MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Meer vreten nog :D

Je moest toch examen doen dit voorjaar? Hopelijk gaat dat nog in harmonie, en daarna meteen maar werk maken van iets voor jezelf zoeken.....
Jep, en dat gaan we zeker doen :)

je moet er voor zorgen dat je onderarmen in een rechte lijn zijn met de trekrichting die je maakt met de stang, en je moet trekken met je ellebogen, beeld je in dat je het gewicht weg moet duwen met je ellebogen, bovenin de beweging ff goed op je lats vasthouden en rustig weer terug zakken
probeer eerst goed op te warmen ( goed focussen op je lats) zodat je voordat je zwaar gaat al lekker je rug/lats voelt.
Hmm dat ga ik volgende keer wel proberen. Thanks man! Ik warm altijd volgens de 5x5 warmup up. Dus warming up zit wel goed denk ik :)

Training van vandaag

1x60kg bench (enige max voor vandaag)

Rest van de training :

Squat 80kg 5x5

Bench Press 50kg 3x5 : echt slecht dit :(, waarom is bench press toch zo kut

Dumbbel incline press 16kg 10x3 : (ter vergoeding voor de bench press)

Deadlift 100kg 1x5

Waarom is die bench zo kut? Gewicht is minder belangrijk dan goede form he. En onder controle kunnen houden zonder je schouders te verraggen... :)
Trouwens, ik zie dat je best vaak een max doet. Zou ik maar heel af en toe doen en alleen met een spotter die er een beetje verstand van heeft.

Waarom is die bench zo kut? Gewicht is minder belangrijk dan goede form he. En onder controle kunnen houden zonder je schouders te verraggen... :)
Trouwens, ik zie dat je best vaak een max doet. Zou ik maar heel af en toe doen en alleen met een spotter die er een beetje verstand van heeft.
Dit inderdaad, elke keer maxen gaat je niet groter of sterker maken, doe het eens per maand ofzo :)

Training van vandaag

1x60kg bench (enige max voor vandaag)

Rest van de training :

Squat 80kg 5x5

Bench Press 50kg 3x5 : echt slecht dit :(, waarom is bench press toch zo kut

Dumbbel incline press 16kg 10x3 : (ter vergoeding voor de bench press)

Deadlift 100kg 1x5
Ik max nooit eigenlijk. Why.

Meeeeeeer eten...dan gaat die bench ook beter!

Ik max omdat joel beukers dat ook doet. Spiervezels activeren ofzo noemt hij dat :p

Nee maar ik max omdat ik mezelf dan stoer vindt ofzo. Het boost m'n ego zei mijn trainingsmaat.

Even een off topic vraag :

Ik snap dat ik meer en meer consistent moet gaan eten. Maar het kan toch niet dat wanneer je elke keer bij een plateau komt je meer moet eten? Als dat zo is, moet ik straks 7000kcal eten.

Wat ik wil zeggen is, tot hoe verre helpt meer eten om sterker te worden? Want anders was iedereen nu wel meer gaan eten.

Ik max omdat joel beukers dat ook doet. Spiervezels activeren ofzo noemt hij dat :p

Nee maar ik max omdat ik mezelf dan stoer vindt ofzo. Het boost m'n ego zei mijn trainingsmaat.

Ik snap dat ik meer en meer consistent moet gaan eten. Maar het kan toch niet dat wanneer je elke keer bij een plateau komt je meer moet eten? Als dat zo is, moet ik straks 7000kcal eten.

Wat ik wil zeggen is, tot hoe verre helpt meer eten om sterker te worden? Want anders was iedereen nu wel meer gaan eten.
Zolang je maar boven je behoefte eet is het voldoende. Daarna groei je en wordt je behoefte hoger, dus dan ga je idd weer meer eten.

Ha ha, wel eerlijk :) Maar nog steeds een slechte reden....

Nee, klopt. Je moet meer eten omdat je weer was teruggezakt naar 60 en er staat 85 in de titel ;)

Iets meer uitleg?

Ha ha, wel eerlijk :) Maar nog steeds een slechte reden....

Nee, klopt. Je moet meer eten omdat je weer was teruggezakt naar 60 en er staat 85 in de titel ;)

Iets meer uitleg?
Oh ja, ik was mijn eigenlijke doel helemaal vergeten. Ik zou naar de 85kg toe werken...

