XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Bezoekers in dit topic

Proficiat met je PR's man, gaat lekker zo.
Qua gains sluit ik me volledig aan bij de meningen hierboven. Niet meteen teveel zorgen maken. Mocht je toch denken dat je teveel fat gains maakt kan je het best wat tracken.
 
Dat kan ik wel een keer doen! Gewoon met een meetlint?
Ja, gewoon zo'n centimeter lint, en iedere keer hetzelfde (niet te los, niet te strak) proberen te doen. En opschrijven.

Haha, vet dat je weet hoeveel kg ik nog weegde toen :). Ik denk dat het inderdaad schommelingen zijn, ik eet nou ook weer niet zoveel.
Boehoe :sad:
 
Cruciale vraag snel :

Moet ik zo low bar of high bar squatten? Ik squat altijd high bar, maar ik zie al deze powerlifters op youtube low bar squatten en ze doen het zo soepel.
 
Cruciale vraag snel :

Moet ik zo low bar of high bar squatten? Ik squat altijd high bar, maar ik zie al deze powerlifters op youtube low bar squatten en ze doen het zo soepel.

Ligt er aan wat jij lekkerder vind. Ik doe altijd high bar. Het schijnt wel als je low bar doet dat er dan minder druk op je knieën komt te staan.
 
Cruciale vraag snel :

Moet ik zo low bar of high bar squatten? Ik squat altijd high bar, maar ik zie al deze powerlifters op youtube low bar squatten en ze doen het zo soepel.
High bar: algemeen gezien meer stress op de knieen, meer natuurlijke squat houding, minder sterk dan low bar
low bar: algemeen gezien meer stress op de posterior chain ( voornl lowerback ) , 10-20% sterker dan op high bar door andere leverages
 
Ligt er aan wat jij lekkerder vind. Ik doe altijd high bar. Het schijnt wel als je low bar doet dat er dan minder druk op je knieën komt te staan.
Thanks! Ik ga dan nog wel even kijken welke ik ga doen. Moet eerst low bar nog oefenen.
High bar: algemeen gezien meer stress op de knieen, meer natuurlijke squat houding, minder sterk dan low bar
low bar: algemeen gezien meer stress op de posterior chain ( voornl lowerback ) , 10-20% sterker dan op high bar door andere leverages
Doe jij low of high bar? Want als dat zo is dat ik 10-20% meer lift, dan kan ik ook wel meer dan 100kg.
 
Afhankelijk van je eigen lichaamsbouw en voorkeur. Doe wat lekker voelt voor je en probeer niets te forceren. Misschien kan dit filmpje je wat op weg helpen?
 
Afhankelijk van je eigen lichaamsbouw en voorkeur. Doe wat lekker voelt voor je en probeer niets te forceren. Misschien kan dit filmpje je wat op weg helpen?
Ja die heb ik echt vaak gezien. Zijn uitleg is wel on point (maar hij heeft zieke But wink :o).
Voor compound kijk ik altijd candito, powerlifttowin en alan thrall.

Zeg maar vandaag had ik 1tje van Nederlands kampioen powerlift gezien. Die had het over bracen enz. Dat je dit vanuit je buik moet doen en niet vanuit je borst (wat ik altijd doe).
 
Ja die heb ik echt vaak gezien. Zijn uitleg is wel on point (maar hij heeft zieke But wink :o).
Voor compound kijk ik altijd candito, powerlifttowin en alan thrall.

Zeg maar vandaag had ik 1tje van Nederlands kampioen powerlift gezien. Die had het over bracen enz. Dat je dit vanuit je buik moet doen en niet vanuit je borst (wat ik altijd doe).
Klopt ja, je moet in je buik ademhalen en niet in je borst wanneer je squat. En ik squat ook high bar.
 
Training van vandaag :

Geen training :D ->

De sterkste lifter van de sportschool was er vandaag en ik moest gewoon aan hem vragen of hij mij kon helpen met de squat (hij is de enige powerlifter volgens mij en ziek sterk).

Hij ging mij helpen met de 90kg en 100kg squat. En ze waren gewoon goed :D. Alleen kon ik bij de 100kg klein beetje dieper. Hij raadde mij ook aan om 95kg te doen en te low bar squatten.

Ook hielp die mij met de deadlift. Ik heb moeite met de glute activation bij de start positie. Hij zei dat mijn deadlifts goed waren, maar dat ik met mijn heup wat dieper kon beginnen (de glute activation). Hij deed het 1x voor en ik wist niet wat ik zag :D. Hij deed het mega explosief en de stang kletterde zelfs tegen z'n knieën, maar hij ging in 1 beweging mega snel door. Echt een tank.

Zo gingen wij nog een uurtje ofzo door praten en ging de sportschool dicht :D.

