AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Barbell Row 47,5kg 5x5 : stronglifts zegt dat je T-rex armpjes (dus met je polsen tillen) kan verhelpen door de bar helemaal vast te knijpen.
Ik deed dit en mijn T-rex armpjes waren verholpen, maar mijn hele hand was opengebarsten zowat. Het heeft weer gebloed. Wat kan ik hier tegen doen? Gewoon doorgaan zodat ik wat eelt erop kweek? (Zowel de deadlift als Barbell Row pak ik meer met mijn vingers dan met mijn palm).
Goed knijpen is zeker belangrijk, dus doorgaan. Misschien kan je het eens met fietshandschoentjes aan proberen. In ieder geval tot het eelt onder de handschoentjes een beetje kan herstellen. Dan weer zonder proberen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Update

Ik krijg voor zowel sprint havo als sprint vwo geen vergoeding. Dit betekent dat ik 1200 euro + boeken zelf moet betalen per jaar. Als ik ook nog uit huis wil, ben ik meer aan het werk om de kosten te kunnen dekken dan te leren of sporten.

Er is nog 1 optie over en dat is VWO 6 overnieuw. Ik doe dan een vakwissel wat het wat makkelijker maakt. Ik zelf wil ook graag havo doen, maar dat is nu eenmaal niet mogelijk.

@marina1975
Ik wil ook niet op mijn tenen lopen Marina, maar ik krijg geen vergoeding van de directeur omdat ik nog nooit ben blijven zitten :(.

Je hebt ook gelijk met van die technicus. Economische studies hebben nu ook veel liever dat je wiskunde B hebt gedaan in plaats van wiskunde A.

@Steks
Dat is ook precies wat ik wil! Ik wil later een grote familie en voor ze klaar staan. Als ik dan kan rondkomen (maar niet een dikke bak en groot huis hebben) ben ik tevreden. In dat opzicht is HBO ideaal voor mij.

En respect dat je voor je gezin hebt gekozen en bij je ouders bleef!:).

Ik denk dat ik wel uit huis ga, maar wel gewoon goed contact houd met mijn ouders. Is inderdaad ook beter voor de toekomstige kleine carrotjes :D.

@MrSenor
Bedankt voor de uitleg! Als ik toch vwo 6 moet doen en dan toch een vwo diploma heb, kan ik net zo goed uni proberen.
En je hebt zeker gelijk dat in bedrijfskunde moeilijk werk te vinden is. Het is een populaire studie en de banen liggen niet voor het oprapen. Ik denk dat als je WO Bedrijfskunde doet, je wat sneller aan een baan komt.

@grenzlooz
Ga ik doen :D.
Alleen dat half jaartje reizen weet ik niet. Waar moet ik dat geld vandaan toveren en sporten? Ik zou nog wel een keer heel graag willen reizen. Lijkt me echt vet.

@Zeenius
Ik weet het zeenius :(. Maar ik moet vwo 6 overdoen. Het scheelt wel dat ik NG/NT en management als extra vak heb, wat bedrijfskunde een stuk makkelijker maakt voor mij.

Wel goed dat je universiteit doet zeenius :D. Haal alles uit jezelf! Misschien wordt je later wel directeur van een groot bedrijf.

@cnh je hebt gelijk. Ik ben er voor mezelf en niet voor anderen :).

@neet61 Ik moet dan maar doorbijten. Anders krijg ik er nooit eelt op en blijven ze maar open gaan.
Fietshandschoentjes ga ik niet doen denk ik :D. Dat verslechtert mijn grip toch?

@Mentat
Precies.
+ je krijgt bij een voltijd studie stufi, wat eigenlijk een vervanging voor je fulltime baan is. Dan kan je eigenlijk ook alleen maar een bijbaan doen. Bij meeste bijbanen kunnen ze je ook meer werk geven als je daar belang bij hebt.

Mijn dochter is dit jaar afgestudeerd aan de uni
Je bent volledig aan jezelf toegewezen dwz zelf colleges volgen de docent helpt je met evt vragen maar hij geeft nagenoeg geen les
Lekker overal zelf achteraan gaan
Het tempo licht hoog
Elke dag tot 's avonds laat studeren
Mijn dochter studeerde in de bieb op de uni daar is het rustig, op haar kamer was veel te rumoerig met al die studenten

Niet onderschatten Carr het is een hele andere wereld studeren op de uni...hard werken dus

Maar hard werken loont met als eindresultaat Drs, of Ing. als titel

Laatst bewerkt:
Ipv de barbell zo strak mogelijk beet te pakken kan je hem ook wat meer in je vingers laten rusten, zeg maar net iets voor het unt dat hij uit je handen zou glippen, je maakt van je hand dan een soort van haak en de barbell rust dan grootendeels op je middelste vingerkootjes.

Het vastpakken van de bar zonder straps is bij mij echt een hele procedure. Hij moet precies in het goede plekje liggen (in de kuil van de haak als ware).

• #1.028
Volgende week kan ik gaan bulken. Dan ben ik ook ongeveer weer bij de stats waar ik eerst was.

Alleen nu ben ik bijna 5 kilo lichter (64,8 -> 60,1 en ik moet nog 1 weekje vasten) en heb ik betere techniek :D.

