MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Bedankt voor deze woorden Freakjam! Ik baal gewoon dat ik vanaf het begin tot nu er niet 100% goed mee bezig was. Dan was ik nu wel 70kg en waren mijn lifts ook veel hoger. Maar je hebt gelijk, ik moet minder zeuren en meer eten en trainen :)

Je mist het punt wat ik probeer te maken. Ik zeg nergens dat je minder moet zeuren. Je laat je ook te gek maken door de schommelingen in je gewicht en de stats van je lifts. Je moet je weg even vinden in het geheel en dat heeft tijd nodig. Nogmaals, dit is een proces waar je in zit. Je doet zoals @RaceRookie al zegt dat neem ik aan ook voor je plezier, niet omdat het moet. Het moet wel leuk blijven namelijk, het moet niet voelen als een verplichting.

Je laat je ook te gek maken door de schommelingen in je gewicht en de stats van je lifts.
Maak me hier ook wel eens schuldig aan @Carrotpower, iedereen hier wel. De kunst is om het allemaal wel een beetje in perspectief te zien. Je baalt even en daarna ga je weer bezig met dingen die er echt toe doen.

Goeie vooruitgang man! Je hebt al flinke lifts, zeker voor je gewicht. Ik zou alleen wat minder precies focussen op je lichaamsgewicht en je calorie inname, zeker vanwege je leeftijd en het feit dat je nog in de beginnersfase zit. Lichaamsgewicht fluctueert om een tal van redenen enorm, dus ik focus gewoon op de lifts en genoeg eten binnenkrijgen, Gewoon lekker veel vreten (rond een caloriehoeveelheid natuurlijk), veel slapen en hard je best doen. Dan zal je hartstikke goed vooruitgaan, net als nu, zonder dat je er enorm over gaat stressen of het niet meer leuk gaat vinden omdat het allemaal te serieus wordt. Ik merk bij mezelf dat te precies al deze dingen bijhouden en stressen om plateaus voor mij eerder averechts werkt dan bevorderlijk.

Ik ben zelf ook een beginner die aan het bulken is op (ICF) 5x5 (zie mijn log). Bij plateaus is het zeker niet altijd zo dat je niet genoeg eet, het kan ook vaak genoeg de uitvoering zijn die niet optimaal is. Daarom vaak jezelf filmen en vergelijken met instructievideos op youtube, en niet bang zijn om deloads te doen (even de ego achterwege laten). Ik ben vandaag met +4KG door een bench plateau gegaan, en dit was puur techniek die ik verbeterd heb met een deload de afgelopen trainingen en mezelf filmen en vergelijken.

Ik vind maxen zelf ook leuk bij benchen voor de ego, maar bij 5x5 is het in principe niet de bedoeling dit vaak te doen. Joel beukers heeft wel grappige filmpjes maar het is wel een hoop bro-science, of informatie die niet echt relevant is als je nog een beginner bent.

Ga zo door en ik blijf je log volgen!

• Topic Starter Topic Starter
Je mist het punt wat ik probeer te maken. Ik zeg nergens dat je minder moet zeuren. Je laat je ook te gek maken door de schommelingen in je gewicht en de stats van je lifts. Je moet je weg even vinden in het geheel en dat heeft tijd nodig. Nogmaals, dit is een proces waar je in zit. Je doet zoals @RaceRookie al zegt dat neem ik aan ook voor je plezier, niet omdat het moet. Het moet wel leuk blijven namelijk, het moet niet voelen als een verplichting.
Ik snap je punt Freakjam. Ik ben iemand die naar perfectie streeft en er enorm van baalt als ik dat niet haal omdat ik dom bezig ben. Toen ik gedisciplineerd met fitness bezig ging (elke dag kcal in myfitnesspal bijhouden, veel fitness filmpjes kijken, nooit een workout skippen), was ik ook met andere dingen goed bezig (zoals school). Nu komt de tentamenweek eraan en ik heb nog steeds geen kut gedaan. Ik moet gewoon gedisciplineerder te werk gaan en als ik bijvoorbeeld een keer te weinig slaap dan is dat maar zo, volgende dag dan maar eerder slapen. Ik zit zoiezo veels te veel te kutten met mezelf van als ik dat niet had gedaan dan was ik nu zo en als ik toen meer had geslapen was ik nu niet zo moe geweest enz.

Sorry voor de lap tekst.

