XXL Nutrition

Buddhist's 2nd Stronglifts Log

Bureaustoel potato :roflol:

Sterk werk maat! Geen paniek, niet teveel nadenken over die volgende keer BP en dan komt die er wel uit!

Voor je squatprobleem heb ik de perfecte oplossing: een gym!

squat gaat goed vooruit, zoals je wel kunt raden wordt het op een gegeven moment niet echt verantwoord om squats te doen zonder powerrack/cage

wat betreft de OH..maak je geen zorgen, ik had precies hetzelfde toen ik Sl deed.. squat en deadlift groeite gestaag..benchpress ging ook goed.. alleen OH was een ramp om die omhoog te krikken.

bij OH dus gewoon het 1 stap terug 3 stappen vooruit princiepe:

1. 2 keer opnieuw proberen het aantal reps te halen met het gewicht waarmee je failde
2. mocht dat niet werken > 10% deloaden
3. weer elke keer 2.5kg verhogen en op die manier probeeren door je plateau te breken.

Succes ;)

• Topic Starter Topic Starter
sja, misschien vandaag toch maar 's een kijkje gaan nemen bij de gym hier in de buurt. ik heb er notabene eentje vlakbij m'n huis waar je geloof ik voor 15 euro in de maand onbeperkt kan trainen, dus als de equipment daar oké is moet ik er eigenlijk gewoon voor gaan... thanks mannen!

Yeah! Ik heb me zojuist ingeschreven bij de sportschool. Even snel m'n eten klaarmaken en dan ga ik erheen! :)

Woensdag 5 september 2012

Stronglifts - week 8 - workout 1 (B)

Squats
2x5x20kg
1x5x40kg
1x5x55kgkg
5x5x70kg stall

Overhead Press
2x5x20kg
1x3x22,5kg
1x2x25kg
5x5x27,5kg techniek iets te slordig, volgende keer herhalen

Deadlift
2x5x50kg
1x3x60kg
1x2x70kg
1x5x80kg herhaling, i.v.m. slordige techniek vorige keer

Dit was dus m'n eerste training in de sportschool. Is even wennen. Heeft natuurlijk z'n goede en z'n slechte kanten.

Zo hebben ze meerdere squatracks, maar de enige met een opvangsysteem voor een eventuele fail heeft geen schijven van 1,25 kg, dus is stijgen in stapjes van 2,5 kg onmogelijk.

Ook is het even wennen om te werken zonder spiegels.

Wel heel positief: er traint een powerlifter van 66 jaar oud (!) die aan vele internationale competities mee heeft gedaan en dus de nodige ervaring heeft. Deze man schijnt hartstikke behulpzaam te zijn en altijd bereid om een keertje langs te komen om aanwijzingen te geven bij je training, dus daar ga ik snel een keer een afspraak mee regelen!

ik weet niet of je het hebt over dat de stang 30mm is en daarom apparte schijven erop moeten.. in dat geval gewoon de stangen verwisselen.

er even vanuitgaande dat het 50mm stangen zijn.. gaan zeuren bij de sportschool eigenaar en als dat geen vruchten afwerpt.. zelf 2x1.25kg schijven kopen ;)

Het is heel raar, het zijn op het gezicht allebei olympic barbells, maar de diameter van de ene is net iets van een millimetertje groter waardoor de schijven van de andere er niet op kunnen. Maar stangen verwisselen had ik ook al aan gedacht. Even checken of dat scheve gezichten oplevert...

lekker boeien of dat scheve gezichten oplevert..

als ze gaan zeuren.. doe je gewoon de superdude test:

1. Squat je in je huidige schema ?
2. Deadlift je in je huidige schema ?
3. Military press je in je huidige schema ?

indien de persoon in kwestie een van die 3 niet doet.. beveel hem dan aan naar huis te gaan.

problem solved..

Zit nu ook tegen een plateau aan met die overhead, is idd lastig. Squats lopen we wel redelijk gelijk man! Maar daar begin ik zelf ook aardig moeite mee te krijgen sinds ik bijna full ATG ga.
Je deadlift loopt nog wel lekker voor. En **** die mensen in de gym!

zie dat je ook stronglift doet. t*ring wat is dat saai in het begin zeg:p zit nu in me 2e week maar heb t idee dat ik net zo goed thuis kan blijven of meteen met de 6e week beginnen ofzo. ben steeds zo snel klaar en dan kan je weer naar huis zonder dat voldane gevoel dat je ook daadwerkelijk getraint hebt. ik mis het moeilijk de trap op komen na een zware training squatten :p

Wat mij vooral heeft geholpen bij OH/MP is echt men benen en kont aanspannen als een anker, eerst had ik de neiging soms achteruit te vallen lol, nu niet meer. Ook men ellebogen goed naar voor doen helpt, en op je palmen duwen en niet met je polsen verprutsen.

Wat mij vooral heeft geholpen bij OH/MP is echt men benen en kont aanspannen als een anker, eerst had ik de neiging soms achteruit te vallen lol, nu niet meer. Ook men ellebogen goed naar voor doen helpt, en op je palmen duwen en niet met je polsen verprutsen.

