XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Haha
Waarderingen: Bubs
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.582
Niet veel te melden vandaag.
Enkel over de middag een half uur/3km gewandeld, en vanavond zonnebank je gedaan.
Veel gewerkt, arm niet blij.
Nu nog even wat kwark en maiswafels met pindakaas binnen werken en dan naar bed. Morgen vroeg uit de veren voor een looprondje voor ik naar de fysio ga :).

• #3.583
Uiteindelijk pas om 23u15 in bed beland omdat ik nog de update van de overheid wilde volgen.
Klote update trouwens, bijna het volledige sociaal leven wordt hier stil gelegd: geen les in scholen, geen winkels open in het weekend (behalve voeding en apotheken), geen restaurants, bars, cafés, recreatie,...
Mijn gym heeft dan ook onmiddellijk de kans aangegrepen om vanaf vandaag tot en met 3 april te sluiten (vuile luilakken).
"Gezondheid heeft eerste priorteit, socio-economisch zullen we later bespreken" was het antwoord op de vraag of onze abo's dan tenminste automatisch verlengd zullen worden voor de periode dat ze gesloten zijn.

Gelukkig ren ik buiten, en in mijn uppie (of met mijn vriend).
Dus toch vroeg opgestaan en een rondje gedaan.
Frustratie moest eruit, dus na een kilometertje opwarmen tempo lekker hoog gehouden.
Op het einde nog wat gas bij gegeven, go korte beentjes gooooo!!

Looptraining vrijdag 13 maart 2020 - 35' Tempo2 (volgens schema, 50' tempo 3 in realiteit :o)
Cijfertjes: 51'; 9km; 10,7km/h; ~515kcal; AVG HR 161bpm (niet slecht gezien het tempo)

wp_ss_20200313_0001.jpgwp_ss_20200313_0002.jpgwp_ss_20200313_0003.jpg

Daarna naar de fysio voor tweede kiné beurt. De fricties waren enorm pijnlijk op het moment zelf, maar nu voelt het eigenlijk wel beter.
De ontstekingsremmers doen 0,0 aan de pijn, hopelijk werken ze wel voor de eigenlijke ontsteking...

Gym is dus gesloten, dus op dat gebied wordt het hier een saaie boel de komende weken.

Ik ga vanavond dus maar op de bank zitten en een potje huilen om mijn wegkwijnende gainz.
Doei!

Uiteindelijk pas om 23u15 in bed beland omdat ik nog de update van de overheid wilde volgen.
Klote update trouwens, bijna het volledige sociaal leven wordt hier stil gelegd: geen les in scholen, geen winkels open in het weekend (behalve voeding en apotheken), geen restaurants, bars, cafés, recreatie,...
Mijn gym heeft dan ook onmiddellijk de kans aangegrepen om vanaf vandaag tot en met 3 april te sluiten (vuile luilakken).
"Gezondheid heeft eerste priorteit, socio-economisch zullen we later bespreken" was het antwoord op de vraag of onze abo's dan tenminste automatisch verlengd zullen worden voor de periode dat ze gesloten zijn.

Gelukkig ren ik buiten, en in mijn uppie (of met mijn vriend).
Dus toch vroeg opgestaan en een rondje gedaan.
Frustratie moest eruit, dus na een kilometertje opwarmen tempo lekker hoog gehouden.
Op het einde nog wat gas bij gegeven, go korte beentjes gooooo!!

Looptraining vrijdag 13 maart 2020 - 35' Tempo2 (volgens schema, 50' tempo 3 in realiteit :o)
Cijfertjes: 51'; 9km; 10,7km/h; ~515kcal; AVG HR 161bpm (niet slecht gezien het tempo)

wp_ss_20200313_0001.jpgwp_ss_20200313_0002.jpgwp_ss_20200313_0003.jpg

Daarna naar de fysio voor tweede kiné beurt. De fricties waren enorm pijnlijk op het moment zelf, maar nu voelt het eigenlijk wel beter.
De ontstekingsremmers doen 0,0 aan de pijn, hopelijk werken ze wel voor de eigenlijke ontsteking...

Gym is dus gesloten, dus op dat gebied wordt het hier een saaie boel de komende weken.

