AndroidHealthClinic

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Stats 29 augustus 2012
Massa: 82,7 kg
BF: 17,25 %
Vetmassa: 14,3 kg
Vetvrije massa: 68,4 kg

Stats 7 september 2012
Massa: 84,5 kg
BF: 18,25 %
Vetmassa: 15,4 kg
Vetvrije massa: 69,1 kg

:)

VVM gaat goed omhoog! Heb je een voedingsschema of bunker je gewoon alles naar binnen? Als je dit zo nog een maand of 2 volhoud word je namelijk wel moddervet. :o Maarja das natuurlijk aan jouw te bepalen of je dat erg vind.

Wou je trouwens de Bodybuilder kant op of powerlifting?

@ricky het is en blijft een feit.. om in spiermassa aan te komen zul je boven je onderhoud moeten eten. de ratio spier/vet waarin je aankomt hangt deels af van je lichaams type. een ecto zal minder vet aankomen in zijn bulk dan een endo maar zal naar verhouding ook minder vvm aanzetten dan een endo.

anyway @buddhist ziet er goed uit.. gaat de goede kant op !!!

@ricky het is en blijft een feit.. om in spiermassa aan te komen zul je boven je onderhoud moeten eten. de ratio spier/vet waarin je aankomt hangt deels af van je lichaams type. een ecto zal minder vet aankomen in zijn bulk dan een endo maar zal naar verhouding ook minder vvm aanzetten dan een endo.

die bodytypes zijn eigenlijk al achterhaald hoor, ligt gewoon aan hoeveel kcal je boven je onderhoud zit, enigste is dat onderhoud voor iedereen verschillend is, ik heb een supertraag metabolisme en heb ook een heel laag onderhoud, onder 2500kcal denk ik zelfs...
Zijn zoveel factors die meespelen.

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag 8 september 2012

Stronglifts - week 8 - workout 2 (A)

Squats
2x5x20kg
1x5x40kg
1x2x55kg
5x5x72,5kg PR!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x27,5kg
1x2x35kg
5x5x47,5kg laatste set met spotter

Pendlay Rows
2x5x40kg
1x3x45kg
5x5x50kg kleine deload

Tweede keer sporten in de gym. Bevalt al beter dan vorige keer. **** die bar catchers bij 't squatten. De schijven zijn allemaal van rubber, dus als ik een keer in paniek raak gooi ik de bar gewoon achter me.

Bij 't benchen, zoals gezegd, laatste setje met spotter, omdat ik betwijfelde of ik 'm ging redden. M'n spotter hielp een klein beetje, dus volgende keer zelfstandig proberen.

Pendlay Rows even een kleine deload, vanwege het wennen aan de nieuwe situatie, maar volgens mij is m'n techniek vrij goed. Die grotere schijven schelen een eind!! Volgende keer gewoon weer 52,5 en de keer daarna een nieuwe PR!

Wel tof... allemaal wat oudere gozers in de gym (mijn leeftijd of hoger) waarvan een aantal zo te zien behoorlijk wat ervaring hebben. Ik ga vast een hoop van ze leren!

VVM gaat goed omhoog! Heb je een voedingsschema of bunker je gewoon alles naar binnen? Als je dit zo nog een maand of 2 volhoud word je namelijk wel moddervet. :o Maarja das natuurlijk aan jouw te bepalen of je dat erg vind.

Wou je trouwens de Bodybuilder kant op of powerlifting?

Ik heb een voedingsschema van iets boven onderhoud. Maar als ik een moment van zwakte heb (ik ben bijvoorbeeld in de stad met vrienden en iedereen gaat wat eten) dan pak ik ook gewoon iets lekkers. Ik probeer dan wel iets semi-verstandigs te pakken, bijvoorbeeld een broodje haring ofzo.

Vet aankomen, tja, ik probeer het te beperken door te finetunen. Steeds iets minder boven onderhoud gaan en steeds minder vaak momenten van zwakte toelaten. Maar voorlopig gaan we toch richting de winter, dus ik blijf nog ff bulken. :)

En ik wil uiteindelijk de bodybuilding kant op, denk ik. 't Is me begonnen uit pure ijdelheid ooit. Ik vind een getraind lichaam gewoon veel mooier dan een uitgezakt lijf zoals ik tot voor kort nog had (en nog wel een beetje heb). Maar goed, 't is de combinatie he? Je wilt natuurlijk ook gewoon beresterk zijn! :D

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 10:36 ----------

Thanks! :banana:

Laatst bewerkt:
En ik wil uiteindelijk de bodybuilding kant op, denk ik. 't Is me begonnen uit pure ijdelheid ooit. Ik vind een getraind lichaam gewoon veel mooier dan een uitgezakt lijf zoals ik tot voor kort nog had (en nog wel een beetje heb). Maar goed, 't is de combinatie he? Je wilt natuurlijk ook gewoon beresterk zijn! :D

Ooit al gehoord van Powerbuilding? Kruising van Powerliften en Bodybuilden. Voor mij zal het zo iets zijn :p

Ik doe powerbuilding

Ooit al gehoord van Powerbuilding? Kruising van Powerliften en Bodybuilden. Voor mij zal het zo iets zijn :p

Ik kende het nog niet, maar ik heb er net een artikel over gelezen en het klinkt precies als wat ik wil en wat ik in feite met Stronglifts ook doe. :)

Hee, lekker bezig man! even abbo'tje

zit hier al vet vaak te kijken hoe je het doet en hoe het gaat, ben namelijk nu net begonnen met stronglifts en begin maandag met me 2e week.

iig succes en ik zal je volgen :)

Ik kende het nog niet, maar ik heb er net een artikel over gelezen en het klinkt precies als wat ik wil en wat ik in feite met Stronglifts ook doe. :)

Als je men log bekijkt is het puur powerbuilding, men basis voor elke training zijn heavy ass compounds en daarna trainen met intensiteit voor hyperthrophy werk

Hee, lekker bezig man! even abbo'tje

zit hier al vet vaak te kijken hoe je het doet en hoe het gaat, ben namelijk nu net begonnen met stronglifts en begin maandag met me 2e week.

iig succes en ik zal je volgen :)

thanks man. ook een logje?

