AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil niet eigenwijs doen, maar zou het niet slim zijn om wat langer op dat deload gewicht te blijven tot het ook helemaal soepel en netjes gaat? Aan de andere kant is af en toe een PR knallen ook wel een lekker gevoel :D
Dat snap ik, maar volgens 5x5 moet je 3x dit gewicht niét kunnen en dan deloaden met 10% en van daar uit weer omhoog werken. Of moet je op 90kg blijven voor paar trainingen?

Pr in de cut :D mooi hoor, nu weer ff een stapje terug, je herstelt en groeit toch veel moeilijker in een calorietekort.

Zo blijven gaan, een stap terug en weer twee vooruit
Moet ik dan op 90kg blijven voor paar trainingen of weer omhoog?

Jij cut ook en jij haalt ook PR's toch ;) en dat met 180kg deadlifts en 90kg bench.

Dat snap ik, maar volgens 5x5 moet je 3x dit gewicht niét kunnen en dan deloaden met 10% en van daar uit weer omhoog werken. Of moet je op 90kg blijven voor paar trainingen?

Moet ik dan op 90kg blijven voor paar trainingen of weer omhoog?
Gewoon weer opbouwen na je deload, zoals het programma zegt. je moet er alleen gewoon op rekenen dat je waarschijnlijk steeds weer op hetzelfde punt zal deloaden in een cut. Niks ergs aan, zo is het nu eenmaal.

Jij cut ook en jij haalt ook PR's toch ;) en dat met 180kg deadlifts en 90kg bench.
Dat waren geen prs hoor ;) mijn laatste dead 1rm pr was 220 en bench was 100 paused.

No offence, maar waar ben je nou precies mee bezig man?

Je gaf vorige week aan je aan het schema te willen houden, maar nu gooi je er ineens weer random 100 kg op. Probeer je indruk te maken op je vrienden o.i.d.?

Daarnaast ben je aan het cutten. Sorry, maar op 62 kg is dat geen goed idee.

OK, als je gekozen hebt voor de 5x5 methode zou ik dat ook gewoon zo netjes mogelijk volgen. Pas bij het nivo 'intermediate' (hoe je dat dan ook moet vaststellen) moet je er aan denken om naar een ander schema over te stappen.

Op zich klopt dat wel, maar het 'cutten' van carrot is volgens mij eerder een wat minder extreem bulken omdat er toch wel wat buikvet kwam. En lean bulken is toch wel goed met zijn stats?

Op zich klopt dat wel, maar het 'cutten' van carrot is volgens mij eerder een wat minder extreem bulken omdat er toch wel wat buikvet kwam. En lean bulken is toch wel goed met zijn stats?
Ja maar 1500-2000kcal is toch echt wel te weinig hoor. Denk dat dat buikje vooral tussen zijn oren zit. Maarja hij moet doen waar hij zich goed bij voelt zeker.

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar @neet61

No offence, maar waar ben je nou precies mee bezig man?

Je gaf vorige week aan je aan het schema te willen houden, maar nu gooi je er ineens weer random 100 kg op. Probeer je indruk te maken op je vrienden o.i.d.?

Anders ego lift ik wel veel, maar dit keer was het om te kijken of ik 100kg kon, wat net niet wou. Ik was 64,8kg, maar ik wil gewoon gaan cutten om wat droger te worden voor het strand. Dat mag toch wel?

OK, als je gekozen hebt voor de 5x5 methode zou ik dat ook gewoon zo netjes mogelijk volgen. Pas bij het nivo 'intermediate' (hoe je dat dan ook moet vaststellen) moet je er aan denken om naar een ander schema over te stappen.
Klopt neet, ik ben nog langer na geen intermediate :D. 5x5 nog een jaartje doen en dan een ander schema denk ik :).

Je bent te veel bezig met die PR's in je hoofd. Wil je groeien dan gaat het niet alleen om de PR's. Hypertrophy is ook belangrijk voor je spiergroei en nu lijk je teveel bezig te zijn met kracht en het scoren van PR's. Weinig reps en hoog gewicht is geen garantie voor optimale spiergroei. Hypertrofie: Hoe werkt het precies? | FIT.nl

Daarnaast heb je last van fuckarounditis. Stick to the plan.
Fuckarounditis | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
Voortaan zal ik geen grote stappen meer maken, promised.
Ik wil teveel inderdaad, soms moet je stap terug nemen. Maar ik hou me wel aan mijn 5 reps 5 sets.