Ik ga vanavond dus maar op de bank zitten en een potje huilen om mijn wegkwijnende gainz.
Doei!
Kan altijd nog bodyweight squats/lunges doen :janken:

Klote is dat zeg! Kan echt niet zonder sportschool:eek:

• Sad
Dat KAN toch niet? :eek:
Gelukkig is een stukje buiten lopen of fietsen nog mogelijk, en het t wordt weer langer licht en minder regenachtig (als het goed is...)
Ben ook zo blij dat het weer beter wordt, buiten lopen is sowieso lekkerder.

I feel ya @Bubs, mijn sportschool is ook dicht, halve marathon einde van de maand afgelast, buiten lopen en wat bw dingen.

Jij hebt tenminste nog wat spulletjes thuis, komt wel goed!

En waar is nu de opmerking sporten is gezond? :dunno:

• Haha
Sporten is gezond.
:p

• #3.590
Kan altijd nog bodyweight squats/lunges doen :janken:

Ik kan zelfs DB squats en lunges doen! Als dat geen luxe is, in deze COVID-19 tijden.

Dat KAN toch niet? :eek:
Gelukkig is een stukje buiten lopen of fietsen nog mogelijk, en het t wordt weer langer licht en minder regenachtig (als het goed is...)

Tja, het komt van de overheid uit dus het kan helaas wel.
Wie zich er niet aan houdt krijgt boetes, of zelfs intrekking van de vergunning om gym/resto/... uit te baten.
Lopen kunnen ze me inderdaad niet afnemen, gelukkig!

Klote is dat zeg! Kan echt niet zonder sportschool:eek:

Niemand hier denk ik, en toch is het bij ons zo:treuren:.

Ben ook zo blij dat het weer beter wordt, buiten lopen is sowieso lekkerder.

I feel ya @Bubs, mijn sportschool is ook dicht, halve marathon einde van de maand afgelast, buiten lopen en wat bw dingen.

Jij hebt tenminste nog wat spulletjes thuis, komt wel goed!

Lopen doe ik zelden in de gym, SAAI!
Klote van je HM, ik hoop dat mijn eerste wedstrijd eind april wel zal doorgaan...
Het zal afwachten worden.
Ik heb inderdaad wat spulletjes thuis, en die heb ik vanochtend al gebruikt ook.
Komende drie weken is het motto "Beter iets dan niets"!

En waar is nu de opmerking sporten is gezond? :dunno:

Hieronder :P?
:exactly::iagree:

Deze ochtend de eerste mini-training thuis.
Ongeveer 1u15 bezig geweest, wat bijna even lang is als mijn KT sessie in de gym.
Natuurlijk minder zwaar, want mijn infrastructuur thuis is niet bepaald uitgebreid.

Training zaterdag 14 maart 2020 - LB1@Home
2DB Bulgarian split squat
4x10x8 per kant

2DB SLDL
4x10x8

Plié squat
4x20x8

Frog pump - 2sec hold
4x20x8

2DB Front lunges
4x10x8 per kant

Single leg SLDL
4x10x8 per kant

Cardio ~175kcal
  • +/- 4km wandelen à 6km/h
Ons etentje vanavond valt helaas in het water, maar... Mijn zus heeft ons uitgenodigd voor côte à l'os en (zalm)forel op de bbq drool: :eating: .
Aangezien we niet ver van elkaar wonen gaan we te voet, dus toch lekker eten en drinken zonder te moeten koken vanavond :D!
Morgenochtend staat een lichte duurloop op de planning.
Denk dat ik een 12-tal km ga doen à 9-9,5km/h (normaal is het tempo1, maar dat is zoooooo traag :o).
Fijne zaterdag nog iedereen!

Ik kan zelfs DB squats en lunges doen! Als dat geen luxe is, in deze COVID-19 tijden.

Tja, het komt van de overheid uit dus het kan helaas wel.
Wie zich er niet aan houdt krijgt boetes, of zelfs intrekking van de vergunning om gym/resto/... uit te baten.
Lopen kunnen ze me inderdaad niet afnemen, gelukkig!

