MuscleMeat

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Bezoekers in dit topic

Mijn eten was nooit echt goed geweest. Ik at altijd wel gezond, maar nooit zonder een koek of chips of wat dan ook. Ik zat vaak boven/onder mijn calorie doel (ook eiwit en vetten), waardoor het 1 chaos was.

Maar nu heb ik het omgegooid en een meal plan/ meal prep voor 5 dagen gemaakt. Wat vinden jullie ervan?
IMG_4391.JPG

IMG_4392.JPG

Links is de hoeveelheid voor 5 dagen en de kosten.
Rechts is de hoeveelheid voor 1 dag en de voedingswaarde voor 1 dag.
 
Je kan veel goedkoper uitkomen man. Gewoon pasta maken voor 3 dagen x 2 = 6 dagen. 1 dag (zondag bijv) cheaten.

1kg pasta is 65cent bij jumbo + 1kg gehakt is 4 eu, pasta saus x 2 = 2 eu.
 
Pastasaus kun je ook heel goedkoop zelf maken. Ik gebruik altijd een pak gezeefde tomaten a 46 cent bij de jumbo (kun je 2 keer mee doen), wat zout, knoflook en Italiaanse kruiden. Evt kun je er nog een schepje bloem bij doen om het wat dikker te maken. 2x zo goedkoop, 2x zo gezond en 2x zo lekker :thumb:

edit: waar zijn de wortels??!
 
Laatst bewerkt:
Er staan prima ingedienten op, maar alles is OK wat je aan je juiste macro's doet komen.
Staat er echt 500 g lijnzaad bij ontbijt: volgens mij moet je daar goed van op de pot, lijkt me te veel. Misschien een lepeltje notenolie in de plaats nemen.
 
Er staan prima ingedienten op, maar alles is OK wat je aan je juiste macro's doet komen.
Staat er echt 500 g lijnzaad bij ontbijt: volgens mij moet je daar goed van op de pot, lijkt me te veel. Misschien een lepeltje notenolie in de plaats nemen.
Er lijkt 20 g lijnzaad bij het ontbijt per dag te staan, of hij kan niet rekenen, of hij rekent dat ie een pak van 500g moet kopen. Vooruit, ik gok voorlopig op het laatste. :D
Je kan veel goedkoper uitkomen man. Gewoon pasta maken voor 3 dagen x 2 = 6 dagen. 1 dag (zondag bijv) cheaten.

1kg pasta is 65cent bij jumbo + 1kg gehakt is 4 eu, pasta saus x 2 = 2 eu.
Zeer eens. :study: Die rekening kan omlaag.
 
Laatst bewerkt:
Maar het is toch al goedkoop zo? Het kan 6,50euro per 5 dagen minder door spinazie, basilicum en de bevroren vruchten niet te kopen. Aeresan ik heb al de goedkoopste macaroni en pasta saus als avondeten :D.

eddieuutemst dus voor 5 dagen heb ik ongeveer 3 blikjes tomaten nodig en dat kost ongeveer 1,30. Dat scheelt 1 euro :D.
En plottwist ik hou niet van wortels :D.

neet61 nee links staat voor 5 dagen en rechts staat voor 1 dag. Die 500g lijnzaad kan ik een hele maand mee doen omdat ik voor 1 dag 20g nodig heb.

Mentat hoe kan die dan nog meer omlaag? Want ik moet van mijn ouders het zelf betalen en dan kom ik voor een maand uit op 210 euro. Als ik de spinazie, basilicum en bevroren vruchten weglaat kom ik op 177 euro. Maar ik weet niet hoe essentieel die 3 producten zijn?
 
Niet goed gelezen dan van dat lijnzaad :o

Zelf ben ik niet van de goedkoopste ingredienten kopen, omdat kwaliteit nou eenmaal wat moet kosten. Maar ik ben wel in een luxe positie natuurlijk met mijn inkomen.
Let er bij goedkoop gehakt op dat het niet meer water en vet bevat dan de duurdere, want dan ben je niet goed bezig. Het gaat om de eiwitten!
 
Als je echt op de centen moet letten dan zou ik eerst uitzoeken wat de goedkoopste (volwaardige) eiwitbronnen zijn, koolhydraten en vetten zijn een stukgoedkoper. Ik dacht ooit eens in een lijstje gezien te hebben dat wheypoeder, kwark en eieren zo'n beetje het goedkoopst zijn per gram eiwit.
 
Mentat hoe kan die dan nog meer omlaag? Want ik moet van mijn ouders het zelf betalen en dan kom ik voor een maand uit op 210 euro. Als ik de spinazie, basilicum en bevroren vruchten weglaat kom ik op 177 euro. Maar ik weet niet hoe essentieel die 3 producten zijn?
De makkelijkste manier zou zijn om "gewoon" thuis mee te eten en alleen de extra's zelf te betalen, of als je je ouders zover kan krijgen voor een deel mee te betalen aangezien je niet meer mee-eet. Is zo'n compromis niet te vinden?

