Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gisteren wezen gaan trainen na 1 week niet trainingen en 2kilo zijn afgevallen. Vanaf nu gaan jullie alleen maar PR's zien omdat ik weer voor het eerst goed eet en mijn calorien/macro's haal.

Training :

Squat 85kg 3x5, 2x,2x
Deadlift 100kg 3x
Overhead Press 32,5kg 5x5
 
Eerst zien, dan geloven.... :P
Maar hou die goeie gedachte vast!
 
Ik zou toch even deloaden wat je squat en deadlift betreft.
 
Training van gisteren :

Squat 85kg 5x5

Bench Press 60kg 3x3, 2x PR

Pendlay Rows 52,5kg PR

BW ging van 58,8kg naar 60kg en vandaag 59,7kg. Ik ga nog een weekje op 3500kcal, anders verhoog ik tot 3700kcal.
 
Gaat goed man, met 2 PR's. Gewoon rustig die lijn even vasthouden met de reguliere 5x5 methode. Is beter dan teveel slingeren :)
 
Training gisteren :

Squat 90kg 5x5 PR : squats gaan echt goed nu. Volgens bepaalde bronnen is mijn squatvorm goed, dus ik ben blij dat ik de switch maakte van high bar naar low bar. Dus ik wil die bepaalde bron echt bedanken :).

Overhead Press 37,5kg 5x3 PR

Deadlift 105kg 3x : het voelde helemaal niet zwaar, maar het probleem is dat mijn heup als eerste omhoog schiet waardoor, ik alleen met mijn rug lift en 0% benen gebruik.

BW :
Vrij: 59,7kg
Za: 60kg
Zo: 60,3kg
Ma: 60kg
Vandaag: 60,6kg

Gemiddelde 5 dagen= 60,1kg.
 
Wat bij mij wel hielp: als je met een wat lager gewicht een paar keer een SL DL doet van boven tot halverwege schenen of zo, zorgen dat je bij het langzaam zakken goed de spanning voelt in je billen en hamstrings. Die zelfde spanning moet je er ook bij je echte DL in krijgen.
 
Wat bij mij wel hielp: als je met een wat lager gewicht een paar keer een SL DL doet van boven tot halverwege schenen of zo, zorgen dat je bij het langzaam zakken goed de spanning voelt in je billen en hamstrings. Die zelfde spanning moet je er ook bij je echte DL in krijgen.
Heb ook RDL en/of KB-swing gehoord als oefening om te leren hamstrings/billen te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Laten we hem nu niet wéér allerlei veranderingen in zijn schema gaan aanpraten ;)
 
Laten we hem nu niet wéér allerlei veranderingen in zijn schema gaan aanpraten ;)
Goed punt!

Dat had ik er wellicht bij kunnen schrijven, dat is niet mijn bedoeling!

Eventueel na je SL-training wat KB-swings of RDLs voor het gevoel, meer op techniek dan op gewicht. Voor het gevoel of de MMC, of zoiets.

En/of volgens het programma falen en dan met een lager gewicht werken aan techniek.
 
Als je het eerlijk bekijkt faal je dus al met dit gewicht als de uitvoering niet goed is.
 
Als je het eerlijk bekijkt faal je dus al met dit gewicht als de uitvoering niet goed is.
muah, je hebt falen en falen. Ik stop als ik niet voor een max effort ga zo gauw mijn vorm slecht wordt, maar als ik voor max effort ga dan ga ik door tot het niet meer omhoog komt. Twee verschillende definities van "falen" met beide hun eigen doel. In het ene geval is het doel om de oefening goed beheerst te leren/oefenen, in het andere geval is het doel zo dicht mogelijk bij maximale krachtsinspanning te komen voor alle betrokken spieren.
 
Ik begrijp je maar, imo is een verkeerde uitvoering wel een faal binnen SL 5x5 omdat je anders de volgende training er gewoon weer gewicht bovenop gooit en dat kan de uitvoering nooit ten goede komen.
 
muah, je hebt falen en falen. Ik stop als ik niet voor een max effort ga zo gauw mijn vorm slecht wordt, maar als ik voor max effort ga dan ga ik door tot het niet meer omhoog komt. Twee verschillende definities van "falen" met beide hun eigen doel. In het ene geval is het doel om de oefening goed beheerst te leren/oefenen, in het andere geval is het doel zo dicht mogelijk bij maximale krachtsinspanning te komen voor alle betrokken spieren.

Ik begrijp je maar, imo is een verkeerde uitvoering wel een faal binnen SL 5x5 omdat je anders de volgende training er gewoon weer gewicht bovenop gooit en dat kan de uitvoering nooit ten goede komen.
Dit is een discussie met twee kampen en een boel er tussenin.
1. Doorgaan tot je echt faalt, voor de beginner is het moeilijk in te schatten of er nog 1, 2, of 5 reps in the tank zitten en hoe een goede rep voelt. Progressie uitmelken al wordt het een lelijk gevecht, nadeel is dat slechte reps een risico zijn m.n. voor beginners. Deze kant is voor het volledig uitmelken van SS of SL om progressie te maken eventueel door Advanced Beginner opties (1x p.w. DL, 1x p.w. 80% squat)

2. Altijd het idee hebben dat er nog 1 of 2 reps in the tank zitten. Focus op kwalitatieve reps en liever wat vaker stilstaan of deloaden. Voordeel hier is dat het lichaam beter leert voelen hoe een goede rep zou moeten voelen, nadeel is dat je ook te voorzichtig kan zijn: het moedigt je aan een pussy te zijn of van schema te veranderen als het even tegenzit. Deze kant begint eerder aan het toevoegen van volume. Denk aan Strength Theory, GZCL (m.n. GZCLp) en GS LP tot op zekere hoogte, SS of SL is hier veel meer een methode om de Basis Lifts te leren.

Zoals altijd heeft Alan Thrall goede ideeën, in dit geval: hoe je en nog langer trouw kan blijven aan SS of SL, maar toch extra volume kan toevoegen.
 
Wat bij mij wel hielp: als je met een wat lager gewicht een paar keer een SL DL doet van boven tot halverwege schenen of zo, zorgen dat je bij het langzaam zakken goed de spanning voelt in je billen en hamstrings. Die zelfde spanning moet je er ook bij je echte DL in krijgen.
Thanks, alan thrall had hier ook een filmpje over "voor dat je met deadlift begint, doe eerst de SL DL" ik ze volgende keer proberen, met 80kg is wel goed toch?
Laten we hem nu niet wéér allerlei veranderingen in zijn schema gaan aanpraten ;)
Ik ben erg beïnvloedbaar zoals jullie al wisten :D
Goed punt!

Dat had ik er wellicht bij kunnen schrijven, dat is niet mijn bedoeling!

Eventueel na je SL-training wat KB-swings of RDLs voor het gevoel, meer op techniek dan op gewicht. Voor het gevoel of de MMC, of zoiets.

En/of volgens het programma falen en dan met een lager gewicht werken aan techniek.
Ik snap je wel mentat, en ik ga ook de SL DL proberen als assistance oefening, maar wat ook helpt is de intensiteit en hoeveelheid deadlifts verhogen, maar dit gaat beetje moeilijk omdat het niet in mijn schema dan past.

Als je het eerlijk bekijkt faal je dus al met dit gewicht als de uitvoering niet goed is.
Je faalt pas als je opgeeft en niet alles eruithaalt. Als je 100kg net niet haalt bijvoorbeeld omdat het te zwaar is, moet je de volgende keer gewoon alles eruithalen om het toch te halen, hoe dan ook. In powerlifting/bodybuilding bestaat er gaan falen. Zolang je elke training alles eruithaalt en nooit skipped en voeding goed is, dan ben je op de goede weg :).

