AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru

Ik heb deze in de oven :p
IMG-20200306-WA0007.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.548
Nog even de training van gisteravond en deze ochtend hier neergooien!

Training vrijdag 6 maart 2020 - UB focus borst/schouders DELOAD
Warm-up: 15' Crosstrainer ~110kcal
Bench press
1x12xBB
4x10x27,5

Cable upright row
4x10x27,5

Incline DB press
4x8x10

DB Shoulder press
3x8x10

Cable cross-over
4x10x12,5

Deltoid press circular
4x10x20

Chest press machine
4x10x30

Vertical row machine
4x10x27,5

Cardio had ik al genoeg gehad :).

Training zaterdag 7 maart 2020 - LB DELOAD
Warm-up: 15' Crosstrainer
Squat in smith
1x10x30
4x10x40

BB Hip thrust
4x10x52

Cable glute pullthrough
4x10x27,5

2DB Bulgarian split squat
4x10x8

Leg extension
4x10x30

Seated leg curl
4x10x25

Abductor machine
4x10x45

Adductor machine
1x20x20
4x10x30

Cardio ~425kcal (incl. warm-up)
  • 15' Stepper
  • 20' Fiets
  • 10' Crosstrainer
Sinds deze week weer meer en meer last van mijn linkerarm (pijn vanaf mijn onderarm en elleboog die tegen het einde van de werkdag uitstraalt tot aan mijn schouder(blad)).
Gisteren had ik er ook wat last van tijdens de training, en zelfs autorijden lukt niet helemaal pijnvrij.
Als het midden volgende week niet beter is ga ik maar eens langs de huisarts...

Beterschap Bubs. Enig idee hoe de pijn is veroorzaakt?

Beterschap!

• #3.551
Beterschap Bubs. Enig idee hoe de pijn is veroorzaakt?

Ik vermoed door mijn overvloed aan typen op het werk.
Vorig jaar ook last van gehad, en dan een aangepast keyboard gekregen. Maar nu begint het dus weer :(.
Hopelijk gaat het gewoon weer voorbij. Ik heb een zin om ontstekingsremmers te nemen, niet typen op het werk is geen optie en het is te druk om thuis te blijven...

Dank je!

Sinds deze week weer meer en meer last van mijn linkerarm (pijn vanaf mijn onderarm en elleboog die tegen het einde van de werkdag uitstraalt tot aan mijn schouder(blad)).
Gisteren had ik er ook wat last van tijdens de training, en zelfs autorijden lukt niet helemaal pijnvrij.
Als het midden volgende week niet beter is ga ik maar eens langs de huisarts...
Ai, klote bubs:sad: dacht dat het al een shitty post was met dat deloaden enzo..komt dat er nog bovenop! :( Enig idee wat de oorzaak is?

Pas overigens wel op met deloaden. Heb het zelf lang niet gedaan, maar betrapte mezelf er altijd op intensiteit te willen gaan pakken door oefeningen anders te gaan uitvoeren en dan is de kans dat je een dergelijke blessure belast best groot..

• #3.553
Ai, klote bubs:sad: dacht dat het al een shitty post was met dat deloaden enzo..komt dat er nog bovenop! :( Enig idee wat de oorzaak is?

Pas overigens wel op met deloaden. Heb het zelf lang niet gedaan, maar betrapte mezelf er altijd op intensiteit te willen gaan pakken door oefeningen anders te gaan uitvoeren en dan is de kans dat je een dergelijke blessure belast best groot..

Zie post boven je :). Teveel (en te snel denk ik) typen op het werk... Aan het begin van de werkdag is het meestal nog te doen, maar hoe verder de dag hoe meer last ik ervan heb.
Tot het uiteindelijk helemaal uitstraalt in mijn schouder/schouderblad.
Heb nu overigens ook weer last, na een namiddagje koken.
Tijdens het trainen had ik er zelfs minder last van :rolleyes: .

Omdat cheatmeal vandaag (burger of pizza, aan mijn vriend de keuze) vanochtend eerst een rondje gaan rennen voor ik naar de gym ben getrokken.
Het was de bedoeling om een klein rondje te doen en tempo 2 (+/- 9-9,5km/h) aan te houden, njah...
Net zoals elke zondag de laatste weken stond er ook nu weer een strakke wind.
Qua regen gelukkig voornamelijk wat gemiezer, en een bui pas de laatste 500m :).

Looptraining zondag 8 maart 2020 - Korte duurloop tempo 3 :roflol:
Cijfertjes: 52'; 9km; 10,4km/h; ~520kcal; AVG HR 161bpm

wp_ss_20200308_0001.jpgwp_ss_20200308_0002.jpgwp_ss_20200308_0005.jpg

Thuis van sportkleren gewisseld, wat kwark appel/kaneel en een halve ovenkoek met beleg binnen gewerkt om vervolgens naar de gym te trekken voor deload training nummer 4.

Training zondag 8 maart 2020 - UB3 rug/biceps/triceps DELOAD
Deadlift

1x10x32
1x8x42
4x6x52
Dit vonden vooral mijn benen al meer dan genoeg vandaag :roflol:.

Assisted pull-ups
4x10x20

Seated pulley row
4x10x25

BOR
4x10x22

Straight arm pushdown
4x10x25

Tricep V-bar pushdown SS Cable bicep curl
4x10x27,5 // 4x10x17,5

Tricep rope overhead extension SS DB Bicep curl
4x10x15 // 4x10x6

DB Tricep kickback SS DB preacher curl
4x10x6 // 4x10x6

Voor de rest lekker binnen gebleven, strijk gedaan en een uurtje of vier in de keuken doorgebracht :D.