Een andere algemene tip is letten op aanbiedingen en afprijzingen van producten die tegen de THT en NVN datum aanzitten, de bekende 35% en 50% stickers die je wel ziet. Schaam je niet om een boodschappen rondje zo te timen dat je daar de eerste keus hebt, eet je ook een keer wat anders dan rundergehakt en kipfilet. Ook kan een andere supermarkt al een dubbeltje per artikel schelen, dat kan oplopen.

Je kan gewone kipfilet bereiden en deze op je brood doen.

Ik zou Basma en darude0306, hun insta's springen eruit, en anderen lastig vallen voor ideeën wat je met je eten kan maken.

Als je toch prakjes met rijst en pasta gaat maken, denk ook eens aan die goedkope koolvis blokken.

Ook wat Steks zegt. Zeker in de bulk, je moet vooral je doelen kcal, eiwit en vet halen, de rest is vulling en smaak (gedroogde basilicum kan ook). Twee stuks fruit en 250 g groente en een beetje variatie daarin zal je gezondheid ook niet schaden. Vergelijk de prijzen uit de supermarkt ook met online aanbieders (musclemeat en XXL Nutrition zijn boardsponsors). Groente, vlees en vis kunnen ook prima uit de diepvries, let bij groente wel op toegevoegd zout en andere meuk, dat wil je meestal niet.

Voor bb doeleinden is zilvervliesrijst niet per se beter dan gewone, heb ik een keer ergens gelezen.

Wat voor pastasaus is dat precies? Ik zie geen vlees bij die maaltijd, zit dat er al in?

EDIT: Goed bezig! Je denkt er in ieder geval over na.
 
neet61 Deze gehakt van Albert Heijn is limited edition voor de goedkoopste prijs van de beste koeien met de meeste eiwit van het land :cool:.

Als je echt op de centen moet letten dan zou ik eerst uitzoeken wat de goedkoopste (volwaardige) eiwitbronnen zijn, koolhydraten en vetten zijn een stukgoedkoper. Ik dacht ooit eens in een lijstje gezien te hebben dat wheypoeder, kwark en eieren zo'n beetje het goedkoopst zijn per gram eiwit.
Bij mij gaat het er meer om dat ik mijn caloriedoel behaal. Whey, kwark en eieren hebben nou eenmaal niet zoveel calorien als cruesli of brood. Maar ik krijg 150g eiwitten binnen met mijn voeding. Das 3x mijn BW in gram bijna.

Mentat thanks man, waardeer ik :).
Ik heb gevraagd voor een compromis maar we kwamen er niet echt uit. Dus het moet wel zo wil ik mijn doelen bereiken.

Alles wat ik koop, is goedkoopste van het goedkoopste bij de AH. Vlees heb ik beperkt tot 100g gehakt en 50g kipfilet plakjes per dag na aanleiding van de veganisme discussie. De vervanging van vlees bij de macaroni zijn de kikkererwten.

Net alles ingeslagen en meteen gaan eten. Het is voor mij nu vele malen overzichtelijker en het eten gaat er makkelijker in :).

Vanmorgen woog ik me en ik woog 58,8kg. Ik snap niet hoe ik opeens 2kg ben gaan zakken maar oke. Moet ik gewoon vanaf 58,8kg verder gaan rekenen of de standaard 60,8kg wat ik anders ook altijd op de weegschaal heb.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Als je +3k aan kcals moet eten, en je wilt wat op je geld letten, zou ik er toch een weightgainer bijnemen.
 
Als je +3k aan kcals moet eten, en je wilt wat op je geld letten, zou ik er toch een weightgainer bijnemen.
De echte captain reageert op mijn log :eek:.

Maar weightgainer is toch juist duur dacht ik?
 
veel rijst/pasta eten, dat kost bijna niets.
havermout/brinta ook niet

verder gewoon zorgen dat je altijd een lading pinda's in huis hebt. moeite om je kcal binnen te krijgen gooi je er 100gram pinda's in. kost haast niets is makkelijk weg te krijgen.
 
De echte captain reageert op mijn log :eek:.

Maar weightgainer is toch juist duur dacht ik?

Voor 40eur ofzo heb je vaak een zak van 5kg. En je moet de aangegeven dosering ook niet aanhouden. Van MusclePharm heb je bv Combat XL. 40eur voor 5.4kg. Een portie is dan 332gr @ 1200kcal.
Dus heb je 15 porties per zak. Natuurlijk heb je die 1200kcal niet nodig, dus neem je de helft bv. Heb je 30 porties voor 40. Is net iets meer dan een euro per portie.
 
ik haalde altijd euro shopper pinda's in huis, volgens mij 1-2€ per zak en 600 kcal per 100 gram, eet makkelijk weg ook nog :)
 
Back
Naar boven