MuscleMeat

Burning the fat!

• Topic Starter Topic Starter
Nog 7 tal kilo te gaan, wil heel droog zijn tegen zomer. Full six pack is mijn doel.

Ik zit op kot dus ik koop alleen maar eten dat ik mag eten, niks snoep.

Mijn advies: zoek motivatie, bv ik had vrij snel resultaten en ik voel mij sterker en heb veel meer energie. Je kan ook zoals mij een fatburner ter ondersteuning nemen.

Als je in discipline weg gaat eet dan eens wat je grg eet maar dan een beetje anders. Ik at grg mcdonalds, nu maak ik men burgers zelf fat free cheese, veel veggies en kippe gehakt.

Zo kun je nog dingen vinden bv zelf fritte maken,...

Vorige cut 10 kg kWijt door gewoon gezonder te eten.

Dit jaar bijna nog eens bijna 10kg kwijt. Door streng dieet + extra cardio.

Goodluck!

Er zit wat mij betreft wel wat verschil tussen jou eetgedrag tov de mijne..

Ik eet al jaren geen fastfood.

Alleen geniet mijn voorkeur naar chocolade of lekkere broodsoorten (brioche, cake, poffertjes ed) en gecondenseerde melk of slagroom: SUPERSLECHT!

Snoep zoals drop, lolly's, spekkies, kauwgom en harde varianten snoep eet ik totaal niet. Ook eet ik geen toetjes ofzo zoals pudding of kwarktoetjes. Mede omdat daar vaak rode kleurstof in zit en gelatine. Iig, echt echt snoep eet ik niet.

Heb ook weinig variaties mogelijkheden. Die vegetarische producten vermijd ik, omdat het zo bewerkt is en ergens las ik dat 't niet zo heel geweldig product is. Daarnaast is de productie van soja - meen ik - vergt meer energie en water wat zorgt voor uitputting van de voedingstoffen in een landbouwgebied.

Kortom, alleen last van chocolade producten en lekker uitziende cakes/brood enzo.. En laat ik maar helemaal niet erover beginnen dat mijn beide ouders koks zijn..

Thanks bro, jij ook!

PS: geloof niet zo in fatburners.. geef liever mijn geld dan uit aan meer blikjes tonijn:p aangezien ze zo expensive worden

Komt door je low-carb dieet. Wedden dat als je wat goede koolhydraatbronnen toevoegt, die enorme trek in zoet opeens verdwijnt.

Ik begin er daarom al niet eens aan, doe liever iets dat ik kan volhouden. Als het ook werkt tenminste ;)

Daar heb je gelijk in, die cutschema waarin brood met pindakaas erbij zat - iig, waar meer KH's zijn heb ik wel volgehouden.. Had ook niet zo heel veel trek in zoet toentertijd..

In die tijd was ik echt verslaafd aan pindakaas met whey! En daarvoor verslaafd aan pindakaas met roggebrood! En daarvoor.. ach laat maar..
MAAR dat heb ik allemaal WEL doorstaan en uiteindelijk die verslaving tegen gegaan.

Nu rest als laatste de verslaving tegen gaan van zoet.

vind mezelf wel super krom. elke keer wanneer ik nu weer eens zoete trek heb en ik ook daadwerkelijk eet.. zit er een piepstemmetje in mijn hoofd: NEEEEEE, daar word je dik van! maar toch eet ik het. en dan als ik het heb opgegeten: pakweg na 1 sec voel ik me zo schuldig! echt: FUAAAAARK!

ik moet echt naar een bootcamp school worden afgezonden ergens in the USA:p

deze week ga ik f een nieuw schema maken met meer kh's

Waarom zou je dat allemaal niet mogen eten dan?

Het is misschien nogal vloeken op dit forum, zeker in het vrouwen-gedeelte. Maar ik denk niet dat jezelf veel ontzeggen je nu echt zoveel sneller bij je doelen brengt, laat staan een leuk leven bezorgt.

Dan zorg je toch gewoon voor een manier dat je wel eet wat je heel graag wilt en toch afvalt. En er wel van genieten dan he, anders is het nog voor niets.

Waarom zou je dat allemaal niet mogen eten dan?

Het is misschien nogal vloeken op dit forum, zeker in het vrouwen-gedeelte. Maar ik denk niet dat jezelf veel ontzeggen je nu echt zoveel sneller bij je doelen brengt, laat staan een leuk leven bezorgt.

