XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Wat denk je zelf eigenlijk wat het zou kunnen zijn? Ik moest trouwens destijds met mijn RSI de kosten van het gesprek bij de revalidatie arts zelf betalen (200 euro voor 10 min..). Belachelijk vond ik dat, aangezien de klachten volledig werkgerelateerd waren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.562
Wat denk je zelf eigenlijk wat het zou kunnen zijn? Ik moest trouwens destijds met mijn RSI de kosten van het gesprek bij de revalidatie arts zelf betalen (200 euro voor 10 min..). Belachelijk vond ik dat, aangezien de klachten volledig werkgerelateerd waren.
Geen idee, mijn kennis betreffende (werk gerelateerde) blessures is niet bepaald groot. Aangezien het voelt alsof het gloeit, vermoed ik een ontsteking. Maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken.
Grootste schijt is dat ik het nu ook op gebied van UB kalm aan ga moeten doen :grumble:.

• #3.564
Als de dokter een ultrasound ding heeft, moet hij dat wel kunnen zien oplichten....

Ik vrees dat mijn huisarts dat niet heeft :p.
Maar goed, wordt morgen vervolgd.
Intussen ben ik best grumpy van de pijn en zijn mijn onderarm en linkerdeel van mijn hand nogal gevoelloos aan het worden.
Gelukkig heb ik over de middag chocolade gekocht :roflol:.

• #3.565
Gisteravond onmiddellijk na het werk langs de huisarts geweest.
Diagnose:
  • Houdingsgebonden brachialgie, links.
  • Trapeziussyndroom bilat.
  • Tenniselleboog links
10 dagen ontstekingsremmers (:barf:) en 18 beurten kiné.
Ik mag wel lekker blijven werken, dus zoveel rust zal het niet nodig hebben.
En, als ik mag werken mag ik sporten vind ik zelf.
Dus gisteravond lekker ook nog naar de gym getrokken :D! (voor een LB training weliswaar, ik ga toch eerst advies van de kinesitherapeute afwachten i.v.m. upper).
Het ging super, voor het eerst weer "zwaar" kunnen squatten zonder kniepijn :woot:.
Ik heb hier dan ook de focus op gelegd, en iets minder assistance gedaan :).

Training dinsdag 10 maart 2020 - LB1

Warm-up: 15' Crosstrainer ~110kcal
Squat (in smith)
1x10x30
1x8x40
1x6x50
3x5x55
3x3x57,5
1x3x60
Ik hoopte 1 rep te kunnen maken met 60kg, maar uiteindelijk lukten er drie met een mooie diepte :D!
De laatste wel alles moeten geven om terug boven te raken, maar het is gelukt!!
2x6x50

Leg extension
1x8x40
1x8x42,5
1x8x45

Seated leg curl (nog steeds voorzichtig hier)
1x10x30
1x10x32,5
1x10x35

Leg press - wide stance
1x10x30
1x10x60
1x10x80
1x10x100

Abductor machine
1x10x60
2x10x62,5

Adductor machine
1x15x20
3x10x40

Mijn LB lijkt dus hersteld te zijn, nu ik kreupel ben aan mijn UB :roflol:.

Super slechte nacht achter de rug, volgens mij amper een uurtje of 3 echt geslapen. Constant wakker geworden, draaien, niet direct weer in slaap komen,...
Mijn hartslag was ook al enorm hoog toen ik op stond van mij druk/zorgen te maken in en over vanalles en nog wat.
Toch maar om 5u20 opgestaan voor een rondje rennen... Ik was wakker en had het mentaal nodig.

Het plan is om vanaf deze week (ongeveer) het HM schema te volgen (https://www.runinfo.nl/schema21kmbe...7&mar=&dir=2&wor=&dor=4&vrr=&zar=6&zor=&acd=1).
Dagen kunnen al eens gewisseld worden afhankelijk van het weer, privé-omstandigheden, spierpijn,...
En snelheid, tja. Het is intussen wel duidelijk dat ik niet zo goed ben in traag lopen :roflol:. Maar ik ga serieus mijn best doen om de tempo's in acht te nemen!
Vandaag de eerste training (ipv maandag) en dat moest dus 45' in tempo 2 zijn. Het is min of meer gelukt :P.

