XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Stats zien er netjes uit. Volhouden nu echt je haalt Big_T nog in ;)

Hey dude, niet te snel gainen he ik moet je nog wel bijhouden :o

Question: Bij benchen raak jij je chest aan met de stang?

• Topic Starter Topic Starter
Stats zien er netjes uit. Volhouden nu echt je haalt Big_T nog in ;)

Hahahaha... thanks. Ik ga gewoon door... :cool:

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 08:45 ----------

Hey dude, niet te snel gainen he ik moet je nog wel bijhouden :o

Valt wel mee toch? 100 gram spiermassa in 9 dagen. Da's volgens mij niet overdreven veel. Ik ben vooral blij dat het vet er af vliegt!

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 08:46 ----------

Question: Bij benchen raak jij je chest aan met de stang?

Uiteraard!! Why?

T lijkt wel of je vet er gwn af smelt man, gaat lekker

Donderdag 11 oktober 2012

Stronglifts - workout A

Squats (ATG)
2x5x20kg
1x3x40kg
5x5x67,5kg PR!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x30kg
5x5x45kg YES!

Pendlay Rows
2x5x40kg
5x5x45kg

Chins (deadhang)
2x5
1x3

Stretches
Hamstrings
Schouders (dislocations)

Was zwaar vandaag. Gister te laat naar bed denk ik. Maar wel de BP van 45 eindelijk weer gepakt (ging niet eens zo moeilijk). Als ik volgende keer 47,5 kan nailen heb ik weer een nieuwe PR! :D

Raar he? Dat het af en toe opeens zoveel makkelijker gaat terwijl je er 2x op gefaild hebt.
Mooie training verder, lekker doorzetten!

Vroeg het over dat benchen omdat je dat moet doen, ik deed heel de beweging maar raakte net niet mijn chest aan. Schijnbaar beter.

Vroeg het over dat benchen omdat je dat moet doen, ik deed heel de beweging maar raakte net niet mijn chest aan. Schijnbaar beter.

Ja, aantikken is wel beter, want dan ga je net iets dieper (in de diepte pak je de borstspieren het meest, in de hoogte de triceps). Bovendien dwing je jezelf dan om de bar beheerst te laten zakken, i.p.v. die vrije val steelo die ik zelf eerst deed (regelmatig een blauwe plek op m'n borst van gehad). :D

Heb vandaag die bodyfat caliper binnen,

Volgens het schema wat er bij zit, is mijn vetpercentage 13,5%, volgens de 3punts meting van http://www.linear-software.com/online.html kom ik op 14%, de 4punts meting komt middels deze site op 16% dus?? elke geval al beter als de 21% die de omron aangaf.

Heb vandaag die bodyfat caliper binnen

Welke heb je gehaald? Niet de Defender dan zeker, want daar zit geen schema bij, maar een draaischijf...

Volgens mij is 't gebruikelijk om bij een man altijd uit te gaan van de driepuntsmeting (dus borst/buik/benen) en is die vierpuntsmeting waarschijnlijk voor vrouwen bedoeld. Dan blijf je dus zitten met de keuze tussen 13,5% of 14% en dan zou ik als ik jou was gewoon lekker van het meest gunstige uitgaan. Sowieso wel handig als je het voortaan met je schema kunt doen en niet afhankelijk bent van je computer toch?

Ja idd, die met die draaischijf idd, de defender maar ik geloof niet dat mijn vet percentage 13,5% is aangezien ik vind dat ik best nog wat buik heb. ( 97cm buik omtrek ) de 7punts meting kan ik niet nauwkeurig zelf uitvoeren...
Ik denk dat ik gewoon de 4punts meting ga bij houden, dus de meest ongunstige in dat geval, gaat mij niet zozeer om de cijfertjes maar om het feit ik in vet daal of stijg.

Laatst bewerkt:
Sja, misschien heb je wel gelijk. Ik heb zelf volgens mijn metingen met de Defender nu 12,75% vet en ik heb ook nog best wel een buik. Maar ik ben er steeds van uit gegaan dat dat ook best mogelijk is, omdat je buik vaak als laatste gaat. Ik heb niet echt een referentiekader om te beoordelen of m'n metingen betrouwbaar zijn. Maar wat ik wel weet is dat ik m'n metingen nauwkeurig uitvoer en slechts onderling vergelijk. Zo lang ik de uitslag zie dalen ben ik tevreden. :)

Vetmetingen zijn sowieso moeilijk, zoals koster zegt, je kan er in ieder geval mee peilen of je vet toe of af neemt, verder gaat het er toch om dat je tevreden bent met wat je in de spiegel ziet. Ik had zo'n tang van B&F en die gaf in mijn cut 4% aan, haha heel leuk maar zo laag heb ik echt niet gestaan. Trouwens door mezelf gemeten maar ook een keer door mn vriendin.