Hmm zal het eens proberen, buikspieren moet je ook niet vergeten. Dat zei rippetoe nog speciaal in zijn instructie video, dat doe ik ook wel.

---------- Post toegevoegd Wed 5 Sep 2012 om 20:10 ----------

zie dat je ook stronglift doet. t*ring wat is dat saai in het begin zeg:p zit nu in me 2e week maar heb t idee dat ik net zo goed thuis kan blijven of meteen met de 6e week beginnen ofzo. ben steeds zo snel klaar en dan kan je weer naar huis zonder dat voldane gevoel dat je ook daadwerkelijk getraint hebt. ik mis het moeilijk de trap op komen na een zware training squatten :p

Duurt inderdaad even en dat is inderdaad k*t. Je kan het gewicht af en toe met 5KG verhogen als je nog ver weg bent van fatsoenlijke trainingen..

Maar zodra het zwaar word is het de moeite waard hoor !

Je MP faalt echt al snel in vergelijking met de andere oefeningen die nog vlot gaan...

Hmm zal het eens proberen, buikspieren moet je ook niet vergeten. Dat zei rippetoe nog speciaal in zijn instructie video, dat doe ik ook wel.

---------- Post toegevoegd Wed 5 Sep 2012 om 20:10 ----------

Duurt inderdaad even en dat is inderdaad k*t. Je kan het gewicht af en toe met 5KG verhogen als je nog ver weg bent van fatsoenlijke trainingen..

Maar zodra het zwaar word is het de moeite waard hoor !

Ja gewoon heel je lichaam, maar velen onderschatten het lowerbody gedeelte.

Ik kan het beamen dat het zwaar wordt en eigenlijk dus ook wel leuker :) zit nu bijna aan het theoretische einde maar ga nog even voortdoen tot ik volledig stall met alles :) why change a winning formula?

OHP blijft inderdaad de oefening waar iedereen het snelst stallt, ik zat even vast op 47,5 kg maar heb hem vandaag toch genailed :p

Squats ben je gestalled zie ik? Niet onlogisch want vanaf 70 kg begint het zwaarder te komen, het is ook een soort mentale plateau. Zat redelijk ver op de squats maar ik heb wijselijk serieus gedeload omdat m'n form niet naar behore was. Nu zit ik aan de 80 kg weer en ik heb toch het gevoel dat de form beter zit.

Leuk trouwens dat je naar een gym gaat, ervaring delen met anderen kan heel leerrijk zijn en het sociale contact is ook prettig ;)

komt goed man. hou vol! in week 5 ofzo begint het pittig te worden. in week 8 is het zwaar! :)

---------- Post toegevoegd Thu 6 Sep 2012 om 11:03 ----------

Wat mij vooral heeft geholpen bij OH/MP is echt men benen en kont aanspannen als een anker, eerst had ik de neiging soms achteruit te vallen lol, nu niet meer.

herkenbaar inderdaad! ik span nu m'n hele onderkant, vanaf m'n buik omlaag. dat helpt wel!

---------- Post toegevoegd Thu 6 Sep 2012 om 11:10 ----------

Squats ben je gestalled zie ik?

Tja, was eigenlijk niet de bedoeling, maar ik zat dus bij 't verkeerde squatrack waar je alleen kon laden in stapjes van 5 kg. En om juist nu op dit moment een sprong van 5 kg te maken leek me onverstandig, omdat ik aan het wennen was aan de nieuwe situatie (andere stang, geen spiegel, etc.)

Leuk trouwens dat je naar een gym gaat, ervaring delen met anderen kan heel leerrijk zijn en het sociale contact is ook prettig ;)

Ja man! Ik hoop dat het me goed bevalt, dan kan ik al m'n eigen spul ook verkopen en heb ik weer wat meer ruimte in huis. :D

Ik ben wel een beetje huiverig dat ik daar straks allemaal mensen ontmoet die me gaan adviseren heel andere dingen te doen dan ik nu doe. Die bijvoorbeeld nooit van Stronglifts hebben gehoord ofzo. Maar goed, dat zal hopelijk wel meevallen...

Ik ben wel een beetje huiverig dat ik daar straks allemaal mensen ontmoet die me gaan adviseren heel andere dingen te doen dan ik nu doe. Die bijvoorbeeld nooit van Stronglifts hebben gehoord ofzo. Maar goed, dat zal hopelijk wel meevallen...

Die kans is heel groot. Zeker aangezien 90% van de mensen niet squat, en 98,7% van de mensen nooit deadlift.

Niets van aantrekken dus ;).

Stats 29 augustus 2012
Massa: 82,7 kg
BF: 17,25 %
Vetmassa: 14,3 kg
Vetvrije massa: 68,4 kg

Stats 7 september 2012
Massa: 84,5 kg
BF: 18,25 %
Vetmassa: 15,4 kg
Vetvrije massa: 69,1 kg