AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.041
Gisteren training geskipped voor een zalig dagje cruisen langs kleine Franse wegjes.
Onderweg wat mooie foto's van de S2000 kunnen maken aan Cap Blanc Nez :)

c_oc=AQlKVB_IZEyEccymLsQfrbYIDQ45mi914SN3Cu_Gx30EKTMkiTBVe7DXG2d6kq0aNng&_nc_ht=scontent.fbru2-1.jpg

Fantastisch en ontspannend weekend gehad, mocht wel na die intensieve trip naar Zwitserland!
Ook qua voeding genoten, maar niet overdreven met food en alcohol :)

Nieuwe week, nieuwe maand, nieuwe schema's.
Donderdag is het "D-Day": na 1 maand weer wegen + Dexascan.
Van de weegschaal verwacht ik niet veel positiefs, hoewel ik meer dan de helft van de maand gemiddeld op 1200-1250kcal zat heb ik het in de weekends goed verbrod met veel teveel yolo :o
Extreem diëten werkt gewoon niet voor mij, want als ik dan "iets losser" mag resulteert het vaak in het plunderen van chocolade, nootjes en de pot pindakaas :rolleyes:
Dus dat gaan we niet meer doen (zowel de veel te lage kcal, als hopelijk het plunderen van de kast).
Voor de scan probeer ik geen verwachtingen te stellen, ik weet best dat mijn vetpercentage (veel te) hoog is.
Het is wel een startpunt om dan jaarlijks eens te laten uitvoeren, en hopelijk steeds een beter resultaat neer te zetten.

Plan voor komende maand.
Voeding:
  • Ma/Do/Vr: 1300kcal
  • Di/Wo: 1450kcal
  • Za/Zo: 1650kcal, occasioneel cheatmeal
Trainingsschema: op basis van "Candito Linear Program" + minimum 30' cardio per training (3 à 4x per week afhankelijk van de weekend uitstapjes)..
Lopen: blijf ik doen als ik voldoende uitgerust ben en genoeg nachtrust kan pakken.
Gisteren bijvoorbeeld voelde ik dat ik nog niet 100% ben gerecupereerd van de korte nachten vorige week, dus vanochtend uurtje langer geslapen i.p.v. te rennen.
Wegen ben ik nog niet uit: wekelijks, twee-wekelijks of maandelijks.

Ik heb het laatste jaar best veel geleerd. Over trainen, voeding, mezelf en het leven in het algemeen.
Het is niet altijd makkelijk geweest, en soms ben ik keihard met mijn neus gedrukt op het feit dat er meer is dan er goed willen uitzien.
Als je mensen waar je zielsveel van houdt hun leven aan een zijden draadje ziet hangen, dan is dat best een wake-up call en voelt als een slag in je gezicht.
Trainen en eten is op een bepaald moment een soort vluchten geworden, wat op den duur ook een negatief effect had op andere aspecten in mijn leven.
Ik moet een goed evenwicht zien te vinden, en me vooral meer realiseren dat niet alleen een strak lijf je gelukkig maakt...

Zo, dat moest er ook wel even uit :rolleyes:
Vandaag super lekker weertje en bij temperaturen dat je er effectief van kunt genieten!
Dus allemaal doen, mensjes! Toedels :wave:

Laatst bewerkt:
Wat een wijsheid allemaal Bubs..ik zie echt een perfectionist in je..ik hoop alleen dat het niet obsessief wordt..het ontspannen gaat je steeds beter af..en ja soms wordt je ook wakker geschud omdat je naast jou leven er nog iemand is die jouw aandacht verdiend..die moet je dan ook echt geven en je niet bezwaarlijk over voelen...: Het geheim van het leven is geven..The secret of living is giving

• #2.043
Wat een wijsheid allemaal Bubs..ik zie echt een perfectionist in je..ik hoop alleen dat het niet obsessief wordt..het ontspannen gaat je steeds beter af..en ja soms wordt je ook wakker geschud omdat je naast jou leven er nog iemand is die jouw aandacht verdiend..die moet je dan ook echt geven en je niet bezwaarlijk over voelen...: Het geheim van het leven is geven..The secret of living is giving

Soms kan ik wel eens verstandig uit de hoek komen hoor :p
Perfectionistisch ben ik zeker, op alle vlakken... Werk, sport, koken, huishouden,... Het is iets wat moeilijk los te laten is, en het is ook nooit goed genoeg (vind ik zelf).
Dat laatste klopt zeker, maar ook daar is het moeilijk om niet in oude gewoontes te hervallen.
Gelukkig voel ik nu zelf al beter aan wanneer ik teveel met mezelf bezig ben en te weinig met mijn geliefdes, in plaats van eerst een "wake up call" nodig te hebben!