Maar ik had nog wel dit gedaan :

Squat 100kg 1x3
Squat 80kg 2x10

Overhead Press 30kg 3x10

Deadlift 120kg 0x : ik probeerde zijn manier via de glute activation en meer explosiviteit, maar ik kreeg best veel last van mijn onderrug. Waarschijnlijk doe ik het nog steeds fout. Anders zit er zeker wat meer dan 120kg in. (Toen ik het met hem deed ging het wel goed, ik moest mijn heup eerst wat omhoog doen en daarna naar beneden en dan omhoog met de stang).

Kunnen jullie mij hier nog bij helpen?
 
Netjes man. Ook goed dat je op de mensen af stapt, en vraagt om hulp.
 
Netjes man. Ook goed dat je op de mensen af stapt, en vraagt om hulp.
thanks Jeffrey :).

Je kan niet alleen maar met youtube filmpjes je vorm verbeteren enz. Soms heb je ook in het echt wat hulp nodig :).
 
Training van vandaag :

Geen training :D ->

De sterkste lifter van de sportschool was er vandaag en ik moest gewoon aan hem vragen of hij mij kon helpen met de squat (hij is de enige powerlifter volgens mij en ziek sterk).

Hij ging mij helpen met de 90kg en 100kg squat. En ze waren gewoon goed :D. Alleen kon ik bij de 100kg klein beetje dieper. Hij raadde mij ook aan om 95kg te doen en te low bar squatten.

Ook hielp die mij met de deadlift. Ik heb moeite met de glute activation bij de start positie. Hij zei dat mijn deadlifts goed waren, maar dat ik met mijn heup wat dieper kon beginnen (de glute activation). Hij deed het 1x voor en ik wist niet wat ik zag :D. Hij deed het mega explosief en de stang kletterde zelfs tegen z'n knieën, maar hij ging in 1 beweging mega snel door. Echt een tank.

Zo gingen wij nog een uurtje ofzo door praten en ging de sportschool dicht :D.

Maar ik had nog wel dit gedaan :

Squat 100kg 1x3
Squat 80kg 2x10

Overhead Press 30kg 3x10

Deadlift 120kg 0x : ik probeerde zijn manier via de glute activation en meer explosiviteit, maar ik kreeg best veel last van mijn onderrug. Waarschijnlijk doe ik het nog steeds fout. Anders zit er zeker wat meer dan 120kg in. (Toen ik het met hem deed ging het wel goed, ik moest mijn heup eerst wat omhoog doen en daarna naar beneden en dan omhoog met de stang).

Kunnen jullie mij hier nog bij helpen?
Goed dat je irl iemand mee laat kijken :) ik zou je deadlift lichtjes resetten (naar 110 oid) en vandaar met je betere vorm weer opbouwen. Het kost tijd om een nieuwe techniek aan te leren en dat zou ik niet gelijk met je max werkgewicht gaan oefenen.
 
De sterkste lifter van de sportschool was er vandaag en ik moest gewoon aan hem vragen of hij mij kon helpen met de squat (hij is de enige powerlifter volgens mij en ziek sterk).

Hij ging mij helpen met de 90kg en 100kg squat. En ze waren gewoon goed :D. Alleen kon ik bij de 100kg klein beetje dieper. Hij raadde mij ook aan om 95kg te doen en te low bar squatten.
Nice dat zo iemand helpt. En prima idee om gewoon te vragen.

Jouw vraag is niet te bantwoorden zonder het probleem zelf te kunnen zien.
 
Goed dat je irl iemand mee laat kijken :) ik zou je deadlift lichtjes resetten (naar 110 oid) en vandaar met je betere vorm weer opbouwen. Het kost tijd om een nieuwe techniek aan te leren en dat zou ik niet gelijk met je max werkgewicht gaan oefenen.
Dat is zeker waar, vorm over ego, wat bij mij meestal andersom is :D.

Nice dat zo iemand helpt. En prima idee om gewoon te vragen.

Jouw vraag is niet te bantwoorden zonder het probleem zelf te kunnen zien.
Jouw reactie gaat dieper dan mijn squat :o
 
Waarom zou je cutten?

Ik heb net een filmpje van Itaesthetic gekeken en hun zeiden dat ze niet meer gingen cutten (ze hadden al hun krachtgains verloren).

Nu heb ik het geluk dat ik een ecto ben (eindelijk een voordeel van ecto zijn :D). Dat ik niet zo snel dik word.

Moet ik dan ook gewoon jaren bulken? Of ook gaan cutten over paar maanden?

Ik snap dat het nut van cutten is, om vet weg te halen. Maar kan je niet Lean bulken en nooit gaan cutten (maar ook shredded blijven)?.

Bedankt voor dit gelezen te hebben :).
Ik ben zelf ook ecto. Toen ik begin met trainen at ik 3k kCals en 1,5 jaar gebulkt. Van 59kg naar 80kg gegaan (vet ging ook behoorlijk omhoog). Kracht was immens. 140kg squats voor 6 reps, 170kg deadlift, 34kg incl dumbell press enz.

Ik heb er zeker voordelen van gemerkt omdat ik wat "moeilijker" aankwam.
 
Back
Naar boven