MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Thanks @Sweatdaily !

Ondanks een niet al te beste nacht van dinsdag op woensdag (veel wakker geworden) had ik toch superveel zin in de UB training.
Wat een dagje rust niet met een mens kan doen :) (want ja ik heb wel degelijk geluisterd @HillR @ScumbagAnnie :D!).
TROTSSSS :grinny:

Wat betreft bench: misschien eens even kijken naar welke oefeningen je hierin kunnen ondersteunen. @ProudPizza en @natty87 kunnen je hier denk ik meer over vertellen. :)
Of een gericht schema starten dat zich echt focust op progressie, afwisselend in gewicht en volume. Dat heeft mij destijds enorm geholpen.

Ik zou ook zeggen, als het niet goed gaat, juist meer trainen :D
Doe ik nu ook met de BP

Best demotiverend op d'n duur tbh, dus ik ben erover aan het denken om benchen een tijdje achterwege te laten.
Van niet trainen gaat ie ook niet vooruit. Wat is je doel met de BP? Kracht, massa, borst trainen, beter worden op de BP.
Mensen die de compounds doen, het blijft altijd cool (behalve als je er zelf bij wilt), vrouwen anderhalf keer zoveel (was ruim 2x, maar sinds fitgirls minder zeldzaam).
Maar het was leuk, en ik heb bijna een uur lang honderuit gepraat dus qua quality time kan dat ook tellen :p.
BIj thuiskomst heb ik nog een extra blokje om gedaan op mijn eigen tempo (nét onder de 10km/h gebleven @Mentat, dus telt nog steeds als herstel!) terwijl hij al in de douche sprong.
Trots! Met praten tegen iemand is het ook makkelijker, niet altijd voor degene met de slechtste conditie, maar ach zelfs die laatste kilometer net eronder, top.
Het onvangstcomité was er nadien ook weer :p.
Met zo'n ontvangstcomité zou ik vaker weggaan, maar wel steeds heel kort.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.324
TROTSSSS :grinny:

Wat betreft bench: misschien eens even kijken naar welke oefeningen je hierin kunnen ondersteunen. @ProudPizza en @natty87 kunnen je hier denk ik meer over vertellen. :)
Of een gericht schema starten dat zich echt focust op progressie, afwisselend in gewicht en volume. Dat heeft mij destijds enorm geholpen.

Het progressie schema van @SP1988 heb ik ook een tijd gevolgd, zo ben ik tot aan de 40kg gekomen.
Alleen lijkt het nu écht niet meer vooruit te gaan, ook niet met dat schema :(.

Ik zou ook zeggen, als het niet goed gaat, juist meer trainen :D
Doe ik nu ook met de BP

Week na week op dezelfde reps (of zelfs minder) zitten met hetzelfde gewicht werkt bij mij écht niet motiverend.
Zo erg dat ik vooraf al geen zin heb in de training...
Hoe pak jij het nu precies aan? Lager gewicht en meer reps? Of?...

Van niet trainen gaat ie ook niet vooruit. Wat is je doel met de BP? Kracht, massa, borst trainen, beter worden op de BP.
Mensen die de compounds doen, het blijft altijd cool (behalve als je er zelf bij wilt), vrouwen anderhalf keer zoveel (was ruim 2x, maar sinds fitgirls minder zeldzaam).

Trots! Met praten tegen iemand is het ook makkelijker, niet altijd voor degene met de slechtste conditie, maar ach zelfs die laatste kilometer net eronder, top.

Met zo'n ontvangstcomité zou ik vaker weggaan, maar wel steeds heel kort.

Dat is ook weer waar.
Doel is vooral kracht en beter worden, massa komt dan vanzelf vermoed ik :p.
Ik vind het ook wel tof om de compounds te doen, maar zo blijven steken haalt het leuke er een beetje uit :o.

Mijn vriend vond het ook wel leuk om nog eens samen te lopen, vooral omdat ik hem niet heb afgemakt :p.
Het ontvangstcomité is drie-ledig trouwens: Bollie, Wollie en Mina (die we nu beter Mollie zouden noemen gezien haar gezonde appetijt :roflol:).

WP_20190718_06_42_21_Pro.jpg WP_20190711_07_14_30_Pro.jpg WP_20191118_21_31_13_Pro.jpg

Het is weer vrijdag AKA "ik heb de hele dag trek en wil alleen maar eten"-dag :help:.
Vanavond staat LB2 op het programma.
Alleen even denken wat ik met de Cable kickback ga doen die mijn rechterknie verziekte vorige week, nog altijd wat last bij trappen doen enzo.
Ga hem denk ik even lager in gewicht doen, tenzij ook dat pijn geeft. Dan wordt het skippen, want ik wil mijn looptrainingen niet in het gedrang brengen...

Waarom probeer je niet eens iets zoals Wendler 5/3/1?

• Like
Waarderingen: Bubs
Week na week op dezelfde reps (of zelfs minder) zitten met hetzelfde gewicht werkt bij mij écht niet motiverend.
Zo erg dat ik vooraf al geen zin heb in de training...
Hoe pak jij het nu precies aan? Lager gewicht en meer reps? Of?...
Snap ik wel. Je zou eens laag-middel-hoog rep dagen kunnen afwisselen voor de bench. Al doe je maar 1 rep met een hoger gewicht dan je huidige max, en daarna opvullen met wat lagere, dat helpt al voor je mindset. En dagen met laag gewicht en meer reps helpen om de techniek en uithouding op te bouwen.