Ik vermoed dat het straks een verse burger wordt, mijn pizzatand zal ik pas de 20ste kunnen uit trekken...
Morgen maar eens een dagje rust nemen, zowel voor mijn upper als mijn lower :).

...echt zo knap van je na het rennen gelijk door naar de gym...toppertje!! :heart:
(na mijn crossen is het altijd 2 meals voordat ik ga trainen :o )

Zie post boven je :). Teveel (en te snel denk ik) typen op het werk... Aan het begin van de werkdag is het meestal nog te doen, maar hoe verder de dag hoe meer last ik ervan heb.
Tot het uiteindelijk helemaal uitstraalt in mijn schouder/schouderblad.
Wees daar voorzichtig mee hoor. Is er op je werk een bewegingstherapeut voor advies of hebben ze daar een connectie mee?

• #3.556
...echt zo knap van je na het rennen gelijk door naar de gym...toppertje!! :heart:
(na mijn crossen is het altijd 2 meals voordat ik ga trainen :o )

Jij bent dan ook groter dan 1m57 hé Boss ;).
Er zat wel een uurtje tussen het rennen en de training, ongeveer.

Wees daar voorzichtig mee hoor. Is er op je werk een bewegingstherapeut voor advies of hebben ze daar een connectie mee?

Een bewegingstherapeut niet, maar we hebben wel een extern bedrijf met preventieadviseur.
Ik heb haar daarnet al een mailtje gestuurd, want voor ik op kantoor aankwam had ik al uitstralingspijn naar mijn schouder...
Nu twijfel ik of ik nog langs de huisarts moet en eventueel rust moet nemen, zowel van het werk als de gym helaas :sad: .

Jij bent dan ook groter dan 1m57 hé Boss ;).
Er zat wel een uurtje tussen het rennen en de training, ongeveer.

Een bewegingstherapeut niet, maar we hebben wel een extern bedrijf met preventieadviseur.
Ik heb haar daarnet al een mailtje gestuurd, want voor ik op kantoor aankwam had ik al uitstralingspijn naar mijn schouder...
Nu twijfel ik of ik nog langs de huisarts moet en eventueel rust moet nemen, zowel van het werk als de gym helaas :sad: .
Heb je of krijg je dan geen honger tijdens je WO?

misschien knelt er wel wat af vanwege die uitstraling........ :(

• #3.558
Heb je of krijg je dan geen honger tijdens je WO?

misschien knelt er wel wat af vanwege die uitstraling........ :(

Viel best mee eigenlijk. Ik ben het ook wel gewoon om met een hongergevoel rond te lopen...
Nja, misschien.
Intussen al een afspraak gemaakt voor morgenavond.

Dat is prima, misschien moeten ze even naar de hoogte van je stoel of bureau kijken, of het soort toetsenbord of muis wat je gebruikt....
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de huisarts voor dit soort zaken.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #3.560
Dat is prima, misschien moeten ze even naar de hoogte van je stoel of bureau kijken, of het soort toetsenbord of muis wat je gebruikt....

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de huisarts voor dit soort zaken.

Ik ook niet, maar volgende kreeg ik terug van de preventie-arts:

Er zijn een aantal basisadviezen die we kunnen meegeven aan iedereen, die vind je ook terug in de folder in bijlage.

Voor wat uitgebreider advies lijkt het mij beter dat u eens een afspraak maakt voor een consultatie in één van onze centra, dan kunnen we zeker ook een aantal van die eenheidsworst-adviezen personaliseren. Het voordeel aan de consultaties in onze centra is dat we ook even dieper op de medische kant van het verhaal kunnen ingaan zonder dat er collega's meeluisteren.

Als het moet gaan over echt persoonlijk advies (waar een aangepast toetsenbord al onder valt, want dat is niet voor iedereen even zinvol, en het ene aangepast toetsenbord is ook het andere niet), kan het toch belangrijk zijn om te weten of het in essentie over een spierprobleem versus een gewrichtsprobleem versus een ingeknelde zenuw gaat, en of de oorzaak van de klachten bijvoorbeeld vanuit de nek, of de schouder, of de elleboog vertrekt...

Een arbeidsarts mag wettelijk gezien geen diagnose stellen, en er is ook geen tussenkomst van de mutualiteit op zaken die wij voorschrijven, dus voor zulke zaken moet ik u naar uw huisarts verwijzen.

Heeft u uw huisarts ook reeds gecontacteerd met dit verhaal? Zijn er reeds onderzoeken zoals beeldvorming of andere zaken gebeurd ivm uw klachten? Werd er een concrete diagnose gesteld? Krijgt u een behandeling voor uw klachten? Al deze aspecten spelen mee een rol in de mate waarin werkpostaanpassingen of ergonomische hulpmiddelen snel of minder snel effect zullen hebben.

Als u daarvan reeds over resultaten beschikt, breng deze informatie dan gerust mee naar de consultatie.

Met andere woorden: ga eerst naar u dokter, laat wa foto's etc nemen en kom dan eens langs.
Ik vraag mij af of die kosten als arbeidsongeval ingebracht kunnen worden bij de verzekering, aangezien de klachten werk gerelateerd zijn.
Zo meteen maar eens bij HR/interne preventieadviseur gaan horen daarvoor.

Terug
Naar boven