Training :

Dumbell incline Press 22kg 3x6 : het was heel druk in de gym, zowel alle squat racken als benches waren bezet. Dus deed ik dit. (Dit voor de borst ter vervanging van close grip bench Press)

Tricep extension 41kg 3x8 : dit voor de Tricep ter vervanging van close grip.

Barbell Curl 20kg 3x8

Squat 80kg 5x5 : Candito is echt de beste! Candito zei dat je voor je naar beneden gaat squatten, je moet doen als je de bar overhead presst. Zo is je rug het meest strak en staan je polsen goed. Ik deed dit en ik ging super makkelijk naar beneden met een super rechte rug en ass to the grass. Het voelde heel smooth en natuurlijk :). Thanks candito!

Overhead Press 35kg 3x3 : omdat ik de dumbbel Press en Tricep extension had gedaan, had ik hier bijna geen kracht meer voor :(. Wat moet je doen als je set van 5 niet hebt gehaald? Stronglifts zegt dat je niet mag verlagen, maar pas na 3 trainingen als je de set weer niet haalt.
Tips?

Deadlift 90kg 1x5

Bent Over Row 45kg 5x5

• Like
Waarderingen: cnh
Je maakt er wel een babbelbox van hier Wortel! :)

En wat betreft je ohp, volgens mij geef je het antwoord zelf al? Verder ook niet slim van je om tricep extensions te doen alvorens je met ohp begint... bij een betere indeling zal het vast en zeker beter gaan.

Goede recomp dan als je kracht omhoog is gegaan ;) maar volgende keer éérst je compounds, en daarna pas isolatie, andersom is niet zo handig

• #1.033
Training :

Squat 82,5kg 5x5

Bench Press 55kg 5x, 5x, 5x, 3x, 3x

Deadlift 95kg 1x5

Skull crushers 20kg 3x8

Barbell Curl 20kg 3x8

• #1.034
Laatste update van school :

Voor donderdag moet ik beslissen over het volgende :

• VWO 6 overnieuw doen met 1 vakwissel.
  • Sprinthavo (wordt vergoed) in het dorp waar ik nu woon
  • Sprinthavo (wordt ook vergoed) in de grote stad waar ik graag heen wil (is ongeveer 1,5uur van mijn dorp)
Wat raden jullie mij aan? Mijn docenten geloven erin dat ik het haal. Heb dit jaar bijna niks gedaan, maar ik vond het gewoon ook niet leuk. De beta vakken en vooral biologie vindt ik echt niet leuk.

Laatste keer dat ik dit vraag. Sorry dat ik jullie hiermee zo belast.

Je gaat sowieso uit huis toch? Hoe graag wil je naar die stad en wat denk je dat je daar zult "vinden"?

Laatste update van school :

Voor donderdag moet ik beslissen over het volgende :

• VWO 6 overnieuw doen met 1 vakwissel.
  • Sprinthavo (wordt vergoed) in het dorp waar ik nu woon
  • Sprinthavo (wordt ook vergoed) in de grote stad waar ik graag heen wil (is ongeveer 1,5uur van mijn dorp)
Wat raden jullie mij aan? Mijn docenten geloven erin dat ik het haal. Heb dit jaar bijna niks gedaan, maar ik vond het gewoon ook niet leuk. De beta vakken en vooral biologie vindt ik echt niet leuk.

Laatste keer dat ik dit vraag. Sorry dat ik jullie hiermee zo belast.

Advies vragen aan ons meatheads, weet je zeker dat je niet beter een mbo'tje moet gaan doen :)

Tja... als je met vwo op je tenen moet lopen en je vind de beta vakken niet leuk en je kan maar 1 vak wisselen...
Dan zou ik zeggen pak de sprinthavo. Is misschien wat minder op je tenen lopen. Ik weet niet of je dan ook andere vakken kan kiezen of een vak kan wisselen. Maar havo is nog altijd 1 vak minder dan VWO en mogelijk als je 1 beta vak laat vallen en 1 om kan wisselen heb je al 2 beta vakken minder als je die toch al niet zo leuk vind.

Wil je uit huis meteen... Dan zou je een optie sprinthavo (minder op je tenen lopen) in combi met uit huis gaan op zich goed kunnen combineren.
Als je thuis woont heb je natuurlijk wel bepaalde voordelen in mogelijk huishouden/wasdoen/koken en afwassen oid wat als je op kamers gaat ook wat meer tijd vergt.

Het blijft dus een keuze van jezelf. Misschien een lijstje met voor en nadelen van de opties maken?

Je zegt dat je afgelopen jaar weinig gedaan hebt aan je school, waardoor zou je denken dat je dit jaar wel motivatie hebt om veel aan school te doen? Dat is wel iets om hard en eerlijk over na te denken, zodat je niet weer dezelfde fout maakt ;)

vorige week zei je nog dit
Vwo 4 en 5 heb ik met de grootste moeite gehaald (altijd echt net, echt net over het randje). Is het dan nog waard om nog een jaar zwoegen op het vwo ?

Ik deed zeker wel heel erg mijn best. Ik ging altijd na school tot 17:00 leren en dan thuis en in tussenuren ook
en nu zeg je ineens dit
Heb dit jaar bijna niks gedaan.
??? je spreekt jezelf wel erg tegen :p wel eerlijk blijven tegen jezelf

Terug
Naar boven