XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Damn had niet zoveel reacties verwacht :roflol:.
Wel bedankt voor de reacties :)

Maar ik heb vaak met mijn vader proberen te praten en dan loopt het altijd in ruzie uit, omdat ik hem dan "zogenaamd" niet respecteer. Het is gewoon een kut band tussen ons, al sinds dat ik 4 was ofzo.

Ik vindt fulltime werken ook niet erg, maar jullie doen net alsof ik lui thuis op bank zit.
Hij pakt al mijn geld af, dat is de reden waarom ik het hier geplaatst had. Anders had ik wel allang ergens in de kassen gewerkt, ik vindt het ook leuk om leuke kleren te kopen of ergens een keer uit te gaan. Maar als je steeds ergens voor nop moet werken, is dat echt niet leuk.

Haat comments incoming :givebeer:

Nee dat doen we niet, je komt hier zelf mee:

Hoe moet ik nu ooit nog naar de sportschool, mijn calorien binnen krijgen en ook nog vrije tijd met mijn vrienden hebben?

Dan is het logisch als je even een schop onder je kont krijgt toch :)

• Topic Starter Topic Starter
Weer goed met je training bezig ondanks alle andere toestanden :D
Ik denk overigens dat je niet echt moet cutten maar nu een beetje hetzelfde gewicht aanhouden (of is die discussie inmiddels gepasseerd?)

:roflol: wel een goedzak dat hij dit laat gebeuren :)
Bedankt neet :).
Ik snap dat je vindt dat ik niet moet cutten. Maar intermittent fasting bevalt me heel goed! Gisteren ging ik zonder eten sporten en ik haalde mijn gewichten makkelijker dan met een volle maag.
Dat is een skullcrusher met schouder extensie (wordt ook wel eens skullover genoemd). Je belast je ellebogen met die variant veel minder en je spreekt de meest grote spier van de triceps ook beter aan. Ik doe hem zelf ook! :D
Yeah :D

Nee dat doen we niet, je komt hier zelf mee:

Hoe moet ik nu ooit nog naar de sportschool, mijn calorien binnen krijgen en ook nog vrije tijd met mijn vrienden hebben?

Dan is het logisch als je even een schop onder je kont krijgt toch :)
Ja oke, dat stukje is inderdaad heel erg aanstellen van mij. Thanks voor de kritiek. Heb ik soms ook nodig :)

Vraagje over 5x5 ICF

Vandaag doe ik workout B, maar in ICF zitten geen Chest Dips. In plaats daarvan zit er close grip bench press.

Moet ik dan nog chest dips vandaag doen, of is dat onnodig?

+ moet ik de extra oefeningen ook met 2,5kg verhogen? (Bijv close grip bench press moet
Ik 3x8 doen met 40kg en volgende training met 42,5kg enz)

ze pakken allebei dezelfde spiergroep(en) aan, chest en triceps
als je uitvoering goed is en je kan je reps halen, dan kan je inderdaad verhogen, in principe is dat voor iedere oefening die je doet van toepassing

Vraagje over 5x5 ICF

Vandaag doe ik workout B, maar in ICF zitten geen Chest Dips. In plaats daarvan zit er close grip bench press.

+ moet ik de extra oefeningen ook met 2,5kg verhogen? (Bijv close grip bench press moet
Ik 3x8 doen met 40kg en volgende training met 42,5kg enz)
Ooh ben je over gestapt naar ICF , succes man!

Als je wil dippen en je chest wil trainen, kan je chest dips doen, maar je traint je triceps een stuk minder. Bij een chest dip hang je meer naar voren en strek je je armen niet volledig bij het omhoog komen, waar je dat bij een tricep dip wel doet. Je mag ook tricep dips doen ipv de close-grip benchpress als je die niet zo fijn vindt. Je kunt ook een machine fly toevoegen voor je chest, maar ik zou eerst het programma volgen zoals omschreven. (Zie eventueel Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program voor meer info)

Verder vind ik dat je ICF niet zo zeer moet vergelijken met andere programma's. Omdat in je vorig programma chest dips zaten en in ICF niet, wil dat niet zeggen dat je chest dips moet toevoegen.
Mijn advies is om het programma te volgen zoals omschreven en niet zomaar dingen moet gaan toevoegen/verwijderen, zeker als je net met het programma begint. ICF staat er om bekend dat het een pittig programma kan zijn met veel volume; in de cut wordt meestal ook aangeraden om 3x5 te doen ipv 5x5.