Food maandag
  • 1300kcal
  • EKV verhouding 35/34/31
  • EKV gram 113gr/108gr/45gr
Scheelt amper 100kcal, maar ik voelde me echt voldaan toen ik 's avonds ging slapen.
En vandaag mag ik er 1450, zalig :D
Eerste maaltijd rond 10u ipv 13u30, ook dat is heerlijk :eating:

Trainingsschema ook opgemaakt voor de komende 6-8weken!
Dinsdag - Heavy lower
Squat
DL
Leg Curl 3x8-12
Leg Press 3x8-12
Calve raises 3x8-12
2 Abs oefeningen 4x8-12
Cardio min. 30'

Woensdag - Heavy upper
BP
DB Row
OHP 1x6 (+ warm-up)
Pull-up 1x6 (of verdelen over verschillende sessies als ik niet aan 6 raak in 1 keer :o)
Tricep pushdown 3x8-12
DB Curl 3x8-12
2 Abs oefeningen 4x8-12
Cardio min. 30'

Zaterdag - Control lower
Pause squat 6x4 (+ warm-up)
Pause DL 3x4 (+ warm-up)
Leg extension 3x8-12
Glute machine 3x8-12
Calve raises 3x8-12
2 Abs oefeningen 4x8-12
Cardio min. 30'

Zondag - Control upper
Spoto press 6x4 (+ warm-up)
BB Row paused 6x4 (+ warm-up)
Seated shoulder press 1x10 (+ warm-up)
Lat pulldown 1x10 (+ warm-up)
Rear delt fly 3x8-12
DB preacher curl 3x8-12
2 Abs oefneingen 4x8-12
Cardio min. 30'

Als ik op zondag niet kan gaan trainen (wegens leuke dagjes uit) dan combineer ik de eerste twee oefeningen van za/zo en nog van elk 1 assistance + abs (fullbody dus).
Voor BP/Squat/DL op heavy dagen blijf ik het progressie schema volgen dat @SP1988 ooit voorstelde :)
Op control dagen is het sowieso de bedoeling om iets lager gewicht te nemen, dus dan volg ik het schema hierboven.
Paused oefeningen zijn wel nieuw voor me, dus daar moet ik nog even op googlen :rolleyes:

Vanavond dus voor het eerst Heavy lower! Heb er zin in :D

Laatst bewerkt:
Dat perfectionistische herken ik wel:eyes: Mijn probleem is dat ik daardoor projecten niet af maak. Zodra ik niet kan meten met de allerbesten dan stop ik ergens weer mee.

Niks mis met perfectionisme...wellicht wel inplannen om de teugels te laten vieren...maar dat doe je al .. en lach elke morgen in de spiegel...lijkt kinderachtig maar heeft wel een psychisch effect...iets met endorfines ...kijk zo :D

• Like
Waarderingen: Bubs
Leuke log! en die S2000:yes:

• Like
  • #2.047
Dat perfectionistische herken ik wel:eyes: Mijn probleem is dat ik daardoor projecten niet af maak. Zodra ik niet kan meten met de allerbesten dan stop ik ergens weer mee.

Ook herkenbaar, als je het niet goed genoeg kan doen waarom zou je er dan tijd aan spenderen?...

Niks mis met perfectionisme...wellicht wel inplannen om de teugels te laten vieren...maar dat doe je al .. en lach elke morgen in de spiegel...lijkt kinderachtig maar heeft wel een psychisch effect...iets met endorfines ...kijk zo :D

Ik plan in wanneer ik ze laat vieren, helaas niet goed hoeveel haha :roflol:

Dank je :thumb:

Training gisteren ging goed!
Beetje vreemd om minder verschillende oefeningen te doen, maar het hielp wel om me extra te focussen op de squat en DL :)

Training dinsdag 2 juli 2019 - Heavy upper
Squat
1x8x30
1x8x40
3x5x50 (PR op goeie diepte :clap:)

Standing calve raises in smith
5x12x70

Deadlift SS Ab rope pushdown
1x10x37
1x8x47
3x5x57 PR // 4x12x42,5

Leg press SS Calve raises in LP
1x12x50
1x12x100
3x12x150 // 4x12x100

Seated leg curl
3x10x45

Torso rotation
4x12x42,5 per kant

Cardio (300kcal)
  • 30' Stepper prf 1 lvl 14
Techniek op DL was volgens mij ok bij de warm-up, maar denk dat mijn vorm iets verloren gaat bij de werksets.
Zou het eens moeten filmen en laten nakijken...

