MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Ik heb je volgens mij al vaker gezegd dat je te stug vasthoudt aan allemaal cijfertjes en je het moet leren een beetje los te laten :o

Hey die Bubs, denk je een beetje om jezelf? Wees niet te streng voor jezelf, je mag echt meer dan tevreden zijn met je body, je ziet er hartstikke goed uit :thumbs: . Gun jezelf af en toe ook gerust ff de ruimte om niet elke rijstkorrel te tellen en vertrouw op je ervaring en vooral op jezelf. Ik weet hoe moeilijk dat is maar ook ik heb deze week ff geen calorieën bij gehouden en dat is soms echt wel ff fijn hoor. Volgende week gewoon weer oppakken en door gaan. Net zoals je bij sommige manieren van trainen heavy en light periodes hebt mag dat denk ik met alles om het sporten heen ook wel eens. Ff een weekje alles light (mentaal gezien bedoel ik dan ;)) nemen en ff niet te druk maken om alles, als je vertrouwd op je ervaring en het niet te gek doen gebeurd je niks in zo'n week hoor.
Hij spreekt uit ervaring, weet hoe moeilijk het is tevreden te zijn met zichzelf. :thumbs:

Altijd makkelijker bij een ander, niet minder waar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.925
idd in je ritme blijven en ga op de automatische piloot wat je eten betreft, je hebt inmiddels zoveel ervaring opgedaan, ik denk dat je daar veel rustiger van wordt...probeer het maar een weekje uit...zul je zien :)

Ik ga komende week nog even gewoon door met tracken.
Daarna zitten er wat social events + weekendje Essen (Motorshow) aan te komen.
Proberen daarvan te genieten dus.

Hey die Bubs, denk je een beetje om jezelf? Wees niet te streng voor jezelf, je mag echt meer dan tevreden zijn met je body, je ziet er hartstikke goed uit :thumbs: . Gun jezelf af en toe ook gerust ff de ruimte om niet elke rijstkorrel te tellen en vertrouw op je ervaring en vooral op jezelf. Ik weet hoe moeilijk dat is maar ook ik heb deze week ff geen calorieën bij gehouden en dat is soms echt wel ff fijn hoor. Volgende week gewoon weer oppakken en door gaan. Net zoals je bij sommige manieren van trainen heavy en light periodes hebt mag dat denk ik met alles om het sporten heen ook wel eens. Ff een weekje alles light (mentaal gezien bedoel ik dan ;)) nemen en ff niet te druk maken om alles, als je vertrouwd op je ervaring en het niet te gek doen gebeurd je niks in zo'n week hoor.

:o Thanks Vissertje, das superlief!
Alleen is het trainen en tracken niet de grond van de stress die ik ervaar, integendeel.
Voornamelijk door de abnormale drukte en pushende manager(s)/directors op het werk voel ik mezelf stilletjesaan (weer) weggelijden.
Zelf ook al eens een paar maand thuis gezeten omdat ik mezelf voorbijgelopen had, en ik begin nu hetzelfde gevoel te krijgen :(.

Ik heb je volgens mij al vaker gezegd dat je te stug vasthoudt aan allemaal cijfertjes en je het moet leren een beetje los te laten :o

Preek maar waar er geen geloof is, @Sanca Magni :p!

Dat is voor veel mensen op dit forum lastig.

Klopt!

Hij spreekt uit ervaring, weet hoe moeilijk het is tevreden te zijn met zichzelf. :thumbs:

Altijd makkelijker bij een ander, niet minder waar.

Ook dat klopt...

Ervaringsdeskundige noemen ze het ook wel eens :p

En dit ook! Jeetje, wat een waarheden allemaal in deze log :cool:.