Dat fuckarounditis klopt wel :D. Maar IF is dat toch niet?

Ja maar 1500-2000kcal is toch echt wel te weinig hoor. Denk dat dat buikje vooral tussen zijn oren zit. Maarja hij moet doen waar hij zich goed bij voelt zeker.
Hoezo, ik heb echt een buikje gekregen.

Dat is een voorwaarde ja, lean bulken is rustig aankomen en dirty bulken is (te) snel aankomen. Dus hoe gaat het met die kilo's @Carrotpower ? :D
64,8kg en nu 63,6kg.

Dat fuckarounditis klopt wel :D. Maar IF is dat toch niet?
Fuckarounditis wil in een notendop zeggen dat je gaat rommelen met je voeding/training omdat je denkt dat je geen progressie boekt. Juist door te rommelen en continue dingen te veranderen ga je juist geen progressie boeken.
Stick to the plan. Schema's als Greyskull, ICF, Stronglifts etc zijn bedoeld om ze te volgen zoals exact omschreven, je moet daar niet je eigen draai aan geven.

Hoezo, ik heb echt een buikje gekregen.
Jij hebt echt geen buikje. Daarnaast moet je accepteren dat je bij een bulk nu eenmaal spiermassa EN vet aanzet. Dat is nu eenmaal zo en daar ontkom je niet aan. Op jouw leeftijd en het feit dat je net bent begonnen met trainen moet je juist profiteren van deze noobie gains. Het zou sonde zijn om op jouw leeftijd een lean bulk te gaan doen. Bij een lean bulk ga je licht boven onderhoud eten en probeer je spiermassa te kweken zonder vet aan te zetten. Dit betekent dat je ~250kcal per dag boven onderhoud gaat zitten en inzet op ongeveer 0.25kg aankomen per week.

Een beginner komt per maand zo rond de 0.9kg a 1.3kg spiermassa aan. Men zegt dat je maximaal 30gram spieren per dag kunt kweken, maar een noobie zou in het begin kunnen profiteren van die zogenaamde noobie gains. Als je echter nu al onder onderhoud gaat eten, zul je nooit spiermassa aanzetten. Spiermassa kweken = boven onderhoud eten en hard trainen. Ik zou als ik jou was gewoon 500kcal boven onderhoud gaan eten en lekker knallen in de gym en je houden aan het schema.

Zie hier bijvoorbeeld wat iemand heeft bereikt door 4 maanden ICF te volgen op een leeftijd van 18 jaar. 56kg -> 63kg

Wat meer inspiratie:
gainit: search results - [Progress] ICF

Laatst bewerkt:
wat @FREAKJAM hierboven heeft neergezet, ga daar eens een jaartje mee aan de slag, alles wat belangrijk is staat erin, voeding-training en een stukje dicipline.
wat je nu doet kan natuurlijk ook, daar ben je helemaal vrij in, maar het gaat je zo weinig brengen en dat is jammer.

Fuckarounditis wil in een notendop zeggen dat je gaat rommelen met je voeding/training omdat je denkt dat je geen progressie boekt. Juist door te rommelen en continue dingen te veranderen ga je juist geen progressie boeken.
Stick to the plan. Schema's als Greyskull, ICF, Stronglifts etc zijn bedoeld om ze te volgen zoals exact omschreven, je moet daar niet je eigen draai aan geven.

Jij hebt echt geen buikje. Daarnaast moet je accepteren dat je bij een bulk nu eenmaal spiermassa EN vet aanzet. Dat is nu eenmaal zo en daar ontkom je niet aan. Op jouw leeftijd en het feit dat je net bent begonnen met trainen moet je juist profiteren van deze noobie gains. Het zou sonde zijn om op jouw leeftijd een lean bulk te gaan doen. Bij een lean bulk ga je licht boven onderhoud eten en probeer je spiermassa te kweken zonder vet aan te zetten. Dit betekent dat je ~250kcal per dag boven onderhoud gaat zitten en inzet op ongeveer 0.25kg aankomen per week.

