XXL Nutrition

Bulken werkt niet!

Peiling Peiling Bulken werkt niet!

• Totaal stemmers
    342
Ik vind datsommige tever doorbulken....

Je kanhet ook redelijk beperkt houden.. Want vergeet niet in de cut voor elke kilo vet dat je verliest zal je ook wat spiermassa moeten inleveren.

Ik vind gewoon dat je het niet te gek moet maken in de bulk...

En wat is te gek maken?
Ik vind als ik 14 kg gain en naar de 18% ga wel acceptabel

spiertje16 zei:
En wat is te gek maken?
Ik vind als ik 14 kg gain en naar de 18% ga wel acceptabel

18% is gewoon vet. Van die 14 kilo gaat er erg veel verloren in de cut. En dat is erg zonde.

Ik ben zelf ook te hard aan het bulken geweest en na het cutten heb ik mezelf beloofd het nooit meer zo uit de hand te laten lopen. Liever een iets(en waarschijnlijk niet eens) tragere progressie, dan snel veel kilo's en voor een vetklomp aangezien worden.
Ik voel me veel en veel beter op een lager bf%, want een dikke speklaag is gewoon niks voor mij.

Ben het dus ook helemaal met Mass_Builder en consorten eens.

heeey bodybuildingvrienden!

Ik ben inderdaad met ouderwets bulken groot geworden! Maar niet alleen spierkwaliteit! En bodybuilding draait om spierkwaliteit en niet om absolute omvangen.

Ik vind het helemaal niet raar dat ik de methode die ik heb gebruikt tegenspreek voor mezelf als individu: ik heb geleerd dat extreem bulken voor mijn lichaam niet de beste methode is en ik weet dat dat voor meer mensen met endo-genen ook niet zo zal zijn! Echter als je kijkt naar THEEICEMAN en andere ras-ecto's die op een insane bulk wel goed gaan.

extreem/rustig bulken/cutten is geen kwestie om over te discussieren: de ene persoon heeft in de ene situatie het een nodig en een ander ( in een andere situatie ) het ander.

Laten we onze energie als we toch naar een dergelijke discussie wijden besteden aan hoe je moet cutten/bulken etc. maar dat gebeurd al genoeg dus;)

ik kom massa aan als ik iets boven onderhoud eet +-200cals er boven. is bij mij 3000cals op het moment

Ik heb eens in een artikel van Doggcrap gelezen dat sumo worstelaars meer spiermassa aanzetten dan iemand die goed eet en traint enkel door 9000kcal per dag te eten. Eten is anabolisch.

c)There was a study some years back which included 3 groups--elite sumo wrestlers who did no weight training whatsoever, advanced bodybuilders and advanced powerlifters--about 20 in each group. Now there is a lot of variables here but they took the lean muscle mass of each group and divided it by their height in inches. Surprisingly the sumo wrestlers came out well ahead of the powerlifters (2nd) and the bodybuilders (very close 3rd). This is a group who did no weight training at all but engorged themselves with food trying to bring their bodyweight up to dramatic levels. How is a group that is doing no weight training having more muscle mass per inch of height than powerlifters and bodybuilders? For anyone that doubts food is the greatest anabolic in your arsenal, you better get up to speed and on the same page as what my trainees have found out. Gee now what would happen if you actually ate to get dramatically larger like a sumo, but actually weight trained like a powerbuilder (which is what we train like), and also did enough cardio/carb cuttoffs etc to keep bodyfat at bay while doing all this? Are you guys coming around to how I think yet....in how to become the biggest bodybuilder at the quickest rate but keeping leaness on that journey?

bron http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=9658

LangeMan zei:
Ik heb eens in een artikel van Doggcrap gelezen dat sumo worstelaars meer spiermassa aanzetten dan iemand die goed eet en traint enkel door 9000kcal per dag te eten. Eten is anabolisch.

eten is inderdaad anabool en met een hoger bf groei je inderdaad beter doch vergeet niet dat cutten ook nodig is en droog zijn belangrijk is binnen de sport, dus clean bulken met een iets hoger bf lijkt mij het beste.

