MuscleMeat

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
ik ben echt lui de laatste tijd... ik geef 't toe. komt goed hoor...

hahaha! zeker, zeker... ik ga echt niet stoppen hoor!

weet je wat 't misschien is? m'n vrouw is pas gestopt met werken en zit nu even elke dag thuis. ik heb haar vet lang niet zo veel gezien (zij werkte overdag en ik juist 's avonds), dus ik geniet even van het thuis zijn. lekker herstweertje erbij.

dit weekend verbouwingen op werk en dan maandag ga ik weer knalluh als een malluh!

hahaha! zeker, zeker... ik ga echt niet stoppen hoor!

weet je wat 't misschien is? m'n vrouw is pas gestopt met werken en zit nu even elke dag thuis. ik heb haar vet lang niet zo veel gezien (zij werkte overdag en ik juist 's avonds), dus ik geniet even van het thuis zijn. lekker herstweertje erbij.

dit weekend verbouwingen op werk en dan maandag ga ik weer knalluh als een malluh!

Prima, je zegt nu wel maandag, maar dan nu ook echt daaraan houden. No-Matter what! Van smoesjes komen smoesjes en dat worden er steeds meer etc... Uitstel brengt meer uitstel, dus zorgen dat je nu zonder smoesjes eraan begint!

En volgende keer toch gaan ookal is het klote, of je moet écht een goede reden hebben!

Hoi, ik volg je log ook,

Ik zit zelf in week 5

mijn stats nu zijn

SQ 60kg
OP 35kg
BP 45kg
BOR 45KG
DL 70KG

Heb zelf ook de zelfde zwaktes waar jij mee zit, nl afgelopen januarie een flinke hernia gehad, waarschijnlijk door een holle rug!!
Was dus eerst heel sceptisch over het doen van squats en deadlifts, maar tot heden gaat het nog wel goed...

verder ik ben in totaal 3 maanden bezig met KT waarvan ik er 2 weken tussenuit geweest ben met vakantie, en de eerste maand maar wat heb aangeklooit

met een omron vetmeter zit ik nu op 21%BF bij een gewicht van 87KG, 182cm
heb echter mijn twijfels of deze BF meter wel juist meet, en ga daarom idd een huidplooi meter bestellen
Ik dacht eerst dat ik meer buik had als ik blijk te hebben, dit blijkt deels door mijn holle rug te komen, waardoor mijn buik meer zichtbaar is...

Ik was gekomen van 94kg 27% BF (via de omron) dus ben tot heden niet geheel ontevreden

Btw ik train zelf thuis, aangezien mijn vrouw 3dagen per week s'avonds naar school gaat, en ik dan op de kleine moet passen, dus niet echt in de gelegenheid om na mijn werk 3x per week weg te gaan helaas, echter ik heb wel een trainingmaatje waar ik veel vrijdagen mee samen train, hij is al jaren bezig, en hij verteld me dan ook of ik de oefeningen een beetje juist uitvoer, verder gebruik ik volgende rack op te benchen en te squatten

http://www.helisports.nl/squat-en-press-racks/PowerMark-415-Squat-Rack-Deluxe.html en dit bevalt me uitstekend, vind het toch wel fijn met die spotters...

Btw ik ga het toch ook wel zwaar krijgen nu, de OP lukt me nu nog wel aardig, maar ga toch wel naar een plavond toe
is het een optie om ipv 2.5kg per training naar 1kg per training verhogen te gaan, of verkracht ik dan het programma?

ten 2e ik draag voor de veiligheid een niergordel bij het uitvoeren van mijn oefeningen, omdat ik voel dat dit wel mijn rug ondersteund. ik weet niet of een powerliftriem betere steun geeft...
zonder niergordel voel ik zelf ook al mijn onderrug gaan zeuren..

Laatst bewerkt:
thanks voor het lezen van m'n log, sowieso!

wat betreft een niergordel: nooit van gehoord, maar op de stronglifts site staat wel het een en ander over het gebruik van een riem. eigenlijk bijna alles wat je je zou kunnen afvragen over stronglifts staat daar wel ergens in "archive". gewoon even control-f (=zoek) en dan zoeken op een trefwoord.

ik zou trouwens zeggen over het verhogen met 1 kilo: moet kunnen. als je maar verhoogt toch? zodra je echt merkt dat je nergens mee kunt verhogen ga je pas over op een nieuw systeem volgens mij. ik dacht 3x5. maar moet je maar even checken.

laatste dingetje: zoals je misschien hebt gelezen ben ik met m'n tweede huidplooimeter bezig. mijn ervaring zegt: koop de sequoia defender, dat is echt een tof ding (en zeer betaalbaar). de sequoia metacal is nog goedkoper, maar echt slecht!! enne... zet met een watervaste stift markeringen op je lichaam waar je exact je duim en je wijsvinger plaatst als je een plooi pakt. anders gaan je metingen echt teveel verschillen van dag tot dag...

morgen een nieuwe training van mij!! :D

Als je slim bent begin je nu alvast met 3x5 zoals hij oorspronkelijk bedoeld was.

