Fitness Seller

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Hee. Ik doe ook stronglifts sinds een week of 3, leuk om te lezen hoe dat bij jou gaat. Je weet het vast wel maar zorg dat je bij de overhead presses je quads en ass goed aanspant maar vooral je buik, en goed knijpen in de barbell. Dat zal je houding verbeteren. Mocht je bijna failen en achterover gaan hellen, doe dit dan vanuit je knieën, niet je romp

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het nu met je voeding? Eet je onder je onderhoud dat je zo snel je vet verliest
? :) Hoe is het btw met je trainingen?

Ik eet nu ongeveer 2850 kcal per dag, dat is als het goed is ongeveer 98% van mijn onderhoud.

M'n trainingen staan even op hold omdat ik bezig ben met het behandelen van m'n rugblessure. Dat komt neer op het stretchen van vooral m'n hamstrings, maar bijvoorbeeld ook m'n schouders en m'n torso, zodat ik mijn algehele lichaamshouding kan verbeteren, zowel buiten als in de sportschool. Daarnaast blijf ik in beweging d.m.v. wandelen en fietsen.

---------- Post toegevoegd Thu 20 Sep 2012 om 10:59 ----------

Hee. Ik doe ook stronglifts sinds een week of 3, leuk om te lezen hoe dat bij jou gaat. Je weet het vast wel maar zorg dat je bij de overhead presses je quads en ass goed aanspant maar vooral je buik, en goed knijpen in de barbell. Dat zal je houding verbeteren. Mocht je bijna failen en achterover gaan hellen, doe dit dan vanuit je knieën, niet je romp

Thanks voor de tip man! Altijd welkom. :)

sucks van je rugblessure, als je weer wil gaan liften, neem je dan gewoon een stapje terug en ga je weer langzaam opbouwen?

sucks van je rugblessure, als je weer wil gaan liften, neem je dan gewoon een stapje terug en ga je weer langzaam opbouwen?

denk 't wel ja. ik weet eigenlijk per oefening nu wel waar ik aan moet werken qua techniek. ga ik in eerste instantie weer even omlaag naar een gewicht waarbij m'n techniek nog perfect is. en dan weer opbouwen.

sja, 't is wel k*t, maar het is iets wat al een jaar of 8 speelt, dus wel de hoogste tijd om er eens echt werk van te maken...

Yeah... m'n rug begint weer een beetje beter te voelen. Ik denk dat ik maandag weer ga knallen! :D

Maandag 24 september 2012

Stronglifts - workout A

Squats
2x5x20kg
1x3x40kg
1x2x55kg
5x5x70kg

Bench Press
2x5x20kg
1x3x27,5kg
1x2x35kg
5x5x45kg

Pendlay Rows
2x5x30kg
1x3x40kg
1x3x50kg fail

Lekker, back at the gym! :)

I.v.m. de onderrug even een stapje terug in de gewichten, zodat ik me 100% kon focussen op techniek. Squats gingen lekker (ik begin "hipdrive" steeds beter te snappen), Bench Press ook (erg zwaar, maar lekker!).

De Pendlay Rows kon ik gek genoeg niet meer op 50 kg, terwijl ik dat voorheen wel kon. 30 kg ging prima, 40 was pittig met goede techniek, 50 was hopeloos. Volgende keer m'n trots inslikken en terug naar 40 kg als werkset.

Raar he met die pendlays? Zoiets had ik met mijn squats..

Vraagje: Heb je toevallig nuttige links over die hip drive? Volgens mij doe ik het ook fout,
aangezien ik last krijg van mijn knieën

Sja... ik begin me een beetje af te vragen waarom het eigenlijk bij Stronglifts per se Pendlay Rows moeten zijn en niet gewoon Barbell Rows. Die zijn namelijk volgens mij veel makkelijker uit te voeren met een mooie iets holle onderrug. Toch?

Ik ga 't 's uitzoeken...

Mooi werk maat.

En waarom trots inslikken? Een 40kg Pendlay Row is echt geen schande, au contraire!

Vroegere stronglifts schema’s hadden de gewone bent over row er in staan (maar ook push ups en zo), die gast van stronglifts heeft in de laatste versie gekozen om die in te ruilen voor pendlay rows omdat die minder belastend zijn voor de onderrug en je meer gewicht kan hanteren, plus dat evenwichtiger al je rugspieren aanspreekt wanneer je hem goed uitvoert. Pendlay row is ook meer krachtgericht dan BOR.

Ga zo door man, en no shame om te deloaden op een oefening. 2 stappen terug, 3 vooruit ;)

dan maar gewoon bij de pendlays blijven en even deloaden i guess. :)

dan maar gewoon bij de pendlays blijven en even deloaden i guess. :)

Elk lichaam is anders he, als jij beter af bent met BOR moet je dat doen, ik zou alleen niet zonder goede onderbouwing en kennis van je eigen lichaam en krachtsport zomaar iets veranderen aan het schema.

Vroegere stronglifts schema’s hadden de gewone bent over row er in staan (maar ook push ups en zo), die gast van stronglifts heeft in de laatste versie gekozen om die in te ruilen voor pendlay rows omdat die minder belastend zijn voor de onderrug en je meer gewicht kan hanteren, plus dat evenwichtiger al je rugspieren aanspreekt wanneer je hem goed uitvoert. Pendlay row is ook meer krachtgericht dan BOR.

Ga zo door man, en no shame om te deloaden op een oefening. 2 stappen terug, 3 vooruit ;)

Die heeft hij alweer vervangen door bodyweight rows.

Die heeft hij alweer vervangen door bodyweight rows.

Zover ik weet niet hoor, ik heb van hem een maand geleden het programma op de mail gekregen. Gewoon SQ-OHP-DL en SQ-BP-PLR. Ik kan me wel een discussie herinneren mbt bodyweight rows, maar aangezien je daar moeilijk progressieve gewichten mee kan gebruiken lijkt het me raar als die er nog in zit als main lift. Misschien dat je één van de aanbevolen assistance oefeningen bedoeld?

Jawel ik had een pdf van hem, kan de bron nu niet opzoeken maar zal het later proberen.
Daarin stond dat de normale rows te gevaarlijk waren blaba dat je beter bodyweight rows kan doen.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 15:05 ----------

Toch gevonden kijk hier een heel verhaal:

http://stronglifts.com/how-to-do-inverted-rows/

Jawel ik had een pdf van hem, kan de bron nu niet opzoeken maar zal het later proberen.
Daarin stond dat de normale rows te gevaarlijk waren blaba dat je beter bodyweight rows kan doen.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 15:05 ----------

Toch gevonden kijk hier een heel verhaal:

http://stronglifts.com/how-to-do-inverted-rows/

Als je de laatste alinea leest zie je dat dit enkel als vervanging van normale rows dient, wanneer je deze niet kan doen vanwege mobiliteitsproblemen in je heupen.

Zie startpagina voor het meest actuele programma zoals het standaard wordt aangeboden : http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

In de PDF staat dan vervolgens dat de barbell rows Pendlay rows zijn, en ook waarom.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 15:20 ----------

Zie ook: http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/

Volgens mij heb jij gelijk ja. :x

Terug
Naar boven