XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.243
Oeps.. Maar wel het maximale eruit gehaald!:thumbs:

Dat wel, lang leve meer eten! Het geeft me echt wel de kracht en energie om dat tikkeltje meer te pushen.

Dit zijn al best deftige gewichten bij jouw BW.

:o Thanks!

Misschien lees ik het verkeerd, maar toch even dit:
Voor zover ik begrepen heb wil je de stang alleen met gestrekte armen, sterkste positie, over je gezicht bewegen uit veiligheid. Liever een role of shame dan dat je de onderste haken mist en de stang ergens op je keel of hoofd landt.

Safeties of DBs zijn veiligere opties, geen klemmen gebruiken om eventueel de schijven te kunnen dumpen wordt ook genoemd, maar wordt niet overal gewaardeerd.

De bar was al over de laagste standjes, dus kon hem prima veilig inhaken.
Hoger lukte gewoon niet meer helaas. Een roll of shame heb ik al gedaan, maakt me niet uit :).

Het "geen klemmen" zouden ze niet zo tof vinden aangezien dit alles op de bovenverdieping is (waarvan de vloer niet geïsoleerd is).
Ooit kwam de eigenares al eens naar boven om te zien wat er aan de hand was, en ik was gewoon aan het DL'n :roflol: .

Dit ziet er altijd zo kut uit als iemand dat doet. Spotter is mogelijk het beste idee wanneer je weet dat je het mogelijk niet gaat halen..

Moet er wel een zijn, ik was op dat moment alleen in die ruimte :p.

spotter op anderhalve meter afstand? :P

Is inderdaad niet zo handig, wordt het alsnog roll of shame :p.

Nou, dat is wel wat zou moeten, maar er wordt vol op samen getraind overal heb ik het idee..

Mondkapje op misschien?

@Bubs begreep ik nu dat in Belgie mondkapjes in de gym verplicht gaan worden?

Ik train altijd alleen, maar er zijn er inderdaad die samen met iemand trainen. Hoewel niet erg veel bij ons though.
En klopt, vanaf morgen zijn mondkapjes verplicht "in alle publieke ruimtes waarin je beweegt".
Je moet het dus opdoen om tussen de toestellen te bewegen, maar als je zit/rent/ligt/... mag het uit.
Idem voor restaurants ed.: aan tafel mag het uit, wil je naar het toilet gaan dan moet het op.

Ik train altijd alleen, maar er zijn er inderdaad die samen met iemand trainen. Hoewel niet erg veel bij ons though.
En klopt, vanaf morgen zijn mondkapjes verplicht "in alle publieke ruimtes waarin je beweegt".
Je moet het dus opdoen om tussen de toestellen te bewegen, maar als je zit/rent/ligt/... mag het uit.
Idem voor restaurants ed.: aan tafel mag het uit, wil je naar het toilet gaan dan moet het op.
Wat een gedoe..maar goed, het is niet anders. Zie zo iets in NL ook nog wel gebeuren..

Is inderdaad niet zo handig, wordt het alsnog roll of shame :p.
ik begin (en eindig) nooit van die haken, altijd vanaf mijn buik, dan opdrukken en na afloop op het bankje leggen en opruimen. Ben ik al jaren gewend.... in hett begin had ik geen rek met haken.

Wat een gedoe..maar goed, het is niet anders. Zie zo iets in NL ook nog wel gebeuren..
En dan heb je nog Baarle Nassau waar het terras of de tafel in B en het toilet in NL kan liggen :D

• #4.246

Liever gedoe, dan dat ze de boel weer helemaal sluiten...
Want dat ligt ook op tafel, vrees ik.

ik begin (en eindig) nooit van die haken, altijd vanaf mijn buik, dan opdrukken en na afloop op het bankje leggen en opruimen. Ben ik al jaren gewend.... in hett begin had ik geen rek met haken.

En dan heb je nog Baarle Nassau waar het terras of de tafel in B en het toilet in NL kan liggen :D

Hier in de streek is dat ook... Op de Zwarte berg zijn er tea-rooms die half in BE en half in FR liggen.
Zou niet mogen uitmaken, je doet gewoon wat het veiligste is voor jezelf en je omgeving...