Ik snap je punt Freakjam. Ik ben iemand die naar perfectie streeft en er enorm van baalt als ik dat niet haal omdat ik dom bezig ben. Toen ik gedisciplineerd met fitness bezig ging (elke dag kcal in myfitnesspal bijhouden, veel fitness filmpjes kijken, nooit een workout skippen), was ik ook met andere dingen goed bezig (zoals school). Nu komt de tentamenweek eraan en ik heb nog steeds geen kut gedaan. Ik moet gewoon gedisciplineerder te werk gaan en als ik bijvoorbeeld een keer te weinig slaap dan is dat maar zo, volgende dag dan maar eerder slapen. Ik zit zoiezo veels te veel te kutten met mezelf van als ik dat niet had gedaan dan was ik nu zo en als ik toen meer had geslapen was ik nu niet zo moe geweest enz.

Sorry voor de lap tekst.
Zo zal het je hele leven zijn. Allerlei taken die prio hebben. Af en toe moet je het ook even los kunnen laten, als je er maar geen gewoonte van maakt.

Zo zal het je hele leven zijn. Allerlei taken die prio hebben. Af en toe moet je het ook even los kunnen laten, als je er maar geen gewoonte van maakt.
Dit idd, als ik fucking druk ben maak ik er juist een punt van om iets ontspannends te doen (avondje uit/gamen/beetje kloten in de gym). En daarna heb ik mijn rust weer in mijn hoofd en kan ik weer gefocust verder. Als je veel stress ervaart is meditatie ook een aanrader. Daarnaast kun je je taken in een lijstje zetten als kleine punten en die stuk voor stuk afwerken. Focus op een taak tot het af is en dan pas de volgende. Zo maak je alles veel beter behapbaar :)

Dit idd, als ik fucking druk ben maak ik er juist een punt van om iets ontspannends te doen (avondje uit/gamen/beetje kloten in de gym). En daarna heb ik mijn rust weer in mijn hoofd en kan ik weer gefocust verder. Als je veel stress ervaart is meditatie ook een aanrader. Daarnaast kun je je taken in een lijstje zetten als kleine punten en die stuk voor stuk afwerken. Focus op een taak tot het af is en dan pas de volgende. Zo maak je alles veel beter behapbaar :)
Zal ik doen Thanks :)
Dat is waar Rookie, Dankje voor je hulp :)

Training van vandaag :

Het was nog nooit zo druk geweest in de sportschool. Alles maar dan ook echt alles was bezet. Ik heb dus maar beetje rondgekloot hier en daar, maar een echte training was het niet echt. Pas aan het eind werd het wat rustiger, toen ging ik nog snel ff compounds doen :

Squat 70kg 10x,8x,8x : ik wist niet dat mijn conditie zo kut was, het voelde net alsof ik een marathon had gelopen, de rest van de training was ik zo slap als maar kan lol (anders doe ik altijd max 5 reps)

Overhead press 32,5kg 3x5

Chest Dips 1x10

Pull ups 3x5

toch een goeie training wel ondanks druk druk druk.
goeie dips :thumbup:

Training van vandaag :

Het was nog nooit zo druk geweest in de sportschool. Alles maar dan ook echt alles was bezet. Ik heb dus maar beetje rondgekloot hier en daar, maar een echte training was het niet echt. Pas aan het eind werd het wat rustiger, toen ging ik nog snel ff compounds doen :

Squat 70kg 10x,8x,8x : ik wist niet dat mijn conditie zo kut was, het voelde net alsof ik een marathon had gelopen, de rest van de training was ik zo slap als maar kan lol (anders doe ik altijd max 5 reps)

Overhead press 32,5kg 3x5

Chest Dips 1x10

Pull ups 3x5
Hahaha ja hoge reps is een heel ander verhaal, dat moet je helaas een beetje los van je 5rep sets op bouwen, zeker op squats

Wat vinden jullie, ik heb nu al een aardige kracht basis (vindt ik).

Maar wanneer lijkt het jullie slim om over te gaan tot hypertrophy training en wat droger te worden? Want de zomer komt er ook al aan.

Waarschijnlijk gaan jullie zeggen dat ik door moet bulken :D

Bulken...:eating:

Bulken, cutten gaat je op je huidige gewicht zwaar tegenvallen, eerst nog minstens een kilo of 5 er aan

Droog worden? Veel droger dan dit kom je niet te staan (met een fantsoenlijk fysiek). ;)

Bulken :D

Moeten de stemmen nog geteld worden? :)

Bulken, cutten gaat je op je huidige gewicht zwaar tegenvallen, eerst nog minstens een kilo of 5 er aan
Droog worden? Veel droger dan dit kom je niet te staan (met een fantsoenlijk fysiek). ;)
Moeten de stemmen nog geteld worden? :)
Done... :D

Laatst bewerkt:
Gewoon door bulken man, maar effectief ook veel eten he. Ben begonnen met lege bar op squats op stronglifts op 60 kg en weeg nu 64-65kg terwijl ik nu aan 5x5x65kg squat zit.
En nee het is niet allemaal vet :P. Je komt er wel , niet opgeven!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven