AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Ik had een BMW van de zaak, op een gegeven moment moest ik voor een andere auto kijken.
Ik heb toen een Kia gekozen. Wat een geweldige fijne auto was dat. Alles zat er op en betaalde echt serieus minder bijtelling dan met die BMW.

Kia heeft de laatste jaren ook enorme goeie stappen vooruit gemaakt... Tot pakweg 10 jaar geleden vond ik het een merk van lik mijn kont... Maar als ik zie wat ze nu op de weg hebben de laatste jaren dan kan ik inderdaad KIA ook best wel waarderen. Maar als ik dan in de 530D van mijn broertje rijd (bouwjaar 2014) dan is BMW wel echt een categorie hoger. Maar goed een 5 Serie is dan ook wel weer iets anders dan een 1, 2, of 3 serie natuurlijk waarin de meeste Kia's meer valen.

Heb zelf in een passat gereden van 2003 (een 130Pk TDI), gekocht met 150K op de klok en total loss gereden met ruim 400K op de klok en niet 1X problemen met die auto gehad, mis hem nog elke dag (R.I.P lieve passat:heart:)

Ik heb een Mazda 323F gereden op LPG.
Gekocht met 160.000 km van de eerste eigenaar.
Verkocht met 330.000 km zonder gekke kosten. Alleen het standaard onderhoud.

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik heb een Mazda 323F gereden op LPG.
Gekocht met 160.000 km van de eerste eigenaar.
Verkocht met 330.000 km zonder gekke kosten. Alleen het standaard onderhoud.

Vaak is een auto ook geluk hebben. Van elk merk zijn er verhalen van 100 duizenden km's zonder problemen maar ook elk merk heeft series waarbij mensen meer in de garage staan dan dat ze op de weg rijden. Ik rijd vaak diesels die ik koop met een dikke 250K op de klok en moet zeggen dat ik maar zeer weinig problemen heb gehad met alle auto's die ik heb gereden. Dat gaat dan van een Passat (2003) naar een Peugeot 206 (2004) naar een Ford Mondeo (2006) en nu een V70 D5 uit 2007. Dus ach, met elk merk kan je pech hebben en mazzel hebben

Wel moet ik hierbij eerlijk bekennen dat ik bij de aanschaf van de V70 eigenlijk zocht naar een Audi A6 met een V6 diesel. Maar ben toen wel erg geschrokken van de horrorverhalen over dat model en dan met name de bouwjaren 2005-2008 ofsow waarin ik zocht... Daarom ben ik 2 jaar gelden voor de V70 gegaan want wilde perse een auto met meer dan 4 cilinders... En dat geluid van die 5 cilinder is :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Heerlijk die 5 cilinder van Volvo. Vroeger een Volvo 850 automaat gehad. Heerlijke wagen, wel een zuipbak hahaha

Dat wel helaas, de euro3 D5 was trouwens best wel zuinig met een gemiddelde van ergens rond de 1:17 (collega had zo een V70) maar de euro4 diesel van mij redt amper de 1:13 á 1:14 :eek: Aan de andere kant, voor een auto van 1600 Kg is het ook weer niet super onaardig...:p

Dat wel helaas, de euro3 D5 was trouwens best wel zuinig met een gemiddelde van ergens rond de 1:17 (collega had zo een V70) maar de euro4 diesel van mij redt amper de 1:13 á 1:14 :eek: Aan de andere kant, voor een auto van 1600 Kg is het ook weer niet super onaardig...:p
Ik had gewoon de benzine versie, die haalde net aan de 1:8 :laugh:

Volgens mij zijn we @Bubs haar log ook een beetje aan het vervuilen met ons geklets over auto's :eek::roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.309
Ik vind geklets over auto's helemaal niet erg hoor :D!

• #3.312

Geen idee :dunno: :D!

Hoe ben je daar eigenlijk in terecht gekomen? Het autowereldje? Gewoon altijd interesse in gehad?

Het zal er altijd wel al hebben in gezeten, want anders was ik nu niet zo auto verslaafd, maar het is vooral mijn relatie die het tot uiting heeft gebracht.
Wij zijn al samen sinds mijn 15de, toen waren mijn interesses nog "kneedbaar" denk ik :p.
Doorheen de jaren is dat alleen maar gegroeid, tot op het punt dat ik nu een snellere en extremere wagen heb dan mijn vriend :roflol:.
Hoewel dat voor het grootste deel zijn verdienste is, hij is veel meer bezig met het zoeken van onderdelen etc. dan ik.
Mij ontbreekt de tijd daarvoor, aangezien ik ook nog intensief ga sporten enzoverder :).
Eigenlijk ga ik gewoon met de pluimen van zijn werk lopen :fluit:.