Laatst bewerkt:
ze pakken allebei dezelfde spiergroep(en) aan, chest en triceps
als je uitvoering goed is en je kan je reps halen, dan kan je inderdaad verhogen, in principe is dat voor iedere oefening die je doet van toepassing
Ik vindt close grip juist fijner, omdat ik het gevoel heb dat ik bij dips heel erg mijn ellebogen belast (ik kan het ook niet zo goed). ICF vindt ik een stuk fijner dan een normale 5x5. Heb het gevoel dat ik nu echt train :). (Progressive overload heb ik toegepast, bedankt!)

Ooh ben je over gestapt naar ICF , succes man!
Thanks man :D

Als je wil dippen en je chest wil trainen, kan je chest dips doen, maar je traint je triceps een stuk minder. Bij een chest dip hang je meer naar voren en strek je je armen niet volledig bij het omhoog komen, waar je dat bij een tricep dip wel doet. Je mag ook tricep dips doen ipv de close-grip benchpress als je die niet zo fijn vindt. Je kunt ook een machine fly toevoegen voor je chest, maar ik zou eerst het programma volgen zoals omschreven. (Zie eventueel Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program voor meer info)

Verder vind ik dat je ICF niet zo zeer moet vergelijken met andere programma's. Omdat in je vorig programma chest dips zaten en in ICF niet, wil dat niet zeggen dat je chest dips moet toevoegen.
Mijn advies is om het programma te volgen zoals omschreven en niet zomaar dingen moet gaan toevoegen/verwijderen, zeker als je net met het programma begint. ICF staat er om bekend dat het een pittig programma kan zijn met veel volume; in de cut wordt meestal ook aangeraden om 3x5 te doen ipv 5x5.
Nu snap ik het! Bedankt voor de goede uitleg man! Ik vindt close grip bench press juist fijn :D. Zo train ik mijn bench ook weer een beetje toch?

En je hebt zeker gelijk over dat programma volgen. Ik ging eerst niet structuur 2,5kg omhoog maar 10kg omhoog en dan weer omlaag enz. Nu ben ik weer volgens schema aan het trainen en dat bevalt mij veel meer :).

Ik doe nu in mijn intermittent fasting en cut 5x5. Het gaat me best goed af. Mag ik dan 5x5 blijven doen?

Training van vandaag :

Door intermittent Fasting had ik nog niks gegeten. Is wel de bedoeling dat ik op een lege maag ga trainen? Het gaat me best goed af :)

Squat 92,5kg 5x5

Overhead Press 40kg 3x,2x,3x,2x FAIL : blijft moeilijk, ik zit hier al een maand op vast.
Overhead Press 35kg 3x5 : 10% deload en vanaf hier weer verder opbouwen.

Deadlift 110kg 1x5 FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL : dit is al 3 maanden zo. Ik wordt er echt gek van. Mijn trainingsmaat die niet kracht traint zoals mij, heeft vandaag ipv zijn 120kg max 140kg 1x gelift. Hoe the fck moet ik dit nou verhogen, terwijl dit juist mijn sterkste oefening was :(.

Barbell Row 50kg 5x5 : easy

Barbell curl 20kg 3x8

Close Grip Bench Press 42,5kg 3x8

Pull ups 1x5 BW : was echt op :D

Om terug te komen op dat deadlift : Vandaag kwam die ene powerlifter weer en hij zei tegen mij dat ik beter sumo kon doen. Als ik het op Alan Thrall zijn manier doe, kromt mijn rug gigantisch.

Mijn been-torso verhouding is veels te beendominant had hij gezegd. 2/3 is been en 1/3 is torso.

Sumo voelt wel meteen een stuk beter. Maar ik had hier al eerder iets over sumo gezegd, maar jullie vonden dat ik met conventional door moest gaan.