• Topic Starter Topic Starter
LangeMan zei:
c)There was a study some years back which included 3 groups--elite sumo wrestlers who did no weight training whatsoever, advanced bodybuilders and advanced powerlifters--about 20 in each group. Now there is a lot of variables here but they took the lean muscle mass of each group and divided it by their height in inches. Surprisingly the sumo wrestlers came out well ahead of the powerlifters (2nd) and the bodybuilders (very close 3rd). This is a group who did no weight training at all but engorged themselves with food trying to bring their bodyweight up to dramatic levels. How is a group that is doing no weight training having more muscle mass per inch of height than powerlifters and bodybuilders? For anyone that doubts food is the greatest anabolic in your arsenal, you better get up to speed and on the same page as what my trainees have found out. Gee now what would happen if you actually ate to get dramatically larger like a sumo, but actually weight trained like a powerbuilder (which is what we train like), and also did enough cardio/carb cuttoffs etc to keep bodyfat at bay while doing all this? Are you guys coming around to how I think yet....in how to become the biggest bodybuilder at the quickest rate but keeping leaness on that journey?

bron http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=9658

Ik vind dat onderzoek nergens terug, misschien eens vragen naar een link. Spiermassa kan zonder gewichtstraining toenemen maar dat heeft beperkingen.

Bovendien: sumo worstelaars trainen wel degelijk fanatiek, maar dus niet met gewichten. Een beetje vreemde aanname dus dat als je niet met gewichten of apparaten traint, je dus helemaal geen weerstandstraining doet. Ze gebruiken daar elkaar voor. ;)

Ik doelde met 'trainen' op gewichtheffen.

Er vanuit gaande dat je met vechtsport met minder weerstand traint dan bij gewichtheffen zul je met hetzelfde dieet minder spiermassa aanzetten.

Wat ik vooral merk in de gym tijdens bulkperiodes;

doordat je flink zwaarder wordt, heb je ook een stuk meer kracht.

zwaarder trainen > meer spiervezels kapot trainen > meer herstel > meer spiermassa toename (dus effectievere trainingen)

athans dat is volgens mij ook een van de pluspunten van bulken.

10% boven je onderhoudsniveau voor een niet te lang aaneengesloten periode is naar mijn idee.

Te lang bulken wordt je gewoon dik helemaal met achterlijke kcal hoeveelheden. Misschien dat het werkt on juice maar zonder zeker niet!

Loo zei:
Wat ik vooral merk in de gym tijdens bulkperiodes;

doordat je flink zwaarder wordt, heb je ook een stuk meer kracht.

zwaarder trainen > meer spiervezels kapot trainen > meer herstel > meer spiermassa toename (dus effectievere trainingen)

athans dat is volgens mij ook een van de pluspunten van bulken.

Precies, dit merkte ik dus ook, door mijn inname met 250 kcal per dag te vergroten bra ik door meerdere plateaus heen en zelfs nog daarboven, mijn kracht ging echt met sprongen vooruit, kwam ook wel 1.1 kg per 8 dagen aan ofzo maarja, lichaamsvet gaat er snel f bij mij, zit na 3 weken k*t al op hetzelfde percentage als voor de bulk, gaat vrij snel bij me, dus kom niet al te snel aan in vet schijnbaar

anyhow, ik ga voor mijn volgende bulk voor 2 kg per maand, in een bulk van 7 maanden moet dit toch een aardige 14-15 kg oplevere waarvan ik hoop het meeste spier zal zijn

MarcJ zei:
anyhow, ik ga voor mijn volgende bulk voor 2 kg per maand, in een bulk van 7 maanden moet dit toch een aardige 14-15 kg oplevere waarvan ik hoop het meeste spier zal zijn
In het begin kon ik ook zo rekenen, maar op den duur werkt dat niet meer:D

ik ben niet zo cut liefhebber dus extreem bulken is niets voor mij. bf laat ik ook nooit boven de 14%uitkomen. Ik eet het bijna het jaar rond de 500kcal boven onderhoud. Die andere maandjes eet ik op onderhoud met cardio en dan sta ik weer rond de 10%. werkt prima en je hoeft imo niet droger tenzij je wedstrijden gaat doen.grts

Onder bulken versta ik niet alleen veel meer eten dan ik verbruik, maar ook gericht eten. Dus alles volgens een uitgekiend schema. Dat is de reden wrom bulken volgens mij zeker werkt. Het gaat er niet alleen om hoeveel je eet. Het gaat er voornamelijk om wat je eet.

voor ectos-mesos is het volgens mij heel goed. voor mesos-endos niet echt want die komen ook veel in vet aan dus bereik je er niet veel mee.

Terug
Naar boven