XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.501
Dank je!
:D
En 2021 is nog niet eens afgelopen, logtitel gerealiseerd!
Het gaat de goeie kant op, ja :).
Ook nog verstandig wat rust gepakt vanwege gedoe enzo en een foto waar je kuiten opstaan.
Zot hé, beide! Als zijn de kuiten wel in broek natuurlijk.
Alle gekheid op een stokje: sinds een jaar ofzo heb ik er al veel minder problemen mee. Misschien omdat er zoveel gebeurd is en ik dergelijke zaken meer kan relativeren, maar ook zeker omdat er nu wat spier zichtbaar is (als ik hakken aan heb :roflol: ) en het er niet meer gewoon als een vleeshomp uit lijkt te zien.
Dit was ook het eerste jaar dat ik in korte broek ging rennen en trainen... Dus mentaal is er daar ook echt iets veranderd :).
:heart:

Ik moet een namechange overwegen :thinking: .

Intussen 2 trainingen en een rondje rennen achter de rug. Het rennen toch maar uitgesteld naar vandaag, het zou gisteren anders een overkill worden op alle vlakken...

Training dinsdag 21 september 2021 - LB/A Week 5
Leg press
1x15x30
1x15x50
1x15x70
4x12x100 +8 reps
DROPSET
15x80/60
20x40
25x20

RDL
1x15x22,5
1x8x52,5
1x6x62,5
2x4x70
2x3x70 VPR
Alles met gewone grip :rocker2:

BB Hip-thrust - 2" hold
4x10x77,5 +8reps

Front foot elevated split squat
3x10x37,5

Leg extension
3x12x27,5

Back extension
3x12x14

Decline sit-ups
3x20

Side bends on bench
3x10x5 hh. per kant

Tijd: 1h15' :woot: .

Gisteren dan gewoon te voet naar papa geweest, en nadat ik hem had begeleid naar het dagziekenhuis wezen trainen.

Training woensdag 22 september 2021 - UB/A
OHP
1x12x12
1x8x22,5
1x5x30 Pfoeh, voelde al zwaar dus ik had geen vertrouwen in de 33,5...
2x4x33,5
1x3x33,5
1x5x32,5 (toch maar even verlaagd)
Al bij al viel het mee! Ik merk wel dat ik 's morgens iets minder kracht heb dan 's avonds (ondanks ontbijt en koffie).
Maar, niet echt teleurgesteld. Mijn linkerarm blijft ook best bijbenen met rechts dus prima.

Lying bicycle crunch
4x10 per kant

Landmine one arm row
1x10xbarbell
1x8x5
4x8x7,5
4x5x10 +2kg

Incline DB press
4x12x14
Dat ging goed!

Face pulls
3x15x16,25

Straight arm pushdown
1x15x32,5
2x12x32,5

Ab rope pushdown
3x15x47,5

Rope tricep overhead extension
1x15x15
2x15x17,5

SS

Cable bicep curl
31x10x32,5

Tijd: 1h20' alweer :woot: .

Het bevalt me wel om 's avonds LB te doen en UB 's morgens. LB voelt ook veel zwaarder, en ik denk dat ik de "opgegeten energie" van doorheen de dag echt wel kan gebruiken.
Dus even overwegen of ik het zo ga houden om ma/vr (avond) LB te doen en wo/za (ochtend) dan UB.
Dan zou ik wel 1 looptraining per week schrappen (op dinsdagochtend) en het bij 2x rennen houden ipv 3x. Zo krijg ik dan zeker 1 rustdag per week (in plaats van geen :roflol: ).
En aangezien ik het nu vooral doe om mijn conditie op peil te houden (ok ok, en om iets meer te kunnen eten) lijkt het niet echt nodig om drie keer te rennen naast de vier trainingen.
Denk dat het ook best een positief effect op mijn (LB) gains zou hebben als ik wat minder..