Wel weer mooie training!

Woaah Budhist, jij bent even je vetvrije massa aan het omhoog gooien man!
Echt netjes hoor, merk je in de spiegel ook dat je meer massa krijgt door stronglift?

Woaah Budhist, jij bent even je vetvrije massa aan het omhoog gooien man!
Echt netjes hoor, merk je in de spiegel ook dat je meer massa krijgt door stronglift?

Ja, 't is op zich wel te zien. Voorheen had ik gewoon heel weinig spiermassa, dus de winst die ik tot nu toe heb behaald maakt me nog niet "gespierd" ofzo, maar in m'n benen kan ik echt wel verschil zien, vooral als ik er spanning op zet door licht te squatten ofzo.

Ik moet er bij zeggen: ik heb nog genoeg vet om de spieren op borst, rug en buik te verhullen (helaas), maar daar wordt aan gewerkt. Zodra de definitie tevoorschijn komt ga ik hoger in kcals om toch nog wat sneller te groeien.

:)

Ja, 't is op zich wel te zien. Voorheen had ik gewoon heel weinig spiermassa, dus de winst die ik tot nu toe heb behaald maakt me nog niet "gespierd" ofzo, maar in m'n benen kan ik echt wel verschil zien, vooral als ik er spanning op zet door licht te squatten ofzo.

Ik moet er bij zeggen: ik heb nog genoeg vet om de spieren op borst, rug en buik te verhullen (helaas), maar daar wordt aan gewerkt. Zodra de definitie tevoorschijn komt ga ik hoger in kcals om toch nog wat sneller te groeien.

Ahaa, dat is wel mooi als je progressie ziet. Ik ben nu een jaartje serieus aan het trainen met een goed voedingsschema. Alleen nu ik een maand geblesseerd thuis zit, ben ik van alles aan het opzoeken over de verschillende trainingsschema's. Ik wil m'n kracht omhoog hebben maar mijn prioriteit gaat toch naar massa bouwen. Lastig om te kiezen tussen een fullbody schema of een upperbody/lowerbody schema

Ahaa, dat is wel mooi als je progressie ziet. Ik ben nu een jaartje serieus aan het trainen met een goed voedingsschema. Alleen nu ik een maand geblesseerd thuis zit, ben ik van alles aan het opzoeken over de verschillende trainingsschema's. Ik wil m'n kracht omhoog hebben maar mijn prioriteit gaat toch naar massa bouwen. Lastig om te kiezen tussen een fullbody schema of een upperbody/lowerbody schema

tja... ik heb ook ontzettend veel gelezen de afgelopen jaren en ik geloof echt heilig in fullbody: heavy ass compounds, zoals ze zeggen. ik heb al zo ontzettend vaak gelezen dat je hele hormoonhuishouding, je spieren, je botten, je alles eigenlijk, zich enorm beginnen te focussen op groei als je compounds oefent. ik las laatst nog een super artikel over "de grote 7": squats / bench press / overhead press / rows / deadlift / chinups / dips.

ik zou zeggen: als je er voor open staat moet je absoluut een keer stronglifts proberen. zoals in het boek staat: geef het 12 weken een kans en je bent verkocht. echt waar.

idd en let vooral op geef het 12 weken de kans. In het begin vond ik niks en zat ik regelmatig te janken dat ik terug wou naar een zwaarder schema.

Nu ben ik toch echt tevreden! gains, gains and more gains!

De dips vind ik nog behoorlijk zwaar hoor, krijg er misschien 2 nette uit, maar dan is het over...
Chinups heb ik thuis eigelijk geen mogelijkheid voor.. soms doe ik ze in de speeltuin als mijn zoontje speelt.. zo deurstijl bar vertrouw ik niet, veelste bang dat hij naar beneden komt zetten, heb van die aluminium kozijnen...

De dips vind ik nog behoorlijk zwaar hoor, krijg er misschien 2 nette uit, maar dan is het over...
Chinups heb ik thuis eigelijk geen mogelijkheid voor.. soms doe ik ze in de speeltuin als mijn zoontje speelt.. zo deurstijl bar vertrouw ik niet, veelste bang dat hij naar beneden komt zetten, heb van die aluminium kozijnen...

De dips en chinups zijn ook assistance, belangrijkste is dat je eerst het essentiele schema goed opbouwt.

Dus:

Dag A:

Squat
Bench press
Barbell row

Dag B:

Squat
Overhead press
Deadlift

En dan na een maand of 3 wanneer je er klaar voor denkt te zijn kun je de dips en chin ups erbij doen. Heb ze zelf ook pas sinds een week of 3 erbij, en kan ze ook nog niet in volledige setjes, maar ben het aan het opbouwen.

Terug
Naar boven