Ondanks mijn en enorme baaldag gisteren (teveel stress op het werk, sportkleding thuis vergeten, enorme hoofdpijn tegen 16u30,...) toch mijn rug training wezen doen.
Eerst naar huis, omgekleed en onmiddellijk weer vertrokken.
Daarna nog de wekelijkse boodschappen gedaan, en omstreeks 21u15 (toen mijn vriend thuis kwam van het werk, en snel door had dat er iets mis was) helemaal gecrasht.
Huilbui tot en met, niet normaal.
Gelukkig is hij superlief, heeft me ondergestopt in de zetel en lekker gekookt met aandacht voor mijn kcal budget :heart:.
Nouja, genoeg geklaagd.
Hier komt:

Training vrijdag 22 november 2019 - back
Sumo deadlift
1x10x47
1x8x57
5x4x67 VPR
2x6x60

Seated pulley row
1x12x35
3x8x40

Lat pulldown - wide
4x10x35

Lower back machine
2x12x25
2x10x27,5

Assisted pull-ups
1x10x27,5
3x8x27,5

One arm DB row
4x12x12

Back extension
4x12x12

Cardio ~320kcal
  • 15' Stepper
  • 15' Wave
Deze nacht niet super geslapen, voelde me vanochtend eigenlijk nog steeds behoorlijk kut en stressy.
Verstand op nul, sportkleren aan en richting gym!

Training zaterdag 23 november 2019 - Hams/Abs
BB Hip thrust SS Ab rope pushdown
1x10x52
1x8x62
5x5x82 PR Officieel boven 1,5 keer BW :D // 5x15x47,5
2x8x72

Seated leg curl SS Abdominal crunch machine
2x10x45 // 2x15x12,5
2x10x45 // 2x12x15

Ball leg curl SS Ball crunches
4x20 // 4x20

Single leg SLDL SS Planking
4x12x12 // 4x30"

Cable glute kickback (glute machine bezet) SS Cable hip adduction (tja, als je dan toch nie dingen rond je enkels hebt...)
2x10x35 // 2x12x15
2x10x35 // 2x12x17,5
Kickback was toch een beetje doodgaan :o.

Cardio ~520kcal
  • 30' Stepper
  • 20' Wave
Plannen voor 6u van Kortrijk, uit eten en bioscoop zijn in het water gevallen helaas.
Volgende keer beter...

À demain!

Klote dat je zo onder druk staat Bubs, fijn dat er thuis iemand is die wel lief voor je is. Hopelijk komt er verandering in je gemoedstoestand of is het mogelijk dat er op het werk iets aangepast kan worden voordat je helemaal terugvalt.

• Like
Waarderingen: Bubs
En wat is het dan fijn om even die fijne steun van je mannetje te hebben he :kiss:

• Like
Voornamelijk door de abnormale drukte en pushende manager(s)/directors op het werk voel ik mezelf stilletjesaan (weer) weggelijden.

Misschien tijd voor een goed gesprek op werk en goed laten merken dat je niet over jezelf heen laat lopen en wel klaar ermee bent dat je je zo slecht voelt en dat je gelukkig wil zijn op werk en niet het gevoel wil hebben dat het niet goed genoeg is. Ze hebben er niks aan als je straks met een burn-out thuis zit...

Zelf ook al eens een paar maand thuis gezeten omdat ik mezelf voorbijgelopen had, en ik begin nu hetzelfde gevoel te krijgen :(.

Daarna nog de wekelijkse boodschappen gedaan, en omstreeks 21u15 (toen mijn vriend thuis kwam van het werk, en snel door had dat er iets mis was) helemaal gecrasht.
Huilbui tot en met, niet normaal.

Lieve Bubs,

Ik lees dit en de rillingen lopen me over het lijf, weet exact wat je voelt en beleeft want heb het immers zelf nog niet zo lang geleden mee gemaakt. Je bent er zelf ook niet onbekend mee dus de signalen die je lichaam en geest geven herken je. Toch voelt het alsof je niet hard genoeg op de rem gaat en lijkt het alsof je langzaam wel een paar stapjes te ver aan het gaan bent. Sowieso super lief van je vriend dat ie goed voor je zorgt, das een dikke pluim naar hem toe. Maar je moet ( nou ja, dat woord hou ik eigenlijk niet zo van want moeten is dwang ;) ) denk ik wel heel hard bij jezelf te rade gaan wat het werk je waard is en, zoals @GetBig XXL ook zegt, lijkt me een gesprek met je werkgever/leidinggevende geen slecht idee. Ze hebben er immers niks aan als je met een burn-out of overspannen thuis komt te zitten, zoals ze bij ons op het werk zeggen "iedereen gezond de eindstreep, zeker nu we steeds langer moeten door moeten werken (geen idee hoe dat in België zit trouwens).

