XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Je kunt wellicht magnesium slikken voor het slapen gaan.

Na de log van Jonas te lezen heb ik nog wat vragen over het moe zijn :

Gelukkig hadden wij nog vitamine D pillen van de kruidvat. Dit ga ik iedere dag vanaf nu innemen en ik ga ook proberen meer buiten zijn.

Hebben jullie misschien ook nog meer tips voor vermoeidheid? Jullie hadden in Jonas zijn log ook over kaneel enz. Hebben jullie nog meer van deze middeltjes voor vermoeidheid en beter slapen? (Heb vandaag en gister slecht geslapen, werd 2x wakker en moest daardoor tot 10-11uur uitslapen :(.
Kan dat komen omdat ik voor het slapen gaan nog 700kcal eet?)
is een mogelijkheid, ik slaap op een volle maag behoorlijk onrustig. vitamine D is sowieso een aanrader, vooral als je weinig zonlicht krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt wellicht magnesium slikken voor het slapen gaan.
Thanks! Racerookie had het ook laatst over melamine ofzo? Moet ik ze dan beide innemen of alleen?

is een mogelijkheid, ik slaap op een volle maag behoorlijk onrustig. vitamine D is sowieso een aanrader, vooral als je weinig zonlicht krijgt.
Ik denk het wel, want hiervoor had ik er niet last van. Bij mij is het inslapen niet zo moeilijk, maar een totaal van 8-9 uur slapen wel. Meestal wordt ik na een totaal 6-7 uur slapen wakker (maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga).

Hebben jullie nog meer van deze middeltjes voor vermoeidheid en beter slapen?
Niet direct daarvoor maar ik gebruik naast mijn voeding:

Multi
D3
Visolie
Kaneel
Kurkuma
Calcium
Zink
Magnesium
...en soms wat BCAA voor een fasted training als ik geen energie heb.

Niet direct daarvoor maar ik gebruik naast mijn voeding:

Multi
D3
Visolie
Kaneel
Kurkuma
Calcium
Zink
Magnesium
...en soms wat BCAA voor een fasted training als ik geen energie heb.
Dit heb ik ook vaak! Voor het trainen en tijdens het trainen voelt het net alsof ik in elkaar zak. Dit heb ik vooral bij de bench press.

Fasted trainen vind ik persoonlijk echt een hel, ik neem als ik echt geen keuze heb iig een banaan/eiwitshake voor ik ga.

Overigens, als jij consistent na 6-7 uur wakker wordt kan het best zijn dat je niet meer nodig hebt (als het uit jezelf gebeurt uiteraard). vermoeidheid kan heel goed komen door een calorieterkort of te weinig vitamine D (waar veel Nederlanders last van schijnen te hebben).

Fasted trainen vind ik persoonlijk echt een hel, ik neem als ik echt geen keuze heb iig een banaan/eiwitshake voor ik ga.

Overigens, als jij consistent na 6-7 uur wakker wordt kan het best zijn dat je niet meer nodig hebt (als het uit jezelf gebeurt uiteraard). vermoeidheid kan heel goed komen door een calorieterkort of te weinig vitamine D (waar veel Nederlanders last van schijnen te hebben).
Echt waar? Maar al die youtube bodybuilders zeggen dat je 8 uur moet slapen (brandon Carter enz) voor optimale gainz. Als je minder slaapt fck je jezelf op zeggen ze.

Tis wel zo dat wanneer ik uitslaap, ik echt mega moe wordt. Maar dat is de enige manier waarop ik 8-9 uur slaap krijg.

Teveel slaap is ook slecht voor je (wordt je juist vermoeider van wakker), en 8 uur is een gemiddelde behoefte (er zijn cases die aan 4 uur per nacht structureel genoeg lijken te hebben en die juist meer nodig hebben). Voor jongeren is het doorgaans wat hoger, voor ouderen wat lager en alsnog zit hier aardig variatie in. Sowieso slaap je in cycli van ~1.5 uur, dus 8 uur precies is voor niemand chill, dan wordt je midden in een cyclus wakker en dan voel je juist een tijdje best verrot.

Bij slaap is het mijns inziens een kwestie van doen wat je lichaam aangeeft. Als jij een paar dagen lang om 00:00 gaat slapen en steeds om ~7:30 wakker wordt heb je blijkbaar genoeg aan 7:30 uur. langer blijven liggen om maar aan die heilige 8 uur te komen is dan naar mijn inzien nogal nutteloos.