Dan zorg je toch gewoon voor een manier dat je wel eet wat je heel graag wilt en toch afvalt. En er wel van genieten dan he, anders is het nog voor niets.

wat bedoel je met wat ik niet mag eten?

Chocolade en dergelijke zoetigheden is toch in principe volstrekt nutteloos voor je lichaam.. Als ik nu een schema maak met zoete dingen (wel: IIFYM) dan is dat toch helemaal niet BB waardig. Niet dat ik een BB wil worden, maar stel dat ik feedback vraag over mijn eetschema dan zullen er behoorlijk veel afgekraakte meningen komen...

Of heb ik het nu bij een onjuiste uitgangspunt genomen, kan ook hoor:p

Pindakaas met whey of roggebrood, wat is daar mis mee dat je het jezelf moet afleren? Dat probeer ik te zeggen.

Niet ieder schema hoeft perfect te zijn volgens de BB-standaard. Als het toch werkt en je kunt het volhouden, waarom zou het afgekraakt moeten worden?
Zou pas gaan kijken om iets te veranderen of strikter te gaan eten, als je je doelen zo niet kunt halen. Dus als je je schema om die reden post, krijg je daar vast commentaar op ja ;)

Pindakaas met whey of roggebrood, wat is daar mis mee dat je het jezelf moet afleren? Dat probeer ik te zeggen.

Niet ieder schema hoeft perfect te zijn volgens de BB-standaard. Als het toch werkt en je kunt het volhouden, waarom zou het afgekraakt moeten worden?
Zou pas gaan kijken om iets te veranderen of strikter te gaan eten, als je je doelen zo niet kunt halen. Dus als je je schema om die reden post, krijg je daar vast commentaar op ja ;)

Daar ging ik ervan af omdat, ja eigenlijk weet ik niet waarom.. Het was iig wel verslavend lekker..

Denk idd dat ik een nieuw schema ga maken met meer KH erin.

WAJOO, ik moet echt nog veel leren qua trainingsschema..!

trainingsschema

maandag:cardio

hometrainer 1 uur
dumbbells erbij gepakt van 1 kg voor wat biceps

dinsdag:benen
leg press 3x10x90
leg curl 3x10x15
leg extension 3x10x20
standing calf raises 3x20x60
sitting calf raises 3x20x25
squat 3x20x10
lunges 3x10x12

crosstrainer 20 min

woendag:rug/biceps
lat mach 3x10x20
pulley 3x10x30
nog een variant pulley 3x10x25
multistation biceps 3x12x15
dumbbells biceps 3x10x6
dumbbells biceps 3x12x6

donderdag:borst/schouders/triceps
shizzle for my nizzle..
geen idee hoe die apparatuur allemaal heten
moet toch volgend x alles ff noteren
iig, het was een naise training!

net boodschappen gehaald, nu bijna alles in huis. Oo, heerlijk heb weer mijn pindakaas met nootjes van calve, mijn havermout en mijn magere kwark.. ik ga echt weer liefde opbouwen met deze gezonde producten! <3

nu nog mijn blikjes tonijn halen, mijn nootjes en mijn supps: appelazijn caps, visolie caps, misschien nog wel caffeine caps

denk er ook aan om lijnzaadolie of dergelijks te gaan halen

alleen een vraagje: is het erg om na je training (KT en cardio) pakweg een uurtje later, erg om nog groente en vis te eten (dit is dan een late avondmaal)

want ik train meestal na mijn colleges+studie tijd (zit dan tot die tijd gewoon op de uni tot 6/7u in de avond) eet dan meestal ochtend de carbs en middag ga ik dan naar wat vezels/carbs/eiwitten... en daar train ik op

na trainen eet ik dan meetal mijn 'volwaardige' avondmaal (meestal 200g groente en 100g vis) uur na training
iig, ik eet weinig tot geen carbs meer behalve mijn kwark na dan

heeft dit effect ofzoiets dergelijks? geen zin om ook dat mee te nemen naar uni

want ik neem al mf veel mee naar college, trainingskleren en boeken, mf food en dat op de fiets, en dan nog eens shakebeker en bidon.. but I must not complain.