Looptraining woensdag 11 maart 2020 - 45' tempo 2
Cijfertjes: 55' (ok ja, 10 minuutjes te lang); 9km; 9,9km/h (en +/- 0,5km/h te snel); ~525kcal; AVG HR 164bpm

wp_ss_20200311_0001.jpgwp_ss_20200311_0002.jpgwp_ss_20200311_0003.jpg

Nu hopen dat ik morgen vlot uit bed raak, want LB trainen en 8uur later gaan rennen is best pittig!
Het was wel een fijne training, ondanks de wind en het licht gemiezer. Kopje lekker wat leegmaken.
Volgende loopje is vrijdag gepland: 30' in tempo 2 (30', zo kort :().

Vanavond al voor de eerste keer naar de kiné...

hopelijk ben je snel van die ellende af!

ik ga morgen naar het zh. Al gok ik wel dit ik eerst weer wordt doorverwezen voor een mri.

• Sad
Waarderingen: Bubs
Al gelijk 18 beurten wijst toch al wel op iets ernstig, imo.

Gisteravond onmiddellijk na het werk langs de huisarts geweest.
Diagnose:
  • Houdingsgebonden brachialgie, links.
  • Trapeziussyndroom bilat.
  • Tenniselleboog links
10 dagen ontstekingsremmers (:barf:) en 18 beurten kiné.
Ik mag wel lekker blijven werken, dus zoveel rust zal het niet nodig hebben.
En, als ik mag werken mag ik sporten vind ik zelf.
Dus gisteravond lekker ook nog naar de gym getrokken :D! (voor een LB training weliswaar, ik ga toch eerst advies van de kinesitherapeute afwachten i.v.m. upper).
Het ging super, voor het eerst weer "zwaar" kunnen squatten zonder kniepijn :woot:.
Ik heb hier dan ook de focus op gelegd, en iets minder assistance gedaan :).

Training dinsdag 10 maart 2020 - LB1

Warm-up: 15' Crosstrainer ~110kcal
Squat (in smith)
1x10x30
1x8x40
1x6x50
3x5x55
3x3x57,5
1x3x60
Ik hoopte 1 rep te kunnen maken met 60kg, maar uiteindelijk lukten er drie met een mooie diepte :D!
De laatste wel alles moeten geven om terug boven te raken, maar het is gelukt!!
2x6x50

Leg extension
1x8x40
1x8x42,5
1x8x45

Seated leg curl (nog steeds voorzichtig hier)
1x10x30
1x10x32,5
1x10x35

Leg press - wide stance
1x10x30
1x10x60
1x10x80
1x10x100

Abductor machine
1x10x60
2x10x62,5

Adductor machine
1x15x20
3x10x40

Mijn LB lijkt dus hersteld te zijn, nu ik kreupel ben aan mijn UB :roflol:.

Super slechte nacht achter de rug, volgens mij amper een uurtje of 3 echt geslapen. Constant wakker geworden, draaien, niet direct weer in slaap komen,...
Mijn hartslag was ook al enorm hoog toen ik op stond van mij druk/zorgen te maken in en over vanalles en nog wat.
Toch maar om 5u20 opgestaan voor een rondje rennen... Ik was wakker en had het mentaal nodig.

Het plan is om vanaf deze week (ongeveer) het HM schema te volgen (https://www.runinfo.nl/schema21kmbe...7&mar=&dir=2&wor=&dor=4&vrr=&zar=6&zor=&acd=1).
Dagen kunnen al eens gewisseld worden afhankelijk van het weer, privé-omstandigheden, spierpijn,...
En snelheid, tja. Het is intussen wel duidelijk dat ik niet zo goed ben in traag lopen :roflol:. Maar ik ga serieus mijn best doen om de tempo's in acht te nemen!
Vandaag de eerste training (ipv maandag) en dat moest dus 45' in tempo 2 zijn. Het is min of meer gelukt :P.

Looptraining woensdag 11 maart 2020 - 45' tempo 2
Cijfertjes: 55' (ok ja, 10 minuutjes te lang); 9km; 9,9km/h (en +/- 0,5km/h te snel); ~525kcal; AVG HR 164bpm

wp_ss_20200311_0001.jpgwp_ss_20200311_0002.jpgwp_ss_20200311_0003.jpg

Nu hopen dat ik morgen vlot uit bed raak, want LB trainen en 8uur later gaan rennen is best pittig!
Het was wel een fijne training, ondanks de wind en het licht gemiezer. Kopje lekker wat leegmaken.
Volgende loopje is vrijdag gepland: 30' in tempo 2 (30', zo kort :().

Vanavond al voor de eerste keer naar de kiné...
Mooie skwats en hardloopplannen!