Een beginner komt per maand zo rond de 0.9kg a 1.3kg spiermassa aan per maand. Men zegt dat je maximaal 30gram spieren per dag kunt kweken, maar een noobie zou in het begin kunnen profiteren van die zogenaamde noobie gains. Als je echter nu al onder onderhoud gaat eten, zul je nooit spiermassa aanzetten. Spiermassa kweken = boven onderhoud eten en hard trainen. Ik zou als ik jou was gewoon 500kcal boven onderhoud gaan eten en lekker knallen in de gym en je houden aan het schema.

Zie hier bijvoorbeeld wat iemand heeft bereikt door 4 maanden ICF te volgen op een leeftijd van 18 jaar. 56kg -> 63kg

Wat meer inspiratie:

Bedankt voor de moeite om alles voor mij op te zoeken :). Ik snap dat jullie willen dat ik ga bulken, maar ik voel me nu niet prettig zo met mijn buikje. Ik ga nu wel 2500kcal elke dag eten om het minder drastisch te maken. Ik ga na 2-3 weken weer goed bulken.

Maar dat van die 4 maand ICF is wel nice. Ik ga na de cut dat overtreffen. Dat beloof ik je Freakjam :).
wat @FREAKJAM hierboven heeft neergezet, ga daar eens een jaartje mee aan de slag, alles wat belangrijk is staat erin, voeding-training en een stukje dicipline.
wat je nu doet kan natuurlijk ook, daar ben je helemaal vrij in, maar het gaat je zo weinig brengen en dat is jammer.
Ik weet het drooppy :(

Een beginner komt per maand zo rond de 0.9kg a 1.3kg spiermassa aan per maand. Men zegt dat je maximaal 30gram spieren per dag kunt kweken, maar een noobie zou in het begin kunnen profiteren van die zogenaamde noobie gains. Als je echter nu al onder onderhoud gaat eten, zul je nooit spiermassa aanzetten. Spiermassa kweken = boven onderhoud eten en hard trainen. Ik zou als ik jou was gewoon 500kcal boven onderhoud gaan eten en lekker knallen in de gym en je houden aan het schema.

Wat meer inspiratie:

Niks aan toe te voegen.

En nu nog luisteren @Carrotpower

Genoeg gesproken door wijze mannen, en nu luisteren worteltje, anders blijf je forever ecto!

Jezus, wat een zooitje goed bedoelde adviezen hier :eek:
Mijn idee is dat je je niet tot blubberbuik hoeft vol te douwen, maar dat de weegschaal komende maanden toch wel lichtjes vooruit blijft gaan (lean bulk).
Gelukkig is iedereen het wel voor minstens 60% met elkaar eens. Succes @Carrotpower :D

Jezus, wat een zooitje goed bedoelde adviezen hier :eek:
Mijn idee is dat je je niet tot blubberbuik hoeft vol te douwen, maar dat de weegschaal komende maanden toch wel lichtjes vooruit blijft gaan (lean bulk).
Gelukkig is iedereen het wel voor minstens 60% met elkaar eens. Succes @Carrotpower :D
Komt goed Neet :)

Training :

Squat 90kg 4x,3x,3x (10%deload)
Squat 80kg 4x5 (20%deload)

Overhead Press 35kg 4x3x3x (10%deload)
Overhead Press 32,5kg 4x5

Deadlift 100kg 1x,1x (10%deload)
Deadlift 90kg 1x5

Barbell curl 20kg 3x8

Bent over Row 50kg 5x5 (10%deload)

Al met al een cut (:D) training.

De reden dat ik cut is, omdat ik moet vasten. Dat buikje speelt een kleine rol, maar ik vind het echt lastig om in 4-5 uur 3500kcal naar binnen te krijgen.
Daar naast moet ik ook werken rond die tijd en wij mogen nu niet meer eten ik de keuken.

Ik wil ook niks liever dan bulken, want dit maakt mij ook dieptriest :(. Als ik over 3 weken kan gaan bulken, hoeveel kcal raden jullie mij dan aan? Ik deed op 3500-4000, maar daar kwamen de kilo's wel snel (0,5-0,8kg per week).

Tevens is mijn techniek helemaal naar de klote omdat ik naar youtubers kijk die allemaal andere vormen hebben (de een zegt kijk naar boven tijdens deadliften de ander kijk naar beneden enz). Ik denk dat het beste is om nu gewoon weer op 60kg te beginnen (squat en deadlift), en van daaruit weer opbouwen met goede techniek vorm.

• Like
Waarderingen: Inb4
Terug
Naar boven