Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681
Met een oefening die je lang niet hebt gedaan kan je je spieren idd verrassen = lees heftige spierpijn aan overhouden :D

prima keuze :pressing:

:)

Kan ik me ook wel voorstellen hoor, ik train ook nooit met een blote buik :D

Haha :roflol: . Een crop top zou je ook wel staan hoor denk ik :eyebrow:.

Wanneer een vrouw deadlift kijkt een man niet naar haar buikje. Dus geen zorgen.

Ik heb deze info van een vriend.

Maakt ook niet uit, ik let erop en dat is al genoeg om het niet aan te doen :rolleyes:.

A%2F%2Fi.makeagif.com%2Fmedia%2F4-15-2015%2FbRPaH6.gif

:roflol:

Wat een bijzonder attent en passend cadeau, dat doet ie goed.
Geen reden om je onzeker te voelen, you're pulling it off!
Iedereen die voorover bukt of buigt heeft toch iets van rollen? Is het voor die bewegingen dat de fitgirls in mijn gym dan korte truitjes of vestjes aanhebben?
Eigenlijk is het bijna gemeen om niet zo naar de gym te gaan, of juist wel, tegen jelly (pun intended) bitches.

Heb ook nog nooit een dergelijke aut-fit gezien, maar menig fitgirl bij mij in de gym komt wat later, als ik al bijna klaar ben, wat immers is hun training zonder publiek? Niet allemaal natuurlijk, maar bij sommigen heb ik echt dat idee dat ze er een beetje een show van maken.

Uiteindelijk bepaal je het natuurlijk lekker zelf, heb vooral lak aan wat anderen zouden kunnen denken

Ja, ondanks dat hij soms andere gedachten uit omtrent mijn sport "obsessie" is het wel een lief cadeau, en toon het op een manier dat hij er toch ook (een beetje) achter staat.
In mijn hoofd heeft niet iedereen rolletjes, en zijn ze bij mij enorm en afschuwelijk.
Misschien, als het me lukt om goed te cutten volgend voorjaar, waag ik me er eens aan in de zomer :).

In mijn reguliere gym zijn er gelukkig zeer weinig van de attention-wh*re fitgirl types.
Ik zou me er alleen maar aan ergeren denk ik :o.

Over dat laatste heb je helemaal gelijk, en ik doe het ook niet om wat anderen zouden denken.
Het is vooral dat ik me er zelf, op dit moment, ongemakkelijk bij zou voelen :).

Verassen? Doet me hieraan denken:

Kabouter Wesley ftw :D!

Outfit staat super, maar ik weet niet of er veel testosteronbommen en patsertjes in de fitness rondlopen?

Thanks Bert.
Er lopen er daar alvast stukken minder rond dan er hier op het forum zitten ;).
In "gym 2", waar ik vaak op zon- en feestdagen ga trainen, zit het er wel vol van...

Vanwege het sociale aspect zal ze wel veel aanspraak hebben, ze komen allemaal ff praten over automobielen.
Als ze maar niet teveel naar de spoiler en de koplampen staren, staren is namelijk onbeleefd.

Valt best mee hoor, ik kan ook best kattig uit de hoek komen als ik geen zin heb in een praatje :o.
Meestal word ik dan een paar dagen met rust gelaten :roflol:.

Outfit staat top! Niks om onzeker over te zijn.

Thanks @pat82 !

Zeer zeker, of iemand vraagt wil je mijn uitlaat eens zien ronken...

Haha :D.
Nou, diegene met de meest interessante, ronkende uitlaat (voor mij) valt ver buiten mijn leeftijdscategorie :p.

Dat zou ik zien als een uitnodiging om de partnerworkout "tailpipe" te doen, ook hopen...

Hoop doet leven :P.

Die outfit staat je echt super!
Ik train overigens wel in een sport BH. Puur omdat ik me altijd helemaal kapot zweet en ik het verschrikkelijk haat als er kleding vastplakt+ ik de confrontatie van mijn rolletjes altijd super motiverend vind :roflol:. #imfuckedupinmymind
Oja. En ik geef ook heel weinig om wat anderen vinden.

