Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Reden is omdat als ik 3x/week train er twee dagen na elkaar inzitten... Dan lijkt UB/LB me aangenamer en beter naar herstel toe :)

Check, 2 dagen achter elkaar fb is doorgaans niet ideaal dus dan lijkt het mij ook wel slim om die dagen te splitten in ub/lb en dan de andere dag het hele lichaam pakken

• Like
Waarderingen: Bubs
Goed van je om geen Kcal meer te tellen en alles af te wegen ....je hebt voldoende kennis in huis om je BW in stand te houden
je hebt een spiegel en een weegschaal...lijkt me meer als voldoende..ik blijf hiermee ook op gewicht
en je legt hiermee ook niet zoveel druk op jezelf.......life is good!!

ook dat zeker!! tijdens een zware WO neem je wat meer Kcal en carbs....You can do it!! (to)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.504
Goed van je om geen Kcal meer te tellen en alles af te wegen ....je hebt voldoende kennis in huis om je BW in stand te houden
je hebt een spiegel en een weegschaal...lijkt me meer als voldoende..ik blijf hiermee ook op gewicht
en je legt hiermee ook niet zoveel druk op jezelf.......life is good!!
ook dat zeker!! tijdens een zware WO neem je wat meer Kcal en carbs....You can do it!! (to)

Ja, zal inderdaad goed doe en meer rust in mijn (ons) leven brengen.
Soms moet je met je kop tegen de muur lopen/met je neus op de feiten gedrukt worden voor je beseft dat je misschien toch niet zo goed bezig bent.

Ja, zal inderdaad goed doe en meer rust in mijn (ons) leven brengen.
Soms moet je met je kop tegen de muur lopen/met je neus op de feiten gedrukt worden voor je beseft dat je misschien toch niet zo goed bezig bent.
je bent een beetje perfectionistisch....Ach weet je das allemaal ok als je een pro bent en op wedstrijd nivo draait...wij zijn recreanten en laten de teugels wat vieren dan leef je idd wel wat gemakkelijker....geen schuldgevoelens hoor Bubsie! lach maar in de spiegel

Hier worden mentale stappen gezet. Goed bezig Bubs! Doen wat goed voelt :)

• #1.507
Vandaag FB gedaan omdat ik niet zeker weet of ik morgen naar de gym kan.
No steeds wat verkouden, maar het ging toch al stukken beter dan vorig weekend!

Training zaterdag 6 april 2019 - FB
Leg press
1x12x40
1x12x80
1x12x120
1x12x130
1x12x140
1x10x150 PR :D

BB Hip thrust

3x10x37
2x8x39,5 PR :D

Glute cable kickback

3x10x35
1x8x37,5

Cable hip adduction

1x12x17,5
2x12x20
1x10x22,5

Assisted dips
4x10x22,5

Pulley row

2x12x25
2x8x30

EZ bicep curl ss Straight arm pulldown

1x10x16,5 // 1x12x25
2x10x16,5 // 2x12x27,5
1x8x19 // 1x12x27,5

DB Preacher curl ss One arm DB row
4x10x6 // 4x10x10

Rotary torso
4x12x37,5

Side crunch on bench
4x12x8

Cardio (285kcal)
  • 10' Fietsen
  • 20' Stepper, prf 1 lvl 14
Bijna overal beetje gewicht bij, maar vind de eerste twee de belangrijkste om PR bij te houden :)

Het is mooi weer, dus deze namiddag eerst onze nieuwe Honda ophalen en daarna nog wat wandelen en terrasje doen ofzo :)
Quality time :heart:

• #1.509
je bent een beetje perfectionistisch....Ach weet je das allemaal ok als je een pro bent en op wedstrijd nivo draait...wij zijn recreanten en laten de teugels wat vieren dan leef je idd wel wat gemakkelijker....geen schuldgevoelens hoor Bubsie! lach maar in de spiegel

Dat weet ik, is zo op alle vlakken... Ook op het werk of met de auto, alles moet altijd perfect in orde zijn en ik moet het vooraf tot in detail kunnen plannen.
Loslaten is moeilijk, maar het is nu nodig.
Anders eindig ik misschien alleen, en wat heb ik dan aan mijn "mooie" figuurtje?

Hier worden mentale stappen gezet. Goed bezig Bubs! Doen wat goed voelt :)

Klopt, gelukkig zijn is meer dan een nummer op de weegschaal of een reflectie in de spiegel...
Alleen besef ik dat niet altijd :o

Dat weet ik, is zo op alle vlakken... Ook op het werk of met de auto, alles moet altijd perfect in orde zijn en ik moet het vooraf tot in detail kunnen plannen.
Anders eindig ik misschien alleen, en wat heb ik dan aan mijn "mooie" figuurtje?

Klopt, gelukkig zijn is meer dan een nummer op de weegschaal of een reflectie in de spiegel...
Alleen besef ik dat niet altijd :o
Gewoon op gevoel wat leuks gaan doen....zonder te plannen....ok dat is onwennig....laat je vriend jou maar verrassen met wat leuks zonder dat jij het weet....das dubbel genieten hoor :)

• Like
Als je traint op ma/wo/vr kun je toch 3x FB doen? Goed dat je een minder perfectionistische approach wilt invoeren. Het zal wel even wennen zijn, maar het geeft een hoop flexibiliteit en rust.