LeFood dinsdag
  • 1458kcal
  • EKV verhouding 33/41/26
  • EKV gram 121/146/42
Morgen is D-day voor het gewicht.
Ik ben zeker dat het een plusje zal zijn, hoewel het doel was om verder af te vallen...
Mijn buikje steekt weer iets meer uit, en mijn bovenbenen zijn ook duidelijk voller. Hopen dat er ook wat spiermassa bij zit dus :p

Wat het resultaat ook is, ik blijf me aan het vooropgestelde plan van 1300kcal/1450kcal/1650kcal + max 1 cheat/week houden.
Crashdiëten werkt bij mij duidelijk niet aangezien ik dan geen mate ken in het weekend.
Dan beter iets meer eten doorheen de week zodat er geen (of toch minder) drang is om kasten te plunderen op zaterdag en zondag :D
Ik slaap ook weer beter en voel me gewoon algemeen happier, dus alleen maar winst op dat vlak!

Vanavond heavy upper, mogelijks zonder cardio want wegenwerken + ik moet na het werk nog iets ophalen (nieuw sporthorloge gekocht :cheer:)...
De verloren cardio haal ik zaterdag dan wel in :)

PR (VPR) :cool:

• Like
Ook herkenbaar, als je het niet goed genoeg kan doen waarom zou je er dan tijd aan spenderen?...

Ik plan in wanneer ik ze laat vieren, helaas niet goed hoeveel haha :roflol:

Dank je :thumb:

Training gisteren ging goed!
Beetje vreemd om minder verschillende oefeningen te doen, maar het hielp wel om me extra te focussen op de squat en DL :)

Training dinsdag 2 juli 2019 - Heavy upper
Squat
1x8x30
1x8x40
3x5x50 (PR op goeie diepte :clap:)

Standing calve raises in smith
5x12x70

Deadlift SS Ab rope pushdown
1x10x37
1x8x47
3x5x57 PR // 4x12x42,5

Leg press SS Calve raises in LP
1x12x50
1x12x100
3x12x150 // 4x12x100

Seated leg curl
3x10x45

Torso rotation
4x12x42,5 per kant

Cardio (300kcal)
  • 30' Stepper prf 1 lvl 14
Techniek op DL was volgens mij ok bij de warm-up, maar denk dat mijn vorm iets verloren gaat bij de werksets.
Zou het eens moeten filmen en laten nakijken...

LeFood dinsdag
  • 1458kcal
  • EKV verhouding 33/41/26
  • EKV gram 121/146/42
Morgen is D-day voor het gewicht.
Ik ben zeker dat het een plusje zal zijn, hoewel het doel was om verder af te vallen...
Mijn buikje steekt weer iets meer uit, en mijn bovenbenen zijn ook duidelijk voller. Hopen dat er ook wat spiermassa bij zit dus :p

Wat het resultaat ook is, ik blijf me aan het vooropgestelde plan van 1300kcal/1450kcal/1650kcal + max 1 cheat/week houden.
Crashdiëten werkt bij mij duidelijk niet aangezien ik dan geen mate ken in het weekend.
Dan beter iets meer eten doorheen de week zodat er geen (of toch minder) drang is om kasten te plunderen op zaterdag en zondag :D
Ik slaap ook weer beter en voel me gewoon algemeen happier, dus alleen maar winst op dat vlak!