Training donderdag 23 september 2021
  • Hardlopen: Normaal rondje
    Cijfertjes: 51'; 9km; 10,6km/h ; ~475kcal (Garmin); AVG HR 153bpm

1632396573978.png
Zo, that's it.
Doei!

En aangezien ik het nu vooral doe om mijn conditie op peil te houden (ok ok, en om iets meer te kunnen eten) lijkt het niet echt nodig om drie keer te rennen naast de vier trainingen.
Denk dat het ook best een positief effect op mijn (LB) gains zou hebben als ik wat minder..
100m lopen zou het best zijn voor de billen en benen (als ik eens naar de toplopers kijk :) )

• #5.503
100m lopen zou het best zijn voor de billen en benen (als ik eens naar de toplopers kijk :) )
Dat zou mij wel een half uur extra slaap opleveren als ik slechts 100m ga lopen ipv 7-10km :p.

Ik ben ook weer begonnen met meten op 11 september. Alleen er nog niet toe gekomen om het neer te pennen.
Bij deze...

1632475262364.png

Morgen een nieuwe meting.

Zot hé, beide! Als zijn de kuiten wel in broek natuurlijk.
Alle gekheid op een stokje: sinds een jaar ofzo heb ik er al veel minder problemen mee. Misschien omdat er zoveel gebeurd is en ik dergelijke zaken meer kan relativeren, maar ook zeker omdat er nu wat spier zichtbaar is (als ik hakken aan heb :roflol: ) en het er niet meer gewoon als een vleeshomp uit lijkt te zien.
Dit was ook het eerste jaar dat ik in korte broek ging rennen en trainen... Dus mentaal is er daar ook echt iets veranderd :).
Maar geen SportZot :roflol:

Groei op alle goede plekken, ondanks alles, toch ook mooi. :aai:

Dat zou mij wel een half uur extra slaap opleveren als ik slechts 100m ga lopen ipv 7-10km :p.

Ik ben ook weer begonnen met meten op 11 september. Alleen er nog niet toe gekomen om het neer te pennen.
Bij deze...

1632475262364.png

Morgen een nieuwe meting.
Ben benieuwd!

• #5.506
  • #5.507
Training vrijdag 24 september 2021 - LB/B Week 5
Front squat
1x10x22
1x8x32
1x6x40
2x6x45
2x5x45

Hip thrust - pyramid
1x12x55
1x10x75
1x8x85
1x6x95
1x4x97,5 PR
1x15x55

Bulgarian split squat (DB ipselateral)
1x12x12
3x12x14
Ik deed ze eerder in de smith omdat ik daar meer gewicht kan pakken. Maar qua houding (vnl. rug) voelt het gewoon niet zo lekker.
Dus terug naar dumbells, tragere uitvoering en hopelijk even veel effect met minder gewicht.

Calve raises
4x10x42,5

Seated leg curl
1x15x35
2x12x35

Cable hip adduction
3x12x30

Ab rotation
4x12x25 hh. per kant

Ab rope pushdown
4x15x47,5

Training zaterdag 25 september 2021 - UB/B
Bench press
1x10x25
1x8x30
1x6x37,5
2x3x43,5 PR :woot: Eerste keer dat ik setjes heb gemaakt met dit gewicht!
2x5x42,5

Pull-ups
3x5xBW Nog een (V)PR! Had ook nog niet eerder full-ROM sets van 5 reps gedaan :D.
1x3xBW

DB Shoulder press
1x8x14 Dan doen we er nog maar een derde PR bij!
3x12x12

Lat pulldown
2x15x35
1x10x40

Pectoral machine
2x12x22,5
1x10x22,5

One arm rear delt cable pull
3x15x12,5

Tricep cable pushdown
2x15x22,5
1x12x22,5 Vorm vond ik niet meer ok, dus gewicht verlaagd

Decline crunches
4x20

Ik ga het zo houden dat LB 's avonds valt en UB 's morgens. Gaat me echt stukken beter af.
En om niet in het 3x per week hardlopen te vervallen (want ja, ik ken mezelf) ga ik op maandag mijn rustdag plannen.
Vanwege mijn lies mag ik écht geen twee dagen op rij rennen, dus dan ben ik verplicht om rust te nemen :p.
En het is ook wel fijn dat ik dan op maandag een uurtje langer in bed kan blijven :).

