MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

O die veranderingen in de gym...ja, dat stoort he. Vooral mentaal. Bij ons ook, bepaalde apparaten nu met opzet niet te gebruiken, alles schoonmaken na gebruik..het is maar een kleinigheid maar wel extra denkwerk. Wat de focus weer een beetje te niet doet. Bij mij althans.

Wat @Japio ook al aangeeft, je bent door alleen dit te erkennen en uit te spreken al enorme stappen aan het maken. Sowieso als ik een beetje teruglees, respect.
Buiten dat ook herkenbaar. Hoewel het me minder doet dan ooit...de automatische gevoeligheid voor schommelingen in cijfertjes zit er nog wel degelijk in. En ik ga net zo lang door tot ik het er uit heb geramd.

Zet m op bubs, morgen weer een nieuwe dag :flexbiceps:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.263
Dit bij jezelf herkennen en hardop uitspreken is wel een dikke PR Bubs. :thumbup:
Het mentale aspect is het zwaarst, maar de grootste stap heb je gezet. Nu met zelfvertrouwen volhouden en doorzetten. Dan merk je vanzelf dat het z'n vruchten af gaat werpen. En als je er even doorheen zit, deel het hier. Wij lullen je wel weer uit die mentale weerslag!

Ik probeer de cijfers echt van me af te zetten, gelukkig hou ik ook van eten dus dat maakt het makkelijker om die 2k kcal vol te houden als de weegschaal (even) niet mee wil :roflol: .
Het helpt inderdaad wel als iemand anders je ook eens zegt "dat het normaal is" en je eventjes herinnert aan het grotere doel dat erachter schuil gaat :).

hmm!! aard v h beestje hé? volume en vocht it is! :)

Jup... En jup :p. Vandaag alweer 48,7.
Nog steeds een kilo erbij in twee weken though :o.

O die veranderingen in de gym...ja, dat stoort he. Vooral mentaal. Bij ons ook, bepaalde apparaten nu met opzet niet te gebruiken, alles schoonmaken na gebruik..het is maar een kleinigheid maar wel extra denkwerk. Wat de focus weer een beetje te niet doet. Bij mij althans.

Yes, en ik ben al iemand die houdt van plannen en routine. Op zich is "gym2" ook een fijne gym hoor.
Meer volk, maar ook groter. Veel meer soorten apparatuur (die ik niet gebruik, maar goed ze zijn er wel :p), meer racks, meer bars,....
Als het geen 15km rijden/fietsen was, dan zou dit vast mijn vaste gym worden. Maar als je er al 9maand niet meer bent geweest is het toch weer even acclimatiseren.

Wat @Japio ook al aangeeft, je bent door alleen dit te erkennen en uit te spreken al enorme stappen aan het maken. Sowieso als ik een beetje teruglees, respect.
Buiten dat ook herkenbaar. Hoewel het me minder doet dan ooit...de automatische gevoeligheid voor schommelingen in cijfertjes zit er nog wel degelijk in. En ik ga net zo lang door tot ik het er uit heb geramd.

Zet m op bubs, morgen weer een nieuwe dag :flexbiceps:

:heart: Dat is (alweer) heel lief!
Gewicht en de psyche, het is een raar iets. Ik voelde me ooit super op 60kg, en toen was het me plots te veel.
Daarna zat ik stabiel rond 55kg en vond ook dat prima, voor even.
Nu word ik al half gek als ik boven de 50kg kom...
En al zeker als er 1kg bij is in een tweetal weken, terwijl ik goed genoeg weet dat er in die periode een reis zat, mijn menstruatie er was, het warm weer is,...
Plus, ik heb vakantie en moet nu gewoon even de weegschaal loslaten en genieten i.p.v. constant te denken "kan dat ijsje/glas wijn wel volgens mijn kcal/macro's?".

Netjes hoor!

@RonReves ze gaat je voorbij hoor :D

Dat denk ik nou ook weer niet :p. Maar bedankt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteren (en ook vandaag) voel ik me gelukkig stukken beter dan maandag!
Deze ochtend een rondje wezen rennen (in twee stukken) en gisteren FB training 2 van deze week afgewerkt (zonder gym cardio!).

Training dinsdag 28 juli 2020 - FB Week 6 Dag 2
Warm-up circuit met small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree hip abduction x20
  • Push ups x12
--> 3x herhaald

RDL
1x12x40
1x10x45
2x5x50
4x5x55
Techniek iets minder de laatste twee sets, begon grip te verliezen en daardoor ook focus.
Tijd om over te gaan op mixed of hook grip denk ik.

Pull-ups
1x6xBW
2x5xBW
1x4xBW
Ook dit is gelijk gebleven. Voelde vooral niet zo comfortabel omdat ik ze in een assisted machine deed (met de plate omlaag).
Normaal doe ik ze in een cable station, maar die was bezet...