Kop op Bubs, goed voor jezelf en je vriend zijn. zoals jij/jullie is/zijn er maar 1 een daar moet je zuinig op zijn :thumbs:

• #2.931
Klote dat je zo onder druk staat Bubs, fijn dat er thuis iemand is die wel lief voor je is. Hopelijk komt er verandering in je gemoedstoestand of is het mogelijk dat er op het werk iets aangepast kan worden voordat je helemaal terugvalt.

Ja, ondanks zijn eigen demonen kan ik wel altijd op hem rekenen in moeilijke periodes...
Het enige wat ze bij ons moeten aanpassen is dat er budget komt voor een extra mankracht op onze afdeling (en ook andere afdelingen eigenlijk).
Echter vindt de CEO echter onvoldoende redenen om dat te doen atm :eyes:.

lekker hoor een potje janken....zou je vaker moeten doen! (no hate) heerlijk die ontlading!! :aai:
ga morgen maar samen wat leuks doen :)

Ik jank meer dan genoeg, vind ik zelf :p.

En wat is het dan fijn om even die fijne steun van je mannetje te hebben he :kiss:

Ja! :heart:

Misschien tijd voor een goed gesprek op werk en goed laten merken dat je niet over jezelf heen laat lopen en wel klaar ermee bent dat je je zo slecht voelt en dat je gelukkig wil zijn op werk en niet het gevoel wil hebben dat het niet goed genoeg is. Ze hebben er niks aan als je straks met een burn-out thuis zit...

Nou, toen ik vrijdag mijn mailbox opentrok zat er na een half uur een mailtje in van mijn team lead met de melding dat een case van een collega, die TWEE dagen verlof had, dringend opgenomen moest worden. Ik was de gelukkige, Chinese vrijwilliger.
'k Heb hem toen direct terug gemaild dat ik er geen tijd voor had en al op mijn tandvlees zat... Plots kon die klant toch wachten tot morgen.
Normaal proberen wij om aan max. vijf cases tegelijk te werken, om een overzicht te houden.
Ik zat er vrijdag op een bepaald moment met twintig...
Maar inderdaad, ik zou er wel iets duidelijker over moeten communiceren, voor het te laat is.

Lieve Bubs,

Ik lees dit en de rillingen lopen me over het lijf, weet exact wat je voelt en beleeft want heb het immers zelf nog niet zo lang geleden mee gemaakt. Je bent er zelf ook niet onbekend mee dus de signalen die je lichaam en geest geven herken je. Toch voelt het alsof je niet hard genoeg op de rem gaat en lijkt het alsof je langzaam wel een paar stapjes te ver aan het gaan bent. Sowieso super lief van je vriend dat ie goed voor je zorgt, das een dikke pluim naar hem toe. Maar je moet ( nou ja, dat woord hou ik eigenlijk niet zo van want moeten is dwang ;) ) denk ik wel heel hard bij jezelf te rade gaan wat het werk je waard is en, zoals @GetBig XXL ook zegt, lijkt me een gesprek met je werkgever/leidinggevende geen slecht idee. Ze hebben er immers niks aan als je met een burn-out of overspannen thuis komt te zitten, zoals ze bij ons op het werk zeggen "iedereen gezond de eindstreep, zeker nu we steeds langer moeten door moeten werken (geen idee hoe dat in België zit trouwens).

Kop op Bubs, goed voor jezelf en je vriend zijn. zoals jij/jullie is/zijn er maar 1 een daar moet je zuinig op zijn :thumbs:

Ik wil niet stoppen met sporten, want dan val ik helemaal in een gat.
Wel moet ik misschien een tijdje kortere trainingen doen, of mijn cardio wat minderen.
Ook wij moeten helaas als maar langer werken. Mijn teller loopt, op dit moment, tot 2053 :eek!:.

Nouja, vandaag ook gewoon gaan trainen natuurlijk.
Het helpt gewoon om alles even los te laten als je afziet in de gym (of op de fiets, of in de loopschoenen,...).

