Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

wat je eet, vermoeidheid en stress hebben allemaal wat invloed op acne, maar het zonnetje ook, als jij met goed zonnig weer in je blote bast buiten loopt dan zal je acne waarschijnlijk wel verminderen, bij mij was dat altijd wel het geval.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Denk het niet direct. Misschien vitamine D?
Ik ben weer aan de vitamine pillen :).
Slecht weer? Na een dag binnen zit je niet direct met een vitame D tekort.
Hoe zwaarder het eten des te vermoeider wordt je. Sinds ik geen vlees en suiker meer eet ben ik nooit meer moe na het eten.
Wacht wacht ben jij vegan? Want ik zit er ook sterk te overwegen om er 1 te worden.

+1
Een leeuw ligt ook de hele dag te slapen na een flink hapje gnoe :)
Mijn hond ook :D.

Ik ben vooral slaperig na grote maaltijden met veel vetten AKA fritten, hamburgers ed. Grote maaltijden met rijst, aardappelen, couscous, ... ben ik nooit moe van. Weet niet wat je eet?
Acne kan ook wel zijn door te veel suiker te eten.
Zoveel suikers eet ik niet, maar soms wel een koek of chocopasta enz. Voor de rest niet.

@droopyy ja ik werk nu ook een stuk meer dus daar kan het ook aan liggen.
Dus jij ervaarde acne vermindering ook in de zon? Ik ga nu elke dag paar uur de zon in als die schijnt :D

• #1.123
Vraagje over veganisme :

Ik ben nu verkouden (als ik verkouden ben dan ben ik echt zwaar verkouden) en dus zat ik wat meal preps op youtube te kijken voor mijn bulk. Ik had niet echt een goed eetstructuur en ik wilde gezonder eten.

Ik zag een filmpje van Jon Venus over meal prep en dat eten zag er zo lekker en gezond uit. Totdat ik aan het eind besefte dat er helemaal geen vlees of dierlijke producten in zit.

Wat vinden jullie van veganisme? Opzich kan ik me er wel iets bij voorstellen als je kijkt hoe vlees en melk enz gemaakt wordt. Vlees wordt volgepompt met antibiotica die wij weer binnenkrijgen en koeienmelk is toch voor kalveren en niet voor mensen?

Vraagje over veganisme :

Ik ben nu verkouden (als ik verkouden ben dan ben ik echt zwaar verkouden) en dus zat ik wat meal preps op youtube te kijken voor mijn bulk. Ik had niet echt een goed eetstructuur en ik wilde gezonder eten.

Ik zag een filmpje van Jon Venus over meal prep en dat eten zag er zo lekker en gezond uit. Totdat ik aan het eind besefte dat er helemaal geen vlees of dierlijke producten in zit.

Wat vinden jullie van veganisme? Opzich kan ik me er wel iets bij voorstellen als je kijkt hoe vlees en melk enz gemaakt wordt. Vlees wordt volgepompt met antibiotica die wij weer binnenkrijgen en koeienmelk is toch voor kalveren en niet voor mensen?
Vlees wordt idd volgepompt met antibiotica, maar als je de redenering doortrekt dan kan je ook geen groenten eten want worden volgespoten met vanalles en nog wat. En koeienmelk voor kalveren, je moet de kalveren meeopeten he :cool:

Er zijn letterlijk theorieën dat wij europeanen omdat wij wel melk kunnen drinken zo snel ontwikkeld zijn.
"Melk is voor kalfjes niet voor mensen"
Vindt ik maar een raar argument.

Ik vindt alleen de broeikaseffecten een goede reden om geen vlees te eten

Ik denk dat je prima gezond kunt leven als vegetariër en/of veganist ook als je aan KT training doet, maar argumenten als melk is niet gemaakt voor mensen vind ik altijd zo onzinnig, dan moet je heel eerlijk zijn en alleen maar rauw onbewerkt voedsel eten.

Ik denk dat je prima gezond kunt leven als vegetariër en/of veganist ook als je aan KT training doet, maar argumenten als melk is niet gemaakt voor mensen vind ik altijd zo onzinnig, dan moet je heel eerlijk zijn en alleen maar rauw onbewerkt voedsel eten.

Dit dus.
Ik ben ook helemaal niet tegen veganisme of vegetarisch eten alleen doe het niet om rare redenen zoals melk is voor kalfjes.
Voor dierenleed is het een morele afweging of je wel/geen vlees eet.
De broeikaseffecten zijn een goede reden om minder vlees te eten.

Zorg er wel voor dat je als veganist vitamine B12 slikt

Uh oh .... prepare for shit storm :D .....