muah, je hebt falen en falen. Ik stop als ik niet voor een max effort ga zo gauw mijn vorm slecht wordt, maar als ik voor max effort ga dan ga ik door tot het niet meer omhoog komt. Twee verschillende definities van "falen" met beide hun eigen doel. In het ene geval is het doel om de oefening goed beheerst te leren/oefenen, in het andere geval is het doel zo dicht mogelijk bij maximale krachtsinspanning te komen voor alle betrokken spieren.
Dit :D.
Ik begrijp je maar, imo is een verkeerde uitvoering wel een faal binnen SL 5x5 omdat je anders de volgende training er gewoon weer gewicht bovenop gooit en dat kan de uitvoering nooit ten goede komen.
Ik snap je, maar als je geen 5x5 haalt dan ga je de volgende training nog een keer 5x5 setjes proberen met het zelfde gewicht. Als je het 3 trainingen achter elkaar niet haalt, dan moet je deloaden.

Dit is een discussie met twee kampen en een boel er tussenin.
1. Doorgaan tot je echt faalt, voor de beginner is het moeilijk in te schatten of er nog 1, 2, of 5 reps in the tank zitten en hoe een goede rep voelt. Progressie uitmelken al wordt het een lelijk gevecht, nadeel is dat slechte reps een risico zijn m.n. voor beginners. Deze kant is voor het volledig uitmelken van SS of SL om progressie te maken eventueel door Advanced Beginner opties (1x p.w. DL, 1x p.w. 80% squat)

2. Altijd het idee hebben dat er nog 1 of 2 reps in the tank zitten. Focus op kwalitatieve reps en liever wat vaker stilstaan of deloaden. Voordeel hier is dat het lichaam beter leert voelen hoe een goede rep zou moeten voelen, nadeel is dat je ook te voorzichtig kan zijn: het moedigt je aan een pussy te zijn of van schema te veranderen als het even tegenzit. Deze kant begint eerder aan het toevoegen van volume. Denk aan Strength Theory, GZCL (m.n. GZCLp) en GS LP tot op zekere hoogte, SS of SL is hier veel meer een methode om de Basis Lifts te leren.

Zoals altijd heeft Alan Thrall goede ideeën, in dit geval: hoe je en nog langer trouw kan blijven aan SS of SL, maar toch extra volume kan toevoegen.
1. Vaak kan je meer dan je denkt. Maar als je vorm er onder lijdt moet je zeker overwegen om te verlagen. Als je je vorm zo goed mogelijk houdt en ook nog die extra reps eruit perst, dan leer je imo juist beter vorm te behouden als je het gewicht blijft verhogen.

2. Had ik in het begin ook. Ik dacht ook van, fck dit ik krijg geen progressie meer laat ik mijn schema maar omgooien en een Bro split doen. Maar juist dan moet je door blijven gaan met het schema en proberen alles eruit te halen.
 
Training gisteren :

Squats 92,5kg 4x3 PR : ik had echt nog veel spierpijn in mijn benen van de vorige training. Ik had eigenlijk squats moeten skippen voor meer rust.

Bench Press 60kg 5x3 PR

Pendlay Row 55kg 5x5 PR

Gewicht gemiddelde van 7 dagen is 60,3kg.

De eerste dag dat ik woog deze week was ik 59,7kg en de laatste dag van deze week (vandaag) woog ik 60,4kg.

Maar mijn gemiddelde van de week is 60,3kg. Betekent dit dat ik 600g in 1 week ben aangekomen en moet ik dan mijn calorien verlagen? Want ik doelde meer op 200g aankomen per week.
 
Thanks, alan thrall had hier ook een filmpje over "voor dat je met deadlift begint, doe eerst de SL DL" ik ze volgende keer proberen, met 80kg is wel goed toch?
mww... 60. Ik had het filmpje van Thrall ook gezien :)
Het gaat erom dat je het voelt in je hams en glutes, en wat de anderen al zeggen: niet je normale 5x5 programma erg op de kop gooien hierdoor.
 
Back
Naar boven