• #2.683
Die outfit staat je echt super!
Ik train overigens wel in een sport BH. Puur omdat ik me altijd helemaal kapot zweet en ik het verschrikkelijk haat als er kleding vastplakt+ ik de confrontatie van mijn rolletjes altijd super motiverend vind :roflol:. #imfuckedupinmymind
Oja. En ik geef ook heel weinig om wat anderen vinden.

Thanks Luus! Ik ben niet zo'n zweter, dus daarvoor hoef ik het al niet te doen :p.
Draag ook meestal luchtige stofjes om te gaan sporten en dan merk je dat nie zo fel.
Super dat je zo weinig om anderen hun mening geeft, iets waar ik nog een beetje aan moet werken :).

Deze week dus voor het eerst 5 trainingen doen.
Dankzij @Sweatdaily heb ik een voorbeeld voor een 5-daags fullbody schema.
Toch ga ik eerst eens een 5-way split proberen voor een aantal weken.
Daarna kan ik altijd eens een tijdje FB gaan ook :).

Plan is volgende:
Dinsdag - quads + abs
Woensdag - Schouders + borst
Vrijdag - Rug + abs
Zaterdag - Triceps/biceps
Zondag - Hamstrings + abs

5 à 6 soorten oefeningen per training zal wel voldoen vermoed ik, telkens 3-4 sets afhankelijk van hoeveel tijd/motivatie er is :).
Vanavond beginnen met quads en abs dus!
WIsh me luck :D!

Ben benieuwd naar wat je ervan gaat vinden, succes!

Hoe is het gegaan?

Het is leuk om verschillende trainingsschema’s uit te proberen. Maar je moet het wel echt ruim de tijd geven voor je weet of iets je ligt of niet. Het is altijd even wennen in het begin. Ik denk dat je met je nieuwe schema meer tijd hebt voor herstel dan je feitelijk nodig hebt.

• #2.688
Ben benieuwd naar wat je ervan gaat vinden, succes!

Ik ook :p. Bedankt!

Eerste training ging goed, maar kheb het mezelf toch iets te zwaar gemaakt denk ik.
Hoewel het ook zwaar kan aangevoeld hebben omdat ik al twee dagen slecht had geslapen...

Succes :thumbs:

5 dagen trainen in de week, ik heb er respect voor hoor.

Bedankt @Vissertje1980 !
Het is ook voor het eerst dat ik 5x/week wil trainen.
Uiteraard zullen er weken zijn waarbij dat niet lukt, zo ben ik gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik vrijdag eigenlijk al andere verplichtingen heb :roflol: .
Dus mogelijks haal ik ze al niet alle vijf deze week :o.
Eventueel neem ik de training van vrijdag er (deels) bij op zaterdag. We'll see.

Het is leuk om verschillende trainingsschema’s uit te proberen. Maar je moet het wel echt ruim de tijd geven voor je weet of iets je ligt of niet. Het is altijd even wennen in het begin. Ik denk dat je met je nieuwe schema meer tijd hebt voor herstel dan je feitelijk nodig hebt.

Meestal hou ik een schema 8-12 weken vast, daarna heb ik weer nood aan variatie.
Soms is dat gewoon wat oefeningen wijzigen, soms een volledige ommezwaai qua programma.
Herstel vind ik best belangrijk, zeker omdat ik blessure-gevoelig ben. Beter safe than sorry :)!

De training zelf nam gisteren ongeveer 1h15 in beslag, daarna (met moeite) nog 30 minute cardio gedaan.
Voor abs had ik niet zoveel tijd meer, dus vanavond maar weer een paar oefeningen erbij (proberen te) nemen :).

Training dinsdag 22 oktober 2019 - Quads/Calves/Abs
Squat
1x8x30
1x6x40
5x5x50 (niet alle reps even netjes, dus volgende week zelfde gewicht!)
2x8x45

Bulgarian split squat SS Calve raises on stairs
4x10x10 // 4x15xBW

Leg press SS Calve raises in LP
4x12x120 // 4x10x120
Pfieuw, vroeger haalde ik 160kg, nu viel 120 me al zwaar!
Toen deed ik LP wel als eerste oefening, dus vermoeidheid door de squats speelt misschien wel een rol?

