XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Squats zijn mentaal inderdaad ook behoorlijk uitdagend!

Zit zelf nu (door rustig verhogen) op 77,5 volgende training dus ook 80.
Maar heb ook sinds de 70kg, dat het mentaal inderdaad uitdagend word.
En vanaf de 2e set roep ik er meestal al n spotter bij omdat ik niet weet of ik ze allemaal kan, maar uiteindelijk lukt het je toch telkens om ze allemaal prima te doen.

Verder flinke deadlift, heb je geen moeite met je rug goed recht houden? Heb zelf nog steeds moeite met die oefening terwijl ik gewoon meer squat dan ik dl.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Verder flinke deadlift, heb je geen moeite met je rug goed recht houden?

Neuh... ik doe: bar boven het midden van m'n voeten, bukken en de bar pakken (niet te wijd), knieën uit 't slot gooien (schenen tegen de bar) en tot slot: rug hol maken door voldoende met m'n kont te zakken. Sleuren maar... ;)

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 18:53 ----------

muchos gracias voor de link! (****, ik moet mobiliteitsoefeningen gaan doen, boooring)

Zeker boring, maar oh zo belangrijk! M'n schouders zitten echt vast! :D

Net klaar: Sq: 65kg Op: 37,5kg Dl: 80kg

Overheadpress ga ik echt merken dat ik bijna niet meer verder kan, ik ben dan ook benieuwd of ik maandag de 40kg kan pakken????
Squats worden echt zwaar, maar gaan nog wel goed.
Deadlift, vind ik ook wel zwaar worden, althans als ik het gewicht eenmaal heb dan gaat het goed, maar merk dat ik soms de bar soms uit mijn handen wil laten glippen... het is wachten tot ik hem een keer echt laat glippen, begin nu te begrijpen waar die straps voor zijn, misschien ook maar eens aanschaffen...

Doe je er zelf nog wat extra oefeningen naast?
Ik aan het begin wel, maar nu ik met de gewichten toch wel constant aan een plavond zit merk ik dat ik toch wel 50min bezig ben met de oefeningen, en dat ik daarna best klaar ermee ben...
ik doe nu zelf meestal 1 of 2 extra oefeningen, meestal 1x in de week leggpress, 1x triceps en 1x biceps, daarnaast probeer ik te dippen, maar ik kan er niet meer als 1x een fatsoenlijke dip uit krijgen.... dus blijven oefenen...

ik deed er eigenlijk nooit extra oefeningen bij, maar momenteel dus wel veel stretchen/mobiliteit. ook vandaag voor het eerst een buikspiersessie gedaan, in een groep, en dat is denk ik wel voor herhaling vatbaar.

Buikspieren en stechen en mijn fysiooefeningen doe ik zodra ik wakker wordt, meer een overblijfsel van mijn hernia ;)

heerlijk! spierpijn in m'n rug als een malle. nu dan toch EINDELIJK beseffend dat ik gezonde spierpijn in m'n rug niet moet opvatten als zorgelijk of gevaarlijk (duurde even voordat dat kwartje viel - altijd bangig als 't over m'n rug gaat).

ik deed er eigenlijk nooit extra oefeningen bij, maar momenteel dus wel veel stretchen/mobiliteit. ook vandaag voor het eerst een buikspiersessie gedaan, in een groep, en dat is denk ik wel voor herhaling vatbaar.

Extra buikspieroefeningen ja? Merk zelf al af en toe wel dat je ze zo best goed meetraint hoor.
Door de compounds, verstevig je ook je core (o.a. buikspieren) al een paar keer spierpijn gehad. Een keer hanging leg raises geprobeerd voorzover ze lukten, toen was het helemaal lekker met de spierpijn. :D

heerlijk! spierpijn in m'n rug als een malle. nu dan toch EINDELIJK beseffend dat ik gezonde spierpijn in m'n rug niet moet opvatten als zorgelijk of gevaarlijk (duurde even voordat dat kwartje viel - altijd bangig als 't over m'n rug gaat).

Is idd altijd lastig te onderscheiden, of het nou spierpijn is van verkeerde houding of normale spierpijn. Zolang je vorm goed is en je die regelmatig eens laat checken zal je het wel goed doen.

Die deadlift til je die ook echt omhoog tegen je schenen?
Ik niet, maar ik stoot die barbell dan ook regelmatig tegen mijn schenen / knieën best irritant en lomp, krijg er zelfs af en toe een blauwe plek van. :o

hahaha... blauwe plekken van de deadlift. dat had ik van de bench press (bar op m'n borstbeen, ouch!). ik heb moeten leren rustiger te zakken...

nee, bij de deadlift probeer ik toch wel de bar langs m'n schenen te trekken. als je contact houdt is er nooit een klap en dus geen blauwe plek.

in de versie stronglift die hier wordt beschreven: [Link niet meer beschikbaar] wordt de BOR vervangen door inverted rows, heb je hier ook al over nagedacht?? ( http://stronglifts.com/how-to-do-inverted-rows/ ) is ook ter voorkoming van rugklachten..

in de versie stronglift die hier wordt beschreven: [Link niet meer beschikbaar] wordt de BOR vervangen door inverted rows, heb je hier ook al over nagedacht?? ( http://stronglifts.com/how-to-do-inverted-rows/ ) is ook ter voorkoming van rugklachten..