Dan wordt het:
  • Ma: Rust
  • Di: LB
  • Woe: UB
  • Do: Herstel loop
  • Vr: LB
  • Za: UB
  • Zo: Intensievere loop

Nice die bench en pullup pr💪

Uurtje langer liggen teken ik voor😁

• Like
Waarderingen: Bubs
Gefeliciteerd! :hb:

Hoop dat je ondanks alles een mooie dag hebt. :)

Happy Birthday Bubs!

Van harte bubsie!
Maak er een leuke dag van :hb:

Gefeliciteerd 🥳

Alsnog gefeliciteerd! Je had een fijne dag gehad volgens mij..:D

Beter laat dan nooit. Van harte gefeliciteerd. :birthday:

• #5.516
Bedankt iedereen voor de verjaardagswensen! Heerlijk weekend gehad, leefde meestal echt op een wolk die vier dagen... Hotel was zalig, eten in overvloed, mooie wandelingen, lekkere wijn en een tripje naar de Nurburgring op zondag. Jammer van de S2000 meet, maar dit was een meer dan waardig alternatief, met veel dank aan meneer Bubs :heart:.

Helaas werd ik maandag van de wolk gesleurd en belandde rechtstreeks terug in de dieperik. Vreemd hoe zo snel dat kan gaan... Twee dagen enkel op de bank gelegen, rolluiken dicht, afgesloten van alles en iedereen. Woensdag alle moed bijeen geraapt en naar de gym, sindsdien dagelijks toch iets proberen te doen.

Loggen heb ik atm niet veel zin in. Eten tracken ook niet. Doe mijn best om het wat bij te houden, maar is niet zo strikt als anders...
Trainen ga ik denk ik even naar een week 3x en een week 4x brengen. Proberen om wat losser te worden en meer rust te nemen als het nodig lijkt. Maja, goede voornemens... Ik hou me er zelden aan.

Blijkbaar vraagt je lichaam om toch een beetje gas terug te nemen..... Pas goed op jezelf hè? :kiss:

• #5.518
Blijkbaar vraagt je lichaam om toch een beetje gas terug te nemen..... Pas goed op jezelf hè? :kiss:
Ja, fysiek en mentaal heb ik nu even echt rust nodig.
Zal er ook niet beter op worden de komende tijd vrees ik, want zaterdag hebben we mijn papa terug moeten laten opnemen.
De galweg zit volledig geblokkeerd, waardoor hij inmiddels verregaande geelzucht heeft. Volgens de huisarts acuut levensbedreigend dus spoedopname.
In het ziekenhuis zelf denken ze daar blijkbaar anders over want het duurde zes uur eer hij een kamer kreeg en pas deze voormiddag werd een MRI scan uitgevoerd...
Ten vroegste vanavond of morgen weten we dus of de galweg nog vrijgemaakt kan worden of niet.

Deze week zou een 4x trainen week (moeten) zijn, maar het zal ook drie keer worden denk ik. Als ik op werkdagen wil trainen én op bezoek wil - in combinatie met amper slapen en verminderde eetlust - dan ga ik mezelf opnieuw heel snel voorbij lopen vrees ik. De routine in trainen en eten, die komt ooit wel weer terug. Maar nu wil ik vooral op mijn benen kunnen blijven staan en er zijn voor mijn vader.

Denk goed om jezelf Bubs. Als jij instort kun je er ook niet voor anderen zijn. Trainen is en blijft slechts een belangrijke bijzaak. Sterkte. :heart:

moeilijke tijd, das zeker, Sterkte! :(

• Like
Waarderingen: Bubs
Terug
Naar boven