Leg extension
4x10x42,5

Abductor machine
4x12x60

2KB Walking lunges SS Ball crunches
4x20p.x8 (per hand) // 4x20

Cardio: 340kcal
  • 30' Wave (met moeite, ik voelde toen al dat ik vandaag niet makkelijk uit bed zou raken :roflol:)
Deze ochtend dus inderdaad met fijne spierpijn opgestaan, voornamelijk in quads en glutes (duh).
Maar we gaan niet huilie huilie doen, voor de derde dag op rij de tien verdiepingen naar bureau getrotseerd via de trap!
Vanavond borst en schouders op het programma, en wat abs als er nog tijd is :).

Met mijn voet gaan het intussen weer prima trouwens, ik heb al meer dan een week geen pijn meer!
Dus geen excuses om morgen niet te gaan lopen :).
Ik heb alleen wat schrik dat ik niet eens de 5km meer ga halen :o.

Met mijn voet gaan het intussen weer prima trouwens, ik heb al meer dan een week geen pijn meer!
Dus geen excuses om morgen niet te gaan lopen :).
Ik heb alleen wat schrik dat ik niet eens de 5km meer ga halen :o.

Dat is goed om te lezen :rocker: En die 5Km komt vast wel (weer) goed ;)

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #2.690
Dat is goed om te lezen :rocker: En die 5Km komt vast wel (weer) goed ;)

Hopelijk, ik was zo blij dat ik al een paar keer 15km had gelopen...
Mijn humeur zal vast niet top zijn als ik morgen geen 5 zou halen :o.
Mischien wat comfort food inplannen om dat indien nodig te compenseren :roflol: .

Hopelijk, ik was zo blij dat ik al een paar keer 15km had gelopen...
Mijn humeur zal vast niet top zijn als ik morgen geen 5 zou halen :o.
Mischien wat comfort food inplannen om dat indien nodig te compenseren :roflol: .
Het belangrijkste is dat er weer gelopen wordt!

De eerste keer maakt het toch niet uit, niets forceren, gewoon genieten en ff voelen hoe t gaat. Sneller en langer komt (bijna) vanzelf.

Zet m op!

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #2.692
Training woensdag 23 oktober 2019 - Chest/Shoulders/Abs
Bench press
1x8x25
1x6x32,5
3x3x40 (hm, uitvoering niet zo netjes. volgende week weer eens 37,5 nemen met hoger volume)
2x8x35

OHP SS Ab rope pushdown
1x6x24,5 // 1x15x47,5
1x4x24,5 // 1x15x47,2
2x8x22 // 2x15x47,5

Incline DB Press
1x8x12
2x12x10

Side laterals SS Cross body crunch
3x12x6 // 3x15 per kant

Rear laterals
3x15x4 (mocht duidelijk iets zwaarder)

Assisted dips SS Kneeling torso rotation
3x12x12,5 // 3x12x45 per kant

Unilateral chest press machine
1x12x35
2x11x35

Cardio: 315kcal
  • 30'Stepper
Voelde goed! Training zelf nam ook ongeveer 1h15 in beslag, zonder de cardio.

Vanochtend om 6u de wekker, opgestaan met meer pijn in mijn quads dan gisteren :eek: .
Spierpijn komt bij mij precies altijd een dag later.
Maar ik was super gemotiveerd om gaan hardlopen, dus ik heb lekker mijn rondje gedaan!
Eens opgewarmd ging dat prima, ook geen last van mijn voet tijdens het lopen (nu even afwachten of het zo blijft de komende dagen).
No need to say dat, zeker na het lopen, trappen doen en opstaan na even te zitten nu dikke fun is :roflol: .

Het belangrijkste is dat er weer gelopen wordt!

De eerste keer maakt het toch niet uit, niets forceren, gewoon genieten en ff voelen hoe t gaat. Sneller en langer komt (bijna) vanzelf.

Zet m op!

Klopt, en ik ben ook met die gedachtengang vertrokken!
Uiteindelijk écht super gelopen, veel beter dan ik had verwacht :clap:.
Zelfs de snelheid zat op mijn "normale" niveau :cheer:.