Wat is het voordeel van 3x5 boven 5x5 zolang ik de oefeningen 5x5 kan uitvoeren?

Btw... ik gebruik de niergordel, omdat ik deze toevallig heb liggen van het motorcrossen, wat ik vroeger deed, anders had ik gewoon een powerliftriem gekocht/gebruikt als ik last van mijn rug zou krijgen..
Ik lees ook wel dat het niet zo goed is om zomaar een powerliftriem te gebruiken, dat hierdoor je rug minder sterk wordt.. maar ik merk dat ik hierdoor minder last van mijn onderrug heb, dus ik vind het allemaal best wat ze zeggen....

Laatst bewerkt:
Dat je later gaat stallen.

Standaard 5x5? Hallo Medhi heeft zijn systeem gewoon gestolen van Rippetoe die al jaren maar dan ook jarenlang 3x5 hanteerde.

Haha 'gestolen', ga weg man. Het systeem bestaat al sinds het verre begin, en zowel rippetoe als medhi geven er hun eigen invulling van. En 3x5 en 5x5 maakt weinig uit..

Nee ik ga niet weg, ik blijf lekker hier zitten.

Nee ik ga niet weg, ik blijf lekker hier zitten.

Spreekwoordelijk jonguh :(

Maar even serieus, Medhi zegt ook zelf dat het niet 'zijn systeem' is, hij geeft aan dat het al jaren door velen met goed resultaat gebruikt wordt en hij het daarom gebruikt voor zijn trainees, met zijn eigen aanpassingen eraan die hij zo goed mogelijk probeert te verantwoorden.

En over 5x5 vs 3x5, ja natuurlijk stall je eerder op 5x5, maar daarom zegt het stronglifts systeem ook dat je na 2 deloads van 5x5 naar 3x5 moet gaan, en daarna weer na 2 deloads van 3x5 naar 1x5 (en daarna naar een systeem met wekelijkse ophoging ipv per training). Zo maak je eerst grote stappen, en heb je nog twee aanpassingen in het vooruitzicht die weer voor nieuwe krachtgains kunnen zorgen. Daarnaast vind ik 3x5 op 3 lifts voor een niet-gevorderde te weinig volume.

Maandag 1 oktober 2012

Stronglifts - workout A

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x5x40kg
5x5x60kg deload i.v.m. switch naar ATG

Bench Press
2x5x20kg
1x3x27,5kg
1x2x35kg
4x5x45kg
1x4x45kg fail!

Pendlay Rows
2x5x30kg
5x5x40kg deload

Lekkere training. Voelde me op de terugweg echt zo'n robot met een klein bovenlijfje en gigantische benen. :D

Laatste dagen weer aan het lezen geweest in "Starting Strength" van Mark Rippetoe. Besloten m'n squats weer ATG te doen, ondanks een eventuele kleine buttwink. Veel beter voor de ontwikkeling van de hams en voor de ontlasting van de knieën.

BP was zwaar deze keer. Fail, dus volgende keer opnieuw.

Pendlays gingen nu heerlijk. Mooie vorm, goed gewicht. Volgende keer 2,5 kilo erbij.

Vandaag wel veel last van weinig energie, ondanks gisteren goed eten en bijtijds op bed. Na elke set echt weer op adem komen en een snel kloppend hart tot bedaren brengen. Misschien wat snelle suikers aan het ontbijt toevoegen? Vandaag ontbeten met brood, pindakaas en zwarte koffie.

Na de training direct hamstretches gedaan. Wat me opvalt: ik voel de stretch voornamelijk in m'n knieholte. Toch 's uitzoeken of dat wel de bedoeling is, want je hams eindigen niet in je knieholte!

Laatst bewerkt:
lekker training man!! weer lekker opgepakt zie ik.. doorzetten blijven he! :)

ik had vandaag ook al last van weinig energie.. ik zelf neem wel is tijdens het trainen of ervoor dextrose met water is lekker zoet en geeft je meer energie, is tevens ook goedkoop en gewoon snelle suikers.. dus er zit geen kwaad aan ik had het vandaag moeten nemen maarja soms door bikkelen is ook niet verkeerd :D

Stretchen is lekker he? Ik doe het ook vind het wel lekker zo na die squats.. probeer me benen zo goed mogelijk te behandelen en stretchen is daar een onderdeel van

Terug
Naar boven