Hey die Bubs, Ik las dat je een beetje met een vast gelopen bench in je maag zit. Wat ik me goed kan voorstellen want je traint om sterker te worden en als het dan een beetje stagneert werkt dat niet motiverend. Toch denk ik dat het skippen van de bench je sowieso niet zal helpen op die oefening en dat het wellicht beter is om te gaan kijken naar een andere manier van overloaden, misschien kan gaan microloden, variëren in volume. Misschien nog weer eens critisch de techniek onder de loep nemen (heeft mij erg geholpen en heeft me maar zo 10Kg op de bench geholpen. En verder is het soms ook kwestie van een lange adem hebben. Ik heb ook wel eens periodes dat ik het gevoel heb dat er maar weinig kracht meer wordt gewonnen en na verloop van tijd maak je dan toch weer een sprongetje en denk je, hé, waar komt deze PR in eens vandaan :p

Alles met elkaar ben je hartstikke lekker bezig dus keep up the good work :thumbs:

Sorry @Bubs
Back on topic.....

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik doe nu 1 dag veel reps (10-12) met medium gewicht en 6 sets, die laatste haal ik momenteel mijn reps niet want dat weegt echt wel door, maar het doel is de 6 sets met elk 12 reps te halen.
En dan 1 dag naar mijn max toe werken met 4-6 reps

De ene training gaat ook beter dan de andere, niet elke dag gaat evengoed hé
Ik hoop zo toch ook door mijn huidig plateau te breken en vooruitgang te boeken.

Ik weet dit wil je niet horen, als je meer wil benchen zou ik 1 dag minder gaan rennen :wl:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.337
Waarom probeer je niet eens iets zoals Wendler 5/3/1?

...Omdat ik het niet ken :p.
Zal het dit weekend eens bekijken :thumb:.

Wat een dotjes zeg, die katties van jullie! :heart:

Het zijn alledrie echt lieverdjes, zou ze niet meer kunnen missen!

:roflol:

Echt hé!

Snap ik wel. Je zou eens laag-middel-hoog rep dagen kunnen afwisselen voor de bench. Al doe je maar 1 rep met een hoger gewicht dan je huidige max, en daarna opvullen met wat lagere, dat helpt al voor je mindset. En dagen met laag gewicht en meer reps helpen om de techniek en uithouding op te bouwen.

Zou ik hiervoor niet meer dan 1x per week moeten benchen?...

Vooral van die kleintjes die wel 'melk' lusten?

Dit ging best snel de verkeerde kant uit, haha :roflol:.

Hey die Bubs, Ik las dat je een beetje met een vast gelopen bench in je maag zit. Wat ik me goed kan voorstellen want je traint om sterker te worden en als het dan een beetje stagneert werkt dat niet motiverend. Toch denk ik dat het skippen van de bench je sowieso niet zal helpen op die oefening en dat het wellicht beter is om te gaan kijken naar een andere manier van overloaden, misschien kan gaan microloden, variëren in volume. Misschien nog weer eens critisch de techniek onder de loep nemen (heeft mij erg geholpen en heeft me maar zo 10Kg op de bench geholpen. En verder is het soms ook kwestie van een lange adem hebben. Ik heb ook wel eens periodes dat ik het gevoel heb dat er maar weinig kracht meer wordt gewonnen en na verloop van tijd maak je dan toch weer een sprongetje en denk je, hé, waar komt deze PR in eens vandaan :p

Alles met elkaar ben je hartstikke lekker bezig dus keep up the good work :thumbs:

Techniek zou ik zeker graag onder de loep laten nemen, alleen is er bij mij in de gym echt NIEMAND die écht iets kent van benchen.
Er is op gebied van KT 0,0 ondersteuning, en imo is er ook niemand die helemaal weet wat hij/zij doet om goed en betrouwbaar advies te kunnen geven helaas.
Ik zal eens wat zelfstudie moeten doen (als iemand tips heeft qua video's ed. let me know) en gewoon doorzetten dus :).

No problemo, wat ambiance in de log is altijd leuk :D.

Ik doe nu 1 dag veel reps (10-12) met medium gewicht en 6 sets, die laatste haal ik momenteel mijn reps niet want dat weegt echt wel door, maar het doel is de 6 sets met elk 12 reps te halen.
En dan 1 dag naar mijn max toe werken met 4-6 reps

De ene training gaat ook beter dan de andere, niet elke dag gaat evengoed hé
Ik hoop zo toch ook door mijn huidig plateau te breken en vooruitgang te boeken.

Sounds like a plan, ik voeg dit toe aan het lijstje met mogelijkheden!

Ik weet dit wil je niet horen, als je meer wil benchen zou ik 1 dag minder gaan rennen :wl:
:nope::gek:
Als het nu over squats ging, dan gaf ik je gelijk.
Benchen doe ik niet met mijn benen, dus qua vermoeidheid zal er weinig invloed zijn denk ik.
Minder lopen ga ik alvast niet doen :fluit: (tenzij mijn knie het de komende tijd helemaal begeeft natuurlijk).

Het gaat niet om de benen Bubsie maar om de energie :)

Terug
Naar boven