Training zondag 24 november 2019 - Biceps/triceps
DB Hammer curl
2x12x10
1x8x12 Humpf, toch nog te overmoedig
1x12x10

DB Tricep overhead extenion
4x12x16

V-bar tricep pushdown SS Cable bicep curl
4x10x40 // 4x12x25

Cable overhead bicep curl
2x12x15
2x10x17,5

Rope tricep overhead extension
4x10x22,5

Incline DB curl

4x12x8

One arm DB tricep kickback
4x12x8

DB preacher curl SS Bench dips
1x10x10 // 1x12xBW+10kg
3x12x8 // 3x12xBW+10kg

Cardio ~350kcal
  • 45' Buiten fietsen
Al wakker om 4u30, opgestaan rond 7u.
Alvast lunch gemaakt voor morgen en dinsdag, prep voor avondeten en na het sporten nog wat huishouden.
Voor de rest niets speciaals, korte wandeling en bankhangen.

Geen idee of ik morgen ga lopen, zie ik dan wel.

Even voor je werk, die knop zit in je hoofd en wanneer je productie draait en niet budget verantwoordelijk ben helemaal.
je zet de knop om 08:00 aan en 17:00u uit. je stopt kwaliteit in alles wat je doet, FIFO (first in, first out) en laat je verder niet gekmaken.
meer als dat je doet gaat niet, hoe graag anderen dat je ook willen laten geloven. Zeg gewoon NEE.... en laat vooral geen aapjes op je schouder plaatsen.

• #2.934
Ik zeg ook niet dat moet stoppen met sporten ;)

I know, ik dacht ik zeg het zomaar even spontaan :p.

Even voor je werk, die knop zit in je hoofd en wanneer je productie draait en niet budget verantwoordelijk ben helemaal.
je zet de knop om 08:00 aan en 17:00u uit. je stopt kwaliteit in alles wat je doet, FIFO (first in, first out) en laat je verder niet gekmaken.
meer als dat je doet gaat niet, hoe graag anderen dat je ook willen laten geloven. Zeg gewoon NEE.... en laat vooral geen aapjes op je schouder plaatsen.

FIFO is me wel bekend, zo werken/zijn we geacht om te werken hier.
Uiteraard heb je altijd die collega's die gewoon even de kleine/makkelijke zaken eruit pikken of "werken".
Ja, ook dat is frustrerend, en nee, ik zou het me eigenlijk niet mogen aantrekken.
Tijd om verder te lezen in het boek dat @HillR me aanraadde denk ik ;).

Anyhow, om 15u gesprek met mijn team-lead, kwam van zijn kant uit zelfs.
Blijkbaar was het deze ochtend nogal duidelijk dat ik met weinig enthousiasme het gebouw betrad :o.
Vooral de opmerking dat ik volgende week donderdag geen interesse meer heb om mee te gaan op team event zal daar wel voor iets tussen zitten (dat valt na de werkuren btw).

Deze ochtend wel een rondje gerend. Ik log later nog wel de details, want nu teveel werk en geen tijd...
Zometeen meeting en ik ben nog niet eens gaan lunchen :grumble: .

Hee babe! Wat is dit nou :sad:

Denk goed om jezelf he! Je bent op de wereld voor jezelf en niet om je voor anderen in het 100 te rennen... Goed om zometeen goed aan te kaarten dat het je allemaal boven het hoofd gaat, er is NIETS ergs aan om aan te kaarten dat het je allemaal wat teveel is op het moment.

Als je het niet aankaart kan je werk er ook niets mee doen en kunnen ze er ook geen rekening mee houden.

Heel veel sterkte en pas goed op jezelf :heart:

Tijd om verder te lezen in het boek dat @HillR me aanraadde denk ik ;).
Het welke?
Deze ochtend wel een rondje gerend.
Nu heb ik zelf een behoorlijke runbias, maar dat komt ook omdat het me altijd lekker rustig maakt in m'n hoofd.

Zeker met druk of stress is er weinig lekkerder dan er gewoon ff uit te zijn en de zon op je gezicht te voelen.

Ik hoop dat je er lekker van hebt kunnen genieten en ontspannen.

• Like
Sterkte @Bubs , ik hoop dat het gesprek dadelijk voor jou de goeie richting uitgaat !

• Like
Succes dadelijk bubs!

• Like
Terug
Naar boven