• #4.247
Nou, mijn gym vindt het (nog) niet nodig om een mondkapje te dragen.
Stond ik daar lekker als enige :roflol: .
Op de site van FOD staat er bij restaurants/café's expliciet dat het verplicht is bij verplaatsingen binnen de ruimte.
Voor sport(centra) is dat niet het geval.
Het is dus weer typisch België, niemand weet exact hoe of wat :dunno: .
Anyhow, laatste training in de gym hier gedaan tot 6 augustus, want ze sluiten komende week :treuren:.

Training zaterdag 25 juli 2020 - FB Week 5 Dag 3
Warm-up circuit met small band
  • Squat bouncer 8kgx15
  • Monster walks x30
  • Push-ups x12
--> 3 keer herhaald

Deadlift (focus techniek)
2x10x42
5x5x52
Ook met de 20kg schijven krijg ik het niet helemaal goed.
Ik ben meer bezig met hoe ik mijn armen t.o.v. mijn knieën goed krijg etc dan iets anders.
Aangezien ik ook geen verhogingen ofzo heb, dan maar besloten om geen conventionals meer te doen.
De RDL gaat nu netjes dus ik ga die 2x/week pakken in de plaats.
Zoals het benchen een keer zwaar met 5x5 en een keer iets lichter met 4x8-10.

OHP
1x10x14,5
1x8x17
5x5x24,5 IzNice.

Bulgarian split squat with DB (gewicht per hand)
4x10x12

Incline DB press
1x12x12
2x8x14 All time PR! :woot:

BB Hip Thrust - 2sec Paused
3x10x62

Cable upright row
3x12x32,5

Rope wrist curl (fysio)
3x1,25 (langzaam op en neer)

Leg extension
3x10x30 Pfoeh, lastig!

Cardio niets, nothing, nada.

De rest van de dag wordt ingevuld met zielig op de bank liggen en eten van chocolade, want "tante Marie" is op bezoek :p.

als tante Marie dr is dan ook flink eten voor de energie die tante Marie wegneemt, (dat kan en dat mag) :D

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #4.250
als tante Marie dr is dan ook flink eten voor de energie die tante Marie wegneemt, (dat kan en dat mag) :D

Nou, tante Marie kreeg gisteren alleszins genoeg eten en drinken binnen :roflol: .
Ongepland een ietwat "uit de hand gelopen" zaterdagavond gehad.
Het begon met een wandeling, en eindigde met tipsy (of toch eerder dronken) bowlen :p.
Maar goed, het was leuk en in beschonken toestand kan ik de buikpijn beter aan :dunno:.

maar wel boetes uitschrijven :(

Uiteraard... Daarom neem ik ook het zekere voor het onzekere.
Geen zin om een uurtje gym van 250Euro te hebben.

Het was best laat gisteravond/deze nacht, en gezien mijn benevelde toestand heb ik dan ook lekker lang in bed gelegen.
Rond 11u toch maar eruit gerold, en besloten om de mini kater en buikpijn te bedwingen met een rondje hardlopen.
Het ging onverwacht super lekker eigenlijk! De kater is weg, de buikpijn zal nog wel een paar dagen blijven helaas :grumble:.

Training zondag 26 juli 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 47'; 8km; 10,3km/h; ~450kcal; AVG HR 154bpm
  • Wandelen: Ongeveer een kilometertje uitgewandeld
Mijn vriend vond het een prima idee om deze nacht om 2u ook nog een vriend en zijn partner uit te nodigen voor een bbq vanavond.
Qua voeding wordt het dus weer niet al te netjes vandaag vrees ik...
Ik zal er maar vanuit gaan dat alles rechtstreeks naar de spieren gaat :roflol: .

Nou, tante Marie kreeg gisteren alleszins genoeg eten en drinken binnen :roflol: .
Het begon met een wandeling, en eindigde met tipsy (of toch eerder dronken) bowlen :p.
Maar goed, het was leuk en in beschonken toestand kan ik de buikpijn beter aan :dunno:.

Het was best laat gisteravond/deze nacht, en gezien mijn benevelde toestand heb ik dan ook lekker lang in bed gelegen.
Rond 11u toch maar eruit gerold, en besloten om de mini kater en buikpijn te bedwingen met een rondje hardlopen.
Het ging onverwacht super lekker eigenlijk! De kater is weg, de buikpijn zal nog wel een paar dagen blijven helaas :grumble:.