Niet doen, die versie sucks big time, en is alweer herzien. De squat-deadlift-bench press-overhead press-pendlay row is de laatste versie en imo de beste. Een beetje assistance erbij als chins, dips en calf presses en je bent klaar

nee, bij de deadlift probeer ik toch wel de bar langs m'n schenen te trekken. als je contact houdt is er nooit een klap en dus geen blauwe plek.

Auch, jij liever dan ik :o Wel goed voor je techniek overigens, dan zak je makkelijk lager met je heupen.

Vrijdag 5 oktober 2012

Stronglifts - workout A

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
5x5x62,5kg PR!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x27,5kg
1x2x35kg
4x5x45kg
1x4x45kg fail#2!

Pendlay Rows
2x5x40kg
5x5x42,5kg

Chins
1x5 (kansloos - veel te moe)

Stretches
Hamstrings
Schouders (dislocations)

Wat een rush weer. Squats: nieuwe PR, althans met deze nieuwe techniek (ATG). Benches: 2e fail op dit gewicht, jammer, maar volgende keer nail ik 'm. Rows: steeds betere techniek, ontdekt dat ik m'n hielen wat wijder mocht zetten en m'n tenen wat meer naar buiten draaien, dan is het veel makkelijker om m'n rug mooi in extension te houden (Mark Rippetoe: bedankt maar weer!). Toch weer 2,5 kg erbij, nog geen PR, maar ik ga rustig weer richting de 52,5 kg.

Stretches: ik was veel flexibeler dan afgelopen woensdag! Kon bij de hamstringstretch m'n been meteen plat tegen de paal leggen (dat is nog nooit eerder gelukt) en bij de shoulderdislocations de handdoek smaller beetpakken en toch helemaal rond gaan!

Guys, heel erg bedankt voor jullie support toen ik er laatst even uit was. Ik ben weer helemaal terug!

:banana:

Laatst bewerkt:
Good job, son! :D (in b4 'ik ben ouder dan jij')

Jammer dat je op de laatste rep van je laatste set bankdrukken faalde! Ik zou pissed zijn haha. Ik zet bij de rows ook mijn benen meer in een soort sumo houding, voelt veel beter aan.

hee bob, wat ik me altijd afvraag: ben jij dat eigenlijk zelf op je foto? of is dat je streeffysiek?

Is idd altijd lastig te onderscheiden, of het nou spierpijn is van verkeerde houding of normale spierpijn. Zolang je vorm goed is en je die regelmatig eens laat checken zal je het wel goed doen.

Die deadlift til je die ook echt omhoog tegen je schenen?
Ik niet, maar ik stoot die barbell dan ook regelmatig tegen mijn schenen / knieën best irritant en lomp, krijg er zelfs af en toe een blauwe plek van. :o

+1

Vorm is belangrijk en uiteindelijk leer je dat onderscheid wel kennen. Vind spierpijn in men rug ook altijd lekker, imo één van de lekkerste zelfs :D

Over die deadlift, heb hetzelfde probleem als jij rickynl :roflol: Hou er zelfs regelmatig schaafwondjes aan over :(
Ach, bloed, zweet en tranen hé!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maandag 8 oktober 2012

Stronglifts - workout B

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
5x5x65kg PR!

Overhead Press
2x5x20kg
5x5x27,5kg

Deadlift
2x5x50kg
1x3x70kg
1x5x95kg PR!

Chinups
2x5

Dips
1x5 steek in m'n linkerschouder - direct gestopt

Stretches
Shoulder dislocations
Hamstrings

Rare training. Ging snel voorbij, weinig water gedronken, leek makkelijk te gaan. Blij dat ik heb verhoogd op de Overhead Press. Dit gewicht ging nog wel. Volgende keer komt het gevecht! ;)

Deadlift was tricky. 95 kg is echt een monsterlijk gewicht! Kreeg m'n 5 reps wel gedaan, maar uit angst om m'n rug te vernken heb ik wel echt 5 afzonderlijke reps gedaan. Dus 1 rep, alles weer goedleggen, opnieuw goed positioneren, volgende rep, etc. Gaf me dus kans om tussendoor op adem te komen, wat een klein beetje als cheaten voelde, maar goed... ik ga niet m'n rug verknallen natuurlijk!

Chinups: iets meer dan vorige keer. Volgende keer weer iets meer...

Dips: voelde niet goed, dan maar niet. Misschien binnenkort, als m'n schouders wat losser zitten.

Terug
Naar boven