AndroidHealthClinic

Bulken werkt niet!

Peiling Peiling Bulken werkt niet!

• Totaal stemmers
    342
copy paste

Off-season is a time of extending and improving your skills, gain more strength, and/or add muscle mass, depending on which your sport is.

How much weight should you strive to gain during this period? Some athletes limit themselves to an increase of about 10% in weight, but others have a tendency to bulk up to enormous proportions, well beyond their competitive weight. They consume much more food than they presumably need for optimal growth. Bluntly put, they risk becoming clinically overweight, which may jeopardize their health. Men are considered clinically moderate at a level of 18% - 20%, and obese in excess of 25% body fat. For women the figures are higher, 25% - 30% is moderate and more than 32% signifies obesity.

Frank Zane, a Mr Olympia title-holder and well known to most bodybuilders believes that weight change throughout the year should be limited. "Most bodybuilders", he says "... are extremists, who bulk up during the winter (many of them gain as much as 70 or 80 pounds [approximately 30 - 40 kilos] above their competitive body weight) and then lose it all back for their contest the following year. I've fallen into this trap myself several times ... I learned that to make long term progress, my best strategy was not to gain more than 5% of my competitive body weight and to spend the winter working on my weak points ... Gaining just a few pounds of muscle per year in the right places every year looks really impressive."

The same piece of advice is given by Tim Kimber and colleagues of Gold's Gym: "There is one cardinal rule in bodybuilding when you are attempting to gain body weight: Be sure that you increase muscle mass instead of merely fattening yourself up ..."

Lou Ferrigno- "The Incredible Hulk" -learned the hard way. He recalls much of the same mistake that Frank Zane warns aspiring athletes of: "For nine months I trained like a madman on all basic exercises and ate everything that wasn't nailed down. At the end of the nine months, I weighed 303 pounds [138kg] ... The next four months were devoted to dieting and training down to reach a peak for the show I'd lost a year before. It was grueling work, but I managed to reach peak shape, only to lose badly again. Unfortunately, I weighed only 202 lbs [101kg], a trivial two pounds [one kilo], more than the previous year, despite all of the work! That experience convinced me that the process of bulking up and training down is worthless for serious bodybuilders."

Gewoon het hele jaar door clean bulken... Tijdens cutfase wel iets 'cleaner' eten als normaal. Echte cardio training doe ik enkel tijdens de cut (of als 't nodig is...). Werkt prima voor mij. (Natural)

Ik denk dat bulken je misschien sneller laat groeien, maar ik stel me vragen ivm vettoename, en de moeite die je dan moet doen om te cutten + spierverlies.

Ik ben sinds dec 2005 begonnen met KT + cardio
187 cm / 73 kg / 9%

Aug 2006
187 cm / 81 kg / 6%!!!

-3% vet. Ik ben er dan ook maar 8 kg bijgekomen. Niet veel +/- 1 kg/maand. Maar ik geloof dan ook in een geleidelijke opbouw (ik ben dan ook geen BBer).
Daarom bulk ik dan ook niet echt, ik zorg enkel dat ik altijd voldoende koolhydraten inneem (energie) + eiwitten voor opbouw, om te bekomen, dat ik mijn spieren zo min mogelijk in een catabole fase verkeren. En ik heb dan ook ten allentijde de gewenste spierdefinitie.

Ik geloof dan ook in gematigd, gecontroleerd bulken. Dan heb je ook je vet onder controle (Mijn doel is misschien ook anders (gematigder) dan die van de meesten onder jullie):)

Bulken is leuk als het je niets uitmaakt dat je voor lul loopt.

zo te zien zijn de meningen bijna het zelfde.Naar mijn mening is te veel niet goed en dat je er net iets boven moet gaan zitten. Voor mijn zelf ben ik het aan het uit zoeken wat voor mij het beste is ben net op vakantie geweest en heb dus nergens op gelet qwa eten ben dus behoorlijk om hoog gegaan in vet % ben dat er nu weer heerlijk aan het af trainen met cardio wat ik normaal gesproken nooit gedaan heb, ging eigenlijk altijd goed vet was toen 14% en 92,2 Kg ben nu 93,9 met 17,5% en wil weer terug naar 14% en de aantal kilo's behouden het blijft dus goed opletten wat (je) ik eet

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

buken helpt zeker wel de spiergroei te bevorderen
dat heb ik ook zelf ontdekt
maar je moet wel goed op blijven letten dat je niet te ver gaat

Ik denk dat bulken natural gezien alleen nuttig is als je pas begint met trainen.
Heb al vaker gehoort van naturals dat ze evenveel muscle aanzetten in lean mode dan in bulked mode.
Enkel voordeel is waarschijnlijk dat je zwaarder kunt trainen.

