AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Het rare is dat mijn squats bij een rek zonder veiligheidsstangen en spiegel veel beter gaan dan een rek met veiligheidsstangen en spiegel. Bij jou/jullie ook?

Misschien komt het omdat je dan ook gefocust bent op de spiegel en de veiligheidsstangen. En of je BB niet op de veiligheidsstangen komt.

Misschien komt het omdat je dan ook gefocust bent op de spiegel en de veiligheidsstangen. En of je BB niet op de veiligheidsstangen komt.
Doe de zyzz dans en je fixt alle chicks :p

De eerste keer is die te zwaar ofzo? Maar de andere reps gaan best soepel. Volgens mij push ik mij niet van de grond (zeg maar met je voeten in de grond pushen in plaats van met je rug/armen te pullen)
En dat van die romanian deadlift : je heup blijft hoog en bij de normale is je heup lager. Maar bij mij is die ertussen in. En dat van het filmen weet ik nog niet :dunno:.

Thanks man! Ze zijn niet atg maar wel parallel. Het rare is dat mijn squats bij een rek zonder veiligheidsstangen en spiegel veel beter gaan dan een rek met veiligheidsstangen en spiegel. Bij jou/jullie ook?
Ja je heup blijft hoger omdat je minder diep zakt ;) verder moet het een normale deadlift beweging zijn (behalve dat je iets boven de grond stopt)

Ik squat zonder spiegel zeker beter, zonder vangers juist niet omdat ik dan niet alles durf te geven

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk inderdaad dat het hieraan ligt.
(Leuk dat je reageert op m'n log :)).

Ja je heup blijft hoger omdat je minder diep zakt ;) verder moet het een normale deadlift beweging zijn (behalve dat je iets boven de grond stopt)

Ik squat zonder spiegel zeker beter, zonder vangers juist niet omdat ik dan niet alles durf te geven
Jammer genoeg heeft onze squatrek die geen spiegels heeft, ook geen veiligsheidstangen. Anders ging ik daar wel altijd :(. En bij de deadlift heb ik al een manier gevonden :) ->

Training van vandaag :

Squat 85kg 4x5 : doordat ik deze hele week alleen maar gefeest en gewerkt heb, was ik best nog wel moe. Daarom heb ik die laatste set wat minder gedaan.
Squat 80kg 1x10 :

Deadlift 115kg 1x5 : ik ging een filmpje van een wereldkampioen deadlifter kijken (Thompson the ant nog wat), en die zei dat een deadlift geen Pull maar een push beweging is. Hij zei ook dat je moest doen alsof je sprong (dat is de juiste starthoogte voor deadliften). Vandaag deed ik dat en hij ging makkelijk omhoog :). Heb voor het eerst ook goede eelt plekken op mijn palmen door het deadliften :).

Overhead Press 40kg 1x5 : zelfde als bij squats.
Overhead press 35kg 4x5

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon voor het eerst dat ik niet dronken was en de meid ook niet gezoend/tongzoenen. En dan ook nog 2 meiden tegelijk :p.

Ik weet dat jullie hier geen fck om geven, maar voor degene die geïnteresseerd waren :rolleyes:
Boefje :P
Oh ja en training :

Niet al te best (tentamen, werk), waardoor ik deze 2 weken maar 1 of 2x ben heen geweest. Voeding was ook niet top.

Gewicht 61,5kg

Training van gisteren en donderdag :

Squat 90kg 5x5:
Bench Press 55kg 3x5
Barbell Row 55kg 5x5
Deadlift 105kg 1x5
Overhead Press 40kg 3x5
Het is nog niet helemaal constant, maar je zet zo nu en dan echt lekkere gewichten neer. Goed bezig :thumb:

Ik ben zelf ook begonnen met dezelfde stats.
Dus jij was ook een sterke jongen :D

Niets zo motiverend als weten dat een gefaalde rep je dood kan zijn :P

Interessante cue, die ga ik ook eens testen
Dat is zeker waar :D. Safety first.