Looptraining donderdag 24 oktober 2019
Cijfertjes: 47'; 8,15km; 10,4km/h; 465kcal
wp_ss_20191024_0004.jpg wp_ss_20191024_0003.jpg
Het plan om maximum 5 à 6km te doen is dus mislukt :o (zoals voorspeld door de man des huizes, die mij beter kent dan ikzelf blijkbaar :engel:).
Aangezien ik morgen andere verplichtingen hebt wordt het rustdag ipv rug trainen.
Denk dat ik zaterdag dan rug + hams zal doen en zondag biceps/triceps.

Qua voeding:
  • Maandag 1260 kcal, EKV 109/39/124
  • Dinsdag 1398 kcal, EKV 117/42/139
  • Woensdag 1368kcal, EKV 116/37/137
Vandaag iets meer kcal ingepland (1450-1500) vanwege de looptraning.
Volgende week ga ik mijn eten wat beter plannen zodat de vetten iets hoger worden.
Gisteren zat ik echt te laag, maar ik had zo slecht gepland dat ik overdag amper vetten binnen had.
Post-workout is op weekdagen ook pre-bed, en dan wil ik liever veel vetten vermijden.
Dus vanaf volgende week noten bij de kwark voor ontbijt, en avocado in mijn lunchsalade! En meer PB op mijn boterham tussendoor, uiteraard.
@Sanca Magni Waarom is er trouwens geen pindakaas emoticon? :( Die zou ik wel willen om mijn trainingen te raten :D.

Doeeeei!

Training woensdag 23 oktober 2019 - Chest/Shoulders/Abs
Bench press
1x8x25
1x6x32,5
3x3x40 (hm, uitvoering niet zo netjes. volgende week weer eens 37,5 nemen met hoger volume)
2x8x35

OHP SS Ab rope pushdown
1x6x24,5 // 1x15x47,5
1x4x24,5 // 1x15x47,2
2x8x22 // 2x15x47,5

Incline DB Press
1x8x12
2x12x10

Side laterals SS Cross body crunch
3x12x6 // 3x15 per kant

Rear laterals
3x15x4 (mocht duidelijk iets zwaarder)

Assisted dips SS Kneeling torso rotation
3x12x12,5 // 3x12x45 per kant

Unilateral chest press machine
1x12x35
2x11x35

Cardio: 315kcal
  • 30'Stepper
Voelde goed! Training zelf nam ook ongeveer 1h15 in beslag, zonder de cardio.

Vanochtend om 6u de wekker, opgestaan met meer pijn in mijn quads dan gisteren :eek: .
Spierpijn komt bij mij precies altijd een dag later.
Maar ik was super gemotiveerd om gaan hardlopen, dus ik heb lekker mijn rondje gedaan!
Eens opgewarmd ging dat prima, ook geen last van mijn voet tijdens het lopen (nu even afwachten of het zo blijft de komende dagen).
No need to say dat, zeker na het lopen, trappen doen en opstaan na even te zitten nu dikke fun is :roflol: .

Klopt, en ik ben ook met die gedachtengang vertrokken!
Uiteindelijk écht super gelopen, veel beter dan ik had verwacht :clap:.
Zelfs de snelheid zat op mijn "normale" niveau :cheer:.

Looptraining donderdag 24 oktober 2019
Cijfertjes: 47'; 8,15km; 10,4km/h; 465kcal
wp_ss_20191024_0004.jpg wp_ss_20191024_0003.jpg
Het plan om maximum 5 à 6km te doen is dus mislukt :o (zoals voorspeld door de man des huizes, die mij beter kent dan ikzelf blijkbaar :engel:).
Aangezien ik morgen andere verplichtingen hebt wordt het rustdag ipv rug trainen.
Denk dat ik zaterdag dan rug + hams zal doen en zondag biceps/triceps.

Qua voeding:
  • Maandag 1260 kcal, EKV 109/39/124
  • Dinsdag 1398 kcal, EKV 117/42/139
  • Woensdag 1368kcal, EKV 116/37/137
Vandaag iets meer kcal ingepland (1450-1500) vanwege de looptraning.
Volgende week ga ik mijn eten wat beter plannen zodat de vetten iets hoger worden.
Gisteren zat ik echt te laag, maar ik had zo slecht gepland dat ik overdag amper vetten binnen had.
Post-workout is op weekdagen ook pre-bed, en dan wil ik liever veel vetten vermijden.
Dus vanaf volgende week noten bij de kwark voor ontbijt, en avocado in mijn lunchsalade! En meer PB op mijn boterham tussendoor, uiteraard.
@Sanca Magni Waarom is er trouwens geen pindakaas emoticon? :( Die zou ik wel willen om mijn trainingen te raten :D.

