MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Eindelijk alles gelezen, ik ben In. Vervelend dat je gezakt bent man, ga volgend jaar van 5havo naar 5vwo hoop dat het niet te moeilijk word ik maak mijn borst alvast nat :).

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.084
Trainingen heb ik niet gelogd omdat ik simpelweg niks omhoog kreeg (ben wel gewoon gegaan).

Sinds dat ik weer bulk, ben ik zo verschrikkelijk moe en voel ik me loom de hele tijd. Het vasten en weinig eten zorgden er voor dat ik altijd fit was en dat ik nog redelijk goed kon liften.

Ook bij te vermelden is dat de gedurende 3-4 weken geleden het warm was en ik veel in de zon zat en altijd met een ventilator sliep. Omdat dit zo veel lawaai maakte slaapte ik echt als een blok. Nu heb ik oordopjes en die dingen werken ook, maar ik slaap niet meer zo diep en die dingen vallen er altijd uit. (Ik heb wel altijd 6-8 uur geslapen).

Ook werk ik nu in plaats van 2-3 dagen, 5-6 dagen in de horeca.

Weten jullie misschien een oplossing?

Balen, want goed slapen is wel belangrijk.
Wat kan helpen is dat je s' avonds laat niet (veel) meer eet. Maar bij mij maakt dat trouwens niet heel veel verschil. Oordopjes helpen wel als ik last van de buren of zo heb. je moet ze wel goed diep in je oren proppen :)

Meer eten (mits niet te overmatig) kan er vrijwel nooit voor zorgen dat je minder gaat liften.
Piekeren wel trouwens. Hoofd leegmaken en gewoon gaan trainen.

Een beetje deloaden en met frisse moed gewoon weer beginnen, of een keer en ander schema volgen.

Ik zou iets deloaden en weer met frisse moed er in. Niet schema gaan hoppen, gewoon doorbijten. Krachtprogressie gaat in golven. Soms even vastlopen is normaal. Ook in een bulk.

Buiten de andere dingen die al gezegd zijn:
1. Hoe hard bulk je en waarmee?

2. Je bent meer gaan werken, in de horeca, moet je lichaam daaraan wennen?

• #1.090
Bedankt voor jullie reacties!

@neet61 ik denk dat ik IF ga doen. Ik trainde vandaag ook op een lege maag. Het werkt voor mij.

@grenzlooz klopt, ik eet wel gewoon de 3000+kcal. Moet wel groeien :).

@Steks, @cnh heb vandaag weer een deload gedaan :).

@Mentat 1. Ik bulk op 3000kcal. Eerst deed ik dat op 3500kcal, maar dat was teveel.

2. Ik denk het wel, want ik werk nu 2-3 dagen meer dan normaal.

• Like
Waarderingen: cnh

@neet61 ik denk dat ik IF ga doen. Ik trainde vandaag ook op een lege maag. Het werkt voor mij.

@Steks, @cnh heb vandaag weer een deload gedaan :).

@Mentat 1. Ik bulk op 3000kcal. Eerst deed ik dat op 3500kcal, maar dat was teveel.

2. Ik denk het wel, want ik werk nu 2-3 dagen meer dan normaal.
dat extra werken is gewoon even wennen, je herstel wordt vanzelf beter.

• #1.092
Training

Squat Low Bar 80kg 5x5 : ik dacht van fck it ik druk mezelf er gewoon onder. Gewoon een normale grip gepakt (net als high bar) en ik had helemaal geen last van mijn schouders en pols :). Alleen na een paar sets begon het pijn te doen, maar dat is gewenning. Low bar werkte super fijn voor mij. Ik haalde steeds below parallel (ik moest meer moeite doen om niet tegen de veiligsheidstangen te kletteren omdat ik zo laag ging :D). Low bar for the win :).

Deadlift 90kg 3x5 : ik mocht vandaag met de powerlifter meedoen. Hij heeft mij veel geholpen :
1. Ik deed touch and go, wat ik niet moest doen omdat ik met de 1e rep van deadlift veel moeite mee heb. Dus dat komt nu ook goed :)
2. Ik deed nog steeds teveel stiffed leg achtige deadlifts. Hij zei dat ik meer aan de bar moest hangen waardoor mijn heup meer naar beneden zou gaan en mijn scapula recht boven de stang is. Wat ik voorheen deed was met te hoge heup gaan liften waardoor de bar iets voor mijn wreef kwam, waardoor mijn rug ging krommen. Dus dat is ook weer gefixed :).

[

Laatst bewerkt:
Ik zou iets deloaden en weer met frisse moed er in. Niet schema gaan hoppen, gewoon doorbijten. Krachtprogressie gaat in golven. Soms even vastlopen is normaal. Ook in een bulk.

Als hij nu al moeite heeft met de gewichten voor zijn squats weet ik niet of een deload alleen wel voldoende is als hij zijn werk in de horeca gaat verdubbelen. Misschien is het dan wel verstandig om 2 keer per week te gaan squatten ipv 3 keer per week.

Ik weet niet wat hij in de horeca doet, naar het is bijna altijd staan en/of lopen.

Ga je dan 's ochtends trainen meestal?
Ik denk zelf dat IF + bulken alleen maar lastig is. Dan moet je een hoop voer in 2 maaltijden wegwerken.

En nou nog goed gaan slapen :)

• #1.096
Als hij nu al moeite heeft met de gewichten voor zijn squats weet ik niet of een deload alleen wel voldoende is als hij zijn werk in de horeca gaat verdubbelen. Misschien is het dan wel verstandig om 2 keer per week te gaan squatten ipv 3 keer per week.

Ik weet niet wat hij in de horeca doet, naar het is bijna altijd staan en/of lopen.
Ik hou dit schema nog even aan. Als het echt niet wil doe ik het wel op een lager pitje. Horeca is meer snel de gerechten maken, dus snel werken enz. Dat is ook vermoeiend.

Ga je dan 's ochtends trainen meestal?
Ik denk zelf dat IF + bulken alleen maar lastig is. Dan moet je een hoop voer in 2 maaltijden wegwerken.

En nou nog goed gaan slapen :)
Nee, ik heb toch besloten om geen IF te doen. Het is inderdaad knap lastig met het bulken en werk.

• #1.097
Training :

Squat 80kg 5x5 : ik hou dit nog even aan, omdat low bar nog beetje zwaar op de rug voelt en mijn schouder/pols nog steeds niet vloeiend te werk gaan.

Bench Press 55kg 5x5 PR : eindelijk op bench ook omhoog :D.

Pendlay Row 50kg 5x5 : veel zwaarder dan de Barbell Rows. Nu hopen dat hierdoor de deadlifts ook omhoog gaan :).

Training :

Squat 80kg 5x5 : ik hou dit nog even aan, omdat low bar nog beetje zwaar op de rug voelt en mijn schouder/pols nog steeds niet vloeiend te werk gaan.

Bench Press 55kg 5x5 PR : eindelijk op bench ook omhoog :D.

Pendlay Row 50kg 5x5 : veel zwaarder dan de Barbell Rows. Nu hopen dat hierdoor de deadlifts ook omhoog gaan :).
Gewoon rustig opbouwen die squat :thumb:
Mooi dat bench PR!
Zelf vind ik Pendlay een heerlijke oefening, goed voor hams en rug ook.

Bench gaat ook de goede kant op. :thumb:

Terug
Naar boven