XXL Nutrition

Carrotpower!!! (Road to 85kg)

Gewicht gemiddelde van 7 dagen is 60,3kg.

De eerste dag dat ik woog deze week was ik 59,7kg en de laatste dag van deze week (vandaag) woog ik 60,4kg.

Maar mijn gemiddelde van de week is 60,3kg. Betekent dit dat ik 600g in 1 week ben aangekomen en moet ik dan mijn calorien verlagen? Want ik doelde meer op 200g aankomen per week.
Nee, blijf hier maar een paar weken mee door gaan voordat je echt een trend ziet in het gewicht.

Laatst bewerkt:
Thanks, alan thrall had hier ook een filmpje over "voor dat je met deadlift begint, doe eerst de SL DL" ik ze volgende keer proberen, met 80kg is wel goed toch?

Ik ben erg beïnvloedbaar zoals jullie al wisten :D

Ik snap je wel mentat, en ik ga ook de SL DL proberen als assistance oefening, maar wat ook helpt is de intensiteit en hoeveelheid deadlifts verhogen, maar dit gaat beetje moeilijk omdat het niet in mijn schema dan past.

Je faalt pas als je opgeeft en niet alles eruithaalt. Als je 100kg net niet haalt bijvoorbeeld omdat het te zwaar is, moet je de volgende keer gewoon alles eruithalen om het toch te halen, hoe dan ook. In powerlifting/bodybuilding bestaat er gaan falen. Zolang je elke training alles eruithaalt en nooit skipped en voeding goed is, dan ben je op de goede weg :).

Dit :D.

Ik snap je, maar als je geen 5x5 haalt dan ga je de volgende training nog een keer 5x5 setjes proberen met het zelfde gewicht. Als je het 3 trainingen achter elkaar niet haalt, dan moet je deloaden.

1. Vaak kan je meer dan je denkt. Maar als je vorm er onder lijdt moet je zeker overwegen om te verlagen. Als je je vorm zo goed mogelijk houdt en ook nog die extra reps eruit perst, dan leer je imo juist beter vorm te behouden als je het gewicht blijft verhogen.

2. Had ik in het begin ook. Ik dacht ook van, fck dit ik krijg geen progressie meer laat ik mijn schema maar omgooien en een Bro split doen. Maar juist dan moet je door blijven gaan met het schema en proberen alles eruit te halen.
Het is me, denk ik, niet helemaal gelukt over te brengen wat ik wilde zeggen, maar wat jij eruit haalt is ook prima.

Begin met die SL DL or RDL gewoon met stang (bij SL DL de laagste grote gewichten eraan oid) en bouw een beetje op, wat @neet61 zegt, het gaat om de beweging en het gevoel.

Goodmornings vs RDL vs SLDL - Baker Strength Coaching
Suggestie uit artikel: Na je reguliere DL =>SL DL of tijdelijke vervanging DL => RDL (maar dat laatste zouden we niet doen, geen fuckarounditis met het programma),
Natuurlijk zijn KB/DB swings ook een optie, misschien voor na je SQ/BP/Row.

Laatst bewerkt:
Overigens zet je al beste gewichten weg tov je lichaamsgewicht.:thumbs:

Hoe lang duurt een training inmiddels? Hoe lang neem je rust tussen de sets?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.224
Nee, blijf hier maar een paar weken mee door gaan voordat je echt een trend ziet in het gewicht.
Oke is goed! Dan blijf ik dit nog 2 weken aanhouden. Het is volgens mij ook meer wateropslag enz als je opeens van een zware cut naar een bulk gaat.

Het is me, denk ik, niet helemaal gelukt over te brengen wat ik wilde zeggen, maar wat jij eruit haalt is ook prima.

Begin met die SL DL or RDL gewoon met stang (bij SL DL de laagste grote gewichten eraan oid) en bouw een beetje op, wat @neet61 zegt, het gaat om de beweging en het gevoel.

Goodmornings vs RDL vs SLDL - Baker Strength Coaching
Suggestie uit artikel: Na je reguliere DL =>SL DL of tijdelijke vervanging DL => RDL (maar dat laatste zouden we niet doen, geen fuckarounditis met het programma),
Natuurlijk zijn KB/DB swings ook een optie, misschien voor na je SQ/BP/Row.
Thanks, goed artikel!

Wat bedoel je precies met KB/DB? Kettle Bell? Een SL voor mijn deadlift met laag gewicht en dan deadliften kan ook. Dan ben ik ook opgewarmd :).

Overigens zet je al beste gewichten weg tov je lichaamsgewicht.:thumbs:

Hoe lang duurt een training inmiddels? Hoe lang neem je rust tussen de sets?
Haha Dankje man! Maar dit is nog lange na niet genoeg. Als ik zie wat sommige mensen qua lifts bij IPF op 60-70kg zetten, dan is dat van mij nog niks. Zoals vandaag ook weer, de 92,5kg squat en 110kg deadlift is mijn plateau denk ik. Want ik kon er geen 5 reps uithalen.

Mijn trainingen duren ongeveer 1,5-2u.
Vooral met squats heb ik echt 3-5min rust pet set nodig.

Oke is goed! Dan blijf ik dit nog 2 weken aanhouden. Het is volgens mij ook meer wateropslag enz als je opeens van een zware cut naar een bulk gaat.

Thanks, goed artikel!

Wat bedoel je precies met KB/DB? Kettle Bell? Een SL voor mijn deadlift met laag gewicht en dan deadliften kan ook. Dan ben ik ook opgewarmd :).

Haha Dankje man! Maar dit is nog lange na niet genoeg. Als ik zie wat sommige mensen qua lifts bij IPF op 60-70kg zetten, dan is dat van mij nog niks. Zoals vandaag ook weer, de 92,5kg squat en 110kg deadlift is mijn plateau denk ik. Want ik kon er geen 5 reps uithalen.

Mijn trainingen duren ongeveer 1,5-2u.
Vooral met squats heb ik echt 3-5min rust pet set nodig.
Mijn mening is liever de lifts van het programma eerst, lijkt mij fijner voor de fysieke en mentale wu.

Swings met een KettleBell of met een DumbBell, dat bedoelde ik. Voor Barbell zou ik BB gebruiken, maar dat swingt zo lastig tussen de benen door.

Lol, voor je leeftijd en trainingsduur ben je toch gewoon goed bezig man! Niets mis mee om jezelf te laten motiveren en inspireren door dat soort beesten, maar vergelijk jezelf toch nog niet met competitie PLers.

• #1.226
Mijn mening is liever de lifts van het programma eerst, lijkt mij fijner voor de fysieke en mentale wu.

Swings met een KettleBell of met een DumbBell, dat bedoelde ik. Voor Barbell zou ik BB gebruiken, maar dat swingt zo lastig tussen de benen door.

Lol, voor je leeftijd en trainingsduur ben je toch gewoon goed bezig man! Niets mis mee om jezelf te laten motiveren en inspireren door dat soort beesten, maar vergelijk jezelf toch nog niet met competitie PLers.
Nee man, ben nog steeds zo slap als wat. Ik had allang rond de 120kg squat enz moeten zitten Mja.

• #1.227
Training :

Squat 85kg 2x,5x,3x,5x,2x,5x,5x,5x : de reden dat er 2x en 3x enz tussen staan is dat ik steeds failde. Maar ik wou gewoon de 5x5 halen, wat ook lukte :).

Overhead Press 37,5kg 5x5 PR : ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ik heb eindelijk weer een PR op overhead Press :D.

Deadlift 105kg x4 : ik denk dat ik maar stop met deadlift. Mijn vorm wil maar niet verbeteren en heb echt zon katten rug als ik het lift. Ik ben er echt klaar mee.

Nog niet zo heel kort geleden zat je volgens mij nog op 3x100kg deadlift. Heb je wel een fatsoenlijke reset gedaan en ook weer fatsoenlijk opgebouwd? Verschil tussen 3x100kg en 5x105kg is groter dan je denkt.

Ik zou je deadlift gewoon rustig aan benaderen. Na squatten is het gewoon pittig en je kunt hem beter goed en licht doen dan zwaar en kut ;) ik heb ook gereset even geleden en ik deadlift al een flinke tijd

Nee man, ben nog steeds zo slap als wat. Ik had allang rond de 120kg squat enz moeten zitten Mja.
Doe eens kalm man, zo snel gaat het echt niet hoor. Wat betreft de deadlift is de kans groot dat je gewoon geen goeie setup hebt, anders snap ik niet dat waarom je rug zou krommen.
Ik heb er alleszins nooit last van.

Pak anders eerst met dl 80kg en ga daarvan uit verder werken. Totdat je de goede techniek beheerst. En loop niet meteen te hard van stapel. Je hoeft op niemand indruk te maken, je doet het voor jezelf. Beter eerst de techniek goed onder de knie krijgen, voordat je het gewicht gaat verhogen.

Zoals ik vorige week al zei, gewoon even deloaden je DL.

• #1.233
Nog niet zo heel kort geleden zat je volgens mij nog op 3x100kg deadlift. Heb je wel een fatsoenlijke reset gedaan en ook weer fatsoenlijk opgebouwd? Verschil tussen 3x100kg en 5x105kg is groter dan je denkt.
Ja, ik had 2x gedeload naar 80kg. Mijn vorm breekt echt rond de 100kg.

Ik zou je deadlift gewoon rustig aan benaderen. Na squatten is het gewoon pittig en je kunt hem beter goed en licht doen dan zwaar en kut ;) ik heb ook gereset even geleden en ik deadlift al een flinke tijd
Ik ga dan wel nog een keer resetten naar 80kg.
Jij deadlift ook een stukje meer dan mij :D

(Oh ja Check je conversaties, iemand heeft iets belangrijks tegen je gezegd).

Doe eens kalm man, zo snel gaat het echt niet hoor. Wat betreft de deadlift is de kans groot dat je gewoon geen goeie setup hebt, anders snap ik niet dat waarom je rug zou krommen.
Ik heb er alleszins nooit last van.
Ik weet het ook niet. Het is vooral mijn bovenrug die kromt.

Pak anders eerst met dl 80kg en ga daarvan uit verder werken. Totdat je de goede techniek beheerst. En loop niet meteen te hard van stapel. Je hoeft op niemand indruk te maken, je doet het voor jezelf. Beter eerst de techniek goed onder de knie krijgen, voordat je het gewicht gaat verhogen.
Bij 80kg-90kg heb ik echt geen problemen met vorm, maar bij 100 breekt die. Ik denk dan dat 100 te zwaar is dan voor mij ofzo.

Zoals ik vorige week al zei, gewoon even deloaden je DL.
Had ik gedaan, maar ik doe het nu wel nog een x.

Ik weet het ook niet. Het is vooral mijn bovenrug die kromt.

Als je vooruit (of een tikje omhoog) kijkt bij het liften, dan zou je je bovenkant rug niet moeten krommen...Misschien ligt de bar te laag voor je. Kun je er geen steunen onder leggen, dat je misschien minder hoeft te bukken?

• #1.235
Als je vooruit (of een tikje omhoog) kijkt bij het liften, dan zou je je bovenkant rug niet moeten krommen...Misschien ligt de bar te laag voor je. Kun je er geen steunen onder leggen, dat je misschien minder hoeft te bukken?
Dat is inderdaad het probleem. Mijn rug is recht en strak totdat ik de bar pak met mijn armen. dan kromt mijn rug.

Het is echt onmogelijk om iets van advies te geven zonder het daadwerkelijk te zien. En aangezien je dat niet wilt ( of durft? ) zullen we je niet kunnen verderhelpen.

• #1.237
Ik stuur wel via conversatie.

Terug
Naar boven