• #1.129
Vlees wordt idd volgepompt met antibiotica, maar als je de redenering doortrekt dan kan je ook geen groenten eten want worden volgespoten met vanalles en nog wat. En koeienmelk voor kalveren, je moet de kalveren meeopeten he :cool:
Niet aan gedacht inderdaad. Vlees is wel zo verdomd lekker, maar wat vindt je van de zin :
Wat je naar binnen krijgt is ook wat je uitstraalt?
Maar als je dan vegan gaat hebben die groenten en pinda's en alles ook shit in zich.

Er zijn letterlijk theorieën dat wij europeanen omdat wij wel melk kunnen drinken zo snel ontwikkeld zijn.
"Melk is voor kalfjes niet voor mensen"
Vindt ik maar een raar argument.

Ik vindt alleen de broeikaseffecten een goede reden om geen vlees te eten
Klopt wel, dat was echt een domme reden :D.

Daar heb je gelijk in. Dan moet je alleen maar rauw eten. Je hebt gelijk vegan is niet slim.

Je kan natuurlijk wel minder vlees eten en er bewuster mee omgaan of alleen vis eten (minder co2).
Daar zijn hele goede argumenten voor te bedenken

De antibiotica die vee krijgen krijg je niet zelf binnen ;) je kunt (heel misschien) wel antibiotica-resistente bacteriën krijgen. Maar dan heb je altijd nog je eigen immuunsysteem. Dat vind ik dus ook geen argument.

Om milieu redenen ben ik wel sterk verminderd in hoeveel vlees ik eet.

Ik heb besloten om me hier niet druk om te maken (net als 99% van de mensheid). Ik kom er toch niet uit, als je het om milieuredenen zou doen zoals @GeenEiwittenVoorJe18Bent ook aanhaalt kunnen jullie beter ook niet gaan bulken maar lekker de rest van je leven max 65kg blijven wegen, dan hoef je misschien maar de helft te eten t.o.v. wat nodig is om >85kg te worden en te blijven.
Als je je druk maakt om dierenleed kan je beter 1 koe doden en eten dan 200 kippen, maar ja 1 koe verbruikt dan weer 1000 keer meer water dan 1 kip.

• #1.133
Jullie hebben gelijk.

Laat ik eerst maar goed eten :D, vegan hoeft niet meer vind ik.

Ik ga hierop reageren als ik iets meer tijd heb.

Op langere termijn wil ik best vegan worden, maar op dit moment vind ik het nog niet zo aantrekkelijk qua voeding ( meeste vegandingen vind ik niet zo lekker) en de cult die eigenlijk vegan zijn nu is staat mij ook niet zo aan. Ze doen precies of je bent een monster als je vlees of dergelijke eet. Precies alsof andere dieren ons niet zouden opeten moesten ze de kans krijgen. Niet dat ik de praktijken steun die bvb in dierenslachthuizen gebeuren, maar als je daaorm geen vlees eet kan je de redenering ook doortrekken naar bvb kleren gemaakt door kindslaven of koffie die gemaakt is door koffieboeren die geen rotte cent eraan verdienen en in armoede leven. Wie the f**k heeft er tijd om daar zich allemaal mee bezig te houden constant...

Je hoeft echt niet meteen in ene vegan te worden. Je kan ook gewoon wat varieren. Een keer vegetarisch eten. Afwisselen van vis en vlees.

Wat je eet kan wel degelijk invloed op je hebben qua energie. Ik ben zelf lactoseintolerant. Kan ik beperkte mate wel kwark hebben. (zit al een deel lactase in). Maar wat ik wel merk is dat als ik dat dan een keer geprobeerd heb ik echt lood in mijn schoenen heb en de trap bijna niet opkom. Wat ik dan met soya yoghurt in ieder geval niet heb. Zo kan je met bepaalde voedingsmiddelen best een forse energie dip hebben. Maar om erachter te komen wat het is zal je het moeten testen.
Je hebt ook genoeg vegan eiwitten die prima als aanvulling kunnen dienen. QNT vegan protein is er een van. Mensel van rijst en pea protein.

Er zijn best mooie tussenwegen om stappen te nemen in de vegan richting... maar het hoeft niet in ene. Eerst maar goed eten en merk je bij een bepaald soort eten dat je erop lijkt te reageren ontwijk het dan eens een weekje. Je weet maar nooit.

BTW hier nog een interessant filmpje over de correlatie vlees eten en kanker( in dit filmjpe darmkanker ) door onze goede vriend Dr. Layne Norton. Het is al 2 jaar oud maar er is nog steeds weinig bijkomend bewijs.

Terug
Naar boven