XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad man! Schijnt nog een positief effect op spiergroei te hebben ook. Dubbel voordeel! :)

Heb nu alweer zin in woensdag!

Idd dubbel voordeel! ik zelf pak 50gram per dag, 25gram tijdens het trainen en 25gr erna.. slaat niet zwaar in je maag of iets dus perfect voor tijdens het trainen of je kan het er ook voor nemen! Toch weer 185kcal en 46gr koolhydraten extra dus dat is altijd lekker meegenomen!

Ik zelf gebruik dextrose pur van B&F gewoon geen smaakje.. nemen met 400/500ml water smaakt alleen beetje zoet verder niet is gewoon heerlijk eigenlijk en lekker makkelijk! aanrader

http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/dextrose/body-fit-sportsnutrition/dextrose-pure/

Zo mag ik het horen man!! doorzetten, welke week ben je nu ?

Stats 29 augustus 2012
Massa: 82,7 kg
BF: 17,25 %
Vetmassa: 14,3 kg
VVM: 68,4 kg

Stats 7 september 2012
Massa: 84,5 kg
BF: 18,25 %
Vetmassa: 15,4 kg
VVM: 69,1 kg

Stats 13 september 2012
Massa: 83,3 kg
BF: 16,25 %
Vetmassa: 13,5 kg
VVM: 69,8 kg

Stats 1 oktober 2012
Massa: 82,2 kg
BF: 13,5 %
Vetmassa: 11,1 kg
VVM: 71,1 kg

Absurd! :banana:

---------- Post toegevoegd Mon 1 Oct 2012 om 13:48 ----------

Idd dubbel voordeel! ik zelf pak 50gram per dag, 25gram tijdens het trainen en 25gr erna..

Ik bedoelde eigenlijk stretchen! Dat heeft een positief effect op spiergroei. Dextro niet. Hoewel het wel heel lekker is, zowel voor als na de training. ;)

Hey maatje doe eens rustig aan met die VVM gains! Moet je wel inhalen eh!

In 2 weken van 16% naar 13% is wel relax! dat wil ik ook wel.... jij doet er geen cardio bij???????????

In 2 weken van 16% naar 13% is wel relax! dat wil ik ook wel.... jij doet er geen cardio bij???????????

nou... niet in de gym, maar ik fiets wel ontzettend veel, i.v.m. werk (ik heb geen auto). ik ga elke dag twee keer op een neer, dus da's per week 20 ritjes. altijd high intensity (ik hou van racen, kan niet tegen sloom fietsen) en dan een kwartier per keer. misschien dat dat meespeelt?

los van dat: ik heb ook gewoon een killer van een voedingsschema. vijf keer per dag iets eten wat ik heerlijk vind maakt dat ik eigenlijk zelden tot nooit "zondig".

hehehe... wacht maar tot deze laag vet er af is! dan ga ik een mooie before/after foto fixen.

:cool:

Doen! Wel opvallend dan, niet onopvallend in een spoiler die mis ik vaak!

---------- Post toegevoegd Mon 1 Oct 2012 om 20:48 ----------

los van dat: ik heb ook gewoon een killer van een voedingsschema. vijf keer per dag iets eten wat ik heerlijk vind maakt dat ik eigenlijk zelden tot nooit "zondig".

Moet je ook doen zo! Je hoeft helemaal niet naar de extremen te gaan om vooruit te gaan of je moet pro niveau willen. IMO moet iedereen gewoon een beetje een levensstijl ontwikkelen die makkelijk vol te houden is met sporten. Die extremen hoeven helemaal niet (Zo was ik wel 1e 2 maanden).

Uiteindelijk gaat het erom dat je het gewoon enkele jaren lang doorzet en er zo plezier aan beleeft.

Die extremen hoeven helemaal niet (Zo was ik wel 1e 2 maanden). Uiteindelijk gaat het erom dat je het gewoon enkele jaren lang doorzet en er zo plezier aan beleeft.

Precies, zo zie ik het ook. Ik heb in het verleden hele extreme schema's gevolgd (waaronder strikt veganistisch, geen geraffineerde suikers, dat soort gedoe), maar daar is uiteindelijk geen lol aan gebleken. Nu heb ik de balans gevonden... like a true buddhist. ;)

Doelen voor morgen: SQ 80kg - OP 25kg - DL 90kg

Hehe... OP moet ik nog door m'n plateau heen breken. Ik wil dat doen door weer laag in te zetten en dan rustig op te bouwen. Maakt me niet uit hoe lang het duurt, als ik maar met goede vorm door dat 30 kg plateau heen kom! :D

Woensdag 3 oktober 2012

Stronglifts - workout B

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
1x2x60kg
1x2x80kg
2x5x80kg
1x3x80kg fail!

Overhead Press
2x5x20kg
1x3x22,5kg
5x5x25kg

Deadlift
2x5x50kg
1x3x70kg
1x5x90kg PR!