Ik doe lean bulk dus wil zeggen ik niet boven 9% uikom dan heb met cuttin amper velies in kg heb.Ik win elk jaar 6kg spieren zuiver.Ik richt mij op vetpercentage

Als ik zou eten wat sommige in de bulk eten kun je mij binnen een maand rollen

Ik heb niet heel dit topic door gelezen dus als het al gezegd is sorry dan:P.Ik denk dat je het beste kan bulken omdat je niet precies weet hoeveel je lichaam op een bepaalde tijd nodig heeft.Dus eet dan liever iets te veel dan te weinig.Dan gain je denk ik het hardst.

Ik woog in juli 70 kilo en nu 80, en 1% in vet gestegen. ik let niet echt op bepaalde tijden om iets te eten ik zorg gewoon dat ik voldoende binnen krijg dmv brood, kwark rijst en whey

Ik krijg nu 6000+ kcal binnen :D Gewoon verspreiden over de dag en je zal niet helemaal rond worden.

(off-cycle) eigenlijk heel het jaar door hetzelfde ( iets boven onderhoud) en kom dus ook niet te hard aan , echter heb ik hierdoor ook niet het probleem dat ik echt diep moet cutten voor de zomer , sta eigenlijk heel het jaar door op 12-13%

(on-cycle) is anders dan gaat er wel meer naar binnen omdat er ook meer te verbranden is en meet te halen , dit gevolgd door een minimale cut om weer terug op 12-13% te komen :D )

(off-cycle) eigenlijk heel het jaar door hetzelfde ( iets boven onderhoud) en kom dus ook niet te hard aan , echter heb ik hierdoor ook niet het probleem dat ik echt diep moet cutten voor de zomer , sta eigenlijk heel het jaar door op 12-13%

(on-cycle) is anders dan gaat er wel meer naar binnen omdat er ook meer te verbranden is en meet te halen , dit gevolgd door een minimale cut om weer terug op 12-13% te komen :D )

Dat is de manier!!!

Maar ik vind 10% het mooist in de bulk.

Dat is de manier!!!

Maar ik vind 10% het mooist in de bulk.

Jeppers , ben nu net klaar met :rolleyes: en sta op 13-14% zal ( zoals in mijn log vermeld ) proberen in de zomer op 10-11 % te staan ;)
Op deze percentages zijn imo de lijnen lekker zichtbaar en is er ook nog massa aanwezig !!

Jeppers , ben nu net klaar met :rolleyes: en sta op 13-14% zal ( zoals in mijn log vermeld ) proberen in de zomer op 10-11 % te staan ;)
Op deze percentages zijn imo de lijnen lekker zichtbaar en is er ook nog massa aanwezig !!

Precies, en ook de gear slaat veel beter aan!

Ik heb niet heel dit topic door gelezen dus als het al gezegd is sorry dan:P.Ik denk dat je het beste kan bulken omdat je niet precies weet hoeveel je lichaam op een bepaalde tijd nodig heeft.Dus eet dan liever iets te veel dan te weinig.Dan gain je denk ik het hardst.

Waarom denk je dat??

Ik zelf geloof in gewoon goed en veel eten. Ipv al die fancy rekenschematjes en formuletjes waarmee je zogenaamd exact je calorische verbruik per dag kan berekenen.
Voor mij is een goede reden om heel veel te eten alleen al dat mn kracht dan veel sneller omhoog gaat dan wanneer ik minimaal eet. Wie wilt nou niet sterker worden.

voor optimale spiergroei heb je imo nodig.

voldoende vet voor optimale aanmaak hormonen en herstel celwanden
voldoende eiwit voor proteinesynthese, voorkomen spierschade, aanmaak enzymen etc
voldoende glycogeenvullende producten voor voeldoende insuline wat goed schijnt te zijn voor optimale proteinesynthese en ook natuurlijk het optimaal bijvullen van de glycogeenvoorraden
voldoende vitamines, mineralen en spoorelementen om je metabolisme het beste te laten functioneren, vrije radicalen te neutraliseren, voldoende electrolyten te leveren voor spierkracht, een goede waterhuishouding.
bij bovenstaande past dus ook voldoende vocht.

nu is het probleem dat mensen niet genoeg aandacht aan hun dieet besteden om al deze bovenstaande dingen erin te verwerken.

daarom kan zwaar bulken resulteren in betere gains in VVM aangezien mensen nu gewoon wel van alles genoeg binnenkrijgen.

hoe minder voeding iemand binnekrijgt hoe groter de kans dat er ergens een gebrek optreed.

en zoals met de vergelijking een ketting is zo sterk als de zwakste schakel betekent dit dat je proteinesynthese zo hoog is als de zwakste schakel.

dit kan dus simpelweg te weinig eiwitten zijn, maar dus ook te weinig aanmaak van hormonen of een gebrek aan 1 micronutrient.

als je dus niet 100% cker van je voeding bent ( en volgens mij is iedereen dat hier ) kun je beter extra eten en een actiever leven lijden of meer cardio te doen (let dan wel weer op je electrolyten die je verliest via zweet door bv extra multivit en mineraalwater)

Terug
Naar boven