---------- Post toegevoegd Sat 14 Apr 2012 om 21:36 ----------

edit: maandag er weer hard tegenaan !

waarom zoveel cardio?begin eerst met max 25min hiit na je KT;
hou dit op een lange termijn vast en bekijk het later terug.
en je kan bv gewoon eens op een zondag op een nuchtere maag gaan joggen etc.

wat ik niet begrijp is:
Hoe kan je je zolang cardio doen na benen trainen?
ik kan dan nog amper staan.
ik doe dan gwn 10min rustig en en om de minuut wat sneller en trager.net als een korte hitt.
zoveel cardio heeft me nooit gebracht waar ik nu ben.
ik deed 16u cardio per week.
dus hou je bezig met KT
LEER HET ,DOE KENNIS OP.

SUCCES
Hitt training op dagen dat je geen KT doet aub
en begin met 30min cardio op 60/70% hartslag na je KT

Ik ben gestopt met Cardio en ik val nog altijd 100 gram per dag af door gewoon zwaar te trainne ;)

Ik ben gestopt met Cardio en ik val nog altijd 100 gram per dag af door gewoon zwaar te trainne ;)

Aight, naise bro:) gained some muscles then! :)

Hitt training op dagen dat je geen KT doet aub en begin met 30min cardio op 60/70% hartslag na je KT

nah, nog geen hiit voor mij, mijn conditio is op en top slecht.. moet het nog opbouwen...
ik doe na KT 20 min.. maar nu toch maar opvoeren naar 30min

thanks!

nou...... deze maandag weer lekker begonnen aan een normale verhouding ekv: 40/40/20 dacht ik.. het is soortgelijk als mijn eerste voedingsschema

ochtend 7.00u oats 50g + whey 28g
snack 10.00u fruit (optioneel)
middag 12.00u kh-arm brood 60g + pindakaas 30g + whey 15g
snack 14.00u tonijnburger: tonijn 150g, ui, knoflook, ei, citroensap, oats
avond 18.00u groente 250g + vis 100g (optioneel)
snack 22.00u kwark 500g

ik weet weer waarom ik pindakaas vorige keer wegliet.. komt doordat ik pindakaas SUPER, maar dan ook SUPER verslavend lekker vind. Ik maak echt potten op in 1 week..

hierna training afgelopen week:

borst
pectoral 1x10x30 en 1x10x25 en 1x10x20
pek dek 3x10x20
schuine flyes 1x10x4
flyes 1x10x4

triceps
triceps press binnen 3x10x30
triceps press buiten 1x10x30 en 2x10x40
multistation triceps 2x10x15 en 2x10x10
cardio 10 min 100kcal

benen
leg press 3x12x90
leg curl 3x12x15
leg extension 3x12x20
sitting calf raises 3x20x20
squat 2x10x10
lunges 2x10x5

Denk dat je squats en lunges beter eerst kan doen, daar heb je toch aardig wat energie voor nodig.

En kloppen de verhoudingen wel? Ik zie veel meer eiwitten dan carbs, zo op t eerste oog.

Veel te veel Leg & Triceps oefeningen

Want?

Doe benen ook altijd zoveel, zelfs wat meer setjes squats.

En triceps zijn er 3, dat lijkt me niet uitzonderlijk veel. Je zou wel met minder af kunnen, zeker als je zonder machines werkt.

Denk dat je squats en lunges beter eerst kan doen, daar heb je toch aardig wat energie voor nodig.

En kloppen de verhoudingen wel? Ik zie veel meer eiwitten dan carbs, zo op t eerste oog.

hm.. het kan zijn dat idd meer eiwit is dan carbs, maar ik hou deze schema iig wel redelijk vol:)

hm, ik gebruik bij squats en lunges niet zo heel veel energie.. ik gebruik ook niet echt die stangen met gewicht erop
meestal pak ik dumbbells van 2x8 kg (lunges) en 1 schijf van 10 (meestal voor squats) die ik in het midden van mijn lichaam vasthoud

Veel te veel Leg & Triceps oefeningen

valt mee, KT duurt dan een uurtje..

Want?

Doe benen ook altijd zoveel, zelfs wat meer setjes squats.