Vanavond heavy upper, mogelijks zonder cardio want wegenwerken + ik moet na het werk nog iets ophalen (nieuw sporthorloge gekocht :cheer:)...
De verloren cardio haal ik zaterdag dan wel in :)
Allemaal goed nieuws dus: training, eten, slaap. Top!
Vergeet vanavond je sporthorloge (welke heb je precies?) niet te gaan ophalen dan. Altijd leuk die nieuwe gadgets. Geeft zeker in het begin altijd wat extra motivatie :)

Edit: nvm, ik zie het al (foto in dat andere topic) :)

Laatst bewerkt:
  • Like
  • #2.050
Allemaal goed nieuws dus: training, eten, slaap. Top!
Vergeet vanavond je sporthorloge (welke heb je precies?) niet te gaan ophalen dan. Altijd leuk die nieuwe gadgets. Geeft zeker in het begin altijd wat extra motivatie :)

Edit: nvm, ik zie het al (foto in dat andere topic) :)

Ik had vroeger een Polar loop, maar die is sinds eind april stuk :(
Dus nu een Vivomove van Garmin gekocht. Iets duurder, maar je kunt er ook veel meer mee + het ziet er ook gewoon veel mooier uit.
Vroeger wisselde ik mijn Polar voor een gewoon horloge als ik ergens naartoe moest (want deftiger), dat zal nu niet meer nodig zijn :)

Als ik eens geen zin had in cardio gaf het horloge inderdaad dat zetje extra om er toch wat te doen, of om over de middag/'s avonds nog wat te wandelen.
Ik ga nu ook weer een beter idee krijgen van mijn verbruik, wat het makkelijker maakt om mijn voeding in te schatten (hoop ik).

Ik had vroeger een Polar loop, maar die is sinds eind april stuk :(
Dus nu een Vivomove van Garmin gekocht. Iets duurder, maar je kunt er ook veel meer mee + het ziet er ook gewoon veel mooier uit.
Vroeger wisselde ik mijn Polar voor een gewoon horloge als ik ergens naartoe moest (want deftiger), dat zal nu niet meer nodig zijn :)

Als ik eens geen zin had in cardio gaf het horloge inderdaad dat zetje extra om er toch wat te doen, of om over de middag/'s avonds nog wat te wandelen.
Ik ga nu ook weer een beter idee krijgen van mijn verbruik, wat het makkelijker maakt om mijn voeding in te schatten (hoop ik).
Heb de foto gezien. Is mooi. Kan je met gemak zowel binnen als buiten de gym dragen. Very fashionable indeed!
Veel plezier ermee :)

• Like
  • #2.052
Zoals verwacht gisteren een half uurtje later in de gym (omrijden door wegenwerken en ophalen nieuw horloge).
Toch de training rustig kunnen afwerken en 20minuutjes cardio gedaan.
De overige tien haal ik zaterdag wel in :)

Training woensdag 3 juli 2019 - Heavy upper
Bench press
1x10x20
1x10x25
3x7x32,5 (redelijk vlot)

DB Row
1x12x4
1x12x6
1x12x8
1x6x10
2x6x12
Nog beetje zoeken naar gewicht voor de werksets :)

Pull-up (reverse grip) SS Cross body crunch
4x3xBW // 4x12 per kant

OHP
1x12x14,5
1x12x17
1x9x19,2
1x6x22 PR (maar met moeite :o)

Cable tricep pushdown
3x12x20

DB Bicep curl
3x12x6

Abdominal crunch machine
1x12x10
1x12x12,5
2x12x15

Cardio (210kcal)
  • 20' Wave prf 3 lvl 14
LeFood Woensdag
  • 1453kcal
  • EKV verhouding 32/38/30
  • EKV gram 117/142/50
Vanochtend rondje gelopen, was alweer even geleden :)
Benen voelden nog vermoeid, maar ging toch best goed!

Looptraining donderdag 4 juli 2019
Cijfertjes: 55'; 9,15km; 10km/h; 530kcal

upload_2019-7-4_10-39-34.png

Vanochtend voor het eerst weer de weegschaal getrotseerd.
Helaas moest ik niet :toilet: toen ik opstond, had anders vast nog wat gescheeld :p
Verdict: 53,4Kg
Mijn laatste gemiddelde gewicht was 52kg, dus toch 1,4kg bijgekomen in juni :o
Laten we hopen dat het ook wat spiermassa is :D
Om 15u de Dexascan, ben best benieuwd... Geen hoge verwachtingen gesteld zodat ik ook niet (te) teleurgesteld kan zijn :)

Ik ga me nu wel weer regelmatig wegen om mijn gewicht onder controle te houden, maar voeding blijft zoals gepland.
Geen crashdieet meer voor mij, f*ck that shit!
Morgen rustdagje, benen op hun positieven laten komen voor de training van zaterdag.
Toedels! :hello:

Edit: oja, en dit weekend PIZZA! Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst had. Het is minstens 3 maand geleden, want naar aanloop van Euromeet wilde ik er geen eten om er daar extra van te genieten (en in Italië dan uiteindelijk geen gegeten :grumble::treuren:).