Wat moet ik nu doen? Want ik wil deadlift heel erg graag omhoog halen. Pls :(

Ik doe nu in mijn intermittent fasting en cut 5x5. Het gaat me best goed af. Mag ik dan 5x5 blijven doen?
Als 5x5 prima gaat, gewoon blijven doen :)

Wat moet ik nu doen? Want ik wil deadlift heel erg graag omhoog halen
Deadlift deloaden (10%) en/of ondersteunende oefeningen erbij doen die bijdragen op het beter worden van je deadlift. Je kunt bijv sumo deadlifts doen om je hamstrings te trainen, die je gaan helpen bij het tillen van je deadlift. Beetje jammer dat je sumo lastig kunt toevoegen als je strict IFC wil volgen. Je kunt het een tijdje om en om doen (de ene B workout de normale deadlift en de volgende B workout sumo).

voordelen van sumo op een rijtje:
4 Benefits of the Sumo Deadlift (That You May Have Overlooked) - BarBend

Laatst bewerkt:
Als 5x5 prima gaat, gewoon blijven doen :)

Deadlift deloaden (10%) en/of ondersteunende oefeningen erbij doen die bijdragen op het beter worden van je deadlift. Je kunt bijv sumo deadlifts doen om je hamstrings te trainen, die je gaan helpen bij het tillen van je deadlift.

voordelen van sumo op een rijtje:
4 Benefits of the Sumo Deadlift (That You May Have Overlooked) - BarBend
Ik heb deze maanden alleen nog maar gedeload (van 110 naar 100). 110kg heb ik vaak genoeg 1x5 gedaan, maar als ik het op de manier van Alan Thrall doe, dan heb ik een heel erg kromme rug vanwege mijn benen.

Ik heb net een filmpje van Elliot Hulse gekeken en hij zei precies waar ik mee zit. Ik deadlift via conventional (op mijn manier) veel hoger met mijn heup bij de startpositie. Dat heb ik hier ook vaak in mijn log gezegd dat ik te hoog deadlift.

Denk je dan dat het echt door mijn bouw komt? Want op de manier hoe ik conventional deadlift (dus met hoge heup startpositie), kan ik nooit optimale kracht genereren als bij een lagere heuppositie.

Help :(

Welkom bij de stuck at OHP club.... je bent niet de enige :)

Wat de DL betreft: als die man gelijk heeft moet je misschien zorgen dat je rug eerst sterker wordt, bv met hyperextensions. En Sumo bevalt sommige mensen ook beter dan klassieke DL. Altijd voorzichtig met de rug omspringen....

PS is die maat van je ook 62 kg? Want 2x BW is helemaal niet slecht op de DL natuurlijk.

Welkom bij de stuck at OHP club.... je bent niet de enige :)

Wat de DL betreft: als die man gelijk heeft moet je misschien zorgen dat je rug eerst sterker wordt, bv met hyperextensions. En Sumo bevalt sommige mensen ook beter dan klassieke DL. Altijd voorzichtig met de rug omspringen....

PS is die maat van je ook 62 kg? Want 2x BW is helemaal niet slecht op de DL natuurlijk.
Hij is 70-80kg, ik weet niet precies.

Post eens een filmpje van je deadlift dan kunnen we eens kijken :D

Kan je met minder gewicht WEL met goede techniek deadliften?

Jongens jongens kijk :

Wat ik eigenlijk wil zeggen is : moet ik nu conventional of sumo gaan deadliften?

Ik heb nu gister veel filmpjes gekeken, en daaruit blijkt dat mensen met lange benen en korte torso hogere heup startpositie bij deadlift hebben. Ik probeerde mijn heup lager te doen, omdat ik iedereen dit zag doen, waardoor ik last kreeg van m'n rug en ook een kromme rug.

Nu heb ik de keus om door te gaan met conventional op een hogere heupstartpositie of door te gaan met sumo (als ik zonder bar sumo doe, dan kan ik de hele dag zo staan).

@Basma op hoog gewicht heb ik ook goede houding, mits mijn heup hoog is.

Jongens jongens kijk :

Wat ik eigenlijk wil zeggen is : moet ik nu conventional of sumo gaan deadliften?

Ik heb nu gister veel filmpjes gekeken, en daaruit blijkt dat mensen met lange benen en korte torso hogere heup startpositie bij deadlift hebben. Ik probeerde mijn heup lager te doen, omdat ik iedereen dit zag doen, waardoor ik last kreeg van m'n rug en ook een kromme rug.

Nu heb ik de keus om door te gaan met conventional op een hogere heupstartpositie of door te gaan met sumo (als ik zonder bar sumo doe, dan kan ik de hele dag zo staan).

@Basma op hoog gewicht heb ik ook goede houding, mits mijn heup hoog is.

Definieer hoge heupen? Zolang je rug recht blijft is er in principe niets mis mee.
Schiet anders even een filmpje.

Terug
Naar boven