buddhist
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Idd dubbel voordeel! ik zelf pak 50gram per dag, 25gram tijdens het trainen en 25gr erna..

Hey maatje doe eens rustig aan met die VVM gains! Moet je wel inhalen eh!

In 2 weken van 16% naar 13% is wel relax! dat wil ik ook wel.... jij doet er geen cardio bij??
hehehe... wacht maar tot deze laag vet er af is! dan ga ik een mooie before/after foto fixen.
![]()
los van dat: ik heb ook gewoon een killer van een voedingsschema. vijf keer per dag iets eten wat ik heerlijk vind maakt dat ik eigenlijk zelden tot nooit "zondig".
Die extremen hoeven helemaal niet (Zo was ik wel 1e 2 maanden). Uiteindelijk gaat het erom dat je het gewoon enkele jaren lang doorzet en er zo plezier aan beleeft.

Yo Bob K, je hebt eigenlijk helemaal gelijk man... ik ga je adviezen opvolgen (zat er zelf ook al over te peinzen). Dus komende vrijdag SQ 62,5 en dan maandag OP 27,5 en DL 95. Bam!
De shoulder dislocations heb ik zowel voor als na m'n training gedaan. Had bij squats (zoals vaak het geval is) veel last van m'n schouders. Die moeten dringend flexibeler (en sterker!) worden.
ik doe het op de rippetoe manier... dus:
handen niet te ver uit elkaar (ik hou ze net binnen de markeringen op de olympic barbell), bar vlak onder de "spine" van je schouderblad plaatsen, dan borst omhoog, ellebogen naar achteren/omhoog (om een soort plateau van spier te maken waar de bar op kan rusten) en dan liften.
alleen die techniek heb ik volgens mij ook lange tijd niet perfect gedaan. ik heb eigenlijk tot op heden de bar altijd net iets boven m'n schouderbladen gehad. dat voelde erg prettig, maar is niet wat rippetoe aanraadt. ik ben nu voor het eerst "starting strength" helemaal van bladzijde tot bladzijde aan het bestuderen en dat maakt dat ik achter allemaal kleine "foutjes" kom.
anyway: hoe dichter ik mijn handen bij elkaar plaats op de bar, hoe meer mijn schouders pijn doen. dat is een flexibiliteitsissue toch? staat een stuk over op de stronglifts site en mehdi adviseert daar shoulder dislocations.