XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Bezoekers in dit topic

veel rijst/pasta eten, dat kost bijna niets.
havermout/brinta ook niet

verder gewoon zorgen dat je altijd een lading pinda's in huis hebt. moeite om je kcal binnen te krijgen gooi je er 100gram pinda's in. kost haast niets is makkelijk weg te krijgen.
Bedankt man! Er zit zoiezo rijst pasta en havermout in mijn schema, noten zitten er in de vorm van kikkerwten, bonen en lijnzaad.

Voor 40eur ofzo heb je vaak een zak van 5kg. En je moet de aangegeven dosering ook niet aanhouden. Van MusclePharm heb je bv Combat XL. 40eur voor 5.4kg. Een portie is dan 332gr @ 1200kcal.
Dus heb je 15 porties per zak. Natuurlijk heb je die 1200kcal niet nodig, dus neem je de helft bv. Heb je 30 porties voor 40. Is net iets meer dan een euro per portie.
Bedankt! Ik ga die voor volgende week aanschaffen en een nieuwe voedingsschema maken voor de volgende 5 dagen! Thanks :).

Net mijn havermout op en ik heb voor het eerst zin om te bulken en me vol te vreten :). Ik kan niet wachten op de andere maaltijden :).
IMG_4404.JPG
 
Daar zat ik ook nog aan te denken, pinda's, maar dan bv ook in de vorm van brood met pindakaas als kcals (vulling).

Maaltijden met kip/gehakt + rijst(/pasta) + groenten zijn er genoeg. Probeer een paar variaties met rijst en pasta onder de knie te krijgen, altijd hetzelfde is ook zo saai.

Volgens mij is het punt bij het eten van vega/vegan dat je in de gaten moet houden dat je gedurende de dag (of maaltijd) alle essentiële aminozuren binnenkrijgt. Er zijn voedingsmiddelen waarmee je dit goed kan combineren, bv rijst met bonen. Ik weet hier niet zo heel veel van, zie deze opmerking vooral als een beginpunt.

Mensen die trainen en hun Katholieke of Oosters-Orthodoxe geloof serieus nemen hebben ook periodes en dagen dat ze geen vlees(-producten) eten, ook daar kan je zoeken. Ligt net iets minder voor de hand dan Vega/vegan-bbers, daar had je natuurlijk al aan gedacht.

Een ander punt is tijd. Een hele (diepvries-) kip kan goedkoper zijn dan kipfilet (al moet je rekening houden met beenderen en evt. vel dat je niet eet). Je kan een kip heel, half of in 4, 6, 8 stukken klaarmaken, duurt wel langer dan kipfilet. Ook helpt het enorm met tijd als je 1 dag in de week kan koken voor de rest van de week.

Pinda's zijn peulvruchten, al worden ze vaak gerekend onder de noten, maar erwten en bonen zijn peulvruchten en géén noten. Lijnzaad valt onder de zaden, dat zijn ook geen noten. Zijn allemaal goed voor je, noten zijn vaak wel prijzig. De goedkoopste bonen en erwten zullen denk ik de gedroogde zijn, maar misschien niet bij AH, die verpakken dat liever als een superfood en vragen er bakken geld voor.

Over het algemeen zijn de goedkoopste opties van AH een goed beginpunt, maar het kan beter Aldi, Lidl, Dirk, Jumbo, lokale markt, internet.

De kern van wat ik wil zeggen is dat budget-bulken naar mijn mening draait om voeding en vulling: als je voldoende goede eiwitten en vetten binnen hebt dient de rest om je kcals te halen. Als je ergens geld aan uitgeeft doe dat zoveel mogelijk aan het eerste.

100g Havermout, ik heb al moeite met 50g, je bent een held!
 
Laatst bewerkt:
Misschien was ik iets te kort door de bocht, maar je maakt het jezelf echt te moeilijk op deze manier.

Ik kan mij helemaal vinden in de tips die hierboven worden gegeven. Daar zou ik nog een paar producten aan toe willen voegen:

Pindakaas.
Choco moons(Lidl)/puffed wheat (AH) etc.
Eieren
Havermout
Bananen

Ik begrijp Robke opzich wel in zijn advies om een weightgainer te nemen, al vind ik dat je zoiets ook prima zelf kunt maken :).
 
Misschien was ik iets te kort door de bocht, maar je maakt het jezelf echt te moeilijk op deze manier.

Ik kan mij helemaal vinden in de tips die hierboven worden gegeven. Daar zou ik nog een paar producten aan toe willen voegen:

Pindakaas.
Choco moons(Lidl)/puffed wheat (AH) etc.
Eieren
Havermout
Bananen

Ik begrijp Robke opzich wel in zijn advies om een weightgainer te nemen, al vind ik dat je zoiets ook prima zelf kunt maken :).
Volgens mij gaat het dan om de keuze op de glijdende schaal van budget naar tijdwinst/gemak en ligt de focus van TS aan de budget-kant, dan ligt b.v. zelf maken meer voor de hand.

Eieren had ik ook al gemist.
Gebruik je die choco moons e.d. als vulling of voeding?
 