Zeg dan maar dat die voor een NSX begint te zoeken :p

• #3.318
Zeg dan maar dat die voor een NSX begint te zoeken :p

Helaas zijn die onbetaalbaar geworden/aan het worden :(.
Eentje in Imola orange zou wel goed in de garage passen natuurlijk :D!

1579606091780.png

Misschien dat ik toch maar voor een Honda ga :heart: :p

Tast dan maar diep in je geldbuidel :p.

Misschien kom je bubsie nog wel tegen op de jaarlijkse meet :D

Waarschijnlijk meerdere keren :D!

Alleen dat zou al een reden zijn om Honda te gaan rijden :p
:o.

Hey Bubs, Je gaat lekker - mooie foto's van je biceps en triceps!!!!

• Love
Waarderingen: Bubs
  • #3.320
Hey Bubs, Je gaat lekker - mooie foto's van je biceps en triceps!!!!

Thanks @Sweatdaily !

Ondanks een niet al te beste nacht van dinsdag op woensdag (veel wakker geworden) had ik toch superveel zin in de UB training.
Wat een dagje rust niet met een mens kan doen :) (want ja ik heb wel degelijk geluisterd @HillR @ScumbagAnnie :D!).
Algemeen ging de treen gisteren best goed, alleen bij het benchen raak ik maar niet verder.
Best demotiverend op d'n duur tbh, dus ik ben erover aan het denken om benchen een tijdje achterwege te laten.
Anyhow, dit was de volledige training van gisteravond!

Training woensdag 22 januari 2020 - UB1
Warm-up: 15' Crosstrainer ~100kcal
Bench press SS Cross body crunch
1x10x25
1x8x30
1x6x35
3x3x40 // 3x12 per kant
2x5x37,5 // 2x12 per kant

Around the worlds
1x12x4
4x8x6

Assisted pull-ups (close grip) SS Kneeling torso rotation
2x8x27,5 // 2x12x45 per kant
2x8x25 // 2x12x45 per kant

Vertical chest press
1x12x30
3x8x37,5
1x7x40

Straight arm pushdown SS Ab rope pushdown
1x8x32,5 // 1x15x47,5
3x8x35 // 3x15x47,5

Arnold press
3x8x8
1x5x8 Lukte niet meer na 5 reps :o

Tricep rope overhead extension SS Cable bicep curl
1x8x20 // 1x8x25
1x8x22,5 // 1x8x25
2x8x22,5 // 2x8x27,5

Deze ochtend ging de wekker om 5u15 :zzz:.
Mijn vriend had deze week namelijk nog geen rondje gedaan, dus we zouden na zijn nachtshift samen rennen.
Een half uurtje vroeger opstaan is nu ook geen wereld van verschil vind ik, en het is sowieso fijn om nog eens samen te sporten!
Bovendien weet ik dat er dan écht een hersteltraining van komt :roflol:.
Het was ook nodig, want tijdens de glute kickback vorige week voelde ik iets in mijn rechterknie schieten, en dat zeurt nog altijd een beetje...
Gelukkig tijdens het lopen amper last gehad, ik voel het meer tijdens autorijden en trappen doen.

Ik heb mijn vriend deze keer laten leiden (i.t.t. de Christmas run waarin ik 'm vooral liet lijden haha :o) dus het tempo lag behoorlijk laag naar mijn standaarden.
Maar het was leuk, en ik heb bijna een uur lang honderuit gepraat dus qua quality time kan dat ook tellen :p.
BIj thuiskomst heb ik nog een extra blokje om gedaan op mijn eigen tempo (nét onder de 10km/h gebleven @Mentat, dus telt nog steeds als herstel!) terwijl hij al in de douche sprong.

Looptraining donderdag 23 januari 2020 - Herstel
Cijfertjes: 1h15'; 11,1km; 8,9km/h; ~650kcal; AVG HR 150bpm (dit is dan wel netjes!)

wp_ss_20200123_0001.jpg wp_ss_20200123_0002.jpg wp_ss_20200123_0003.jpg wp_ss_20200123_0004.jpg

Het onvangstcomité was er nadien ook weer :p.

WP_20200123_06_47_31_Pro.jpg

Donderdag is ook weegdag!
Gewicht: 52,3kg -0,3kg
Ondanks 2x uit eten vorig weekend dus toch weer afgevallen :scratch:.
Ik moet toegeven dat ik niet consequent 1600kcal eet op weekdagen, maar dat het vaak eerder rond de 1500 zit...
Beetje interne compensatiedrang voor het niet tracken in het weekend. Blijkbaar compenseer ik dus teveel :p.
Dus... Nog maar eens een poging doen om toch die 1600 binnen te werken, voor de échte cut begint?
Toedeloe DBB vriendjes!

Terug
Naar boven