MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Er is een handig excelsheet die op basis van je dagelijkse kcal-inname en gewicht kan uitrekenen wat je onderhoud is. Elke dag wegen en kcal bijhouden en dan rekent hij na een verloop van tijd uit wat je onderhoud (TDEE) is. Ik gebruik het sheet zelf ook en heb daarmee mijn onderhoud uitgerekend. (voorheen had ik bijv een onderhoud van 2250 toen ik 3x per week trainde en nu zit ik rond de 2500 nu ik 5x per week train).

Ook elke dag, ik ben dan ook lichtelijk autistisch :o

Elke dag is het streven, maar ik vergeet het ook wel eens een week lang :P
Ik mik overigens op ~1.5 kilo per maand.

• Topic Starter Topic Starter
Wat raden jullie mij aan :

High bar of Low bar?

Zowel starting strenght en stronglifts bevelen low bar aan.

Ik heb net low bar geprobeerd maar ik kreeg enorme last in mijn linkerschouder. Diepte halen was wel makkelijker dan bij high bar. Bij low bar heb ik ook het gevoel dat die van mijn rug valt.

Omdat ik nu opnieuw begin wil ik het meteen goed doen. Dus wat raden jullie mij aan?

High bar of Low bar?

Ik heb net low bar geprobeerd maar ik kreeg enorme last in mijn linkerschouder. Diepte halen was wel makkelijker dan bij high bar.

Omdat ik nu opnieuw begin wil ik het meteen goed doen. Dus wat raden jullie mij aan?
Als low bar niet lukt (vanwege de pijn) dan high bar ofcourse.

High bar of Low bar?

Ik heb net low bar geprobeerd maar ik kreeg enorme last in mijn linkerschouder. Diepte halen was wel makkelijker dan bij high bar. Bij low bar heb ik ook het gevoel dat die van mijn rug valt.

Bij low bar is het wel de bedoeling dat je meer naar de grond kijkt dan naar voren. Doe je dat ook? Daarnaast kunnen wij moeilijk adviseren wat het beste voor je is, die keuze kan jij uiteindelijk het beste maken.
Je hebt het filmpje van Alan Thrall vast al gezien :)

Qua toegevoegde waarde misschien wat overbodig, maar als het je sochtends weinig moeite kost om even op de weegschaal te gaan staan en gewicht in bijv. MFP in te voeren, dan kan is het die beperkte moeite misschien waard.

Qua toegevoegde waarde misschien wat overbodig, maar als het je sochtends weinig moeite kost om even op de weegschaal te gaan staan en gewicht in bijv. MFP in te voeren, dan kan is het die beperkte moeite misschien waard.

Hoe dan:)

In mijn geval: Weegschaal onder de wastafel, als ik toch mn tandenpoets even wegen, dagelijks invoeren in MFP en ik heb een mooi verloop van gewicht en zie dan ook hoe mijn lichaam op bepaalde etenswaren (cheats:D) reageert. Moet denk ik wel je ding zijn om dit te willen weten en dagelijks te willen wegen, moet geen obsessie zijn.

Mijn weegschaal staat standaard in de woonkamer (2 stuks zelfs). Ik weeg elke dag, elke ochtend.

Als low bar niet lukt (vanwege de pijn) dan high bar ofcourse.
Ik denk meer dat de setup van mij niet goed is. Mijn polsen staan ook 90graden naar achter als ik de bar pak.
Ik ga zoiezo nu low bar squatten. Zowel starting strenght als stronglifts adviseren dit.

Bij low bar is het wel de bedoeling dat je meer naar de grond kijkt dan naar voren. Doe je dat ook? Daarnaast kunnen wij moeilijk adviseren wat het beste voor je is, die keuze kan jij uiteindelijk het beste maken.
Je hebt het filmpje van Alan Thrall vast al gezien :)
Ja. Alles gaat goed behalve de bar placement.
Ik heb alle filmpjes van alan thrall en mark Rippetoe gezien :D.

Deze ken ik, maar ik ga hem zeker kijken elke keer voordat ik ga squatten :D.
Het me de hip omhoog doen van de bar werkt bij mij best goed, maar ben je dan niet geneigd om goodmornings te doen?

Hmm misschien moet ik de MFP weegschaal ook maar eens een keer gebruiken. Is makkelijk bij te houden inderdaad :D.

Training van vandaag :

Deload (@Drooppy style :D)

Squat 70kg 5x5 : Highbar, maar ben nog steeds aan het oefenen voor lowbar.

Overhead Press 35kg 5x5 : anders heb ik hier beetje moeite mee, maar nu ik het op Rippetoe's manier deed, voelde dit net als een veertje!

Deadlift 80kg 5x5 : eindelijk is mijn vorm op conventional "acceptabel". De kromming in mijn bovenrug is zo goed als weg. Wanneer ik nu deadlift voel ik echt alles goed aangespannen in mijn rug en de stang komt al van de grond voordat ik ook maar iets doe.

Bedankt Mark Rippetoe :D.

Close grip bench Press 45kg 3x8

Terug
Naar boven