En triceps zijn er 3, dat lijkt me niet uitzonderlijk veel. Je zou wel met minder af kunnen, zeker als je zonder machines werkt.

misschien moet ik ook meer setjes squats doen.. maar ik vind een legpress behoorlijk veel lijken op een squat, of zeg ik nu iets verkeerds?

met triceps doe ik meestal wel op een multistation.. maar wil nu meer oefeningen leren met dumbbells..!

sws moet ik jou trainingsschema eens checken AbFab! die zijn volgns mij BEEST! :D

1 mei word een BEEST van een DIEET en TRAINING. ik ga nu hardcore KT doen en cardio erachteraan knallen.. (lees: weddenschap 2 kg elke maand eraf krijgen.. ok, ik ben zelf ook geen voorstander van weddenschapjes, maar miss dat mijn motivatie toch wel omhoog krikt!)

en leren vroeg opstaan om te kunnen hardlopen, moet nu hopelijk wel lukken met dat betere weer!

misschien moet ik ook meer setjes squats doen.. maar ik vind een legpress behoorlijk veel lijken op een squat, of zeg ik nu iets verkeerds?

Squat > legpress

Squat is echt de koning onder de beenoefeningen (wel niet op een smith-machine aub :))

En succes nog met je doelen!

training afgelopen week:

opwarmen dmv roeien 5 min. intensity 10 (highest)

rug+biceps
pulley 3x12x40
vertical row 3x12x40
lat mach 3x12x35
reverse dumbbells fly 3x12x4
biceps dumbbells 3x12x8
multistation biceps 3x12x15

fietsen 10 min

borst+triceps+schouders
pectoral 3x12x35
pek dek 3x12x20
schuine flyes 3x12x4
flyes 3x12x6

triceps press binnen 3x12x40
triceps press buiten 3x12x40
multistation triceps 3x12x15

schouders ophalen met pek dek 3x20x60

fietsen 5 min

benen+abs
leg press 3x12x100
leg curl 3x12x20
leg extension 1x12x25 en 2x12x20
sitting calf raises 3x20x20
squat 3x12x10
lunges 3x12x4

crosstrainer 30 min

vandaag wat mindere training door mijn keiharde hoofdpijn

fietsen naar the gym 15 min

leg press 3x12x100
leg extension 1x10x25 2x10x20
leg curl 3x12x15
squat 4x12x10
lunges 4x12

fietsen naar home 15 min

niet al te beste training..

vandaag ook geexperiment met een nieuwe recept: bananenmuffins

2 bananen
2 eieren
100g kwark
100g oats
100g appelmoes
100g zelfrijzend bakmeel
100g whey

alles mixen of blenden..
was best te doen
had alleen zelf niet zo lekkere whey (soja whey choco) en imo teveel whey ook

iig, het was te doen! :D

iig, van plan om nieuwe supps aan te schaffen;
tested omega 3-6-9
caffeine caps
groene thee caps

morgen: boksen!

afgelopen trainingen:

9 mei

rug
vertical row 1x12x40/35/35
lat mach 1x5x40 2x12x35
pulley 3x12x35
reverse dbb fly 3x12x4

biceps
multistation biceps curl 3x12x15
dbb biceps curl 3x12x8
dbb biceps korte curl 3x12x8

schouders
pek dek 3x12x60

abs

16 mei

rug
lat mach 1x12x30 2x12x40
vertical row 3x12x35
pulley 1x12x35 2x12x40

biceps
multistation biceps curl 3x12x15
dbb biceps curl 3x12x8
dbb biceps lange curl 3x12x8
dbb inclined hammer curl 3x12x6

21 mei

benen

leg press 3x12x100
leg extension 3x10x25
leg curl 3x12x15
standing calf raises 3x10x100
squat 4x12
lunges 4x12x16

---------- Post toegevoegd Tue 22 May 2012 om 13:34 ----------

ik merk wel dat mijn benen - voornamelijk mijn bovenbenen - meer relief heeft, dus niet een dikke klomp vet - maar er ontstaat wat zichtbaarder relief/spier

daarnaast zijn mijn aderen reeds zichtbaar (!) die dichtbij mijn hand zitten (bovenkant van mijn pols)

---------- Post toegevoegd Tue 22 May 2012 om 13:35 ----------

ben ik nu op het goeie weg? is wat ik me afvraag....

Of je op de goede weg bent kun je alleen zelf bepalen :). In mijn ogen klinkt het goed maar het gaat natuurlijk om jou!

Terug
Naar boven