Doeeeei!
Waarom geen vetten voor het slapen?
Ik gooi dan 30 gram pindakaas door mn skyr, kan er serieus de hele dag naar uitkijken hoor

• #2.694
Waarom geen vetten voor het slapen?
Ik gooi dan 30 gram pindakaas door mn skyr, kan er serieus de hele dag naar uitkijken hoor

Op niet trainingsdagen is dat geen probleem en eet ik ook wel pindakaas/noten/..., maar op dinsdag en woensdag ga ik trainen van 19u30-21u30 (ongeveer) dus is mij post-workout meal ook mijn pre-bed meal.
En dan zou het niet goed zijn om (veel) vetten te eten i.v.m. opname van eiwitten...

Op niet trainingsdagen is dat geen probleem en eet ik ook wel pindakaas/noten/..., maar op dinsdag en woensdag ga ik trainen van 19u30-21u30 (ongeveer) dus is mij post-workout meal ook mijn pre-bed meal.
En dan zou het niet goed zijn om (veel) vetten te eten i.v.m. opname van eiwitten...
En dan verga je niet van de spierpijn de volgende dag?

eiwitten worden wel opgenomen hoor, alleen die vetjes vertragen je metabolisme wat dus gunstig is in de nacht (anabool)

rondom je treen dus beter geen (weinig) vetjes eten, in jou geval niet te vetrijk ivm postmeal

Wat ik zou doen is na de treen gehydoliseerde eiwitten nemen, die zijn zijn binnen 30min opgenomen en daarna wat vet bij je pre-bed meal om de nacht door te komen

Laatst bewerkt:
  • #2.697
En dan verga je niet van de spierpijn de volgende dag?

Ik verga altijd van de spierpijn de volgende dag :roflol: .
Snap niet goed waarom ik zou vergaan van de spierpijn? Omdat ik te weinig eet in het algemeen na de training, of omdat ik minder vetten eet/heb gegeten?
Oprechte vraag trouwens, want ik wil graag weten wat herstel bevorderend is/kan zijn :).

eiwitten worden wel opgenomen hoor, alleen die vetjes vertragen je metabolisme wat dus gunstig is in de nacht (anabool)

rondom je treen dus beter geen (weinig) vetjes eten

Dat is wat ik zei, toch? Ik zei niet dat ze niet opgenomen worden, maar dat vetten niet zo goed zijn voor de opname (en die dus trager is).

Ik verga altijd van de spierpijn de volgende dag :roflol: .
Snap niet goed waarom ik zou vergaan van de spierpijn? Omdat ik te weinig eet in het algemeen na de training, of omdat ik minder vetten eet/heb gegeten?
Oprechte vraag trouwens, want ik wil graag weten wat herstel bevorderend is/kan zijn :).

Dat is wat ik zei, toch? Ik zei niet dat ze niet opgenomen worden, maar dat vetten niet zo goed zijn voor de opname (en die dus trager is).
zojuist gecorrigeerd

• #2.699
@Bosco55555: Wat je zegt kan inderdaad zo zijn, maar ik eet liever écht eten dan vloeibare dingen.
Ik voel me écht niet voldaan met een eiwitshake en hunker dan gewoon naar nog iets anders, met het gevaar dat ik meer kcal zou binnen werken dan ik zou willen.
Shakes gebruik ik enkel op dagen dat we eens veggie eten en ik moeilijk aan mijn eiwitten kom.

@Bosco55555: Wat je zegt kan inderdaad zo zijn, maar ik eet liever écht eten dan vloeibare dingen.
Ik voel me écht niet voldaan met een eiwitshake en hunker dan gewoon naar nog iets anders, met het gevaar dat ik meer kcal zou binnen werken dan ik zou willen.
Shakes gebruik ik enkel op dagen dat we eens veggie eten en ik moeilijk aan mijn eiwitten kom.
Als je naar huis rijd na de treen pak je die voorverteerde eiwitten is prima voedsel en tijdsbesparend
En als je thuis komt eet je je volwaardige meal :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven