AndroidHealthClinic

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

hee bob, wat ik me altijd afvraag: ben jij dat eigenlijk zelf op je foto? of is dat je streeffysiek?

Die vraag is wel een ongelooflijk compliment voor Bob :D. Terecht overigens, moest ik zijn contest foto's al niet hebben gezien, dan zou ik ook getwijfeld hebben.

echt een bazenfoto man! streef wat mij betreft! :)

Thanks! Doe volgend jaar ook mee met de contest, super motivatie krijg je er van!

Je laatste training ziet er goed uit trouwens! Mooi dat je full squat goed gaat en echte deadstops van een seconde of meer doe ik ook wel eens, zo lang je vorm maar goed is.

Die vraag is wel een ongelooflijk compliment voor Bob :D. Terecht overigens, moest ik zijn contest foto's al niet hebben gezien, dan zou ik ook getwijfeld hebben.

Klopt, het voelde ook als een giga compliment :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wie weet doe ik inderdaad wel mee volgend jaar. Als ik tegen die tijd iets heb om trots op te zijn wel. :)

Vandaag een klote training gehad :(

Vandaag stond op programma: SQ 70KG, OP 40KG en DL 85KG, maar heb het hele weekend al een zeurende rug gehad...

De squat durfde ik na de 60KG niet meer te doen, en heb 3x5x60KG daarna ben ik er mee gestopt, bang voor mijn rug
Ik heb ook de bar iets lager op mijn schouders gelegd, omdat ik het vermoeden kreeg dat ik hem wat te hoog had liggen, na het zien van de filmpjes van rippetoe

Ben daarna de benchpress gaan doen 52KG, en kwam er halverwege achter dat ik de OP moest doen ????
Heb de serie 5x5 wel af gemaakt, en heb daarna de OP gedaan
Ik had 40KG moeten doen, maar kreeg hem echt niet omhoog.. balen
ben terug naar 37.5 gegaan, en dit ging verbazend goed, heb daarna met 1kg verhoogt tot 38.5 en hier heb ik de serie mee afgemaakt, vrijdag de 40kg proberen

ben benieuwd of ik de 40kg wel omhoog had gekregen, als ik niet eerst de BP had gedaan..

De deadlift heb ik nog wel gedaan 85kg

klinkt helemaal niet zo slecht koster! wat betreft je rug: vraag je eens deze 2 dingen af:

1) is het zeuren in je rug niet gewoon gezonde spierpijn?
2) lig je 's nachts in een houding die goed is voor je rug? (op je zij bijvoorbeeld, i.p.v. half op je buik, half op je zij, met een gedraaide wervel)

Ik baalde gewoon van die squat, die ik niet zwaarder durfde

Ik weet niet 100% zeker of het idd een spierpijn of een rugpijn is, maar ja aangezien ik in maart aan mijn hernia geopereerd ben, durfde ik dat risico niet te nemen.. het was een behoorlijke lage rugpijn..
ik probeer zoveel mogelijk op mijn rug te slapen, maar wordt in elke positie weer wakker...

ik heb mezelf kort geleden aangeleerd om op m'n zij te liggen. dat heeft mij een stuk geholpen (niet meer zo'n stijve onderrug bij het opstaan).

Ik baalde gewoon van die squat, die ik niet zwaarder durfde

Ik weet niet 100% zeker of het idd een spierpijn of een rugpijn is, maar ja aangezien ik in maart aan mijn hernia geopereerd ben, durfde ik dat risico niet te nemen.. het was een behoorlijke lage rugpijn..
ik probeer zoveel mogelijk op mijn rug te slapen, maar wordt in elke positie weer wakker...

Is geen schande, je moet altijd veilig trainen, dan weet je zeker dat je over 10 jaar nog steeds kan trainen. Volgende keer weer proberen, en met kleine stapjes en low rep opwarmen naar je werksets zodat je vertrouwen opbouwt dat je de set kan uitvoeren.

Haha wel klote dat je de verkeerde oefening ging doen, en ja dat gaat wel ten koste van je kracht, maar dan heb je het nog steeds niet slecht gedaan toch? ;) Ik squat trouwens altijd high bar hoor, dan ben ik sterker en kan ik mijn romp juist rechter op houden waardoor ik minder belasting op mijn onderrug voel, dat is echt per persoon verschillend. Als je ATG wil squatten is sowieso high bar makkelijker dan low bar imo.

Nam je trouwens stiekem een stap van 5 kg ipv 2,5 kg? :D

nope vergissing, stond idd 67,5 op programma, ik keek met schrijven van dit bericht al naar de volgende training ;), maar die heb ik dus niet gehaald....

Ik doe wel highbar, maar iets te highbar denk ik, ik kreeg nl last van mijn nek, ik kan niet echt voelen waar de bar precies hoort te liggen.. ik denk dat ik hem iets te veel bovenop leg, waardoor hij te veel in mijn nek ligt..

Aangezien ik nog niet echt van die kabels van spieren in mijn nek en schouders heb, ligt de bar dus bijna op mijn botten ;) misschien volgende keer toch een handdoek pakken ofzo....

Wat ik ook lastig vind, is om mijn polsen goed recht te houden, ik ga vanzelf een beetje krom met mijn polsen

nope vergissing, stond idd 67,5 op programma, ik keek met schrijven van dit bericht al naar de volgende training ;), maar die heb ik dus niet gehaald....

Ik doe wel highbar, maar iets te highbar denk ik, ik kreeg nl last van mijn nek, ik kan niet echt voelen waar de bar precies hoort te liggen.. ik denk dat ik hem iets te veel bovenop leg, waardoor hij te veel in mijn nek ligt..

Aangezien ik nog niet echt van die kabels van spieren in mijn nek en schouders heb, ligt de bar dus bijna op mijn botten ;) misschien volgende keer toch een handdoek pakken ofzo....

Wat ik ook lastig vind, is om mijn polsen goed recht te houden, ik ga vanzelf een beetje krom met mijn polsen

Wacht even, nu snap ik er helemaal niks meer van haha, ik dacht dat Buddhist die training had gedaan, maar dat was jij dus, dat krijg je als 2 mensen in 1 topic loggen hahahaha.

Ja je kan een handdoek er tussen doen, maar t went vanzelf. Maar als je je schouders optrekt, zie je dan niet je traps bollen dan? Daar leg je de bar gewoon op met highbar ;)

Hmm je kan wrist wraps gebruiken, of je duim ook aan de bovenkant leggen, of je pink onder de bar doen en de andere 3 er omheen, probeer maar eens.

Ja idd, kan beter me eigen topic starten om verwarring te voorkomen.;) sorry buddhist maar moest ff kwijt dat ik een baal training had....
Als ik de bar idd bovenop leg, dan heb ik ook wat minder last met het draaien van mijn polsen.. dan hoef ik alleen nog maar te stabilizeren.. leg ik hem wat lager dan komen mijn ellebogen veel meer naar buiten toe, en moet ik dus mijn polsen een beetje draaien, wat volgens rippetoe niet goed is, maar ik blijf nog ff oefenen, komende trainingen deload ik ff wat kilos om ff opnieuw vertrouwen te krijgen naar een nieuwe PR toe...

Ja idd, kan beter me eigen topic starten om verwarring te voorkomen.;) sorry buddhist maar moest ff kwijt dat ik een baal training had....
Als ik de bar idd bovenop leg, dan heb ik ook wat minder last met het draaien van mijn polsen.. dan hoef ik alleen nog maar te stabilizeren.. leg ik hem wat lager dan komen mijn ellebogen veel meer naar buiten toe, en moet ik dus mijn polsen een beetje draaien, wat volgens rippetoe niet goed is, maar ik blijf nog ff oefenen, komende trainingen deload ik ff wat kilos om ff opnieuw vertrouwen te krijgen naar een nieuwe PR toe...

Ieder lichaam is anders, daarom kan het ook zijn dat jij hem net iets anders moet vastpakken als iemand anders.
1 ding hoeft niet altijd goed te zijn, je moet goed naar je lichaam luisteren als iets niet goed voelt zal het waarschijnlijk niet goed zijn!

Gewoon rustig en voorzichtig uitzoeken hoe jij hem het beste kan uitvoeren, Squats en Deadlifts kosten wat trainingen om te leren (Heb er zelf ook effe over gedaan, en nog steeds kan de vorm altijd beter).

Maar meestal is de uitleg wel een goede richtlijn.

hahaha, geen probleem kerel. zo leeft m'n topic tenminste een beetje. :)

mijn advies als het je niet lukt squats te doen met de bar op de juiste plek en je handen, polsen, schouders, rug, ellebogen, etc in de juiste houding... check eens je schoudermobiliteit:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/are_you_ready_to_overhead_press

waarschijnlijk is die niet on orde (dat geldt namelijk voor zo'n 80/90 % van de bevolking, volgens mij). persoonlijk zit ik met hetzelfde "probleem" en ik probeer het te bestrijden met shoulder dislocations:

http://www.youtube.com/watch?v=KoGtrEcsqPQ

good luck with it! enne... start een logje dan! ;)

Ik zal in het vervolg beter opletten wie wat zegt ;)

Klopt ja, mijn schoudermobiliteit etc is ook beroerd. Het knakt en kraakt ook allemaal met overhead presses en heb regelmatig pijn er in, dus daar zal wel een hoop te winnen zijn.

Waar blijft jouw meest recente training Buddhie?

Stond gepland voor vandaag, maar ik moest onverwacht met m'n vrouw op stap. Ze zit nu te solliciteren en zodra ze klaar is moeten we door naar het ziekenhuis. Niks ernstigs, maar ik moet er wel even bij zijn. Ik skip deze dus. Vrijdag weer (donderdagochtend is geen optie). Scherp hoor Bob! ;)

herstel: afspraak van donderdag gecancelled, dus morgen lekker knallen! :D

Stond gepland voor vandaag, maar ik moest onverwacht met m'n vrouw op stap. Ze zit nu te solliciteren en zodra ze klaar is moeten we door naar het ziekenhuis. Niks ernstigs, maar ik moet er wel even bij zijn. Ik skip deze dus. Vrijdag weer (donderdagochtend is geen optie). Scherp hoor Bob! ;)

Aah oke, succes/sterkte!

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 14:29 ----------

herstel: afspraak van donderdag gecancelled, dus morgen lekker knallen! :D

Lekkerhoor! :D

Heb je geen vaste trainingsdagen dan? Is je volgende training dan zaterdag en daarna weer maandag?

Heb je geen vaste trainingsdagen dan? Is je volgende training dan zaterdag en daarna weer maandag?

Ja, m'n vaste dagen zijn ma/wo/vr. Maar deze week, door dat ziekenhuisbezoek van vandaag, wordt het ma/do/za.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 16:47 ----------

Stats 29 augustus 2012
Massa: 82,7 kg
BF: 17,25 %
Vetmassa: 14,3 kg
VVM: 68,4 kg

Stats 7 september 2012
Massa: 84,5 kg
BF: 18,25 %
Vetmassa: 15,4 kg
VVM: 69,1 kg

Stats 13 september 2012
Massa: 83,3 kg
BF: 16,25 %
Vetmassa: 13,5 kg
VVM: 69,8 kg

Stats 1 oktober 2012
Massa: 82,2 kg
BF: 13,5 %
Vetmassa: 11,1 kg
VVM: 71,1 kg

Stats 10 oktober 2012
Massa: 81,6 kg
BF: 12,75 %
Vetmassa: 10,4 kg
VVM: 71,2 kg

And it goes on and on and on and on... :D

wow die shoulder dislocations zijn nog behoorlijk lastig, of zitten mijn armen echt zo vast?

wow die shoulder dislocations zijn nog behoorlijk lastig, of zitten mijn armen echt zo vast?

waarschijnlijk het laatste. maar je moet wel rekenen (zeggen ze ook wel in het filmpje) dat hoe breder je de stok vastpakt, hoe makkelijker het is. dus je zoekt naar de breedte waarmee het net een beetje lastig wordt en daarmee ga je oefenen. als het goed is kun je dan met de tijd steeds smaller gaan.

maar goeie ontdekking dan toch? hier kun je wat mee! :)

Terug
Naar boven