Niemand hier denk ik, en toch is het bij ons zo:treuren:.

Lopen doe ik zelden in de gym, SAAI!
Klote van je HM, ik hoop dat mijn eerste wedstrijd eind april wel zal doorgaan...
Het zal afwachten worden.
Ik heb inderdaad wat spulletjes thuis, en die heb ik vanochtend al gebruikt ook.
Komende drie weken is het motto "Beter iets dan niets"!

Hieronder :P?

:exactly::iagree:

Deze ochtend de eerste mini-training thuis.
Ongeveer 1u15 bezig geweest, wat bijna even lang is als mijn KT sessie in de gym.
Natuurlijk minder zwaar, want mijn infrastructuur thuis is niet bepaald uitgebreid.

Training zaterdag 14 maart 2020 - LB1@Home
2DB Bulgarian split squat
4x10x8 per kant

2DB SLDL
4x10x8

Plié squat
4x20x8

Frog pump - 2sec hold
4x20x8

2DB Front lunges
4x10x8 per kant

Single leg SLDL
4x10x8 per kant

Cardio ~175kcal
  • +/- 4km wandelen à 6km/h
Ons etentje vanavond valt helaas in het water, maar... Mijn zus heeft ons uitgenodigd voor côte à l'os en (zalm)forel op de bbq drool: :eating: .
Aangezien we niet ver van elkaar wonen gaan we te voet, dus toch lekker eten en drinken zonder te moeten koken vanavond :D!
Morgenochtend staat een lichte duurloop op de planning.
Denk dat ik een 12-tal km ga doen à 9-9,5km/h (normaal is het tempo1, maar dat is zoooooo traag :o).
Fijne zaterdag nog iedereen!
Lekker inventief.
Ja het zijn geen leuke tijden in België.
Maar blij te zien dat je creatief bent.
Hier ook 4x thuis klooien met het ijzer.

En een tennis elleboog is een zeer vervelend ding.
Goed oppassen bij het trainen van je arms/chest en shoulders.

• Like
  • Like
Ik ga nog snel even met een vriend op cafe nu, voor ze bij ons ook de boel op slot gooien :mad:
En idd wat vaker lopen/fietsen, wat creatief zijn met thuis oefeningen etc.... :)
Het ziet er zo naar uit hé voor jullie ook.
Ah het wordt even doorheen de zure appel bijten.
December 2020 en januari 2021 sowieso hoogste geboortecijfer ooit.

Het ziet er zo naar uit hé voor jullie ook.
Ah het wordt even doorheen de zure appel bijten.
December 2020 en januari 2021 sowieso hoogste geboortecijfer ooit.
Net op tijd gegaan ja, we werden er voor 6 uur uitgezwierd :(
Nu zit ook alles in Nederland op slot :janken:

Van die geboortes zou best eens kunnen :roflol:

• #3.595
Lekker inventief.
Ja het zijn geen leuke tijden in België.
Maar blij te zien dat je creatief bent.
Hier ook 4x thuis klooien met het ijzer.

En een tennis elleboog is een zeer vervelend ding.
Goed oppassen bij het trainen van je arms/chest en shoulders.

Het is inderdaad vervelend, en nu is de fysio nog eens stopgezet ook.
Die mogen enkel nog post-op's en zeer dringende gevallen behandelen atm.
Dat wordt dus leuk de komende weken... Het is nu 9u en ik verga al van de pijn :(.

Lopen is er zondag niet van gekomen. Eerlijk is eerlijk: zaterdag teveel gedronken, en zondag niet alleen met een kattin maar ook met een kater de hele dag op de bank gelegen :o.
Gisterochtend wel alle moed bijeen geraapt en een klein rondje gedaan.
Op gang geraken ging moeizaam, maar uiteindelijk viel het toch mee.

Looptraining maandag 16 maart 2020 - 45' Tempo 2 (planning)
Cijfertjes: 52'; 8,5km; 9,8km/h; ~500kcal; AVG HR 161bpm

wp_ss_20200316_0001.jpgwp_ss_20200316_0002.jpgwp_ss_20200316_0003.jpgwp_ss_20200316_0004.jpg

Nog even nadenken of ik LB of UB ga doen vandaag, of misschien FB om beide niet te overbelasten.
Alvast vroeg begonnen met werken zodat ik over de middag wat kan gaan wandelen...
Doei!

