MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat dat een heel goed idee is :p

:rolleyes:

Training van vandaag : eventjes weer met wat lagere gewichten opbouwen.

Squat 75kg 5x5

Deadlift 105kg 1x5

Overhead press 32,5kg 5x5

Pull ups 3x5 BW

Chest Dips 3x10 BW

Was een fijne training! Alleen had ik bij Pull ups en deadlift dat mijn handen enorm weggleden. Klamme handjes enz.

Ik had bij de chest dips ook pijn aan mijn schouders, maar tegelijkertijd voelde die pijn wel fijn ???? Dan doe ik hem waarschijnlijk verkeerd of?

Wat ik vandaag gegeten heb :

Maaltijd 1 (ontbijt)

4x volkoren brood= 400kcal

125g mozzarella= 300kcal

80g pinda's= 500kcal

120g appel+200g watermeloen+200g aardbeien= 150kcal

Totaal 1350kcal

Maaltijd 2 (middag)

2 chocoladekoeken=300kcal

2 volkorenbrood + 6 kipfilet=300kcal

Totaal 600kcal

Maaltijd 3 (avond)

100g ongekookte pasta= 300kcal
Pastasaus met gehakt=50kcal

Totaal 350kcal

Maaltijd 4 (tussendoor)

Havermoutshake zonder banaan= 800kcal

4 volkoren brood met hagelslag= 550kcal

Walnoten 50g= 300kcal

Totaal 1650kcal

Totaal 4000kcal (als ik de boter op 5 sneetjes brood mee tel is het wel 4000kcal :p)

Yeaaah :marvin::marvin::marvin:

In! Succes kerel!

Goed bezig de laatste tijd. Als je daar niet groot en sterk van wordt weet ik het niet :D

:thumb:

Maar hoe krijg je het voor elkaar om een tomaten gehaktsaus te maken voor je pasta die maar 50 kcal is? Neem je dan maar 1 eetlepel erbij oid?

4000kcals...ik reken het goed!:marvin:

Welkom! Ben blij dat je mijn log volgt :)

Goed bezig de laatste tijd. Als je daar niet groot en sterk van wordt weet ik het niet :D
Haha, we gaan gewoon knallen!

:thumb:

Maar hoe krijg je het voor elkaar om een tomaten gehaktsaus te maken voor je pasta die maar 50 kcal is? Neem je dan maar 1 eetlepel erbij oid?
Ja, ik had echt een klein beetje pastasaus (ongeveer 2 eetlepels). Ik was al heel erg vol, dus vandaar :o
4000kcals...ik reken het goed!:marvin:
:marvin::choco:

Vandaag een extra training met laag gewicht en hoge reps om mijn vorm te verbeteren :

Bent over Row 45kg 3x10 : eindelijk van de T-rex armpjes af! Ik pakte hem blijkbaar veels te smal. Ik ging hem dit keer iets buiten schouderbreedte vastpakken en hij voelde meteen 10x beter en had geen T-rex armpjes meer :)

Bench Press 40kg 3x10 : ik blijf bench press moeilijk vinden. Het gaat nog steeds niet soepel en ik voel leg drive ook niet :(. Ik zit op de bench zoals powerlifters er ook op zitten. Mijn vrienden gaan er gewoon op liggen en doen hun borst beetje omhoog. Bij hun gaat het wel gewoon smooth?

Pull ups 3x5 BW : ik ga nu elke training Pull ups en chest Dips doen. Eerst kon ik met gemak BW+ 10kg Pull uppen en nu niet eens fatsoenlijk 10x BW.

Chest Dips 3x10 BW :
zelfde als bij Pull ups.

Dumbbel bicep curl 14kg 3x6 daarna 10kg 3x10 :
wat werden mijn biceps groot, terwijl ik ze nooit train :p

Tricep cable down 50kg 3x10 :
triceps werden ook lekker groot!

Leuke training!

Waarom zou je ook benchen als een powerlifter? Wil je een grote brorst of wil je sterk worden?

Waarom zou je ook benchen als een powerlifter? Wil je een grote brorst of wil je sterk worden?
Alsof je van powerlift stijl geen grote borst kunt krijgen, genoeg powerlifters met een prima chest, waar druk je anders mee? :P
Daarnaast verkleint powerlift stijl ook gewoon het risico op schouderblessures.

Alsof je van powerlift stijl geen grote borst kunt krijgen, genoeg powerlifters met een prima chest, waar druk je anders mee? :P
Triceps...weet een hoop PL'ers hier op het forum die een ruk borst hebben voor wat ze benchen..

Triceps...weet een hoop PL'ers hier op het forum die een ruk borst hebben voor wat ze benchen..
Je moet in de bodem toch echt je borst gebruiken, zeker als je paused bencht (hier natuurlijk niet helemaal van toepassing). Begrijp mij niet verkeerd, overdreven archen is uiteraard gewoon een soort cheaten, maar een lichte arch om je spieren beter hun werk te laten doen is juist een optimale positie innemen. Je gaat toch ook niet deadliften met de bar een meter voor je voeten? Je kiest het punt waar je het sterkst bent en alles goed kunt activeren. Dat de rom dan iets korter is wordt prima gecompenseerd door het extra gewicht dat je dan pakt.

Je moet in de bodem toch echt je borst gebruiken, zeker als je paused bencht (hier natuurlijk niet helemaal van toepassing). Begrijp mij niet verkeerd, overdreven archen is uiteraard gewoon een soort cheaten, maar een lichte arch om je spieren beter hun werk te laten doen is juist een optimale positie innemen. Je gaat toch ook niet deadliften met de bar een meter voor je voeten? Je kiest het punt waar je het sterkst bent en alles goed kunt activeren. Dat de rom dan iets korter is wordt prima gecompenseerd door het extra gewicht dat je dan pakt.
Doelde ook meer op de arm positie dan de arch..een lichte holling gebruik ik zelf ook ;)

Maar hier kunnen we eindeloos over discussere denk...:rolleyes: De eeuwige PL'er vs BB'er discussie

Ik wil een grote borst en sterker

Arnold was ook eerst powerlifter.

Als jullie zouden moeten vechten, wie zou er dan winnen?

Cnh is denk ik sterker, maar Marvin heeft meer spieren dus kan hij meer opvangen.

Moeilijk moeilijk :rolleyes:

Bench Press 40kg 3x10 : ik blijf bench press moeilijk vinden. Het gaat nog steeds niet soepel en ik voel leg drive ook niet :(. Ik zit op de bench zoals powerlifters er ook op zitten. Mijn vrienden gaan er gewoon op liggen en doen hun borst beetje omhoog. Bij hun gaat het wel gewoon smooth?
Geduld en blijven proberen. Is een beetje frustrerend, welkom bij de club. :D

Terug
Naar boven