Volgens mij gaat het dan om de keuze op de glijdende schaal van budget naar tijdwinst/gemak en ligt de focus van TS aan de budget-kant, dan ligt b.v. zelf maken meer voor de hand.

Eieren had ik ook al gemist.
Gebruik je die choco moons e.d. als vulling of voeding?

:thumb:

Vulling/voeding. What is the differnce? :D
 
Volgens mij gaat het dan om de keuze op de glijdende schaal van budget naar tijdwinst/gemak en ligt de focus van TS aan de budget-kant, dan ligt b.v. zelf maken meer voor de hand.

Eieren had ik ook al gemist.
Gebruik je die choco moons e.d. als vulling of voeding?
Nabrander 1: Het is hoogst suggestief, maar het is wellicht voor TS makkelijker om dingen te eten die eruit zien als voedsel ipv potten met poeders. Dan lijkt het tenminste nog op "normaal" en "gewoon" eten. Is makkelijker te verkopen, uit te leggen, sympathie voor te krijgen.

Nabrander 2: Melk, wat is per kcal het goedkoopst vol of halfvol?

Nabrander 3: Chocomel, geroemd (o.a. door PLers) als post workout.
 
neet61
Bij mij gaat het er meer om dat ik mijn caloriedoel behaal. Whey, kwark en eieren hebben nou eenmaal niet zoveel calorien als cruesli of brood. Maar ik krijg 150g eiwitten binnen met mijn voeding. Das 3x mijn BW in gram bijna..

En toch snap ik je keuze niet helemaal, je koopt namelijk kipfilet a €16,00 per kg, je eet er niet heel veel van, maar dat is toch zonde van het geld, of je moet het perse willen eten omdat je het lekker vind.
 
En toch snap ik je keuze niet helemaal, je koopt namelijk kipfilet a €16,00 per kg, je eet er niet heel veel van, maar dat is toch zonde van het geld, of je moet het perse willen eten omdat je het lekker vind.
Wat ik al suggereerde: koop het rauw, bereid het en doe het op je brood, of eet je brood met pindakaas en gooi die kipfilet door een maaltijd.
 
Of laat het helemaal weg want hij krijgt ruim 2,5 gram eiwit per kg binnen.
 
Of laat het helemaal weg want hij krijgt ruim 2,5 gram eiwit per kg binnen.
Eens, maar met de kanttekening dat ik niet precies weet hoe dat zit met vega-eiwitten en alle essentiële eiwitten/aminozuren binnenkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik me in vinden, maar dan kan hij om kosten te besparen beter whey kopen.
 
Rijstwafels met pindakaas.... vult niet veel maar wel veel aan kcal. :D

wat ook erg makkelijk wegeet.. havermout pannenkoeken. En wraps enzo. lekker beleggen en schuiven maar. Kost allemaal niet veel ook.
 
Dat ziet er lekker uit. En nu vol houden.
 
Ik begrijp Robke opzich wel in zijn advies om een weightgainer te nemen, al vind ik dat je zoiets ook prima zelf kunt maken :).

Het is gewoon makkelijker ;) Zeker als je moeite hebt om vast voedsel te eten. Als je dan een dikke drab gaat maken met havermout etc... verteer je nog moeilijk. Zo'n gainer is gewoon los erdoor.
En er zijn vaak nog extra dingen aan toegevoegd.
 
Ziet er smakelijk uit, nu heb ik ook honger :D
 
Ziet er wel goed uit inderdaad! Je gaat er je kcals echter niet echt mee halen vermoed ik :P
 
Mentat bedankt voor je hulp man! De reden dat ik kipfilet op brood doe, is omdat ik pindakaas echt niet kan eten en kipfilet dan het beste beleg voor op brood zou zijn dan. En ik ben geen vegan hoor, maar ik heb vlees zoveel mogelijk beperkt om half-vegan te zijn (snap je hem half-natty , half-vegan :D).

Steks ik ga voor de volgende 5 dagen eens kijken naar de weightgainer waar Robke78 het over had. Ik dacht dat weightgainers alleen maar suikers waren (ik had een pot van collega gekregen en dat was 1 en al suiker), maar de goede weightgainers hebben juist heel weinig suikers. Dus best handig voor mij.

marina1975 ja wraps zijn ook een goed idee :). Zo'n tortilla broodje heeft al 200kcal.

Robke78 dat is zeker waar, ik ga het denk ik wel kopen nu :).

Basma 840kcal per maaltijd :D.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Hahaha, ik ben dol op positiviteit en aanmoedigen, maar sorry, ik vind het er niet appetijtelijk uitzien zie ruimte voor verbetering in de presentatie van je eten.

Niet dat dat ene reet uitmaakt natuurlijk, dat is wel de laatste van al je zorgen.

Zolang het goed te eten is en je haalt je macro- en kcal-doelen ben je gewoon goed bezig.

De meesten van jouw leeftijd kunnen in mijn ervaring amper een ei koken of een diepvriespizza opwarmen, dit is al zoveel meer.
 
Back
Naar boven