Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
Definieer hoge heupen? Zolang je rug recht blijft is er in principe niets mis mee.
Schiet anders even een filmpje.
Als je kijkt hoe lang mijn benen en armen zijn in tegenstelling tot mijn torso, dan ben ik persoon B van het 3e plaatje met de man met de baard

IMG_3555.jpg

IMG_3723.PNG

IMG_3724.PNG

Maak gewoon even een filmpje, heb ik ook gedaan en dan krijg je gelijk goede feedback i.p.v. een beetje aanklooien.
Ik heb ook lange armen en benen (erg lang zelfs in vergelijk met mijn torso).

Same here, lange benen en armen (écht stelten), en kan prima conventional deadliften.
Maar ik zou gewoon doen wat je chill vindt, ik denk dat het weinig boeit. Je kunt ze uiteraard ook wisselen in periodes.

Maar idd zonder filmpje kunnen wijweinig advies geven ;)

Filmpje durf ik niet zo op het forum te plaatsen. Sorry

• Like
Waarderingen: Inb4
Same here, lange benen en armen (écht stelten), en kan prima conventional deadliften.
Maar ik zou gewoon doen wat je chill vindt, ik denk dat het weinig boeit. Je kunt ze uiteraard ook wisselen in periodes.

Maar idd zonder filmpje kunnen wijweinig advies geven ;)
Hoe kan je dat dan? Ik heb nog steeds een kromme rug.

M'n handen liggen wel open nu :D. Heb vandaag een heel uur gedeadlift

zolang je schouderblad boven de bar is, de bar boven het midden van je voet en je (onder)rug recht is zit je in de goede positie op te pullen. zelf kom ik met mijn bouw ook uit dat ik met mijn heupen heel hoog moet starten.
persoonlijk zou ik gewoon conventional door blijven pullen. gewoon niet altijd tot je max willen gaan (ik kijk hier af en toe en zie bijna elke keer FAIL staan). gewoon lichter gewicht en meer volume werkt veel beter.

over het filmen, je kan het op youtube plaatsen en dan alleen zichtbaar maken voor mensen die de link hebben en de link in PM naar een paar trouwe volgers sturen voor advies

zolang je schouderblad boven de bar is, de bar boven het midden van je voet en je (onder)rug recht is zit je in de goede positie op te pullen.
persoonlijk zou ik gewoon conventional door blijven pullen. gewoon niet altijd tot je max willen gaan (ik kijk hier af en toe en zie bijna elke keer FAIL staan). gewoon lichter gewicht en meer volume werkt veel beter.

over het filmen, je kan het op youtube plaatsen en dan alleen zichtbaar maken voor mensen die de link hebben en de link in PM naar een paar trouwe volgers sturen voor advies
Met conventional is die alleen recht als ik soort van goodmornings, romanian, stiffed leg doe. Met sumo is die op 80kg wel kaarsrecht en op m'n max van 110 beetje krom. Maar dit is pas de eerste keer dat ik het doe, dus wie weet. Moet ik de filmpjes aan jou privé sturen dan?

Met conventional is die alleen recht als ik soort van goodmornings, romanian, stiffed leg doe. Met sumo is die op 80kg wel kaarsrecht en op m'n max van 110 beetje krom. Maar dit is pas de eerste keer dat ik het doe, dus wie weet. Moet ik de filmpjes aan jou privé sturen dan?

Ja hoor, ik kan er wel even naar kijken

Een uur gedeadlift ?
:eek:

Lijkt me niet gezond hoor.........

Wat is daar mis mee? Op mijn deadlift dag deadlift ik ook wel een uur.

Wat is daar mis mee? Op mijn deadlift dag deadlift ik ook wel een uur.

Dat is echt heel lang! Hoeveel sets doe je dan wel niet? Als ik deadlift, doe ik 5x8x100kg en dan ben ik binnen 20 minuten echt wel klaar.

Ik ben overigens 1,93mtr met erg lange benen en ik kan mijn rug prima recht houden. Misschien moet je niet vanaf de grond liften, maar er verhoging onder doen? Dan is je starthouding misschien beter. Dat doe ik ook vaak en dan ligt de bar zo'n 20cm boven de grond.

Dat is echt heel lang! Hoeveel sets doe je dan wel niet? Als ik deadlift, doe ik 5x8x100kg en dan ben ik binnen 20 minuten echt wel klaar.

Ik ben overigens 1,93mtr met erg lange benen en ik kan mijn rug prima recht houden. Misschien moet je niet vanaf de grond liften, maar er verhoging onder doen? Dan is je starthouding misschien beter. Dat doe ik ook vaak en dan ligt de bar zo'n 20cm boven de grond.

6-7 werksets en dan nog iets van 5 sets voor opwarmen, gewicht ligt meestal rond de 240-260 voor de werksets dus dat duurt gewoon een tijd om op te warmen en dan heb je ook langer rust nodig tussen de sets.

het kan zijn dat je hamstring flexibiliteit niet goed is waardoor je niet met een rechte rug de bar van de grond kan pullen, dan moet je aan die flexibiliteit gaan liggen. maar ondertussen is het pullen van een verhoging dan een goede oplossing.

Training van vandaag :

Ik merk wel dat het knap zwaar wordt met het cutten en vasten. Maar ik probeer nog steeds progressive overload en anders deload.

Squat 100kg 4x,4x,1x,3x PR : volgende keer deloaden naar 90kg.
Squat 95kg 4x,3x

Bench Press 60kg 4x3 PR : deload naar 55kg.

Bent over Rows 60kg 5x5

Tricep Cable extension 34kg 3x8
Dumbbel curls 12kg 3x8

Ik wil niet eigenwijs doen, maar zou het niet slim zijn om wat langer op dat deload gewicht te blijven tot het ook helemaal soepel en netjes gaat? Aan de andere kant is af en toe een PR knallen ook wel een lekker gevoel :D

Pr in de cut :D mooi hoor, nu weer ff een stapje terug, je herstelt en groeit toch veel moeilijker in een calorietekort.

Zo blijven gaan, een stap terug en weer twee vooruit

Terug
Naar boven