Jullie hebben gelijk. Tis afgelopen met dat gekut, nu even serieus worden. Ik ga gwn 4200kcal eten. 3500kcal werkt niet al te goed, dan maar zo.

Bedankt voor jullie reacties!

En bas, hoe kan jij toch nog niet overgewicht hebben. 5200kcal is fcking veel man :p

Oh ja, ik was mijn eigenlijke doel helemaal vergeten. Ik zou naar de 85kg toe werken...

Jullie hebben gelijk. Tis afgelopen met dat gekut, nu even serieus worden. Ik ga gwn 4200kcal eten. 3500kcal werkt niet al te goed, dan maar zo.

Bedankt voor jullie reacties!

En bas, hoe kan jij toch nog niet overgewicht hebben. 5200kcal is fcking veel man :p

Alles went.

Even mijn duit in het zakje:

Vergeet niet dat je in een proces zit. Je kunt ook niet van de ene op de ander dag ineens een topvoetballer zijn. Daar gaat een heel proces aan vooraf met een hele lange groei/leercurve. Dat is ook zo bij krachttraining. Sterker worden en spiermassa kweken kost tijd. Je kunt als beginneling maximaal ~0.9kg spiermassa per maand kweken en goed eten is een heel belangrijk hulpmiddel (bouwsteen) hierbij. Ik vind dat je als 17 jarige al uitstekende stats hebt. Een goed lichaam bouwen en sterker worden is een proces wat soms jaren kan duren. Jij hebt het geluk dat je als jongeling bent begonnen met sporten en een goed startpunt hebt. Ik ben bijvoorbeeld al wat ouder (bijna 34) en ben in totaliteit al meer dan een jaar bezig geweest om eerst überhaupt een goed startpunt te creëren voor mijn bulk (ik had overgewicht en was zeker 15kg te zwaar).

Je bent nog jong en in een vroeg stadium begonnen met trainen. Ben consequent qua voeding en trainen en dan zul je zien dat je binnen 1 a 2 jaar heel veel mooie dingen zult bereiken.

Even mijn duit in het zakje:

Vergeet niet dat je in een proces zit. Je kunt ook niet van de ene op de ander dag ineens een topvoetballer zijn. Daar gaat een heel proces aan vooraf met een hele lange groei/leercurve. Dat is ook zo bij krachttraining. Sterker worden en spiermassa kweken kost tijd. Je kunt als beginneling maximaal ~0.9kg spiermassa per maand kweken en goed eten is een heel belangrijk hulpmiddel (bouwsteen) hierbij. Ik vind dat je als 17 jarige al uitstekende stats hebt. Een goed lichaam bouwen en sterker worden is een proces wat soms jaren kan duren. Jij hebt het geluk dat je als jongeling bent begonnen met sporten en een goed startpunt hebt. Ik ben bijvoorbeeld al wat ouder (bijna 34) en ben in totaliteit al meer dan een jaar bezig geweest om eerst überhaupt een goed startpunt te creëren voor mijn bulk (ik had overgewicht en was zeker 15kg te zwaar).

Je bent nog jong en in een vroeg stadium begonnen met trainen. Ben consequent qua voeding en trainen en dan zul je zien dat je binnen 1 a 2 jaar heel veel mooie dingen zult bereiken.
Bedankt voor deze woorden Freakjam! Ik baal gewoon dat ik vanaf het begin tot nu er niet 100% goed mee bezig was. Dan was ik nu wel 70kg en waren mijn lifts ook veel hoger. Maar je hebt gelijk, ik moet minder zeuren en meer eten en trainen :)

Vorige week 60kg, vandaag voor het eerst op de weegschaal na een week :

62,1kg!

Wtf ???

Dat terwijl ik deze weken maar 3000-3500kcal at (anders 3500-4000kcal). En gisteren at ik zelfs maar 2500kcal ik moest nog de hele avond werken ook. Ik snap het niet :o
(Ik was voor het wegen al naar de wc geweest)

Bedankt voor deze woorden Freakjam! Ik baal gewoon dat ik vanaf het begin tot nu er niet 100% goed mee bezig was. Dan was ik nu wel 70kg en waren mijn lifts ook veel hoger. Maar je hebt gelijk, ik moet minder zeuren en meer eten en trainen :)
Laten we even voorop stellen dat je helemaal niets "moet". Je doet het omdat je het wilt toch? Een terugval is heel normaal, dat hebben de besten zelfs.

Terug
Naar boven