MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

In mijn geval: Weegschaal onder de wastafel, als ik toch mn tandenpoets even wegen, dagelijks invoeren in MFP en ik heb een mooi verloop van gewicht en zie dan ook hoe mijn lichaam op bepaalde etenswaren (cheats:D) reageert. Moet denk ik wel je ding zijn om dit te willen weten en dagelijks te willen wegen, moet geen obsessie zijn.

Haha, snap wel hoe je moet wegen..zo ver was ik wel gekomen. Maar ik zie niet in wat voor toegevoegde waarde dit heeft. Massa (vet/spier) stijgt niet dusdanig snel dat het van belang is om elke dag te wegen. Ik weet verder ook niet waarom je wilt weten hoeveel vocht je pakt na een cheatday. Ieder zijn ding natuurlijk, maar het lijkt me alleen maar onnodig mindfuck op deze manier.

Haha, snap wel hoe je moet wegen..zo ver was ik wel gekomen. Maar ik zie niet in wat voor toegevoegde waarde dit heeft. Massa (vet/spier) stijgt niet dusdanig snel dat het van belang is om elke dag te wegen. Ik weet verder ook niet waarom je wilt weten hoeveel vocht je pakt na een cheatday. Ieder zijn ding natuurlijk, maar het lijkt me alleen maar onnodig mindfuck op deze manier.
Haha, ik dacht ik zet het er maar neer hoe het voor mij makkelijk is :). Ik denk dat het terecht is wat je zegt, en heel afhankelijk is van je doelen. Ik ben nu aan het cutten en probeer op basis van nauwkeurig voeding en sport tracken een goed kcal doel vast te stellen. Door dagelijks te wegen kan ik (voor mijn gevoel) beter mijn voortgang meten dan wekelijks, waarbij wellicht vocht en maag/darm inhoud een vertekend beeld kunnen geven. In mijn geval zou dat dan leiden tot onnodige of inefficiënte aanpassingen in mijn schema, maar ja, zoals ik als zeg is dat in mijn geval. Ik ben een redelijk analytisch persoon, dus voor mij voorkomt dit een mindfuck. Als je wat meer emotioneel bent kan dat wellicht juist averechts werken :D

Training van vandaag :

Deload (@Drooppy style :D)

Squat 70kg 5x5 : Highbar, maar ben nog steeds aan het oefenen voor lowbar.

Overhead Press 35kg 5x5 : anders heb ik hier beetje moeite mee, maar nu ik het op Rippetoe's manier deed, voelde dit net als een veertje!

Deadlift 80kg 5x5 : eindelijk is mijn vorm op conventional "acceptabel". De kromming in mijn bovenrug is zo goed als weg. Wanneer ik nu deadlift voel ik echt alles goed aangespannen in mijn rug en de stang komt al van de grond voordat ik ook maar iets doe.

Bedankt Mark Rippetoe :D.

Close grip bench Press 45kg 3x8

Heb zelf ook moeite met lowbar, kan misschien ook wel te maken hebben met mijn schoudermobiliteit..

Heb zelf ook moeite met lowbar, kan misschien ook wel te maken hebben met mijn schoudermobiliteit..
Ja, waarschijnlijk. Als je toch graag low bar wil squatten probeer dan eens oefeningen voor schoudermobiliteit zoals shoulder dislocations te doen. 1x per dag en je zult in een maand tijd groot verschil zien in mobiliteit.

Ja, waarschijnlijk. Als je toch graag low bar wil squatten probeer dan eens oefeningen voor schoudermobiliteit zoals shoulder dislocations te doen. 1x per dag en je zult in een maand tijd groot verschil zien in mobiliteit.
Dit, heeft bij mij ook enorm geholpen, ik doe nog steeds dagelijks een strekoefening waarbij je met behulp van een stok je bovenarm op een hoek van 90 graden met je onderarm naar achter draait. Je voelt een goede stretch in je voorste delt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het daaraan ligt.
Misschien moet ik hem ook wat breder pakken.

Ik ga ze zeker doen :). Bedankt!

Doe jij ook low bar?
Dit, heeft bij mij ook enorm geholpen, ik doe nog steeds dagelijks een strekoefening waarbij je met behulp van een stok je bovenarm op een hoek van 90 graden met je onderarm naar achter draait. Je voelt een goede stretch in je voorste delt.
In de sportschool hebben ze wel zo'n stok. Ik ga dit zeker voor elke squat proberen!