Stretches
Hamstrings
Zijkant torso
Schouders (dislocations)

Jammer van die squats. Iets teveel hooi op de vork. Vorige keer 60 kg gered, nu 80 kg geprobeerd. Was vooral een mentaal gevecht om heel eerlijk te zijn. Het voelt nogal impressive, 80 kg op je schouders. Anyway: laatste rep kwam ik niet omhoog. Terug omlaag gezakt en de halter achter me gegooid. Kabaal! :D

Overheads gingen lekker! 25 kg is niet te zwaar, maar een lekker gewicht om m'n techniek onder controle te houden. Misschien pak ik dit gewicht volgende week nog wel een keer voordat ik er 2,5 kg bij leg.

Deadlift: nieuwe PR, altijd lekker! :)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je PR!

Jammer van die squats, maar je kan beter de 'stronglifts regels' volgen denk ik, een flinke stap terug met squat en met kleine stapjes opbouwen. Je bent je ten slotte een voor jou nieuwe uitvoering aan het aanwennen! en omgekeerd met je overhead presses, als je techniek goed was en je alle reps hebt gehaald, niet de volgende training nog een keertje met hetzelfde gewicht, maar gewoon verhogen en balls to the wall! Mocht je het dan niet halen, de volgende training weer proberen.. etc.

En je schoulder dislocations zou ik voor je presses doen.

Yo Bob K, je hebt eigenlijk helemaal gelijk man... ik ga je adviezen opvolgen (zat er zelf ook al over te peinzen). Dus komende vrijdag SQ 62,5 en dan maandag OP 27,5 en DL 95. Bam!

De shoulder dislocations heb ik zowel voor als na m'n training gedaan. Had bij squats (zoals vaak het geval is) veel last van m'n schouders. Die moeten dringend flexibeler (en sterker!) worden.

Yo Bob K, je hebt eigenlijk helemaal gelijk man... ik ga je adviezen opvolgen (zat er zelf ook al over te peinzen). Dus komende vrijdag SQ 62,5 en dan maandag OP 27,5 en DL 95. Bam!

De shoulder dislocations heb ik zowel voor als na m'n training gedaan. Had bij squats (zoals vaak het geval is) veel last van m'n schouders. Die moeten dringend flexibeler (en sterker!) worden.

Hoop dat het goed uitpakt voor je!

Ah oke, dat is prima, hoe hou je je armen etc tijdens het squatten dan? (stand handen, ellebogen naar onder/achter, high-bar/low-bar, schouderbladen naar elkaar toegetrokken, borst omhoog etc)

ik doe het op de rippetoe manier... dus:

handen niet te ver uit elkaar (ik hou ze net binnen de markeringen op de olympic barbell), bar vlak onder de "spine" van je schouderblad plaatsen, dan borst omhoog, ellebogen naar achteren/omhoog (om een soort plateau van spier te maken waar de bar op kan rusten) en dan liften.

alleen die techniek heb ik volgens mij ook lange tijd niet perfect gedaan. ik heb eigenlijk tot op heden de bar altijd net iets boven m'n schouderbladen gehad. dat voelde erg prettig, maar is niet wat rippetoe aanraadt. ik ben nu voor het eerst "starting strength" helemaal van bladzijde tot bladzijde aan het bestuderen en dat maakt dat ik achter allemaal kleine "foutjes" kom.

anyway: hoe dichter ik mijn handen bij elkaar plaats op de bar, hoe meer mijn schouders pijn doen. dat is een flexibiliteitsissue toch? staat een stuk over op de stronglifts site en mehdi adviseert daar shoulder dislocations.

ik doe het op de rippetoe manier... dus:

handen niet te ver uit elkaar (ik hou ze net binnen de markeringen op de olympic barbell), bar vlak onder de "spine" van je schouderblad plaatsen, dan borst omhoog, ellebogen naar achteren/omhoog (om een soort plateau van spier te maken waar de bar op kan rusten) en dan liften.

alleen die techniek heb ik volgens mij ook lange tijd niet perfect gedaan. ik heb eigenlijk tot op heden de bar altijd net iets boven m'n schouderbladen gehad. dat voelde erg prettig, maar is niet wat rippetoe aanraadt. ik ben nu voor het eerst "starting strength" helemaal van bladzijde tot bladzijde aan het bestuderen en dat maakt dat ik achter allemaal kleine "foutjes" kom.

anyway: hoe dichter ik mijn handen bij elkaar plaats op de bar, hoe meer mijn schouders pijn doen. dat is een flexibiliteitsissue toch? staat een stuk over op de stronglifts site en mehdi adviseert daar shoulder dislocations.

Dat denk ik ook ja, je houding lijkt me goed, al doe ik zelf altijd mijn handen nog wat dichter bij elkaar om meer dikte op mijn bovenrug te krijgen om de barbell op te leggen. Ben benieuwd of het over een tijdje minder wordt met je schouderpijn.

80kg op squat was een beetje onderschat denk ik, maar desalniettemin dat je het hebt geprobeerd! Volgende keer gewoon terug naar die 62,5kg en dan zit je ook voor je het weet aan 80kg of meer, maat!

Rustig blijven en dan gaat de voldoening achteraf 3x zo groot zijn.

Terug
Naar boven