Een tenniselleboog (elleboog knobbel, hoeft niets met tennissen te maken te hebben) is inderdaad heel hardnekkig. Duurde bij mij wel een half jaar. Ik zou echt stoppen met de oefeningen die je last geven, bij mij was dat vooral lateral raises, externe rotaties, rows. En als het een beetje tot rust is, met oefeningetjes beginnen die een beetje de vloeistof in je pezen in beweging brengen (er stroomt geen bloed in pezen, dus de aan en afvoer van stoffen is alleen passief). Bij mij werkte het knijpen in zo'n zacht balletje en een elastiekje om je vingers doen en de vingers dan spreiden en weer sluiten het best. Een paar keer per dag.

• Like
  • #3.597
Een tenniselleboog (elleboog knobbel, hoeft niets met tennissen te maken te hebben) is inderdaad heel hardnekkig. Duurde bij mij wel een half jaar. Ik zou echt stoppen met de oefeningen die je last geven, bij mij was dat vooral lateral raises, externe rotaties, rows. En als het een beetje tot rust is, met oefeningetjes beginnen die een beetje de vloeistof in je pezen in beweging brengen (er stroomt geen bloed in pezen, dus de aan en afvoer van stoffen is alleen passief). Bij mij werkte het knijpen in zo'n zacht balletje en een elastiekje om je vingers doen en de vingers dan spreiden en weer sluiten het best. Een paar keer per dag.
Die moet ik van de fysio inderdaad vermijden.
Ze gaf me ook enkele stretch oefeningen e.d. om thuis te doen op dit moment.
En voldoende pauze nemen tijdens het werken, want daar heb ik nog altijd het meest last van...
Zoals zoveel zaken, ben ik ook daar niet bepaald goed in :o.

• #3.599
Je bent de enige denk ik haha :roflol:.

Anyhow, gisteren was het tijd voor een tweede workout thuis!
Door mijn beperkte set stangetjes en schijfjes, ga ik de DB houden op 6/8/9 kg en eventueel reps verhogen.
Geen zin om meer bezig te zijn met schijfjes verhangen, dan iets anders...

Training dinsdag 17 maart 2020 - FB@Home
3' Warmup/Stretchen
Reverse DB Row
4x10x8

Incline DB chest press
4x10x9

Suitcase squat
4x12x9 per kant

One leg deadlift
4x10x9 per kant

DB Shoulder press SS DB Bicep curl
4x10x8 // 4x12x6

Shrugs SS Calve raises
4x15x9 // 4x15x9

10' Abs routine

Cardio
~220kcal
  • +/- 5km wandelen à 6,3km/h
Veel pijn in mijn arm tijdens/na het werk, maar het deed wel deugd om wat te trainen.
Precies of alles kwam weer wat los/werd gesmeerd.

Gelukkig mag er in tijden van lockdown wel nog gerend worden, dus deze ochtend weer eens een rustig rondje met mijn wederhelft!
Hij had er eerst geen zin in, maar is uiteindelijk toch mee gegaan :).
Nu er geen gym is, ga ik toch het schema met max. 4 trainingen per week volgen.
Normaal stond vandaag "Duurloop tempo 2+, 25min gepland", maar aangezien we samen gingen is het eerder de training van zondag (lange duurloop 50' Tempo1) geworden die werd ingehaald :p.

Looptraining woensdag 18 maart 2020 - Lange duurloop Tempo 1
Cijfertjes: 58'; 8,7km; 8,9km/h; ~525kcal; AVG HR 141bpm

wp_ss_20200318_0001.jpgwp_ss_20200318_0002.jpgwp_ss_20200318_0003.jpg

Zowel maandag als vandaag al na een km pijn in mijn rechterzij (heb ik al maaaanden niet meer gehad).
Maandag dacht ik dat het kwam omdat ik nog niet volledig gerecupereerd was van het weekend :o. Maar vanochtend was het weer van dat...
Hopelijk blijft dat niet aanhouden.

Terug
Naar boven