Note: ik heb het over daadwerkelijke slaap, in bed liggen tot je in slaap valt, of chillen met een ontbijtje in de ochtend valt hier natuurlijk niet onder.

Als jij na 6-7 uur uit jezelf wakker wordt. Dan hoef je je echt geen zorgen te gaan maken dat je de 8 uur niet gehaald heb.

Na de log van Jonas te lezen heb ik nog wat vragen over het moe zijn :

Gelukkig hadden wij nog vitamine D pillen van de kruidvat. Dit ga ik iedere dag vanaf nu innemen en ik ga ook proberen meer buiten zijn.

Hebben jullie misschien ook nog meer tips voor vermoeidheid? Jullie hadden in Jonas zijn log ook over kaneel enz. Hebben jullie nog meer van deze middeltjes voor vermoeidheid en beter slapen? (Heb vandaag en gister slecht geslapen, werd 2x wakker en moest daardoor tot 10-11uur uitslapen :(.
Kan dat komen omdat ik voor het slapen gaan nog 700kcal eet?)
mss ZMA eens proberen?

Teveel slaap is ook slecht voor je (wordt je juist vermoeider van wakker), en 8 uur is een gemiddelde behoefte (er zijn cases die aan 4 uur per nacht structureel genoeg lijken te hebben en die juist meer nodig hebben). Voor jongeren is het doorgaans wat hoger, voor ouderen wat lager en alsnog zit hier aardig variatie in. Sowieso slaap je in cycli van ~1.5 uur, dus 8 uur precies is voor niemand chill, dan wordt je midden in een cyclus wakker en dan voel je juist een tijdje best verrot.

Bij slaap is het mijns inziens een kwestie van doen wat je lichaam aangeeft. Als jij een paar dagen lang om 00:00 gaat slapen en steeds om ~7:30 wakker wordt heb je blijkbaar genoeg aan 7:30 uur. langer blijven liggen om maar aan die heilige 8 uur te komen is dan naar mijn inzien nogal nutteloos.

Note: ik heb het over daadwerkelijke slaap, in bed liggen tot je in slaap valt, of chillen met een ontbijtje in de ochtend valt hier natuurlijk niet onder.
Je hebt gelijk. Ik kan inderdaad beter een vast ritme aanhouden dan steeds op een later of vroeger tijdstip gaan slapen. Jullie hebben me wel gerust gesteld met dat ik genoeg slaap :).
Als jij na 6-7 uur uit jezelf wakker wordt. Dan hoef je je echt geen zorgen te gaan maken dat je de 8 uur niet gehaald heb.
Thanks Jeffrey! Jullie helpen mij echt heel erg! Bedankt! :).

Wat is ZMA? Zink Magnesium enz?

...of...

:D

Vooral magnesium voor de slaap.
Een banaan 's avonds laat wil ook wel helpen, doe ik af en toe:
Bananen als slaapmiddel | Nederlandse vereniging voor Slaap- en Waak onderzoek
Is goed, ik ga vragen of ik dat magnesium mag kopen. Calcium is niet nodig, omdat ik bij myfitnesspal altijd ver boven de adh calcium zit.
Nu is er bij de kruidvat voor 2,50 magnesium tabletten. Maar ik zie ook hier bij XXL nutrition voor 10 euro een pot.

Ik moet zoiezo die van kruidvat kopen :D. Maar zit er verschil in een dure pot Mg en een goedkope pot Mg?

Is goed, ik ga vragen of ik dat magnesium mag kopen. Calcium is niet nodig, omdat ik bij myfitnesspal altijd ver boven de adh calcium zit.
Nu is er bij de kruidvat voor 2,50 magnesium tabletten. Maar ik zie ook hier bij XXL nutrition voor 10 euro een pot.

Ik moet zoiezo die van kruidvat kopen :D. Maar zit er verschil in een dure pot Mg en een goedkope pot Mg?
Ach, niet echt verschil. Ik zou gaan voor een potje magnesium en zink in 1.

IMG_3313.PNG
Ach, niet echt verschil. Ik zou gaan voor een potje magnesium en zink in 1.

Volgens mij bedoel je dit ;)

Je krijgt ook magnesium en zink binnen via voeding. Ik zou zeggen 100% is voldoende. Je hebt dan in ieder geval geen tekort. Commentaar iemand?

Terug
Naar boven