AndroidHealthClinic

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Je gaat sowieso uit huis toch? Hoe graag wil je naar die stad en wat denk je dat je daar zult "vinden"?
Steden trekken mij zoiezo heel erg. Dit dorp heeft niet veel. Ik doe het meer voor een nieuwe start denk ik.
Dan moet je wel oppassen dat je de barbell niet de lucht in duwt.

:wortel:
Komt wel goed. Als ik nog niet eens 40kg kan overhead pressen, laat staan 80kg :D.

Tja... als je met vwo op je tenen moet lopen en je vind de beta vakken niet leuk en je kan maar 1 vak wisselen...
Dan zou ik zeggen pak de sprinthavo. Is misschien wat minder op je tenen lopen. Ik weet niet of je dan ook andere vakken kan kiezen of een vak kan wisselen. Maar havo is nog altijd 1 vak minder dan VWO en mogelijk als je 1 beta vak laat vallen en 1 om kan wisselen heb je al 2 beta vakken minder als je die toch al niet zo leuk vind.

Wil je uit huis meteen... Dan zou je een optie sprinthavo (minder op je tenen lopen) in combi met uit huis gaan op zich goed kunnen combineren.
Als je thuis woont heb je natuurlijk wel bepaalde voordelen in mogelijk huishouden/wasdoen/koken en afwassen oid wat als je op kamers gaat ook wat meer tijd vergt.

Het blijft dus een keuze van jezelf. Misschien een lijstje met voor en nadelen van de opties maken?
Dat is een hele goeie marina!

Voordeel vwo
Ik heb vwo diploma, dus heb ik die 6 jaar niet voor niks gedaan.
Ik kan uit huis.
Ik ken de school en veel mensen daar.
Ik heb hier werk.

Nadeel vwo
100% garantie op slagen is er niet.

Voordeel sprint havo dorp
Ik kan uit huis.
Ik heb werk.
Slagen wordt veel makkelijker, waardoor ik een diploma heb.
Ik hoef geen directeur te worden ofzo. Ben tevreden met een goede baan.

Nadeel
Ik heb geen vwo diploma en het voelt alsof ik 6 jaar vwo voor niks deed.

Voordeel sprint havo stad
Hetzelfde als bij dorp, maar hier kan ik dan met vrienden samenwonen en naar de stad wou ik altijd al heen wou gaan.

Nadeel
Hetzelfde als bij dorp, maar bij de stad heb ik geen werk (nóg niet).

Je zegt dat je afgelopen jaar weinig gedaan hebt aan je school, waardoor zou je denken dat je dit jaar wel motivatie hebt om veel aan school te doen? Dat is wel iets om hard en eerlijk over na te denken, zodat je niet weer dezelfde fout maakt ;)
Dat is het dus cnh :(. Wat raad jij aan als je kijkt naar de voor en nadelen?

vorige week zei je nog dit

en nu zeg je ineens dit
??? je spreekt jezelf wel erg tegen :p wel eerlijk blijven tegen jezelf
Ik snap je :D. Maar zoals je zelf citeerde : "in vwo 4 en 5 deed ik heel erg mijn best en leerde ik altijd op school". Dit deed ik niet op vwo 6. Althans ik deed er niet genoeg voor.

Steden trekken mij zoiezo heel erg. Dit dorp heeft niet veel. Ik doe het meer voor een nieuwe start denk ik.

Komt wel goed. Als ik nog niet eens 40kg kan overhead pressen, laat staan 80kg :D.

Dat is een hele goeie marina!

Voordeel vwo
Ik heb vwo diploma, dus heb ik die 6 jaar niet voor niks gedaan.
Ik kan uit huis.
Ik ken de school en veel mensen daar.
Ik heb hier werk.

Nadeel vwo
100% garantie op slagen is er niet.

Voordeel sprint havo dorp
Ik kan uit huis.
Ik heb werk.
Slagen wordt veel makkelijker, waardoor ik een diploma heb.
Ik hoef geen directeur te worden ofzo. Ben tevreden met een goede baan.

Nadeel
Ik heb geen vwo diploma en het voelt alsof ik 6 jaar vwo voor niks deed.

Voordeel sprint havo stad
Hetzelfde als bij dorp, maar hier kan ik dan met vrienden samenwonen en naar de stad wou ik altijd al heen wou gaan.

Nadeel
Hetzelfde als bij dorp, maar bij de stad heb ik geen werk (nóg niet).

Dat is het dus cnh :(. Wat raad jij aan als je kijkt naar de voor en nadelen?

Ik snap je :D. Maar zoals je zelf citeerde : "in vwo 4 en 5 deed ik heel erg mijn best en leerde ik altijd op school". Dit deed ik niet op vwo 6. Althans ik deed er niet genoeg voor.
Ik zou niet zo veel waarde toekennen aan vwo ten opzichte van vwo. Je hebt geen zes jaar voor niks gedaan, je hebt toch van alles over jezelf geleerd? En door die zes jaar vwo heb je het nu veel makkelijker op havo, ook niet iets om te vergeten.
Als je denkt het komend jaar wel op te kunnen brengen hard voor vwo te gaan zou ik dat doen, maar als je dat niet zeker weet, en toch een hbo wilt doen als vervolg, zou ik voor chill de havo kiezen :D dat gaat sowieso leuker zijn door veel minder stress

• #1.044
Ik zou niet zo veel waarde toekennen aan vwo ten opzichte van vwo. Je hebt geen zes jaar voor niks gedaan, je hebt toch van alles over jezelf geleerd? En door die zes jaar vwo heb je het nu veel makkelijker op havo, ook niet iets om te vergeten.
Als je denkt het komend jaar wel op te kunnen brengen hard voor vwo te gaan zou ik dat doen, maar als je dat niet zeker weet, en toch een hbo wilt doen als vervolg, zou ik voor chill de havo kiezen :D dat gaat sowieso leuker zijn door veel minder stress
Jullie hebben gelijk. Mijn keuze is nu sprint havo in de stad geworden.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp! Jullie hebben mij echt geholpen hierbij :).