Vraagje over Rippetoe :

Elleboog positie

Rippetoe zegt dat je je elleboog naar buiten en naar boven moet steken. Nu heb ik veel andere filmpjes gekeken en daar zeggen ze dat dit leidt tot bicep tendonitus (???) en schouderpijn.

Bijna iedereen zegt dat je ellebogen meer naar beneden moet staan. Wie heeft er dan gelijk?

Hip drive

Rippetoe zegt dat je de bar omhoog moet pushen met je heup. Maar dit leidt op zwaardere gewichten alleen maar tot goodmornings toch? Ook zegt hij dat wanneer je naar boven komt, je je heup niet uit mag locken (dus rechtop staan). Wat is hiervan waar?

Zelf vind ik Rippetoe een beetje een eikel, maar in de US wordt hij aanbeden :)
Het klinkt mij het meest logisch om ellebogen onder de bar te houden, meest gunstige hoek voor ondersteuning....
Dat heup verhaal kan ik niet plaatsen. Ik heb zelf iets meer vertrouwen in de man met de baard, in Eliot Hulse, Johnny Candito of Omar Isuf.

Zelf vind ik Rippetoe een beetje een eikel, maar in de US wordt hij aanbeden :)
Het klinkt mij het meest logisch om ellebogen onder de bar te houden, meest gunstige hoek voor ondersteuning....
Dat heup verhaal kan ik niet plaatsen. Ik heb zelf iets meer vertrouwen in de man met de baard, in Eliot Hulse, Johnny Candito of Omar Isuf.
Je hebt gelijk. Ik heb wat meer research gedaan en rippetoe's squat manier is complete onzin.

De rest van zijn filmpjes zijn zeer handig, maar zijn squats zijn een no-go.

Gelukkig ben ik er nu achter gekomen. Laat staan als ik een maand verder was en weer opnieuw moest beginnen...

Bedankt @neet61 !

Je hebt gelijk. Ik heb wat meer research gedaan en rippetoe's squat manier is complete onzin.

De rest van zijn filmpjes zijn zeer handig, maar zijn squats zijn een no-go.

Gelukkig ben ik er nu achter gekomen. Laat staan als ik een maand verder was en weer opnieuw moest beginnen...

Bedankt @neet61 !
Ha ha, je moet mij ook niet vertrouwen hoor. Maar kijk eens naar die mannen die ik noemde.....

De bedoeling is dat de je ellebogen in lijn staan met je lichaam. Dit houdt dus in dat je bij low-bar squat wil voorkomen dat je ellebogen in een hoek van 90 graden staan tov de grond zoals je dat soms ziet bij high-bar squatters.

Ha ha, je moet mij ook niet vertrouwen hoor. Maar kijk eens naar die mannen die ik noemde.....
Ik heb bijna al hun filmpjes gekeken. Het verbaasde me dat jij ze ook keek :D

De bedoeling is dat de je ellebogen in lijn staan met je lichaam. Dit houdt dus in dat je bij low-bar squat wil voorkomen dat je ellebogen in een hoek van 90 graden staan tov de grond zoals je dat soms ziet bij high-bar squatters.
Dat klopt, maar bij Rippetoe is het ver boven de lijn met het lichaam. Ik ga nu gewoon verder met high bar squats. Heeft geen zin om nu te switchen naar low bar :).

Ik heb bijna al hun filmpjes gekeken. Het verbaasde me dat jij ze ook keek :D

Dat klopt, maar bij Rippetoe is het ver boven de lijn met het lichaam. Ik ga nu gewoon verder met high bar squats. Heeft geen zin om nu te switchen naar low bar :).

Oké.

Je gaat dus wel high-bar doen? Zolang je maar sterker wordt is dat natuurlijk ook prima!

Oké.

Je gaat dus wel high-bar doen? Zolang je maar sterker wordt is dat natuurlijk ook prima!
Ja man. Je wordt op high bar net zo goed sterker als op low bar. De reden dat ik low bar wou doen is omdat veel mensen zeggen dat je 10-20% meer lift.

Terwijl ik pijn heb bij low bar en aan het kloten ben met de techniek, kan ik beter high bar squats doen (vorm is redelijk op high bar).

Jij doet ook high bar toch?

Ik doe low-bar, omdat dit beter voor mij voelt als gevolg van beperkte dorsiflexie.

Training :

Squat 72,5kg 5x5

Bench Press 50kg 5x5 : eindelijk goede setup en leg drive. De schijven vlogen door het plafond.

Barbell Row 45kg 5x5

Skull crushers 20kg 3x8

Barbell curl 20kg 3x8

Pull ups BW 2x5

...en nu door met de BP! :)

Terug
Naar boven