Fitness Seller

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

• Topic Starter Topic Starter
Close idd op sommige dingen! Je Deadlift ligt nog wel wat voor, maar die moet ik rustig opbouwen ivm techniek, heel lang mee gekloot.. Gewicht is nu prima te doen.

I'm coming after you bro!

Ik moet zelf ook oppassen met de Deadlift. Door waarschijnlijk te korte hamstrings (ben bezig ze op te rekken door dagelijks stretchen, gaat de goede kant op) kan ik mijn rug niet goed hol houden bij de lift. Vandaag 80 kilo gelift en ik voelde het een beetje zeuren in m'n onderrug. Even kijken wat ik doe de komende tijd... In elk geval goed werken aan perfecte vorm!!

---------- Post toegevoegd Fri 31 Aug 2012 om 23:19 ----------

Hoe kan je cheaten op een pendlay row lol?

Haha... nou... als je de barbell met flink gewicht naar je borst trekt is het bijna onvermijdelijk dat je lichaam een klein beetje in beweging komt toch, ook al is dat niet de bedoeling? Als je dit een klein beetje extra aanzet, door een beetje te "veren" met je benen, kun je net die extra vaart aan je lift geven waardoor je je setje af kunt maken. Maar goed, geen aanrader natuurlijk!! :)

Ik moet zelf ook oppassen met de Deadlift. Door waarschijnlijk te korte hamstrings (ben bezig ze op te rekken door dagelijks stretchen, gaat de goede kant op) kan ik mijn rug niet goed hol houden bij de lift. Vandaag 80 kilo gelift en ik voelde het een beetje zeuren in m'n onderrug. Even kijken wat ik doe de komende tijd... In elk geval goed werken aan perfecte vorm!!

---------- Post toegevoegd Fri 31 Aug 2012 om 23:19 ----------

Haha... nou... als je de barbell met flink gewicht naar je borst trekt is het bijna onvermijdelijk dat je lichaam een klein beetje in beweging komt toch, ook al is dat niet de bedoeling? Als je dit een klein beetje extra aanzet, door een beetje te "veren" met je benen, kun je net die extra vaart aan je lift geven waardoor je je setje af kunt maken. Maar goed, geen aanrader natuurlijk!! :)

Pendlay row ken ik niet precies, maar weet wel dat je bij de barbell row goed moet oppassen met die 'veringen' soms veer je dan ook uit je rug, en schijnbaar bij hoger gewicht kan je rug dan gewoon snappen als je pech hebt.. (en dat is niet zo prettig:o)

Hmm, vindt juist dat pendlay row dat je daar juist wel een soort van hip drive bij mag gebruiken of mag dit niet?

Ja, ik geloof dat de pendlay row iets veiliger was, maar durf het niet te zeggen ken hem zo niet precies.

Pendlay row is gewoon vanaf de grond af rukken en meer powerliften, bent over row is niet de grond laten raken

Er is nog wel meer verschil. Bij de Pendlay Row sta je met je bovenlijf paralel en trek je naar je borst. Bij Bent Over Rows sta je met je bovenlijf niet paralel (hoofd iets hoger) en trek je naar je buik. Er wordt veel over gediscussieerd, maar op YouTube geeft Glenn Pendlay er persoonlijk uitleg over.

Hipdrive is volgens mij niet de bedoeling. ;)

Die OHP willen maar niet lukken blijkbaar? Troost u, ben vandaag ook gefailed op 47,50. Het was wel nipt, volgende keer heb ik hem! Squats gaan goed vooruit, ik heb een pak gedeload ivm techniek, nu gaat het weer goed.

Hoe zit het met je grip bij deadlift? Ik heb nu een magnesiumblokje gekocht voor m'n grip want bij 105 kg wil hij nog eens uit mijn handen glippen zonder.

Goed bezig, volhouden en er vooral plezier in hebben!

Yeah, de OHP blijft inderdaad lastig. Ik dacht: ik deload een heel eind, dan bouw ik rustig weer op, maar zelfs de 25 kg die ik gisteren deed had ik grote moeite mee. Maar goed... maakt niet uit. Trainen trainen trainen toch? Die spieren worden vanzelf sterker...

En grip met de Deadlift heb ik nog geen enkel probleem mee ervaren. Maar goed, ik zit nu op 80 kg. Weet niet of jij dat probleem toen ook al had?

Tot en met 95 kilo geen enkel probleem mee gehad, vanaf die 100 wel :p

Ik ga dit ook volgen ben sinds vorige vrijdag ook met Stronglifts begonnen :D

Vanaf de 100kg begint hij ook bij mij uit mijn handen te glijden maar tegenwoordig heb ik straps gekocht kom ik al heel ver mee.

Maandag 3 september 2012

Stronglifts - week 7 - workout 3 (A)

Squats
2x5x20kg
1x5x40kg
1x2x55kg
5x5x70kg PR!

Bench Press
2x5x20kg
1x3x27,5kg
1x2x35kg
5x5x45kg PR!

Pendlay Rows
2x5x30kg
1x3x37,5kg
1x2x45kg
5x5x52,5kg techniek verbeterd, maar nog steeds niet perfect

Bij zowel Squats als Bench Press 1x bijna een rep niet omhoog gekregen. Wat me doet denken: wat nou als ik binnenkort een keer een squat niet omhoog krijg? Ik heb namelijk een zelf geïmproviseerd squatrack zonder spotters. Iemand hier ervaring mee? Kan ik de barbell gewoon laten kletteren of slaat 'ie dan een gat in het beton van m'n vloer? Of erger: is er kans dat ik mezelf blesseer?

Pendlay Rows, zoals gezegd: ik heb de 52,5 nogmaals gedaan omdat ik mezelf de vorige keer betrapte op stuiteren om het gewicht omhoog te krijgen. Deze keer ging beter, maar nog altijd niet perfect. Ik doe dus de volgende keer gewoon lekker weer 52,5. En als ik 'm dan nog niet perfect heb deload ik de keer daarna met 5 kg. Ook geen ramp. Als de techniek maar deugt.

Mooie PR's, heb je nog geen moeite met de benchpress? Want die doe je netjes elke week al omhoog krikken :).

Jij als beer van 85kg moet toch wel 45kg kunnen pressen :D

Ehm, als je niet meer omhoog kan komen, gewoon de baar achteruit laten vallen, misschien soort van matje achter je leggen, dan land jij ook zacht. :D
En als je een gat in je beton hebt maak je gewoon wat mortel. :P

Nouja, iedereen heeft andere kwaliteiten, jij gaat echt snel omhoog met je squat, zou ik nooit kunnen, maar je BP is dan weer zwakker, bij mij is het men deadlift die er bij uitsteekt. Toen ik nog maar maandje trainde had ik 1x140 gedaan lol. Altijd wel sterke rug gehad door men opleiding in de bouw.

Nouja, iedereen heeft andere kwaliteiten, jij gaat echt snel omhoog met je squat, zou ik nooit kunnen, maar je BP is dan weer zwakker, bij mij is het men deadlift die er bij uitsteekt. Toen ik nog maar maandje trainde had ik 1x140 gedaan lol. Altijd wel sterke rug gehad door men opleiding in de bouw.

Ja, precies, elk z'n kwaliteiten. Ik heb ook een goede vriend die in de bouw zit en die heeft ook een enorm sterke rug. Hoe ik aan sterke benen kom weet ik niet, maar ik ben blij dat er in elk geval iets aan mijn lichaam sterk is. Ben immers jarenlang een bureaustoel potato geweest.

:D

Terug
Naar boven