Ik wist niet dat we zoveel studie mentoren hadden hier :D
Maar soms helpt het je gedachten op een rijtje te zetten als je het aan een ander uitlegt ....

• Like
Waarderingen: cnh
  • #1.050
  • #1.051
Training vrijdag :

Squat 85kg 5x,5x,5x,4x,3x

Overhead Press 35kg 5x5

Deadlift 100kg 1x5

Barbell Row 45kg 5x5

Close grip bench 45kg 3x8

Barbell Curl 20kg 3x8

Ab Cable Crunch 54kg 3x8

Hanging knee raises 3x8

Training gisteren :

Squat 85kg 5x,5x,4x,4x,4x : nog 1 workout 85kg, daarna 10% deload.

Bench Press 55kg 5x,5x,5x,3x,3x

Barbell Row 50kg 5x5

Skull crushers 20kg 3x8

Barbell Curl 20kg 3x8

Ab Cable crunch 54kg 3x8

Hanging knee raises 3x8

• Like
Waarderingen: cnh
  • #1.052
Zomer komt eraan, dus met andere woorden :

Bulken!! :cool:

Ik ga op 3000kcal bulken. Als dat te weinig is verhoog ik het met 100-200kcal.

Sinds dat ik ICF doe, heb ik veel last in mijn rechterelleboog en rechteronderarm (Skull crushers, close grip bench, Barbell curl). Wat kan ik hier tegen doen?

1) Waarom niet meteen deloaden als je de gewichten niet haalt?
2) f**k ICF. gewoon SL of Grow Stronger volgen
3) 3000 kcal bulk? :dunno:

Normaal heb je toch 3 kansen ook in programma's zoals SL voor je moet deloaden? :D
Persoonlijk vind ik ICF een beetje te veel isolatie. De enigste spieren waar je eventueel isolatiewerk voor kan doen in SL zijn biceps en kuiten , en biceps enkel indien je geen chinups doet.
En 3000kcal is toch genoeg voor iemand van 60kg hoor :rolleyes:. Je moet hem nu ook niet onnodig in de war brengen he. Al zal 3000kcal wel snel te weinig worden eens hij wat bijkomt, daar ben ik het mee eens.

Zomer komt eraan, dus met andere woorden :

Bulken!! :cool:

Ik ga op 3000kcal bulken. Als dat te weinig is verhoog ik het met 100-200kcal.

Sinds dat ik ICF doe, heb ik veel last in mijn rechterelleboog en rechteronderarm (Skull crushers, close grip bench, Barbell curl). Wat kan ik hier tegen doen?
Kappen met skullcrushers en close grip bench press. Barbell curl kan je er eventueel in houden als je geen chinups doet.

• #1.057
Normaal heb je toch 3 kansen ook in programma's zoals SL voor je moet deloaden? :D
Persoonlijk vind ik ICF een beetje te veel isolatie. De enigste spieren waar je eventueel isolatiewerk voor kan doen in SL zijn biceps en kuiten , en biceps enkel indien je geen chinups doet.
En 3000kcal is toch genoeg voor iemand van 60kg hoor :rolleyes:. Je moet hem nu ook niet onnodig in de war brengen he. Al zal 3000kcal wel snel te weinig worden eens hij wat bijkomt, daar ben ik het mee eens.
Geeneiwit legt het perfect uit :).

Kappen met skullcrushers en close grip bench press. Barbell curl kan je er eventueel in houden als je geen chinups doet.
Oke, dus jij raadt gewoon 5x5 met chinups pullups?

Geeneiwit legt het perfect uit :).

Oke, dus jij raadt gewoon 5x5 met chinups pullups?
In principe is icf prima, maar als je overbelastingsklachten krijgt door de isolatie is iets simpelers als stronglifts waarschijnlijk verstandiger voor nu. Eigenlijk betekent dat alleen dat je de isolatie wat terugschroeft :) in een bulk kun je wellicht de isolatie weer wat oppakken als je denkt het weer aan te kunnen.

3 kansen inderdaad, maar dan vraag ik mij af waarom @Carrotpower niet gewoon lager in zet. Hij is net gereset en loopt meteen vast. Je kan dan beter een wat grotere stap terug nemen.

ICF is inderdaad onnodig veel isolatie. Grow Stronger van Elliot Hulse heeft imo een veel betere selectie aan assistance oefeningen, in de zin dat ze carry-over hebben naar de grote 3 en niet zo belastend zijn voor je gewrichten.

3000 kcal is genoeg? Nah sorry, maar als je 5x5 een beetje serieus neemt, dan zal het inderdaad al snel weinig worden ;).

Terug
Naar boven