Planning is toch meer richtinggevend, wat dagen omdraaien en doorschuiven moet geen probleem zijn.

Zelf heb ik de neiging om bij 2x in schema als derde toch nog een korte duurloop of hertelloop te doen.

De herstelloopjes op die site zijn wel veelal kort, dus soms doe ik dan 60@70: zestig minuten op 70 procent van de maximale hartslag, of zo rustig als wel lukt.

Sterkte met die arm/schouder/rug-dinges.

• Like
  • #3.571
hopelijk ben je snel van die ellende af!

ik ga morgen naar het zh. Al gok ik wel dit ik eerst weer wordt doorverwezen voor een mri.

Ik hoop het ook... Alvast écht rustig aan doen met UB, want ik wil er geen maanden mee rondlopen.
Benchen enzo ging nu net zo lekker :(.

Al gelijk 18 beurten wijst toch al wel op iets ernstig, imo.

Hij zei wel dat ik ze niet allemaal hoefde te gebruiken, als het merkbaar beter wordt.
Maar het is wel al een lijstje met mankementen natuurlijk :p.
Misschien moet ik ook maar wat meer rust nemen in het weekend i.p.v. dan als een gek te poetsen, koken,... :o.

Mooie skwats en hardloopplannen!

Planning is toch meer richtinggevend, wat dagen omdraaien en doorschuiven moet geen probleem zijn.

Zelf heb ik de neiging om bij 2x in schema als derde toch nog een korte duurloop of hertelloop te doen.

De herstelloopjes op die site zijn wel veelal kort, dus soms doe ik dan 60@70: zestig minuten op 70 procent van de maximale hartslag, of zo rustig als wel lukt.

Sterkte met die arm/schouder/rug-dinges.
Dank je @Mentat! Ik was echt blij met die 3 reps op 60, zeker omdat ze ook nog eens goed op diepte waren :).

Ja, daarmee. Ik ga wat spelen met de tijd en dagen naar wat best past voor mij + wat goed aanvoelt natuurlijk.
Alleen proberen om mijn tempo écht te drukken en niet altijd 10+ km/h te rennen.
Dat zal vooral belangrijk zijn naar herstel denk ik (omdat ik ook nog steeds LB trainingen wil doen) én het kunnen volhouden van de interval trainingen die later volgen.

• #3.574
en moet je dat oplossen met een ontstekingsremmer?

Deels, het is ook voor de pijn.
Als het puur voor de pijn was nam ik ze niet, want dan weet ik dat ik het ga forceren "want geen pijn dus voluit trainen wooooooo" + ik word altijd een enorme bol vocht van dit soort medicatie :(.
Nu maar mijn verstand gebruiken, even doorbijten met de meds en kalmpjes aan met UB.

o ja, dat is waarschijnlijk meer constructief :)

Waarschijnlijk :p.
Deze kinesiste heeft me al met verschillende kwaaltjes geholpen (ook na mijn ongeval vorig jaar) en tot nu toe ben ik overal prima van hersteld.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het haar deze keer ook gaat lukken :).

• #3.576
Aahh @Bubs pas een beetje op jezelf! Wel goeie lb training! :flex:
Thanks @mitsymo !
Ja hoor doe ik. Fysio voelde niet prettig, maar het zal hopelijk zijn nut wel bewijzen. Ik mag van haar ook zga alle oefeningen uitvoeren, zolang er geen pijn is :). Wel best triceps en onderarmen niet teveel belasten atm.
Sowieso neem ik deze week nog UB rust, gewoon voor de zekerheid...

Ondanks alles wel een lekkere LB workout Bubs! Cardio er ook nog steeds in:thumbs:

• Like
  • #3.580
Ho, ho..blessure gezeik heeft niks met leeftijd te maken:roflol:
True! Ik ben het levende bewijs :roflol: gewoon sprake van slechte fabricage :o

Dit! Ik ben met de restjes samengesteld, dus ik zit gewoon vol mankementjes haha :roflol:.
MIjn orthopeed zei een aantal jaar geleden al dat ik "ontstekingsgevoelig" ben, en ermee moet leren leven.
Luisteren naar het lichaam en rusten nemen wanneer nodig. Dus dan doen we dan maar hé (of toch proberen).

Ondanks alles wel een lekkere LB workout Bubs! Cardio er ook nog steeds in:thumbs:

Dank je Marv! Het was wel fijn om nog eens voluit op LB te kunnen gaan.
Cardio blijft erin, toch zeker lopen. Ik hou er gewoon van :).

Terug
Naar boven