• Like
  • #1.512
Gewoon op gevoel wat leuks gaan doen....zonder te plannen....ok dat is onwennig....laat je vriend jou maar verrassen met wat leuks zonder dat jij het weet....das dubbel genieten hoor :)

Vroeger deed hij dat wel inderdaad, maar nu heeft hij daar wat schrik voor gekregen omdat hij denkt dat ik ga klagen over eten enzo...
Dus ik moet zelf echt wel wat gaan veranderen.

Als je traint op ma/wo/vr kun je toch 3x FB doen? Goed dat je een minder perfectionistische approach wilt invoeren. Het zal wel even wennen zijn, maar het geeft een hoop flexibiliteit en rust.

Klopt, maar trainen op weekdagen is net wat moeilijker voor me op dit moment.
Het wordt waarschijnlijk di en/of woe, zat en/of zondag.
Op maandag en donderdag werk ik langer, waardoor dan naar de gym gaan ervoor zou zorgen dat ik mijn vriend zga niet zie.
Vrijdag heb ik al een half jaar geleden opgegeven om meer "we-time" te hebben dan :)
Dat ga ik niet meer veranderen.

Quality time is zeker belangrijk...je moet elkaar ook wel wat gunnen....is moeilijk ja!!

• Like
  • #1.514
Plan was om vanochtend te gaan lopen, maar wat een weer zeg!
Aangezien we dan toch nergens heen moesten, ben ik maar naar de gym getrokken :)
LB oefeningen gedaan die ik gisteren vanwegen FB skipte, en wat triceps oefeningen.

Training zondag 7 april 2019 - FB

Walking lunges
4x16px8 (2DB)

Sumo squat
1x12x12
2x12x14
1x12x16

Abductor machine - butt elevated

4x10x50

Back extension
4x10x10

DB Overhead tricep extension
2x12x12
2x10x14

Tricep DB kickback SS Front raises
2x12x6 //4x10x4
2x10x7

Abdominal crunch machine
1x20x10
2x15x15
2x12x20

Cardio (520 kcal)
  • 30' Stepper prf heuvels 10' lvl 7, 10' lvl 8, 10' lvl9
  • 15' Wave prf 1, lvl 11
Moe maar voldaan :)
Dan nog wat gekookt en samen aan de auto gesleuteld :)

Hopen dat het weer morgenochtend meevalt en er een loopje in zit!

Geloof me, ga daar echt mee aan de slag om dat te leren. Ik weet zelf uit persoonlijke ervaring hoe moeilijk het is maar weet ook wat het je brengt als je het niet doet. Als ik puur voor mezelf spreek is het tegenovergestelde van wat ik altijd dacht te bereiken met al die controle werkelijkheid geworden... Ben er zelf aan kapot gegaan, nu ik de teugels af en toe een klein beetje laat vieren geeft het me in eerste instantie vaak een ongemakkelijk gevoel en ben ik bang dat het mis gaat maar langzaam begin ik te wennen aan het feit dat het me juist uiteindelijk veel blijer en rustiger maakt.

Toen ik vorig jaar overspannen thuis kwam te zitten heb ik veel tranen laten vloeien van ongeluk omdat het me gewoon niet meer lukt alles onder controle te houden, ik was zo ontzettend moe geworden dat ik er gek van werd... Nu ben ik een klein jaar verder en je mag best weten dat ik tegenwoordig soms tranen huil van geluk, juist door dingen los te leren laten is het zo ontzettend veel rustiger in mijn hoofd geworden dat ik soms bijna niet kan geloven dat ik juist nu zo gelukkig ben.

Je hoeft heus niet alles qua controle los te laten hoor, het zit gewoon in ons als type en dat geeft ook helemaal niet. Maar zorg er wel voor dat het niet obsessief wordt en het je leven op een verkeerde manier gaat beheersen.

• #1.516
Door twee dagen LB na elkaar te doen en de verkoudheid die nog steeds niet helemaal over is, besloten om een uurtje langer te slapen en het lopen weer te skippen vandaag...
Morgen is het alweer LB tijd dus de beentjes zullen de rust kunnen gebruiken :)

Door twee dagen LB na elkaar te doen en de verkoudheid die nog steeds niet helemaal over is, besloten om een uurtje langer te slapen en het lopen weer te skippen vandaag...
Morgen is het alweer LB tijd dus de beentjes zullen de rust kunnen gebruiken :)

Wat een wijsheid meis....doe je goed!! Voelt ook wel goed toch? :thumbs:

• Like
  • #1.518
Wat een wijsheid meis....doe je goed!! Voelt ook wel goed toch? :thumbs:

Ja en nee... Toen ik op de weegschaal stond dacht ik "damn, toch beter gaan lopen".
Ik ga er maar van uit dat het overgrote deel vocht en maaginhoud is.
Niet superveel of ongezond gegeten in het weekend, maar wel laat gisteravond.

Ja en nee... Toen ik op de weegschaal stond dacht ik "damn, toch beter gaan lopen".

Kans is idd groot dat binnen twee dagen je gewicht genormaliseerd is :)

• Like
:toilet: :D

Terug
Naar boven