2DB Reverse lunges
4x12x12 per kant

Straight arm pushdown
3x12x30

Glute kickback machine
3x12x20

DB Shoulder press
3x12x10
Ik durf niet goed naar 14 te gaan :p. Volgende keer toch eens proberen...

Palm down wrist curl (fysio)
3x12x3

Abductor machine
3x10x40

Cardio ~3km wandelen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training woensdag 29 juli 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 9,5 km in twee keer (tussendoor gestopt bij mijn ouders)
    • Ronde 1: 36'; 6,25km; 10,1km/h; ~350kcal; AVG HR 157bpm.
    • Ronde 2: 19'; 3,25km; 9,7km/h; ~190kcal; AVG HR 150bpm.
  • Wandelen: ~10km
    • 1,5km uitwandelen na hardlopen.
    • Nu nog een wandeling doen met de wederhelft, vermoed iets van een 9km.
:wave:

Sterke training! Ik zou sowieso over gaan op mixed.. zonde als je minder reps zou kunnen doen vanwege je grip:)

• Like
Waarderingen: Bubs
Weet je trouwens dat jezelf, ondanks dat je die 26cm nooit goed gaat maken ook een groot voorbeeld bent voor velen?

Niemand hier zal twijfelen aan je drive, ijver en bereidheid ergens voor te werken.

Je zet prestaties neer waar je trots op kan, mag en misschien wel iets meer moet zijn!
Plus, ik heb vakantie en moet nu gewoon even de weegschaal loslaten en genieten i.p.v. constant te denken "kan dat ijsje/glas wijn wel volgens mijn kcal/macro's?".
Ja, geniet een beetje!
Dus er komen echte squats? :cheer:
Nu word ik al half gek als ik boven de 50kg kom...
Wij ook, maar dan in positieve zin.

Mijn doel is om jouw BW te kunnen OHPen met 5 reps per set, laat me maar werken.
Hardlopen: 9,5 km in twee keer (tussendoor gestopt bij mijn ouders)
  • Ronde 1: 36'; 6,25km; 10,1km/h; ~350kcal; AVG HR 157bpm.
  • Ronde 2: 19'; 3,25km; 9,7km/h; ~190kcal; AVG HR 150bpm.
Nette afstand en snelheid!

Laatst bewerkt:
  • Heart
  • #4.271

1596110840076.png

Goed om te lezen Bubs! Sterke RDL's en pullups hoor:thumbs:

Thanks Marv!

Sterke training! Ik zou sowieso over gaan op mixed.. zonde als je minder reps zou kunnen doen vanwege je grip:)

Dank je :)!
Ja, voor de "zware dag" ben ik dat wel van plan. Wil niet dat mijn vorm eronder lijdt ook, dus...

Straps..

Ik vind bij zwaar mixed altijd net of er een draai in je lift zit..

Eerst even mixed proberen, maar straps ga ik waarschijnlijk wel aanschaffen.
Vooral omdat ik ook grip begin te verliezen bij Bulgarians en lunges...

Dit herken ik totaal niet, en prefereer mixed grip omdat dat nog wat toegevoegd aan gripkracht. Daarnaast vind ik straps soms onprettig schuren langs mijn polsen. :dunno:

Wil liefst ook wel mijn grip verbeteren, dus ik denk dat een andere grip dan meer voordeel biedt in vergelijking met straps.

Weet je trouwens dat jezelf, ondanks dat je die 26cm nooit goed gaat maken ook een groot voorbeeld bent voor velen?

Heb je het nu over mijn midget zijn :sad: ? Gelukkig maakt het laatste deel van je zin veel goed :p.

Niemand hier zal twijfelen aan je drive, ijver en bereidheid ergens voor te werken.
Je zet prestaties neer waar je trots op kan, mag en misschien wel iets meer moet zijn!

So sweet, thanks :heart: !

Ik probeer! Maar bij elk biertje of wijntje, met of zonder hapje, kan ik het niet laten om aan de kcals te denken...
Zucht :(.

NOPE.
Ik ga enkel deze week naar gym2, en occasioneel eens een zondag/feestdag/brugdag.
Het heeft dus niet veel zin om te gaan focussen op squats... Ik hou gewoon mijn bestaande schema aan.

Wij ook, maar dan in positieve zin.

:o.

Mijn doel is om jouw BW te kunnen OHPen met 5 reps per set, laat me maar werken.

En wat is je huidige 5-rep gewicht :p?

Dank je! De loopschoenen gaan alvast mee in de koffer morgen ;).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De wandeling gisteren is uitgedraaid op 11km, in totaal toch weer de 30k stappen aangetikt.
Vandaag maar iets kalmer aan qua cardio dus ;).
Wel naar de gym geweest vanochtend!