• Like
  • #2.055
Keurig, keurig!:marvin:

Anders ik wel. Waarvoor doe je ehm eigenlijk? Heb ik even gemist..

Omdat ik geobsedeerd ben door cijfertjes :p
Resultaat is, vind ik, niet bepaald goed voor iemand die zo met KT, cardio en voeding bezig is.
Had ik 'm gedaan op het einde van april, toen ik me in het weekend nog kon beheersen omdat ik nog "maar" vier maand cutte, had ik denk ik betere cijfers gehad.
Desalniettemin ligt mijn vetpercentage blijkbaar in de categorie "zeer laag" voor mijn leeftijd (30-40), maar het klinkt veel als je al die percentages hier op het forum leest...

Anyhow, genoeg geleuterd.
Bij deze de resultaten (in het kort):
Lengte 1m56,5 (wtf, ik dacht écht dat ik 1m58 was :sad:, ik stond niet netjes rechtop toen ze me mat. Ben ik zeker van!!)
Gewicht 53,8kg (had ook net geluncht dus valt nog mee in vergelijking met de ochtend)
VVM 39,5kg/73,4%
Bot 2kg/3,7%
Vetmassa 12,3kg/22,9%

Maar, officieel word je vetpercentage bekeken ten opzichte van enkel je VVM, bot telt niet mee.
Dus kom ik aan 23,8%.
Volgens hun tabel zit je bij 21%-24% "zeer laag"...
De verdeling is zoals verwacht, voornamelijk aan mijn benen (32,9%) en booty (35,2%) :roflol:
Mijn buik en romp hebben het minst vet (respectievelijk 20,8% en 18,5%), armen stranden op 22,2%.
Een gezonde verdeling dus wel, aangezien buikvet het gevaarlijkst is voor de gezondheid.

Dusja, er is zeker ruimte voor verbetering en dat is ineens het doel voor volgend jaar :)
Na de scan nog op bezoek geweest bij mijn oude nachtcollega die op pensioen is gegaan (ik kon niet naar haar feestje omdat ik in Zwitserland zat) en daar een Magnum naar binnen gewerkt om het matige resultaat te verwerken, haha :p
Heb wel eea geschrapt voor de rest van de dag, zal maar 100kcal hoger uitkomen dan gepland :)
Niet zo erg gezien mijn 9km loopje van vanochtend!

Oja, er zitten ook berekeningen bij qua onderhoud, afvallen etc.
Daarover later meer, nu wil ik FOOD :p (pasta, kippengehakt, verse tomatensaus met paprika omnomnom)

Heel netjes toch. Waar zou je naar toe willen qua vetpercentage? Uit België trouwens? Want in NL is zo een dexa best aan de prijs..

• Like
Hoezo matig resultaat? Is toch prima! Tenminste, dat vind ik toch. Natuurlijk kan / mag / moet je altijd "aimen" voor betere resultaten naar de toekomst toe. Dat is uiteindelijk toch ook waar we het allemaal om doen; progressie boeken in het leven (op allerlei vlakken, niet enkel op vlak van sport en algemene gezondheid). Dus ik zeg: goed gedaan! :thumb:

Ben wel benieuwd naar je follow-up post met die berekeningen. En uiteraard naar de food pics van de pasta! Smakelijk alvast! :)

Laatst bewerkt:
  • #2.060
Heel netjes toch. Waar zou je naar toe willen qua vetpercentage? Uit België trouwens? Want in NL is zo een dexa best aan de prijs..
België inderdaad, aan de overkant van mijn werk zelfs :p
Zoals @lienlien al zei was het 50 Euro. Ze hebben ook twee afdelingen in Nederland, zelfde prijs ;) Als je Googlet op Energylab vind je het wel terug.
Ik denk dat ik rond de 20% prima zou vinden, maar of dat haalbaar is met mijn hypothyreoidie? Zelfs met mijn meds zorgt het nog voor een klote traag metabolisme, en ik wil mezelf niet half mijn leven uithongeren voor dat cijfertje... Dus voor volgend jaar is het doel gewoon beter doen. Al is het maar een half procentje :)

Terug
Naar boven