BjornG
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 35
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 77kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik zelf heb ook met precies hetzelfde gewicht een plateau gehad op military press (30kg)
heeft een hele tijd geduurd voordat ik daar doorheen kwam. gewoon door blijven gaan idd komt vanzelf

vandaag toch weer gezeur in m'n onderrug... omdat ik gisteren een nette techniek had op de squat en een geweldige techniek op de deadlift, maar een ronduit slechte techniek op de overhead press, kan ik niet anders dan concluderen dat het daar waarschijnlijk aan ligt. ik heb even gezocht op google en kwam direct op de site van stronglifts (toevallig!)...
http://stronglifts.com/how-you-can-avoid-lower-back-pain-on-the-overhead-press/
dus wat me volgens mij te doen staat:
er wordt gesproken over "lordosis" - het té hol staan van je ruggengraat aan de onderkant. dit is bij mij ooit geconstateerd door een mensendieck therapeut, dus 't kan er inderdaad mee te maken hebben. ik ga dus, zoals hier geadviseerd...
m'n hip flexors stretchen
shoulder dislocations doen
proberen minder te zitten
verder ook eens uitzoeken wat spinal decompressions zijn en die af en toe doen.
een goede ab-exercise uitkiezen en die toevoegen aan elke training die ik vanaf nu doe. geadviseerd wordt om het op dezelfde manier aan te pakken als alle andere stonglift exercises: 5x5 met progressive loading.
later meer hierover...
Als ik ook gesquat heb en klaar ben met de OP, dan komt DL er nog achter aan voel ik me rug ook helemaal branden. Voel jij dit ook?
Heb je eigenlijk het gevoel alsof je je armen niet goed genoeg mee traint? Ik zelf heb na een training geen voldaan gevoel kwa biceps betreft en ook niet echt kwa triceps..

Nee, dat herken ik niet... ik zou inderdaad niet weten of dat positief is. Meestal ervaar ik branden niet als positief. Misschien even een topic over maken?
Nou, ik moet zeggen dat ik vrij dogmatisch er van uit ga dat ik van Stronglifts beresterk ga worden en dat het trainen van specifieke spieren in m'n armen pas komt als ik al veel massa op m'n benen en torso heb. Dus ja, ik heb het gevoel dat ik m'n armen weinig train, maar ik geloof niet dat dit iets is waar ik op dit moment mee bezig hoef te zijn...![]()
zo zie ik dat hoor.. 
BF metingen zijn best moeilijk om accuraat te doen, hoe doe je ze?
Stats 29 augustus 2012
Massa: 82,7 kg
BF: 17,25 %
Vetmassa: 14,3 kg
Vetvrije massa: 68,4 kg
Stats 7 september 2012
Massa: 84,5 kg
BF: 18,25 %
Vetmassa: 15,4 kg
Vetvrije massa: 69,1 kg
Stats 13 september 2012
Massa: 83,3 kg
BF: 16,25 %
Vetmassa: 13,5 kg
Vetvrije massa: 69,8 kg
Damn, als deze metingen allemaal kloppen (en dat moet bijna wel, want ik let heel streng op steeds dezelfde omstandigheden) zit ik echt op de goede weg!!