Net te laat. Ben net klaar met mijn training... ;)
Ik ga deze eens even kijken en daarna mijn training wel loggen. Dank u.. :D
Alstu:).
Boefje :P

Het is nog niet helemaal constant, maar je zet zo nu en dan echt lekkere gewichten neer. Goed bezig :thumb:
Thanks Neet! Consistentie en discipline staan nu bovenaan bij mijn to-do lijst!

Training van vandaag :

Squat 90kg 1x (viel op de stangen), 4x (viel weer op de stangen), 3x5 : deze was best zwaar, maar wel te doen. De reden dat ik viel, was omdat ik veels te diep ging (atg inplaats van parallel).
Squat 80kg 1x10

Bench Press 57,5kg 5x3 : ik vond vooral de 3e rep heel moeilijk. 4 reps wouden net niet.

Barbell Row 60kg 5x5 : ik voel hierbij vooral m'n schouders inplaats van m'n rug. Tips?
Barbell Row 50kg 1x10

Training van vandaag :

Squat 90kg 1x (viel op de stangen), 4x (viel weer op de stangen), 3x5 : deze was best zwaar, maar wel te doen. De reden dat ik viel, was omdat ik veels te diep ging (atg inplaats van parallel).
Squat 80kg 1x10

Bench Press 57,5kg 5x3 : ik vond vooral de 3e rep heel moeilijk. 4 reps wouden net niet.

Barbell Row 60kg 5x5 : ik voel hierbij vooral m'n schouders inplaats van m'n rug. Tips?
Barbell Row 50kg 1x10
Meer je ellebogen gebruiken tijdens de pull beweging. Ook de barbell tegen je navel of eronder pullen.

Training van vandaag :

Squat 95kg PR 3x5 : ik wou de laatste 2 setjes niet doen omdat ik de eerste 3 te zwaar vond. Niet zwaar op m'n benen, maar zwaar op nek/schouders waardoor ik beetje in elkaar ging. 5 setjes moeten zeker lukken, moet t alleen nog durven :).
(Bijna bij de 100kg :) :) :))
Squat 80kg PR 2x10

Deadlift 120kg FAIL : de eerste lukt me steeds niet. Ik krijg hem gwn niet van de grond. Heeft iemand van jullie tips?

Deadlift 110kg 1x5

Overhead Press 40kg PR 2x5 : blijft kut :(.
Overhead press 35kg 4x5

Probeer met deadlifts kleinere stappen te nemen. Nu wil je in eenkeer 10kg erbij. Pak eerst 115kg. Zodat je goeie vorm kan behouden.

Probeer met deadlifts kleinere stappen te nemen. Nu wil je in eenkeer 10kg erbij. Pak eerst 115kg. Zodat je goeie vorm kan behouden.
Snap ik. Het is alleen meer dat ik heel graag die 140kg wil kunnen deadliften rond dit gewicht dat ik nu heb (62kg). Daarom push ik mezelf altijd tot mijn max, maar ik denk dat ik meer aan mijn explosiviteit moet werken bij de 1e deadlift rep. De andere 4 reps zijn wel aardig te doen.

Snap ik. Het is alleen meer dat ik heel graag die 140kg wil kunnen deadliften rond dit gewicht dat ik nu heb (62kg). Daarom push ik mezelf altijd tot mijn max, maar ik denk dat ik meer aan mijn explosiviteit moet werken bij de 1e deadlift rep. De andere 4 reps zijn wel aardig te doen.

Het is goed dat je doelen stelt. Dan heb je iets om naar toe te werken. Waarom is die 140kg eigenlijk zo belangrijk?

Het is goed dat je doelen stelt. Dan heb je iets om naar toe te werken. Waarom is die 140kg eigenlijk zo belangrijk?
Omdat er dan 3 platen aan beide kanten zijn. Ik heb dat altijd wel bruut gevonden als ik op youtube of in sportschool mensen 3 platen+ gingen liften.

Ik gok dat hij graag 3 platen van 20 kilo aan elke kant wil :cool:.

Maar goede squats zeg! Netjes! Je bench loopt tov. je OHP wat achter

Terug
Naar boven