Training donderdag 30 juli 2020 - FB Week 6 Dag 3
Warm-up with small band
  • Glute bridge + 3abductions x15
  • Monster walks x30
  • Side raises 5kg x12 per kant
--> 3x herhaald

Horizontal leg press - Normal stance
1x20x37
1x15x69
3x12x101
2x12x109
Voelde lekker!

Bench press
1x15xBB
1x10x27,5
1x8x32,5
4x5x40
:woot: Alle sets met vijf reps kunnen vol maken!! Ik vind wel dat ze nog iets netter/dieper kunnen.
Dus nog even wachten met bij laden denk ik...

Hip thrust in prone leg curl
1x12x57
1x12x64
3x12x71
Bespaart gesjauw met barbell, bankje, schijven maar voor de rest geeft het niet echt een voordeel vind ik.
Ik prefereer toch de "gewone manier".

Rear delt raises
3x12x7

Seated leg curl
3x12x22,5

Lat pulldown
1x12x30
3x12x32,5

Adductor machine
1x20x15
3x12x30

One arm chest press (fysio)
3x12x10

Cardio: niks, nothing, nada

Morgen nog een laatste training voor deze week, en dan zes daagjes weg met mijn vriend en ouders.
Beetje nerveus betreffende eten en niet kunnen trainen, maar ik ga toch proberen om ervan te genieten :)!

Heb je het nu over mijn midget zijn :sad: ? Gelukkig maakt het laatste deel van je zin veel goed :p.
1. Je noemde iets aan de fysiek van @Zeenius een voorbeeld, nu gaat jezelf met anderen vergelijken vaak mank en dreig je jezelf te vergeten, maar jezelf vergelijken met iemand met 26 cm meer lengte vind ik grappig;
2. De tegenstelling klein van stuk, groot voorbeeld was te verleidelijk.
Neem het dan ook van me aan. :p
n wat is je huidige 5-rep gewicht :p?
Nog onder de 50, maar ik zit je op de hielen en ben op weg naar BotB (Bubs on the Bar) OHPs.

Fijne vakantie!

Laatst bewerkt:
  • #4.275

Ik had niets anders verwacht van jou :p!

1. Je noemde iets aan de fysiek van @Zeenius een voorbeeld, nu gaat jezelf met anderen vergelijken vaak mank en dreig je jezelf te vergeten, maar jezelf vergelijken met iemand met 26 cm meer lengte vind ik grappig;
2. De tegenstelling klein van stuk, groot voorbeeld was te verleidelijk.

Haha, nou ik kan toch een voorbeeld aan @Zeenius haar toewijding en omgang met bulken nemen!
Het is ook wel gewoon erg grappig :p.

Neem het dan ook van me aan. :p

Met plezier ;).

Nog onder de 50, maar ik zit je op de hielen en ben op weg naar BotB (Bubs on the Bar) OHPs.

Haha, de BotB vind ik echt ge-ni-aal :roflol: !!
Maar... Let op! Ik ga zes dagen niet tracken, dus volgende week donderdag moet je vast een stuk meer dan 50kg aan OHP kunnen :eatmeat::fries::zuip::burger::bierbang:.

Dank je :)!

ik zal een kaarsje opsteken ok? :burns:

Euh, ja I guess?

Ben ook bijna bij een Bubs on the bar met OHP :D

• Haha
Fijne vakantie gewenst, lekker van genieten en vooral lekker gaan eten :D

• Heart
Train ze nog vandaag en fijne vakantie!

• Like
  • #4.280
Ben ook bijna bij een Bubs on the bar met OHP :D

Nu nog, wacht maar tot eind volgende week :P !

Fijne vakantie gewenst, lekker van genieten en vooral lekker gaan eten :D

Dank je wel! Vanavond alvast een heerlijk ijsje gegeten (hoorntje met bol chocola en bol Ferrero) en een lokaal biertje gedronken. Was ook wel verdiend, we hadden er al tien km wandelen opzitten en moesten er nog vijf terug.
Blij dat we pas om 18u vertrokken want het was heeeeet!

Train ze nog vandaag en fijne vakantie!

Training ging echt super, de beste sinds de start van mijn FB schema. Een goeie afsluiter van de week :D.
En bedankt!

Will do :D !

Ik log de training morgen wel even volledig.
Zoals ik al zei ging die echt suuuuper lekker. Na de hip thrust zo een booty burn dat elke stap pijn deed :roflol: . PR op de Bulgarians en VPR op incline DB press.

Rond 17u aangekomen hier en besloten om dan nog tot aan een natuurgebied te wandelen in de buurt en daar ook nog een rondje te doen.
Eindstand: 16km gewandeld en in totaal weer +30k stappen.
Normaal zou ik morgenochtend rennen, maar aangezien we dan naar een ander natuurdomein willen en ik best al spierpijn heb van de training laat ik het misschien toch maar zo. Ik zie morgenvroeg wel hoe of wat :).
Nu lekker slapen! Toedels!

Terug
Naar boven