Mijn vriend vond het een prima idee om deze nacht om 2u ook nog een vriend en zijn partner uit te nodigen voor een bbq vanavond.
Ik zal er maar vanuit gaan dat alles rechtstreeks naar de spieren gaat :roflol: .
Ik vind je geweldig, je hebt mn dag al gemaakt. Ik hoop dat je er een beetje van kan genieten ook! Heel veel plezier vandaag

• Heart
prima invulling v h weekend, genieten is leven!! :heart:

Screenshot_20200726-130828_Chrome.jpg

Keurig loopje!

Zelf ook zoiets gedaan, maar langzamer, was heerlijk.

Maak er een gezellig weekend van!

Tip om pullups op te bouwen buiten de gym: Grease the groove.

• Like
  • #4.258

Niets in brand gestoken, niet teveel gezopen.
Alles prima verlopen dus :p.

Ik vind je geweldig, je hebt mn dag al gemaakt. Ik hoop dat je er een beetje van kan genieten ook! Heel veel plezier vandaag

Woa, wat een liefde :heart:, dit maakt mijn dag toch wel een stuk beter!

Het was best een fijn weekend inderdaad :). Alleen ben ik nog steeds gevoelig voor de weegschaal schommelingen...

Keurig loopje!

Zelf ook zoiets gedaan, maar langzamer, was heerlijk.

Maak er een gezellig weekend van!

Dank je! Ik was eigenlijk ook van plan om trager te lopen, maar mijn tempo zit sneller weer op niveau dan verwacht.

Tip om pullups op te bouwen buiten de gym: Grease the groove.

Ik ben vandaag naar mijn back-up gym geweest.
Zal de rest van de week ook wel het geval zijn denk ik.
Het heeft niet mijn voorkeur (omdat ik het daar niet gewoon ben), maar is wel beter dan niets doen/thuis aanklooien.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ooooh, wat heb ik een schijtdag vandaag.
Alweer wakker sinds 6u, nog steeds buikpijn, weinig energie, en anderhalve kg erbij bij de ochtendweging ondanks dat ik niet over mijn kcals ging gisteren :headbang:.
Ik weet dat ik me niet mag focussen op de weegschaal, en dat een weekend niet tracken i.c.m. warmer weer en de tijd van de maand zorgt voor vocht etc.
Maar toch, het blijft een mentale weerslag op me hebben. Ik moet hier wel gewoon door, dus ik blijf bij de 2000kcal hoe "hoog" het cijfer dan ook is.

Training was ook niet dat, want moest naar "Gym 2" en had er niet zoveel zin in.
Ik ben dit jaar nog niet in gym 2 geweest, alles is daar ook nog eens verplaatst sinds Corona.
Andere toestellen, andere katrollen, andere alles dan wat ik gewoon ben.
Meh!

Training maandag 27 juli 2020 - FB Week 6 Dag 2
Bench press - Medium
1x12x25
1x10x30
4x8x35 Moeilijker dan vorige week, grmbl.

Plate loaded leg press
1x15x20
1x15x40
4x8x80
Nope, ook deze vond ik niet goed gaan.

BB Hip thrust - pyramid
1x10x50
1x8x60
1x6x70
1x15x50
Dit ging al beter.

BOR
4x10x34

Cable tricep overhead extension
3x12x10

BB bicep curl
3x10x22

Donkey calves machine
3x12x20

Abductor machine - pyramid
1x12x30
1x10x35
1x8x40
1x15x30

Cardio: 10' stepper (want te ver om te voet te gaan en ik had nood aan iéts van cardio :o)

:). Alleen ben ik nog steeds gevoelig voor de weegschaal schommelingen...

Ik weet dat ik me niet mag focussen op de weegschaal, en dat een weekend niet tracken i.c.m. warmer weer en de tijd van de maand zorgt voor vocht etc.
Maar toch, het blijft een mentale weerslag op me hebben. Ik moet hier wel gewoon door, dus ik blijf bij de 2000kcal hoe "hoog" het cijfer dan ook is.

Dit bij jezelf herkennen en hardop uitspreken is wel een dikke PR Bubs. :thumbup:
Het mentale aspect is het zwaarst, maar de grootste stap heb je gezet. Nu met zelfvertrouwen volhouden en doorzetten. Dan merk je vanzelf dat het z'n vruchten af gaat werpen. En als je er even doorheen zit, deel het hier. Wij lullen je wel weer uit die mentale weerslag!

hmm!! aard v h beestje hé? volume en vocht it is! :)

• Like
Terug
Naar boven