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 22:04 ----------

Als je men log bekijkt is het puur powerbuilding, men basis voor elke training zijn heavy ass compounds en daarna trainen met intensiteit voor hyperthrophy werk

ik ga je log lezen! :)

Dinsdag 11 september 2012

Stronglifts - week 8 - workout 3 (B)

Squats
2x5x20kg
1x5x40kg
1x5x60kgkg
5x5x75kg PR!

Overhead Press
2x5x20kg
1x3x22,5kg
1x2x25kg
4x5x30kg
1x3x30kg fail!

Deadlift
2x5x50kg
1x3x60kg
1x2x75kg
1x5x85kg PR!

Heerlijke training. Vooraf nog een uurtje naar de DVD van Mark Rippetoe gekeken en daardoor m'n Deadlift-techniek vele malen beter kunnen maken!! "Squeeeze the chest up, keep your butt high and squeeeze the chest up!" ;)

Bij de Overhead Press was ik even vergeten dat ik de vorige keer met mezelf had afgesproken de 27,5 kg te herhalen i.v.m. slorige techniek. Dat was deze keer te merken, want 30 kg is toch echt iets te hoog gegrepen. Op zich zou je zeggen je hebt 'm bijna gehaald, maar dan reken je niet mee dat ook nu de techniek weer slordig en eigenlijk ronduit gevaarlijk was (rug veel te hol, evenwicht verliezen en stappen zetten...) Volgende keer dus echt weer even 27,5 kg tot 'ie perfect is.

Deze week doe ik een klein experimentje met m'n voeding, namelijk even precies op onderhoud (met juiste activiteitsfactor uiteraard) eten om te kijken of ik misschien m'n vetpercentage een procentje omlaag kan tikken, voordat ik doorgroei naar 20% ofzo!! :D

Lekkere training neer gezet man! DVD van Rippetoe is idd zeer goed om te bekijken heeft mij ook enorm geholpen!

Mag ik vragen hoe je de OP uitvoert? heb je toevallig een filmpje ervan

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel, daar heb ik namelijk genoeg aan.

Is 30kg het totaal gewicht van je OP? ik vraag me namelijk af omdat je in week 8 zit en op 30kg en ik zit in week 2 en ik had hem gister op 38kg 1x5 gepakt.. dus het kan zijn dat ik hem anders uitvoer waardoor ie lichter is maar ik zal nog eens goed nakijken maar eigenlijk voer ik hem net zo uit als op de Rippetoe DVD.

Edit: Ik zie dat je een filmpje heb gepost, hmm ja zo doe ik de OP ook eigenlijk.. Ik zie wel eens vaker mensen die last hebben met de OP dus ik vraag me echt af hoe ik hem al kan uitvoeren op 38kg in de 4e workout ..

Laatst bewerkt:
Hahaha... ja, ik had in week 8 al lang voorbij dit gewicht op de OP moeten zijn, maar ik heb er gewoon grote moeite mee. Weet niet zeker welke spieren je hoofdzakelijk gebruikt (schouders neem ik aan?), maar die zullen bij mij wel wat onderontwikkeld zijn.

Maar goed... ik blijf gewoon trainen tot ik door m'n plateau van 30 kg heen breek. Zal vast niet lang duren!!

Hahaha... ja, ik had in week 8 al lang voorbij dit gewicht op de OP moeten zijn, maar ik heb er gewoon grote moeite mee. Weet niet zeker welke spieren je hoofdzakelijk gebruikt (schouders neem ik aan?), maar die zullen bij mij wel wat onderontwikkeld zijn.

Maar goed... ik blijf gewoon trainen tot ik door m'n plateau van 30 kg heen breek. Zal vast niet lang duren!!

Ja schouders, en of die van jou wat onderontwikkeld zijn durf ik niet te zeggen.. Misschien trek ik wat meer omdat ik al veel schouders heb getraint de afgelopen maanden? die vermoedens krijg ik dan heb namelijk eerst 3maanden fullbody schema aangehouden en begin nu met de stronglifts dus misschien dat het daardoor komt..

En zowieso blijven trainen!! lekker doorgaan en doorzetten!! Zal zeker niet lang meer duren, zet hem op!

Bij mij gaat MP hard vooruit, zal het vrijdag eens filmen.
Ik moet 5x47
3x53
1x59 repout doen

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 13:12 ----------

ga voor 5 repout

ik zelf heb ook met precies hetzelfde gewicht een plateau gehad op military press (30kg)
heeft een hele tijd geduurd voordat ik daar doorheen kwam. gewoon door blijven gaan idd komt vanzelf

ik vind wel dat je rug nogal opbold bij je deadlifts.. ik zou wat meer door je knien gaan (tenzij je een SL deadlift probeert te doen)

je Bench en MP techniek zijn prima squat ook. alleen vind ik je Bentover row nogal raar. de manier hoe jij het doet train je eigenlijk meer je rear-delts dan je rug.

probeer je borst meer naar boven te persen, kont meer naar beneden en breng de stang naar je middel inplaats van naar je borst.

over all lekker bezig !

Terug
Naar boven