemert.
Eindje rijden, maar dat is nooit een straf in de S2000! Weer lekker bijgebruind in m'n gezicht (het was iets te fris om in t-shirt te rijden).
Lekker weer, mooie auto's, aangename sfeer en mensen,...
's Morgens goed ontbeten, voor de lunch had ik Thaise salade met kip en ei gemaakt en 's avonds genoten van een heerlijke :pizza: met een glaasje (of twee) wijn en een stukje bananencake met pindakaas als dessert drool:.
  • 1387kcal + pizza
  • EKV gram (zonder pizza) 87/122/47
  • EKV verhouding (zonder pizza) 27/39/34
Heerlijk geslapen deze nacht, en ik was dan ook zo fris als een hoentje voor een rondje rennen vanochtend!
Ik vond het jammer dat ik niet nog een kwartier eerder was opgestaan om een langere afstand te doen :p
De twee minuten pauze is omdat mijn ouders (alweer) op reis zijn en ik even gestopt ben om de rolluiken omhoog te doen.
Ik loop toch hun straat voorbij, en dan moet ik niet meer omrijden als ik naar het werk vertrek :D

Looptraining 8 juli 2019
Cijfertjes: 50'; 8,7km; 10,3km/h; 500kcal

upload_2019-7-8_11-6-7.png

Door het extra verbruik van het rennen zal mijn voeding tussen 1300-1450 liggen vandaag ipv strikt op 1300 te houden :)
Vanochtend vroeg voelde ik me nog wat "bloated" door de cheat gisteren, maar intussen heb ik alweer gezonde trek :p
Doeidoei!
Twee glazen, ik ben trots op je!

• Like
Terug
Naar boven